MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
chevy93 schreef:
Laten we niet doen alsof het opeens normaal is dat King Kenny al door is.
Vorig jaar bij de beste vijftig, dat resultaat moet ie nu nog maar zien te halen.

Precies.

Daarom vind ik het best verrassend dat zo'n type nummer twee jaar op rij zo ver komt. Meestal zijn dat eenmalige gelegenheden.

cosmic kid (moderator)
Uitslag H4, Ladder 1:

Toch nog door:

1. The Beach Boys - God Only Knows 302*
2. Burial - Ashtray Wasp 300

It's All Over Now:
3. David Bowie - Station To Station 296
4. R.E.M. - Drive 270*
5. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water 268
6. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) 252*
7. Kate Bush - Running Up That Hill 248
8. The Killers - Mr. Brightside 246
9. The Doors - The End 244*
10. Sonic Youth - Teen Age Riot 241
11. The Rolling Stones - Paint It Black 215
12. The Waterboys - The Whole Of The Moon 212
13. R.E.M. - Find The River 204
14. Sigur Rós - Sæglópur 202

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA YES YES YES YES YES YES YES SHOTJEEEEUSSS

Bwa had veel liever de nummer 3 doorgehad ipv de nummer 1 maar de wesp door is wel reuzefijn ja.

Mijn top-2 door, ik klaag niet.

hoi123 schreef:
Mijn top-2 door, ik klaag niet.

Mijn top twee ook

Mainstreamers

Vreselijke Beach Boys en mwoah Burial........ tis niet best.

Burial

Casartelli (moderator)
Inderdaad zeg... zoveel moois en dan dat stompzinnige Burial door.

Ieder zijn meuk zeg ik dan maar

Burial, nooit verwacht

En de mooiste van The Beach Boys!

Wel zuur voor Station to Station, die had Heroes best mogen vervangen in de finale. Nou, ja Top 100 ( ga ik wel vanuit) is ook netjes.

De Wesp ?
(afbeelding) Er was maar 1 nummer dat kwalificatie het meest toekwam, na die zure, zeer nipte uitschakeling in de reguliere ronde (het enige moment dat chevy93 niet een ladder had mogen vergeten ). Gelukkig is het alsnog goedgekomen

Het enige nummer dat per se door moest, is door. Ik ben tevreden

Burial overleeft het toch knap.

Onweerwolf
Vet gaaf mensen!

Ondertussen wordt The End, een ex-winnaar zeg ik er maar even bij, hier 9e. Onder Mr. Brightside.

Wrathchild1
Ik zie nu dat die echobak ook nog is door ten koste van een topsong van Bowie.....ongelooflijk

chevy93 schreef:
Ondertussen wordt The End, een ex-winnaar zeg ik er maar even bij, hier 9e. Onder Mr. Brightside.
Nou vind ik The End ook typisch een nummer dat na een 20 keer luisteren vrij snel zijn glans verliest, dus zo heel gek vind ik dat ook weer niet...

chevy93 schreef:
Onder Mr. Brightside.

Jij was zeker niet op London Calling afgelopen weekend. Veel genialere rockanthems zijn er nauwelijks te vinden In jouw geliefde Top 2000 staat Mr. Brightside trouwens tegenwoordig ook gewoon hoger dan The End. Niet meer dan logisch, want Mr. Brightside is zo'n nummer dat je op elk feestje kunt draaien zonder dat het iets aan kracht inboet.

Wrathchild1 schreef:
Ik zie nu dat die echobak ook nog is door ten koste van een topsong van Bowie.....ongelooflijk

Poeh, wat is het toch enorm fiasco dat een van de vele brontosaurussen het nét niet haalt ten opzichte van een uniek nummer in een genre (future garage) dat maar zelden (hoog) te vinden is in de MuMeLadder. Ashtray Wasp heeft ontzettend veel podiumplaatsen gescoord, dus is bij een aanzienlijke groep users zeer geliefd. Misschien moet je het nog eens een kans geven, aangezien duizenden RYM-users Burial - Kindred (de EP waar het nummer op staat) beoordelen als de op-5-na-beste EP allertijden.

Joren999 schreef:
(quote)
Nou vind ik The End ook typisch een nummer dat na een 20 keer luisteren vrij snel zijn glans verliest, dus zo heel gek vind ik dat ook weer niet...
Maar dat is toch nog altijd beter dan een nummer dat niet eens één keer glans weet te krijgen?

Gretz schreef:
Niet meer dan logisch, want Mr. Brightside is zo'n nummer dat je op elk feestje kunt draaien zonder dat het iets aan kracht inboet.
Met dat criterium heeft Ashtray Wasp hier ook weinig te zoeken.

Gretz schreef:
Misschien moet je het nog eens een kans geven, aangezien duizenden RYM-users Burial - Kindred (de EP waar het nummer op staat) beoordelen als de op-5-na-beste EP allertijden.
Op zich lovenswaardig, maar je zag zelf waarschijnlijk ook wel dat Bowie één plekje hoger staat in die lijst.

Wrathchild1
Gretz schreef:
(quote)

Poeh, wat is het toch enorm fiasco dat een van de vele brontosaurussen het nét niet haalt ten opzichte van een uniek nummer in een genre (future garage) dat maar zelden (hoog) te vinden is in de MuMeLadder. Ashtray Wasp heeft ontzettend veel podiumplaatsen gescoord, dus is bij een aanzienlijke groep users zeer geliefd. Misschien moet je het nog eens een kans geven, aangezien duizenden RYM-users Burial - Kindred (de EP waar het nummer op staat) beoordelen als de op-5-na-beste EP allertijden.
Als ik had meegedaan , was het over geweest . Dan maakt dus dat 1 user dat verschil net kan uitmaken en het doorgaan van dat asbaknummer heel , heel erg betrekkelijk.

Het maakt verder niet uit , het is een Love or hate song in een eventuele finale. Ik haat het trouwens niet hoor, deed even mee aan de moppermodus

Wrathchild1 schreef:
(quote)
Als ik had meegedaan , was het over geweest . Dan maakt dus dat 1 user dat verschil net kan uitmaken en het doorgaan van dat asbaknummer heel , heel erg betrekkelijk.

Ah zo, ik dacht dat je wel gewoon meestemde. Ik kan me maar lastig voorstellen dat je wel de moeite neemt om te klagen over de uitslagen hier, maar het niet nodig vind om punten uit te delen. In dit geval pakt het wel gunstig uit haha

Onweerwolf
Jammer dat ik De Wesp zo'n goed nummer vind want het liefst had ik ook meegemopperd.

cosmic kid (moderator)
Rode Loper:
1. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street 303
2. Sigur Rós - Svefn-G-Englar 293*

Nooduitgang:
3. Supertramp - School 247
4. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric? 247*
5. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot 243
6. The Velvet Underground - Sunday Morning 228
7. The Doors - Light My Fire 226
8. Queen - Innuendo 224
9. Arcade Fire - Intervention 214
10. Joy Division - Atmosphere 202*
11. Midlake - Roscoe 201
12. Bob Dylan - Hurricane 197
13. R.E.M. - Nightswimming 174
14. Queen - Bohemian Rhapsody 151

De derde Nick Cave en de vierde Sigur Rós..... gaaf hoor.

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
De derde Nick Cave en de vierde Sigur Rós..... gaaf hoor.
Nou inderdaad

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.