Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
4
geplaatst: 3 november 2019, 11:43 uur
De opzet is toch dat de meeste stemmen gelden. Het lijkt of sommige stemmers daar moeite mee hebben omdat sommige nummers niet in de finale komen moet daarom de opzet veranderen.... erg geloofwaardig.
1
geplaatst: 3 november 2019, 11:47 uur
123poetertjes schreef:
Deep Purple en vernieuwing in één adem, zit ik in Bananasplit?
Een pionier van de hardrock/metal met het anthem van een muziekgeneratie, maar verder weinig vernieuwends inderdaad. Sinds wanneer is populariteit een diskwalificatie geworden?Deep Purple en vernieuwing in één adem, zit ik in Bananasplit?
0
geplaatst: 3 november 2019, 11:50 uur
Het is maar net hoe je ernaar kijkt.
Een finale met de bovenste 32 van de Top 2000 zou ook nog wel wat moois voor een ieder te bieden hebben.
Maar in een MuMe-finale verwacht ik andere nummers.
Zoals Under the Milkyway
Een finale met de bovenste 32 van de Top 2000 zou ook nog wel wat moois voor een ieder te bieden hebben.
Maar in een MuMe-finale verwacht ik andere nummers.
Zoals Under the Milkyway

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2019, 12:05 uur
johan de witt schreef:
Hadden we hier jaar in jaar uit een finale vol Deep Purple, Led Zeppelin, Eagles, Queen (en je vergat Meatloaf nog te noemen), dan had ik daar de wenkbrauwen waarschijnlijk evenzeer bij gefronst.Een finale met de bovenste 32 van de Top 2000 zou ook nog wel wat moois voor een ieder te bieden hebben.
0
geplaatst: 3 november 2019, 12:09 uur
Met PJ die al jaren een vaste gast is en Fleetwood Mac die er sinds vorig jaar bij is gekomen komen we wat mij betreft al erg dicht bij dat niveau van stoffigheid.
0
geplaatst: 3 november 2019, 12:11 uur
Casartelli schreef:
Child in Time is de frisse wind die deze lijst inmiddels broodnodig had.
Child in Time is de frisse wind die deze lijst inmiddels broodnodig had.
Dit is wel de grappigste quote die ik hier de laatste tijd gelezen heb.
1
geplaatst: 3 november 2019, 12:16 uur
jordidj1 schreef:
Als Burial doorgaat, dan zal ik stoppen met zeuren.
We mogen dromen ?Als Burial doorgaat, dan zal ik stoppen met zeuren.
0
Wrathchild1
geplaatst: 3 november 2019, 13:42 uur
hoi123 schreef:
Met PJ die al jaren een vaste gast is en Fleetwood Mac die er sinds vorig jaar bij is gekomen komen we wat mij betreft al erg dicht bij dat niveau van stoffigheid.
Dus het gaat omdat het muziek van de vorige eeuw is en niet of de muziek je aanspreekt? Met PJ die al jaren een vaste gast is en Fleetwood Mac die er sinds vorig jaar bij is gekomen komen we wat mij betreft al erg dicht bij dat niveau van stoffigheid.
Ik zou me dan beperken tot de Witte Trui .

1
geplaatst: 3 november 2019, 13:55 uur
Wrathchild1 schreef:
Indien het gemiddelde Laddernummer van hetzelfde oubollige niveau zou zijn als deze ontzettende dooddoener van een opmerking dan zou ik inderdaad beter af zijn bij DWT. Gelukkig is dat niet het geval, genoeg prima nummers te bekennen hier. (quote)
Dus het gaat omdat het muziek van de vorige eeuw is en niet of de muziek je aanspreekt? Ik zou me dan beperken tot de Witte Trui .
Vanaf nu doe ik weer lief hoor. Kusjes.
0
geplaatst: 3 november 2019, 13:58 uur
Beetje een dooddoener van een opmerking inderdaad. Het gaat er natuurlijk niet om of de muziek uit de vorige eeuw komt, anders zou ik 20 meer nummers genoemd kunnen hebben. Het feit dat er dit jaar relatief veel classic rockklassiekers bij zijn gekomen lijkt me alleen gewoon vrij onomstotelijk. Wat mij betreft jammer, maar niks aan te doen: ik denk dat hetzelfde mechanisme dat ervoor heeft gezorgd dat Kenny in de finale staat ook hierin heeft geresulteerd. Je kan niet alles hebben.
Ik vind de Witte Trui overigens nog stukken eenvormiger, maar dat is een andere discussie.
Ik vind de Witte Trui overigens nog stukken eenvormiger, maar dat is een andere discussie.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2019, 14:34 uur
hoi123 schreef:
Het feit dat er dit jaar relatief veel classic rockklassiekers bij zijn gekomen lijkt me alleen gewoon vrij onomstotelijk. Wat mij betreft jammer, maar niks aan te doen: ik denk dat hetzelfde mechanisme dat ervoor heeft gezorgd dat Kenny in de finale staat ook hierin heeft geresulteerd. Je kan niet alles hebben.
Het lijkt er inderdaad op dat zowel de Kendrick Lamars als de Deep Purples van deze wereld het meer van de hoge punten van de uitgesproken liefhebbers moet hebben en dus van het nieuwe systeem profiteren.Het feit dat er dit jaar relatief veel classic rockklassiekers bij zijn gekomen lijkt me alleen gewoon vrij onomstotelijk. Wat mij betreft jammer, maar niks aan te doen: ik denk dat hetzelfde mechanisme dat ervoor heeft gezorgd dat Kenny in de finale staat ook hierin heeft geresulteerd. Je kan niet alles hebben.
hoi123 schreef:
Idem hier. Ik vind de Witte Trui overigens nog stukken eenvormiger, maar dat is een andere discussie.
Heb wel de nog even gecursiveerd, want volgens mij hebben we met de benoemde ontwikkelingen juist een diversere ladderfinale dit jaar dan in eerdere jaren. Let wel: diverser ten opzichte van zichzelf, dat is iets anders dan of er (ook) iets meer overeenkomsten met een toplijst op Radio 2, Veronica, of waarmee dan ook in zitten.
0
geplaatst: 3 november 2019, 17:48 uur
jordidj1 schreef:
Nee joh, wat moeten we in godsnaam met The Church? Dance Lover, heb je dit in gang gezet ofzo?
Nee joh, wat moeten we in godsnaam met The Church? Dance Lover, heb je dit in gang gezet ofzo?
Haha heeft de werving toch zin gehad!
Balen van Donna; jongens hoe dan?! Maar mooi dat New Order en The Church dus de finale in mogen. Child in Time ( net als Led Zep ) vind ik best oké, veel beter dan Pink Floyd of het veel ellendigere Martha ( of het nog ergere Eagles ).
Nog geen Nick in de finale is jammer; maar laten we dat goedmaken door Jubilee Street door te stemmen.
0
geplaatst: 3 november 2019, 18:11 uur
Wrathchild1 schreef:
(quote)
Dus het gaat omdat het muziek van de vorige eeuw is en niet of de muziek je aanspreekt? Ik zou me dan beperken tot de Witte Trui .
Is bij jou natuurlijk ook van toepassing. Heb je nog nooit enthousiast gezien over een dance nummer, zelfs niet over New Order of Donna Summer; toch 2 erg originele nummers. Daar je het vaak hebt over het gebrek aan originaliteit bij post 90's nummers, maar dus ook pre 90's nummers met dance inslag afkraakt.
0
Wrathchild1
geplaatst: 3 november 2019, 18:17 uur
Dat is de discussie niet . Ik ben niet genre georiënteerd in ieder geval , alhoewel je met het ene meer hebt met het andere.
Ik heb van alle genoemde genres hier omschreven wel het enige of meer in huis, ook qua tijdsperiode.
Ik heb van alle genoemde genres hier omschreven wel het enige of meer in huis, ook qua tijdsperiode.
0
geplaatst: 3 november 2019, 19:04 uur
En weer komt er vers bloed bij...zowel Talk Talk als Burial gaan hun debuut maken in de finale.
Uitslag Ronde 5 - Herkansingsladder 2:
Door naar de finale:
1. The Velvet Underground - Venus In Furs 309
2. Joy Division - Love Will Tear Us Apart 281
3. Talk Talk - Such A Shame 259
4. Burial - Ashtray Wasp 244
Definitief uitgeschakeld:
5. Sufjan Stevens - Chicago 238
6. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 237
7. Pulp - Common People 223
8. Gorky - Mia 217
9. Massive Attack - Unfinished Sympathy 208
10. The Beach Boys - God Only Knows 198
11. The The - Uncertain Smile 190
12. Talking Heads - Once In A Lifetime 189
13. The Knife - Silent Shout 189
14. The Doors - Riders On The Storm 186
15. Prince - Sign O' The Times 168
16. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 164
Uitslag Ronde 5 - Herkansingsladder 2:
Door naar de finale:
1. The Velvet Underground - Venus In Furs 309
2. Joy Division - Love Will Tear Us Apart 281
3. Talk Talk - Such A Shame 259
4. Burial - Ashtray Wasp 244
Definitief uitgeschakeld:
5. Sufjan Stevens - Chicago 238
6. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 237
7. Pulp - Common People 223
8. Gorky - Mia 217
9. Massive Attack - Unfinished Sympathy 208
10. The Beach Boys - God Only Knows 198
11. The The - Uncertain Smile 190
12. Talking Heads - Once In A Lifetime 189
13. The Knife - Silent Shout 189
14. The Doors - Riders On The Storm 186
15. Prince - Sign O' The Times 168
16. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 164
1
geplaatst: 3 november 2019, 19:09 uur
Vervelende uitslag. Talk Talk en Joy Division staan ook gewoon in de Top 2000. 
Zoals verwacht Venus in Furs ruimschoots gewonnen. Nou ja, nu hoef ik nog maar 31 nummers te rangschikken. #waaromnietheroinindefinale?

Zoals verwacht Venus in Furs ruimschoots gewonnen. Nou ja, nu hoef ik nog maar 31 nummers te rangschikken. #waaromnietheroinindefinale?
7
geplaatst: 3 november 2019, 19:10 uur
Burial? Daar sta ik wel van te kijken.
Edit: wellicht hunkeren sommigen zo hard naar vernieuwing dat ze bepaalde nummers die nieuw zijn in de bovenste regionen boven oud-finalisten zetten die ze eigenlijk beter vinden.
Edit: wellicht hunkeren sommigen zo hard naar vernieuwing dat ze bepaalde nummers die nieuw zijn in de bovenste regionen boven oud-finalisten zetten die ze eigenlijk beter vinden.
0
geplaatst: 3 november 2019, 19:19 uur
Zonde van Marvin, de beste Sufjan en The Knife had er van mij ook bij mogen zijn.
2
geplaatst: 3 november 2019, 19:22 uur
Ja maar dan is dat hele verhaal niet van toepassing heh

Bij al dat geklaag over hits, Top 2000 enzo gaat het natuurlijk niet over The Cure, The Smiths en Joy Division

0
geplaatst: 3 november 2019, 19:24 uur
De asbak wordt de nieuwe love/hate winnaar denk ik...daar kan waarschijnlijk geen Sigur Ros of Pearl Jam tegenop 

0
geplaatst: 3 november 2019, 19:25 uur
El Ninjo schreef:
De asbak wordt de nieuwe love/hate winnaar denk ik...daar kan waarschijnlijk geen Sigur Ros of Pearl Jam tegenop
Haha, nee, die (Pearl Jam) gaat bij mij gewoon met stip stijgen De asbak wordt de nieuwe love/hate winnaar denk ik...daar kan waarschijnlijk geen Sigur Ros of Pearl Jam tegenop

0
geplaatst: 3 november 2019, 19:26 uur
Ik hoor dat hele love/hate er toch niet echt in, in bv Sigur Ros en NMH (zijn die laatste er eigenlijk helemaal uit?) spat dat er echt vanaf.
3
geplaatst: 3 november 2019, 19:29 uur
Toch mooi dat we indirect een stukje vaderlands trots in de finale hebben. Ilse DeLange zal er content mee zijn 

* denotes required fields.