MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1974

zoeken in:
jordidj1 schreef:
Ik nomineer die van Ann wel Edgar18

kun jij linkje doen, zit in de kroeg

Op de kroeg bedoel je.

Edgar18 schreef:
(quote)
The Bottle stond i.i.g. zeer hoog op mijn lijstje dus ik ben blij dat die er al bij zit. Verder bracht Sam Dees twee uitstekende singles uit in '74 en ook het wonderschone Can We Pretend stamt uit dit jaar. Maar, ook Ann Peebles is inderdaad ijzersterk. Aan welke track zit jij te denken want als het Ann wordt dan kies ik denk ik voor het Playhouse....

Ik doe gelijk je linkje!

Ik had ook Playhouse in gedachte, is echt dubbeltje op zijn kant, maar samen met The Bottle absoluut het beste van '74 (al ben ik ook erg fan van Hollywood van Cluster, maar dat is denk ik te obscuur om hier te scoren). Can We Pretend is ook prachtig, maar Withers heeft nog beter vind ik persoonlijk. En welke singles van Sam Dees bedoel je? Volgens mij komt zijn beste werk uit '75...

Edit: ik zie dat jordidj1 ons al uit de brand heeft geholpen

41. Brian Eno - The True Wheel spotify:track:45LOQYuy2m5Ggpgkrzic8I

Edgar18 schreef:
(quote)
En dat is ook nog eens een hele vreemde stem. Iets kan natuurlijk je smaak niet zijn maar 1,5 ster voor Gram Parsons vind ik persoonlijk vrij bizar.

Bijna net zo bizar als 2,0 ster voor Billie Eilish' meesterwerk en het dan een lichte onvoldoende noemen?

Ik geef Gram ooit nog wel een nieuwe kans hoor Volgens mij kon ik destijds helemaal niks met z'n stem.

Edgar18 schreef:
Het is maar net van welke muziek je houdt tenslotte. Mijn favoriete muziekstijl floreerde i.i.g. in deze jaren.

Mocht je nog fijne folk/country tips hebben uit die jaren - die niet al te gedateerd klinken - hou ik me uiteraard van harte aanbevolen. Zeg maar muziek die in het verlengde van Nick Drake, Melanie, Joni Mitchell en Jackson C. Frank ligt.

jordidj1 schreef:
kun jij linkje doen, zit in de kroeg

Doe je voorzichtig?

@Rudi S: op de trein zitten = Belgisch voor 'in de trein zitten'. Maar zo klinkt zo'n rit tenminste nog spannend, dus ach.

Gretz schreef:
(quote)

Mocht je nog fijne folk/country tips hebben uit die jaren - die niet al te gedateerd klinken - hou ik me uiteraard van harte aanbevolen. Zeg maar muziek die in het verlengde van Nick Drake, Melanie, Joni Mitchell en Jackson C. Frank ligt.

Mijn nominatie heeft wel een country/folky vibe, al kan het zijn dat je 'm wat gedateerd vindt klinken.

Langs de andere kant, het nummer gaat wel over het op een zuipen zetten in het weekend dus Jordi wordt alvast wel fan vermoed ik.

ArthurDZ schreef:

Mijn nominatie heeft wel een country/folky vibe, al kan het zijn dat je 'm wat gedateerd vindt klinken.

Langs de andere kant, het nummer gaat wel over het op een zuipen zetten in het weekend dus Jordi wordt alvast wel fan vermoed ik.

Haha, ik heb uit betrouwbare bron vernoemden dat we het op 25 april in Leuven ook op een zuipen gaan zetten Hebben jullie dan ook al weekend?
(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)
(al zal ik zelf enkel joinen met 0.0) #stemnellygh #minimumemeet #hospice10thanniversarytour

42. Roxy Music - The Thrill of It All 

Kan iemand voor mij de link regelen?

Gretz schreef:
(quote)

Haha, ik heb uit betrouwbare bron vernoemden dat we het op 25 april in Leuven ook op een zuipen gaan zetten Hebben jullie dan ook al weekend? (afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(al zal ik zelf enkel joinen met 0.0) #stemnellygh #minimumemeet #hospice10thanniversarytour

Ik mot de vrijdag helaasch gewoon werken #verlofbijnaop

vigil schreef:
42. Roxy Music - The Thrill of It All 

Kan iemand voor mij de link regelen?

42. Roxy Music - The Thrill of It All spotify:track:2LVvnvOjrtqVvsXVgUSkin

Johnny Marr schreef:

Ik mot de vrijdag helaasch gewoon werken #verlofbijnaop

Dan moeten we zorgen dat we bijtijds in Leuven arriveren, kunnen we vooraf nog wat pinten bestellen

Gewijzigd

43. Lulu - The Man Who Sold The World spotify:track:36jha42uJrGq7Ew9REPLIo

50tracks schreef:
43. Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us spotify:track:24Ja9b0r3vZDIYKfH8lTVv

die staat al in de beginlijst

Dank ranja is gewijzigd

44. Stevie Wonder - Boogie on Reggae Woman spotify:track:7wOKVOhqghB6rCyaPWVegJ

45. Bill Withers - The Same Love That Made Me Laugh

Zou iemand een linkje voor mij kunnen zoeken?

GrafGantz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Is dit de intercity naar Schiphol?

46. Neil Young - Ambulance Blues spotify:track:4jUvuCcFjZaAIFoZMh77kW

jeroentjuhh schreef:
45. Bill Withers - The Same Love That Made Me Laugh

Zou iemand een linkje voor mij kunnen zoeken?

45. Bill Withers - The Same Love That Made Me Laugh spotify:track:6GETCaMrDCu3uFe2TMkyGA

Gretz schreef:

Misschien dat je eens naar het album Court and Spark van Joni Mitchell kunt luisteren, dan heb je gelijk je tweede album van 1974 te pakken. Of anders Bert Jansch.

Fijn trouwens dat Playhouse, Bottle en Time Waits For No One al genomineerd zijn, dat scheelde weer de nodige hoofdbrekens! Nu maar hopen dat ze het goed gaan doen!

Bizar dat The March of the Black Queen nog niet genomineerd is

laxus11

Titmeister schreef:
Can We Pretend is ook prachtig, maar Withers heeft nog beter vind ik persoonlijk. En welke singles van Sam Dees bedoel je? Volgens mij komt zijn beste werk uit '75...
Zijn bekendste en beste album The Show Must Go On komt inderdaad uit '75 maar in '74 verschenen vier van de liedjes van het album al op single.

Bill Withers heeft nog wel beter dan Can We Pretend (zei het niet veel) maar die komen niet uit '74. Ik zie wel dat jeroentjuhh The Same Love.... al heeft dus ik denk dat ik dan een andere artiest(e) kies.

Gretz schreef:
Bijna net zo bizar als 2,0 ster voor Billie Eilish' meesterwerk en het dan een lichte onvoldoende noemen?
Billie mag blij zijn dat ze überhaupt een kans heeft gekregen .

De stem van Gram... hij is me nooit zo opgevallen maar het kan natuurlijk dat je die slecht trekt. Ik zou hem nog maar eens een kans geven. Wat mij betreft een van de leidende figuren in de alt-country hoek.

Wat betreft tips sluit ik me graag aan bij Choconas. L.A. Turnaround van Bert Jansch zou je weleens goed kunnen liggen. No Other van Gene Clark is ook erg mooi (wel rijk georkestreerd) En verder:
- Alan James Eastwood - Seeds... (beetje bluesy)
- Bill Fay - Bill Fay
- Bobby Russell - Words, Music, Laughter and Tears
- David Wiffen - David Wiffen
- Donnie Fritts - Prone to Lean
- Guy Clark - Old No.1
- John D. Loudermilk - The Open Mind of John D. Loudermilk (stukje psydelica erbij)
- Larry Jon Wilson - New Beginnings
- Mary Hopkin - Earth Song / Ocean Song
- Steve Ashley - Stroll On
- Val Stöecklein - Grey Life

De één wat meer folk, de ander wat meer country. Allemaal alleraardigste albums!

Een jaar om veel nieuws te ontdekken, ben benieuwd. Al is de kans weer groot dat meneer Young op het eind van de rit mijn lijst aanvoert.

Laat ik de Bert Jansch tip eens concreet maken en Geert een handje helpen.

47. Bert Jansch - Fresh as a Sweet Sunday Morning

Er kan nog tot morgenmiddag genomineerd worden. In de loop van de middag/ begin van de avond start ik een tweede nominatieronde.

48. Hot Chocolate - Emma

49. Sparks - Never Turn Your Back on Mother Earth spotify:track:3Wp1bQyFq7nRUhG2EzVqZE

Edgar18 schreef:
Er kan nog tot morgenmiddag genomineerd worden. In de loop van de middag/ begin van de avond start ik een tweede nominatieronde.
Ik moet nu weg en ben vanavond niet thuis. Het nummer dat ik nog wilde nomineren is het volgende:
Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet

Gast
geplaatst: vandaag om 09:32 uur

geplaatst: vandaag om 09:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.