Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1974
zoeken in:
0
geplaatst: 2 april 2019, 20:55 uur
Edgar18 schreef:
Ik doe gelijk je linkje!
(quote)
The Bottle stond i.i.g. zeer hoog op mijn lijstje dus ik ben blij dat die er al bij zit. Verder bracht Sam Dees twee uitstekende singles uit in '74 en ook het wonderschone Can We Pretend stamt uit dit jaar. Maar, ook Ann Peebles is inderdaad ijzersterk. Aan welke track zit jij te denken want als het Ann wordt dan kies ik denk ik voor het Playhouse.... Ik doe gelijk je linkje!
Ik had ook Playhouse in gedachte, is echt dubbeltje op zijn kant, maar samen met The Bottle absoluut het beste van '74 (al ben ik ook erg fan van Hollywood van Cluster, maar dat is denk ik te obscuur om hier te scoren). Can We Pretend is ook prachtig, maar Withers heeft nog beter vind ik persoonlijk. En welke singles van Sam Dees bedoel je? Volgens mij komt zijn beste werk uit '75...
Edit: ik zie dat jordidj1 ons al uit de brand heeft geholpen

1
geplaatst: 2 april 2019, 20:56 uur
41. Brian Eno - The True Wheel spotify:track:45LOQYuy2m5Ggpgkrzic8I
0
geplaatst: 2 april 2019, 21:04 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
En dat is ook nog eens een hele vreemde stem. Iets kan natuurlijk je smaak niet zijn maar 1,5 ster voor Gram Parsons vind ik persoonlijk vrij bizar. Bijna net zo bizar als 2,0 ster voor Billie Eilish' meesterwerk en het dan een lichte onvoldoende noemen?

Ik geef Gram ooit nog wel een nieuwe kans hoor
Volgens mij kon ik destijds helemaal niks met z'n stem.
0
geplaatst: 2 april 2019, 21:06 uur
Edgar18 schreef:
Het is maar net van welke muziek je houdt tenslotte. Mijn favoriete muziekstijl floreerde i.i.g. in deze jaren.
Het is maar net van welke muziek je houdt tenslotte. Mijn favoriete muziekstijl floreerde i.i.g. in deze jaren.
Mocht je nog fijne folk/country tips hebben uit die jaren - die niet al te gedateerd klinken - hou ik me uiteraard van harte aanbevolen. Zeg maar muziek die in het verlengde van Nick Drake, Melanie, Joni Mitchell en Jackson C. Frank ligt.
4
geplaatst: 2 april 2019, 21:12 uur
jordidj1 schreef:
kun jij linkje doen, zit in de kroeg
kun jij linkje doen, zit in de kroeg
Doe je voorzichtig?
@Rudi S: op de trein zitten = Belgisch voor 'in de trein zitten'. Maar zo klinkt zo'n rit tenminste nog spannend, dus ach.
Gretz schreef:
Mocht je nog fijne folk/country tips hebben uit die jaren - die niet al te gedateerd klinken - hou ik me uiteraard van harte aanbevolen. Zeg maar muziek die in het verlengde van Nick Drake, Melanie, Joni Mitchell en Jackson C. Frank ligt.
(quote)
Mijn nominatie heeft wel een country/folky vibe, al kan het zijn dat je 'm wat gedateerd vindt klinken.
Langs de andere kant, het nummer gaat wel over het op een zuipen zetten in het weekend dus Jordi wordt alvast wel fan vermoed ik.
3
geplaatst: 2 april 2019, 21:16 uur
ArthurDZ schreef:
Mijn nominatie heeft wel een country/folky vibe, al kan het zijn dat je 'm wat gedateerd vindt klinken.
Langs de andere kant, het nummer gaat wel over het op een zuipen zetten in het weekend dus Jordi wordt alvast wel fan vermoed ik.
Haha, ik heb uit betrouwbare bron vernoemden dat we het op 25 april in Leuven ook op een zuipen gaan zetten
Hebben jullie dan ook al weekend? (al zal ik zelf enkel joinen met 0.0) #stemnellygh #minimumemeet #hospice10thanniversarytour
0
geplaatst: 2 april 2019, 21:23 uur
42. Roxy Music - The Thrill of It All
Kan iemand voor mij de link regelen?
Kan iemand voor mij de link regelen?
0
geplaatst: 2 april 2019, 21:26 uur
Gretz schreef:
Haha, ik heb uit betrouwbare bron vernoemden dat we het op 25 april in Leuven ook op een zuipen gaan zetten
Hebben jullie dan ook al weekend? (afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(al zal ik zelf enkel joinen met 0.0) #stemnellygh #minimumemeet #hospice10thanniversarytour
(quote)
Hebben jullie dan ook al weekend? (afbeelding)(afbeelding)
(afbeelding)
(al zal ik zelf enkel joinen met 0.0) #stemnellygh #minimumemeet #hospice10thanniversarytour
Ik mot de vrijdag helaasch gewoon werken
#verlofbijnaop
1
geplaatst: 2 april 2019, 21:29 uur
42. Roxy Music - The Thrill of It All spotify:track:2LVvnvOjrtqVvsXVgUSkin
2
geplaatst: 2 april 2019, 21:35 uur
Dan moeten we zorgen dat we bijtijds in Leuven arriveren, kunnen we vooraf nog wat pinten bestellen
0
geplaatst: 2 april 2019, 21:36 uur
Gewijzigd
43. Lulu - The Man Who Sold The World spotify:track:36jha42uJrGq7Ew9REPLIo
43. Lulu - The Man Who Sold The World spotify:track:36jha42uJrGq7Ew9REPLIo
2
geplaatst: 2 april 2019, 21:45 uur
50tracks schreef:
43. Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us spotify:track:24Ja9b0r3vZDIYKfH8lTVv
43. Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us spotify:track:24Ja9b0r3vZDIYKfH8lTVv
die staat al in de beginlijst
1
geplaatst: 2 april 2019, 22:50 uur
44. Stevie Wonder - Boogie on Reggae Woman spotify:track:7wOKVOhqghB6rCyaPWVegJ
0
geplaatst: 2 april 2019, 22:53 uur
45. Bill Withers - The Same Love That Made Me Laugh
Zou iemand een linkje voor mij kunnen zoeken?
0
geplaatst: 2 april 2019, 23:56 uur
3
geplaatst: 3 april 2019, 00:56 uur
46. Neil Young - Ambulance Blues spotify:track:4jUvuCcFjZaAIFoZMh77kW
1
geplaatst: 3 april 2019, 00:57 uur
jeroentjuhh schreef:
45. Bill Withers - The Same Love That Made Me Laugh spotify:track:6GETCaMrDCu3uFe2TMkyGA
1
geplaatst: 3 april 2019, 01:05 uur
Gretz schreef:
Misschien dat je eens naar het album Court and Spark van Joni Mitchell kunt luisteren, dan heb je gelijk je tweede album van 1974 te pakken. Of anders Bert Jansch.
0
geplaatst: 3 april 2019, 01:08 uur
Fijn trouwens dat Playhouse, Bottle en Time Waits For No One al genomineerd zijn, dat scheelde weer de nodige hoofdbrekens! Nu maar hopen dat ze het goed gaan doen! 

0
geplaatst: 3 april 2019, 11:49 uur
0
geplaatst: 3 april 2019, 12:48 uur
Titmeister schreef:
Can We Pretend is ook prachtig, maar Withers heeft nog beter vind ik persoonlijk. En welke singles van Sam Dees bedoel je? Volgens mij komt zijn beste werk uit '75...
Zijn bekendste en beste album The Show Must Go On komt inderdaad uit '75 maar in '74 verschenen vier van de liedjes van het album al op single. Can We Pretend is ook prachtig, maar Withers heeft nog beter vind ik persoonlijk. En welke singles van Sam Dees bedoel je? Volgens mij komt zijn beste werk uit '75...
Bill Withers heeft nog wel beter dan Can We Pretend (zei het niet veel) maar die komen niet uit '74. Ik zie wel dat jeroentjuhh The Same Love.... al heeft dus ik denk dat ik dan een andere artiest(e) kies.
1
geplaatst: 3 april 2019, 13:01 uur
Gretz schreef:
Bijna net zo bizar als 2,0 ster voor Billie Eilish' meesterwerk en het dan een lichte onvoldoende noemen?
Billie mag blij zijn dat ze überhaupt een kans heeft gekregen Bijna net zo bizar als 2,0 ster voor Billie Eilish' meesterwerk en het dan een lichte onvoldoende noemen?
. De stem van Gram... hij is me nooit zo opgevallen maar het kan natuurlijk dat je die slecht trekt. Ik zou hem nog maar eens een kans geven. Wat mij betreft een van de leidende figuren in de alt-country hoek.
Wat betreft tips sluit ik me graag aan bij Choconas. L.A. Turnaround van Bert Jansch zou je weleens goed kunnen liggen. No Other van Gene Clark is ook erg mooi (wel rijk georkestreerd) En verder:
- Alan James Eastwood - Seeds... (beetje bluesy)
- Bill Fay - Bill Fay
- Bobby Russell - Words, Music, Laughter and Tears
- David Wiffen - David Wiffen
- Donnie Fritts - Prone to Lean
- Guy Clark - Old No.1
- John D. Loudermilk - The Open Mind of John D. Loudermilk (stukje psydelica erbij)
- Larry Jon Wilson - New Beginnings
- Mary Hopkin - Earth Song / Ocean Song
- Steve Ashley - Stroll On
- Val Stöecklein - Grey Life
De één wat meer folk, de ander wat meer country. Allemaal alleraardigste albums!
0
geplaatst: 3 april 2019, 13:04 uur
Een jaar om veel nieuws te ontdekken, ben benieuwd. Al is de kans weer groot dat meneer Young op het eind van de rit mijn lijst aanvoert.
3
geplaatst: 3 april 2019, 22:56 uur
Laat ik de Bert Jansch tip eens concreet maken en Geert een handje helpen.
47. Bert Jansch - Fresh as a Sweet Sunday Morning
Er kan nog tot morgenmiddag genomineerd worden. In de loop van de middag/ begin van de avond start ik een tweede nominatieronde.
47. Bert Jansch - Fresh as a Sweet Sunday Morning
Er kan nog tot morgenmiddag genomineerd worden. In de loop van de middag/ begin van de avond start ik een tweede nominatieronde.
0
geplaatst: 4 april 2019, 15:45 uur
49. Sparks - Never Turn Your Back on Mother Earth spotify:track:3Wp1bQyFq7nRUhG2EzVqZE
0
geplaatst: 4 april 2019, 17:17 uur
Edgar18 schreef:
Ik moet nu weg en ben vanavond niet thuis. Het nummer dat ik nog wilde nomineren is het volgende:Er kan nog tot morgenmiddag genomineerd worden. In de loop van de middag/ begin van de avond start ik een tweede nominatieronde.
Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
* denotes required fields.