MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Hoezeer ik het ook niet erg zou vinden als de Radiohead-hegemonie ietwat doorbroken werd (ondanks dat ik er zelf vaak aardig wat punten aan kwijt kan), vind ik het jammer dat dit ten koste gaat van een niet heel erg finalewaardig nummer van Sufjan. Daar kan ik wel betere alternatieven voor bedenken. Zoals Such a Shame, die helaas net gewipt wordt.

jordidj1 schreef:
Voor de rest de te verwachten uitslag.
Het was te verwachten dat ex-winnaar Paranoid Android op het laatst pas gered wordt (sinds 2010 altijd in de top 10) en dat Exit Music (sinds 2013 top 10 of daar dicht tegenaan) het niet haalt?

Twee van de vier goed voorspeld, dat is er één minder dan gisteren. Erg blij met John Wayne Gacy Jr., en op zich ook wel met Paranoid Android, al had ik die pas via de herkansing verwacht. Such A Shame had ik ook prima mee kunnen leven, zou een leuke finalist zijn geweest.

Als ik ze vandaag wel alle vier goed voorspel doe ik een vreugdedansje door de kamer.

Go Kenny Go!

123poetertjes schreef:
Geeft trouwens niks dat men hier nog niet doorheeft dat Power Out het AF-nummer bij uitstek is dat een vaste finalist mag worden, ik ben er zelf ook pas kort achter.

Dankzij mijn top 100, hè, zeg t maar gewoon

jordidj1 schreef:
(quote)

Dankzij mijn top 100, hè, zeg t maar gewoon
Oké darling, klopt wel een beetje. Maar als je nu gelijk denkt dat ik Motorcycle Emptiness niet meer intens kut vind dan heb je t mis.

Dat snap ik. Motorcycle Emptiness is ook intens kut.

Zeg, zoeken jullie ruzie ofzo?

Wrathchild1
Titmeister schreef:
Dat snap ik. Motorcycle Emptiness is ook intens kut.
Dat was tenminste nog echt muziek . Tegenwoordig is het veel wegwerp pop helaas....

De uitslag van ladder 3 en het 3e setje van 4 finalisten.... verrassend....jazeker....oud winnaar How Soon Is Now is tot de herkansingen veroordeeld, ook oud finalisten als VU, Massive Attack, Sigur Ros en Talking Heads hadden geen schijn van kans. Opvallend de hoge noteringen van Deep Purple en DJ Shadow die beide zeer dicht bij een rechtstreekse finale plaats zaten en natuurlijk Kendrick Lamar en Band of Horses als toch wel een verrassende nrs 2 en 3. The Cure gaat fluitend naar de finale en neemt wellicht alweer op een optie op de algehele winst?

Uitslag Ronde 5 - Ladder 2:

Rechtstreeks door naar de finale:

1. The Cure - A Forest 506
2. Kendrick Lamar - King Kunta 451
3. Band Of Horses - The Funeral 408
4. The Rolling Stones - Gimme Shelter 380

Naar de herkansing:

5. Deep Purple - Child In Time 372
6. DJ Shadow - Stem / Long Stem 371
7. The Smiths - How Soon Is Now? 352
8. The Velvet Underground - Venus In Furs 342
9. Donna Summer - I Feel Love 335
10. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 327
11. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 323
12. Massive Attack - Unfinished Sympathy 305
13. Sigur Rós - Svefn-G-Englar 302
14. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 293
15. Talking Heads - Once In A Lifetime 290
16. Talk Talk - Living In Another World 269
17. Metallica - One 255
18. The Doors - Riders On The Storm 249
19. The Smiths - Bigmouth Strikes Again 245
20. Pink Floyd - Wish You Were Here 225

chevy93 schreef:
Ik verwacht niet veel, maar deze ladder heeft in ieder geval de grootste potentie om nog wat leuks en verrassends toe te voege aan de finale..
Nou, dit is volledig uitgekomen.

Geen Unfinished Sympathy, geen Venus in Furs, en zelfs geen How Soon Is Now rechtstreeks door. En dan wel King Kunta en The Funeral.

Eigenlijk alleen spijtig dat Child in Time hier (weer) net tekort komt.

King Kenny

Historisch momentje hoor.

JAAAAA KENNY IN DE FINALE!!!!&&@@@€€€!!!+++*]]’##%%%$$$$!!!!!!! OMG

Edit: hey waarom moet VUF herkansen

Leuk voor kenny liefhebbers .

Blij dat iig Gimme Shelter door is

Wrathchild1
Heb weer 2 om op te kiezen erbij in de finale . Ben ik al aardig tevreden mee in deze absurd sterke ronde. Junta Kinte.....ach , voor ieder wat wils. Funeral van Band of Horses nog een keer naar luisteren voor de finale.

Onweerwolf
Godver. Deep Purple op 8 punten. En dan ook nog verslagen door mijn vast bottom 3 klant.

Harsh, dude.

Uitslag is oké. Blij dat BoH het heeft gered. Helaas heeft mijn nummer 32 het ook gehaald. Die had ik liever omgewisseld voor Stem.....

Maar ach, dan is die plek alvast ingevuld. In elk geval hebben we met Kendrick een interessante maar leuke toevoeging voor de finale.

Volgens mij heeft zeker de helft wel eens in de finale gestaan dus dan vallen er ook de nodige af.

Op zich mooi dat Kendrick de finale heeft gehaald, de love/hate is hierdoor ook gelijk bekend

Ben wel wat teleurgesteld in de uitslag van The Stones. Voor mij hun meest overschatte nummer.

En nu duimen voor donna!

vigil schreef:
Op zich mooi dat Kendrick de finale heeft gehaald, de love/hate is hierdoor ook gelijk bekend

Tenzij Burial doorgaat...

Edgar18 schreef:
Als ik ze vandaag wel alle vier goed voorspel doe ik een vreugdedansje door de kamer.

Go Kenny Go!
Twee van de vier, maar de vreugdedans heeft uiteraard wel plaatsgevonden. Echt heel tof dat het Kung Fu Kenny gelukt is!!

Ook blij met Band of Horses, nu hoef ik in ieder geval niet na te denken over mijn nummer laatst.

Zonder gekkigheid, zowel Gimme Shelter als The Funeral had ik echt niet verwacht in een ladder met How Soon Is Now?, Venus In Furs, Unfinished Sympathy en Once in a Lifetime.

Toch wel een verrassende uitslag idd. King Kunta na 13 jaar eindelijk hiphop in de finale

De latere rondes te voorspelbaar, zei u?

Super van Kendrick en stom van de Paardenband, een van de weinige overgebleven nummers waar ik totaal geen klik mee heb. Ook fijn van Gimme Shelter en mijn overige favorieten uit deze ladder (Smiths, Massive Attack, Talking Heads...) zullen het in de herkansingen wel goed doen.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Dit is toch wel ruimschoots de koninginneladder van deze ronde (die ongetwijfeld weer de compleet verkeerde uitslag gaat opleveren, maar dat zien we straks wel weer).
Nou, dat blijkt. Ik zal met de paardenband mijn zegeningen maar tellen. En akkoord, het is op zich wel aardig om meneer Lamar er een keertje bij te hebben.

Omg Kenny

Yes!! Kenny! Wel onvoorstelbaar van Venus In Furs en How Soon Is Now.

Wait! Kenny's not dead?!

Wrathchild1
Kenny wordteen Love or Hate nummer denk ik . Hoge , maar ook veel lage noteringen. Ook geldt dat voor Ashtray Trap.

Onweerwolf
Ik had liever Kanye in de finale gehad.

Onweerwolf schreef:
Ik had liever Kanye in de finale gehad.

Ja, dát nog liever natuurlijk, maar die gaat wel alsnog naar de finale ten koste van HSIN?

Ik vind King Kunta toch nog wel een tandje beter dan Runaway, maar Kanye is uiteraard ook van harte welkom

Gokje voor de laatste ladder: The Smiths - Kate Bush - David Bowie (Life On Mars) en Led Zeppelin....waarbij de eerste 2 wel zekerheidjes zijn denk ik.

Ik denk Smiths, Bush, Bloedbus en (hopelijk) Burial.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:23 uur

geplaatst: vandaag om 15:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.