MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Laat ik het zo zeggen: Ik heb met Sinnerman in ieder geval een nummer voor mijn top 10 binnen. Had slechter gekund.

Edgar18 schreef:
Er gaan toch maar vier liedjes rechtstreeks door?

Oops, nog in vakantiemodus...je hebt gelijk.

Op de valreep toch nog een mooi bericht. Wellicht dat het overroepen Blue Monday de finale nog kan missen.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik vraag het me af. Mijn gevoel zegt dat deze ladder een lichtgewicht was qua finalekandidaten.
Helaas lijkt dit een goede inschatting. Comfortably Numb heel ver weg van een finaleplaats hier.

Gelukkig letten er nog mensen op. Niet de eerste 5 maar de eerste 4 gaan rechtstreeks door, helaas dus voor New Order - Blue Monday, die gaat dus ook herkansen.

De eerste 4 finalisten zijn bekend

Uitslag Ronde 5 - Ladder 1:

Rechtstreeks door naar de finale:

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 584
2. The Beatles - A Day In The Life 513
3. Fleetwood Mac - Go Your Own Way 510
4. Nina Simone - Sinnerman 498

Naar de herkansing:

5. New Order - Blue Monday 465
6. Joy Division - Love Will Tear Us Apart 430
7. David Bowie - "Heroes" 421
8. Tame Impala - Let It Happen 415
9. The Knife - Silent Shout 375
10. Sinéad O'Connor - Troy 364
11. Pink Floyd - Comfortably Numb 337
12. The Beatles - Eleanor Rigby 319
13. Sigur Rós - Starálfur 315
14. Gorky - Mia 308
15. Pixies - Monkey Gone To Heaven 307
16. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway 284
17. Nick Cave And The Bad Seeds - Push The Sky Away 233
18. Lana Del Rey - Venice Bitch 222
19. Prince - Sign O' The Times 213
20. The Beatles - Here Comes The Sun 187 [/quote]

Simon77 schreef:
Pfff... vastgeroeste lijst!

Nondeju Edgar waarom hou je je bakkes niet gewoon?

Scorpion_21 schreef:
Teleurstellend

Geen onderbuikgevoelens, gewoon de harde realiteit.
https://i.imgur.com/GYjN2OE.png

123poetertjes schreef:
Nondeju Edgar waarom hou je je bakkes niet gewoon?
Omdat ik Blue Monday verre van finalewaardig vind. Zoals chevy93 al opmerkte, nu is er een (extra) kans om New Order over boord te kieperen .

Oké nu krijg je mijn kaartje voor Chromatics helemaal niet meer x

Iemand die mij kan uitleggen wat Prince hier op de 19e plek doet?

123poetertjes schreef:
Oké nu krijg je mijn kaartje voor Chromatics helemaal niet meer x

Shit, gaat E naar Chromatics?

catdog schreef:
Iemand die mij kan uitleggen wat Prince hier op de 19e plek doet?

Ik ben eerder verbaasd dat ie al twee keer de finale gehaald heeft. En waarom When Doves Cry het dan telkens verliest van SOTT is me ook een raadsel (ook al vind ik SOTT een sterke track).

In ladder 2 gok ik op Rebellion (Lies), 2x Radiohead en hoop ik als nr 4 op Sufjan / Nick maar sluit ik Sigur / Tom / Songs:Ohia of een 2e AF niet uit.

Omdat er maar 4 nummers rechtstreeks doorgaan, maar we tegelijkertijd wel aan 7 nummers punten moeten geven vermoed ik dat bepaalde allemansvrienden nog steeds profijt hebben van de vernieuwde opzet. Willen we de kans op een enigszins verrassende uitslag zo groot mogelijk houden dan zouden we eigenlijk ook maar aan 4 songs punten moeten geven. Enkel de nummers die we het liefst in de finale hebben.

Nu zul je waarschijnlijk zien dat bij de close calls een aantal nummers puur en alleen aan de goede kant van de streep staat omdat ze meer lage noteringen (5-7) hebben gescoord.

Een perfecte opzet/stemsleutel bestaat uiteraard niet, dat besef ik me terdege. Maar het blijft wel knap lullig als de punten voor je nr. 6 of 7 er precies voor zorgen dat je nummer 1, 2 of 3 nipt 5e wordt.

Het is maar een spelletje hoor, waarbij na een jaar ladderen de finalisten voor minimaal 80% dezelfden blijken te zijn...

Onweerwolf
Simon77 schreef:
Het is maar een spelletje hoor, waarbij na een jaar ladderen de finalisten voor minimaal 80% dezelfden blijken te zijn...

Alles is relatief maar voor sommigen zit er voldoende tijd en energie in dat het niet alleen maar een spelletje is.

El Ninjo schreef:
In ladder 2 gok ik op Rebellion (Lies), 2x Radiohead en hoop ik als nr 4 op Sufjan / Nick maar sluit ik Sigur / Tom / Songs:Ohia of een 2e AF niet uit.
Ik zou tekenen voor Rebellion (Lies), 2x RH en Sigur Rós, hoewel ik Paranoid Android niet zou missen als die het niet mocht halen. Ik hoop voornamelijk dat we geen Sufjan krijgen, en zeker niet dat duffe John Wayne Gacy Jr...

Gretz schreef:
Willen we de kans op een enigszins verrassende uitslag zo groot mogelijk houden
Maar dat willen we helemaal niet?

chevy93 schreef:
(quote)
Maar dat willen we helemaal niet?

Het is niet voor niets dat de (moderne) klassiekers steeds komen bovendrijven. Af een toe een potje ADO vindt men niet vervelend, maar de massa kiest toch liever voor Barca

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Omdat er maar 4 nummers rechtstreeks doorgaan, maar we tegelijkertijd wel aan 7 nummers punten moeten geven vermoed ik dat bepaalde allemansvrienden nog steeds profijt hebben van de vernieuwde opzet.
Vraag 1: Wat is een allemansvriend?
Vraag 2: Wat hebben het aantal nummers dat doorgaan en het aantal nummers dat punten krijgen met elkaar te maken?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Alles is relatief maar voor sommigen zit er voldoende tijd en energie in dat het niet alleen maar een spelletje is.

Een sport?

jordidj1 schreef:
(quote)

Het is niet voor niets dat de (moderne) klassiekers steeds komen bovendrijven. Af een toe een potje ADO vindt men niet vervelend, maar de massa kiest toch liever voor Barca
Vergelijk je nou Beugelsdijk met Kanye?

Gretz schreef:
Omdat er maar 4 nummers rechtstreeks doorgaan, maar we tegelijkertijd wel aan 7 nummers punten moeten geven.
Goed punt, daarom hoop ik ook dat we in de finale maar aan maximaal de helft van de nummers punten gaan geven. En dan met een stemsleutel gelijkend op die van de huidige ladders.

De uitslag van ladder 2 en het 2e setje van 4 finalisten.... Radiohead wordt 2 minuten voor het verstrijken van de deadline gered en pikt op het allerlaatste moment een (historische) finaleplaats van Talk Talk in.

Uitslag Ronde 5 - Ladder 2:

Rechtstreeks door naar de finale:

1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) 480
2. Sigur Rós - Untitled #8 440
3. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. 397
4. Radiohead - Paranoid Android 396

Naar de herkansing:

5. Talk Talk - Such A Shame 385
6. Radiohead - Exit Music (For A Film) 367
7. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 365
8. Songs: Ohia - Lioness 351
9. Tom Waits - Martha 337
10. Pulp - Common People 332
11. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street 322
12. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 319
13. Sufjan Stevens - Chicago 319
14. Massive Attack - Teardrop 312
15. Love - Alone Again Or 305
16. Underworld - Born Slippy .NUXX 305
17. The The - Uncertain Smile 301
18. The War On Drugs - Red Eyes 275
19. Phosphorescent - Song For Zula 215
20. Arcade Fire - No Cars Go 177

Rebellion keihard eerste, wat mooi. Voor de rest de te verwachten uitslag.

De Clown zonder veel moeite door in deze pittige ladder. Meestal is dat een herkanser.

Ook opvallend: de lage positie van Neighborhood. Die heeft last van Rebellion.

Geeft trouwens niks dat men hier nog niet doorheeft dat Power Out het AF-nummer bij uitstek is dat een vaste finalist mag worden, ik ben er zelf ook pas kort achter.

Such a Shame dat Talk Talk het niet gehaald heeft, maar achteraan in mijn finalelijst wordt het weer druk. Mijn nummer 26, 27, 28 van vorig jaar gaan hier vlot door

Jammer dat Exit Music het niet in één keer haalt, maar ik verwacht dat die het wel in de herkansingen haalt. Hopelijk belooft de hoge score voor Untitled #8 veel goeds voor in de finale!

Gelukkig is er ook al een gegadigde voor #32 door

De twee beste nummers van de ladder niet rechtstreeks door. Voor Talk Talk hoop ik vurig dat het nog goedkomt in de herkansing. Wat Tunnels betreft ziet het er al minder rooskleurig uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:11 uur

geplaatst: vandaag om 12:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.