MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Nee man, één van hun beste nummers.

Arcade Fire stond er nog niet genoeg in natuurlijk.

Sorry Chev maar ik neem je dit toch wel een klein beetje kwalijk.

No Cars No... Go School Go!

Pffff.. gelukkig heeft Johnny Marr zich nog niet in de discussie gemengd.

jordidj1 schreef:
Pffff.. gelukkig heeft Johnny Marr zich nog niet in de discussie gemengd.

Tja, No Cars Go hoefde het van mij ook niet per sé te halen hoor. Wel een aardig deuntje, dat wel. Maar check die ladder, en wat er allemaal uit ligt. Absurd sterke ladder was dit.

vigil schreef:
Sorry Chev maar ik neem je dit toch wel een klein beetje kwalijk.

No Cars No... Go School Go!
Het systeem met Casartelli heeft nog wat kinderziekten.

cosmic kid (moderator)
Uitslag ladder 13:

Rechtstreeks door:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) 683*
2. The Velvet Underground - Venus In Furs 521*
3. The National - Bloodbuzz Ohio 409*
4. Massive Attack - Unfinished Sympathy 384*
5. Sinéad O'Connor - Troy 381*

Naar de herkansing:
6. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes 346*
7. The Cure - Lullaby 299
8. Queen - Bohemian Rhapsody 296
9. Radiohead - No Surprises 291
10. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place 290

Uitgeschakeld:
11. Boudewijn De Groot - Verdronken Vlinder 286
12. Keane - Somewhere Only We Know 281
13. Michael Jackson - Billie Jean 265
14. The National - Conversation 16 264
15. Prince And The Revolution - Let's Go Crazy 248
16. Françoise Hardy - Tous Les Garçons Et Les Filles 246
17. Spinvis - Oostende 245
18. The Smiths - The Queen Is Dead 240
19. Nick Cave And The Bad Seeds - The Ship Song 231
20. Wilco - Jesus, Etc. 194

No surprises...

Jammer dat de betere The National het niet gehaald heeft.. En helemaal jammer dat Queen, toch veruit het minste nummer van de ladder, de herkansing nog heeft gehaald.. The Smiths hadden het bij het rechte eind.

Casartelli (moderator)
Weinig ten nadele van de topvijf, weinig ten nadele van de herkansers (op Lullaby na), maar je hoopt toch elk jaar weer dat men het Nederlandstalige licht eens ziet. Enfin, wie weet misschien het volgend jaar.

Jeetje, hebben we deze Queen-draak nog steeds niet geloosd?

Wat een saaie stomme uitslag. Alles wat ook maar enigszins boven het maaiveld uitsteekt ligt eruit.

En Bohemian Rhapsody? Das een grap toch?

Mja, Jigsaw is een weergaloos nummer, dus ik heb hem (terecht) bovenaan mijn lijstje gezet, maar toch jammer dat daarmee mijn nummers 2 (Verdronken Vlinder) en 4 (Somewhere Only We Know) daarmee uitgeschakeld zijn.

En terwijl men miept over een Queen-nummer dat naar de herkansing(!) gaat, zijn de twee hekkensluiters van mijn finalelijstje van vorig jaar fier door gegaan.

En is het Arcade Fire die vooralsnog de meeste nummers bij de bovenste 80 heeft weten te krijgen. Meer dan Radiohead en Bowie tot nu toe.

Billie Jean en Let’s Go Crazy

Tja, Tunnels en Rebellion in de top tachtig begrijp ik wel. Sprawl is ook mooi, maar hoort toch een flink stuk lager in de lijst. Wat No Cars Go bij de bovenste tachtig doet is me een volslagen raadsel. En ook nog eens ten koste van wel goede nummers

Als voormalig Witte Trui winnaar echter niet geheel verrassend dat No Cars Go nu ook hier komt bovendrijven.

Wel veruit het minste nummer van de vier overgebleven AF nummers; alsnog hoog niveau!

En kan mee gaan in het klagen ( Pink Floyd...kuch ) of tevreden zijn dat bv. een Burial op 5 punten na gewoon even de Top 80 weet te halen. Runaway van Kanye West heeft in de Ladder ook nog nooit Top 100 gescoord toch? *Zeg ik even uit mijn hoofd. Blij dus met de nieuwe opzet.

cosmic kid (moderator)
Uitslagen ladder 14:

Rechtstreeks door:
1. The Smiths - Bigmouth Strikes Again 447*
2. Joy Division - Love Will Tear Us Apart 403*
3. The Rolling Stones - Gimme Shelter 386*
4. Bruce Springsteen - Thunder Road 377
5. The War On Drugs - Red Eyes 375

Naar de herkansing:
6. David Bowie - Starman 353
7. Dire Straits - Telegraph Road 330
8. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps 322
9. Kate Bush - Running Up That Hill 319
10. Alice In Chains - Would? 302

Uitgeschakeld:
11. Bobby Womack - Across 110th Street 299
12. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea 285*
13. Het Zesde Metaal - Ploegsteert 284
14. Prince & The Revolution - When Doves Cry 253
15. Dire Straits - Brothers In Arms 251
16. Bonnie "Prince" Billy - I See a Darkness 246
17. Radiohead - Karma Police 232*
18. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay 224
19. Bob Dylan - Like A Rolling Stone 179
20. Bruce Springsteen - Darkness On The Edge Of Town 133

De herkansers zijn een stuk sterker dan de gelijk doorgaande

Nou, de twee beste afvallers zijn vooral een doodzonde

Die 1ste is jammer, de 2de volstrekt logisch

NMH uitgeschakeld, hoe dan? ??

Wat een suffe uitslag.

Echt wel, slechts 1 nummer uit mijn top 7 rechtstreeks door en... Bonnie

musicfriek schreef:
Echt wel, slechts 1 nummer uit mijn top 7 rechtstreeks door en... Bonnie

Ik treur mee om Bonnie en Bobby

Verder hebben The Beatles een hoop onverwoestbare popklassiekers gemaakt, waarvan sommige - geheel terecht - hier goed scoren, maar While My Guitar Gently Weeps is toch een ontzettend doorsnee deuntje? Snap echt niet dat het in deze fase van het spel nog actief is...

Eerste drie kon je verwachten. Die twee daaronder ook niet heel verrassend.

Heb goede hoop voor tenminste één Dire Straits-nummer die nog door gaat (of in ieder geval een top 100-plek), maar ze zullen wel weer in dezelfde ladder loten.

edit: Niet eens. Sultans geef ik zelfs nog best een aardige kans. Hoewel slechts de top 2 doorgaat natuurlijk. Maar top 6 geeft een aardige kans op top 100.

De zoveelste mindere uitslag op rij. Ik vond dit spelsysteem erg geslaagd, tot deze ronde. Nu blijken opeens toch alle saaie muffige rockklassiekers weer boven te komen drijven. De vorige ronde gingen er een aantal verrassende nummers door, nu kom ik niet verder dan vier stuks (Lana Del Rey, Metallica, Kanye West en Phosphorescent).

Gokje voor de herkansing (met helaas bijna al mijn favorieten in de laatste ladder):

The Doors - The End
David Bowie - Station To Station
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Bruce Springsteen - Born To Run
Curtis Mayfield - Move On Up / The Knife - Silent Shout
Massive Attack - Teardrop
The Sound - Winning
Dire Straits - Telegraph Road
DJ Shadow - Stem / Long Stem

Hopelijk zit ik er helemaal naast, maar ik verwacht gewoon nog een stuk of acht Brontosaurussen erbij.

Opvallend dat Sign O' the Times het op deze site altijd wint van When Doves Cry, terwijl daar in het algemeen meer waardering voor is.

Edgar18 schreef:
De zoveelste mindere uitslag op rij. Ik vond dit spelsysteem erg geslaagd, tot deze ronde. Nu blijken opeens toch alle saaie muffige rockklassiekers weer boven te komen drijven. De vorige ronde gingen er een aantal verrassende nummers door, nu kom ik niet verder dan vier stuks (Lana Del Rey, Metallica, Kanye West en Phosphorescent).

Ik wacht de herkansing nog even af. Als we Burial en Mobb Deep erbij krijgen, is de top 100 ontegenzeggelijk gevarieerder (en imo beter) dan voorgaande jaren.

Titmeister schreef:
(quote)

Ik wacht de herkansing nog even af. Als we Burial en Mobb Deep erbij krijgen, is de top 100 ontegenzeggelijk gevarieerder (en imo beter) dan voorgaande jaren.

Dat zou prachtig nieuws zijn!

Als ze op een of andere manier de finale halen, dan heb ik tenminste een stoere nummer één (en laxus11 een nummer 32)

Edgar18 schreef:
De vorige ronde gingen er een aantal verrassende nummers door, nu kom ik niet verder dan vier stuks (Lana Del Rey, Metallica, Kanye West en Phosphorescent).
Laten we niet doen alsof het opeens normaal is dat King Kenny al door is.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.