Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 17:46 uur
Laten we hopen dat je gelijk hebt. Moderne hip-hop in de finale zou echt een mooie frisse wind zijn.
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 17:49 uur
Het is de grootste gok van de zestien, zeker omdat er vaste finaleklanten als Unfinished Sympathy, Gimme Shelter en Once In A Lifetime in dezelfde ladder meespelen, maar gezien het succes in de vorige ronde en het gehanteerde spelsysteem (veel eerste en tweede plaatsen) zou een stunt mogelijk kunnen zijn.
0
Wrathchild1
geplaatst: 27 oktober 2019, 18:00 uur
Uit het rijtje van Edgar is de meerderheid goed voor een finale , los van mijn smaak. Dat die andere 50 nummers kapotgeniaal zijn , ligt aan de her en der genoemde overdrijfmodus van Gretz 

0
geplaatst: 27 oktober 2019, 19:50 uur
Edgar18 schreef:
Zou je iedere deelnemer vragen om een persoonlijke top tachtig van kapot geniale wereldnummers te maken dan vermoed ik dat er bij (bijna) niemand meer dan acht tot tien van de nummers in staan die nu nog meespelen in de ladder.
Deze redenatie houdt dan ook alleen stand als je ervan uitgaat dat er slechts 80 'kapot geniale' nummers zijn.Zou je iedere deelnemer vragen om een persoonlijke top tachtig van kapot geniale wereldnummers te maken dan vermoed ik dat er bij (bijna) niemand meer dan acht tot tien van de nummers in staan die nu nog meespelen in de ladder.
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 22:03 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Deze redenatie houdt dan ook alleen stand als je ervan uitgaat dat er slechts 80 'kapot geniale' nummers zijn. Precies dit. De een is nu eenmaal minder snel tevreden. Kijk ook naar hoe verschillend users omgaan met het uitdelen van 5 sterren aan albums.
Johnny Marr, spreek jij je trouwens ook eens uit als kenner. Hoeveel kapotgeniale nummers zitten er nog in het spel?

1
geplaatst: 27 oktober 2019, 22:45 uur
Kenner zei 'ie.
Droomscenario is Ashtray Wasp, Runaway én Kunta in de finale
.
Droomscenario is Ashtray Wasp, Runaway én Kunta in de finale
.
1
geplaatst: 27 oktober 2019, 23:32 uur
Gretz schreef:
Precies dit. De een is nu eenmaal minder snel tevreden. Kijk ook naar hoe verschillend users omgaan met het uitdelen van 5 sterren aan albums.
Johnny Marr, spreek jij je trouwens ook eens uit als kenner. Hoeveel kapotgeniale nummers zitten er nog in het spel?
(quote)
Precies dit. De een is nu eenmaal minder snel tevreden. Kijk ook naar hoe verschillend users omgaan met het uitdelen van 5 sterren aan albums.
Zowat alles die nog meedoet vind ik kapot briljant ja. Zal moeilijk worden om knopen door te hakken. Die huidige ladder, jezus, nog ff een nachtje over slapen hoor. Maar Troy op 1, dat sowieso, jullie weten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2019, 23:37 uur
'kapot geniaal' klinkt nogal onbenullig
Maar ik geloof (heb even snel gecheckt) dat er nog een stuk of 10 liedjes meedoen die ik bij een meterspelletje (als ik daar nog aan zou meedoen) met een 9 of hoger zou beoordelen.
Maar ik geloof (heb even snel gecheckt) dat er nog een stuk of 10 liedjes meedoen die ik bij een meterspelletje (als ik daar nog aan zou meedoen) met een 9 of hoger zou beoordelen.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 07:27 uur
Als ik Casartelli's criterium aanhoud, zijn er nog zo'n 28 'kapotgeniale' nummers in de race. Ouwe mainstream-boy die ik ben 

0
geplaatst: 28 oktober 2019, 19:21 uur
De eerste 5 finalisten zijn bekend
Uitslag Ronde 5 - Ladder 1:
Rechtstreeks door naar de finale:
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 584
2. The Beatles - A Day In The Life 513
3. Fleetwood Mac - Go Your Own Way 510
4. Nina Simone - Sinnerman 498
5. New Order - Blue Monday 465
Naar de herkansing:
6. Joy Division - Love Will Tear Us Apart 430
7. David Bowie - "Heroes" 421
8. Tame Impala - Let It Happen 415
9. The Knife - Silent Shout 375
10. Sinéad O'Connor - Troy 364
11. Pink Floyd - Comfortably Numb 337
12. The Beatles - Eleanor Rigby 319
13. Sigur Rós - Starálfur 315
14. Gorky - Mia 308
15. Pixies - Monkey Gone To Heaven 307
16. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway 284
17. Nick Cave And The Bad Seeds - Push The Sky Away 233
18. Lana Del Rey - Venice Bitch 222
19. Prince - Sign O' The Times 213
20. The Beatles - Here Comes The Sun 187
Uitslag Ronde 5 - Ladder 1:
Rechtstreeks door naar de finale:
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 584
2. The Beatles - A Day In The Life 513
3. Fleetwood Mac - Go Your Own Way 510
4. Nina Simone - Sinnerman 498
5. New Order - Blue Monday 465
Naar de herkansing:
6. Joy Division - Love Will Tear Us Apart 430
7. David Bowie - "Heroes" 421
8. Tame Impala - Let It Happen 415
9. The Knife - Silent Shout 375
10. Sinéad O'Connor - Troy 364
11. Pink Floyd - Comfortably Numb 337
12. The Beatles - Eleanor Rigby 319
13. Sigur Rós - Starálfur 315
14. Gorky - Mia 308
15. Pixies - Monkey Gone To Heaven 307
16. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway 284
17. Nick Cave And The Bad Seeds - Push The Sky Away 233
18. Lana Del Rey - Venice Bitch 222
19. Prince - Sign O' The Times 213
20. The Beatles - Here Comes The Sun 187
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 19:23 uur
Geen verrassingen eigenlijk, misschien alleen dat Go Your Own Way het voor de tweede keer op rij haalt en dat "Heroes" het niet in één keer haalt.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 19:23 uur
Nou, geen verrassingen daar. Of het is dat Fleetwood Mac weer mee mag.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 19:24 uur
Joren999 schreef:
Geen verrassingen eigenlijk, misschien alleen dat Go Your Own Way het voor de tweede keer op rij haalt en dat "Heroes" het niet in één keer haalt.
Haha ik had bijna precies hetzelfde bericht
Al is het volgens mij ook redelijk standaard dat het Heroes niet in één keer lukt. Dus ja, nu maar hopen dat Kanye het in de herkansingen beter doet!

2
geplaatst: 28 oktober 2019, 20:11 uur
Soms vraag je je af waarom je een heel jaar meedoet: de finale staat toch al wel vast, welke constructie je er ook op loslaat 

0
geplaatst: 28 oktober 2019, 20:12 uur
FM voor mij toch wel de verrassing, zeker ook het gemak waarmee ze naar de finale gaan. De overige 4 had ik wel verwacht.
Ipv FM had ik zelf op Bowie of JD gerekend.
Ipv FM had ik zelf op Bowie of JD gerekend.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 20:26 uur
Er gaan toch maar vier liedjes rechtstreeks door?
Alle vier de finalisten juist voorspeld, als vijfde zou ik Bowie of Tame Impala hebben gekozen. Fleetwood Mac is dan voor mij ‘de verrassing’ voor zoverre als daar sprake van is.
El Ninjo schreef:
We spelen 4 ladders van 20 nummers, de top 4 van elke ladder gaat rechtstreeks naar de finale, alle afgevallen nummers gaan de herkansing in.
We spelen 4 ladders van 20 nummers, de top 4 van elke ladder gaat rechtstreeks naar de finale, alle afgevallen nummers gaan de herkansing in.
Alle vier de finalisten juist voorspeld, als vijfde zou ik Bowie of Tame Impala hebben gekozen. Fleetwood Mac is dan voor mij ‘de verrassing’ voor zoverre als daar sprake van is.
1
geplaatst: 28 oktober 2019, 20:33 uur
Dat afschuwelijke nummer van Fleetwood Mac direct naar de finale. Bah! Zeer teleurstellend.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 20:56 uur
Mastroianni schreef:
Dat afschuwelijke nummer van Fleetwood Mac direct naar de finale. Bah! Zeer teleurstellend.
Het is dat je Bruce in je top 10 hebt staan

2
geplaatst: 28 oktober 2019, 21:01 uur
Ja, de populariteit van dit nummer heb ik ook nooit begrepen, ze hebben minstens 20 betere tracks.
Waarom niet Rhiannon, Sara, The Chain of Tusk?
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 oktober 2019, 21:27 uur
Koenr schreef:
Ja, de populariteit van dit nummer heb ik ook nooit begrepen, ze hebben minstens 20 betere tracks.
Die eerste 2 zijn inderdaad nog mooier, die andere 2 niet.
Verder Tango in the Night toevoegen en je hebt de mooiste van FM.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2019, 21:29 uur
Waar OWW Sara zei, moet het The Chain zijn. Tango in the Night inderdaad correcte aanvulling.
Stop de tijd.
Overigens is Go Your Own Way het beste nummer van de eerste definitieve finalisten (die, zowaar, alle vijf behoorlijk in orde zijn)
Stop de tijd.
Overigens is Go Your Own Way het beste nummer van de eerste definitieve finalisten (die, zowaar, alle vijf behoorlijk in orde zijn)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2019, 21:33 uur
Joren999 schreef:
Zet je ook nog jokers in?
Nee, ik ben geheel zeker van mijn zaak.Zet je ook nog jokers in?
* denotes required fields.