MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Blij met Talk Talk (!!) en Burial. Helaas heb ik met VU weer een nummer voor de onderste regionen.....

Ach Talk Talk gun ik het ook wel eens. Maakt de keuze voor mijn nummer 32 weer gemakkelijk, in afwezigheid van Pulp.

Edit: toch ook opvallend dat allemansvriendje Unfinished Sympathy de dupe is van het nieuwe systeem en voor het eerst in jaren de finale mist.

Wrathchild1
JD heeft zulke goede nummers en dit vind ik nou net te lief/niet spannend. Maar goed, het is gekozen.

Ik heb gemengde gevoelens bij de uitslag.

The VU: hoort er natuurlijk bij, zal hoog in mijn top tien eindigen.
Joy D: geen verkeerd nummer, maar binnen het oeuvre van de band scoort LWTUA rechterrijtje. Wat zou ik graag eens Decades, The Eternal of She’s Lost Control in de finale zien.
Talk Talk: een van de betere eighties klassiekers, in dit jaar van Hollis overlijden vind ik een finaleplek voor deze iconische band een mooi eerbetoon.
Burial: verfrissend, al is het verre van een elektronische favoriet van me.

Maar, dat Marvin Gaye het net niet haalt, en we zodoende geen enkel (puur) soulnummer in de finale hebben dat vind ik echt heel zuur

Oei, dit wordt een veldslag bij mijn top 10. Zoveel moois al door ❤️

JAAAAA ASHTRAY WASP!!!
NEEEEE RIDERS ON THE STORM!!!

Talk Talk snap ik ook al niet dat die de finale haalt. Een heel aardig tot goed maar verder toch redelijk doorsnee top 40 (synthipop) nummer.
En van JD kan ik wel 10 andere nummers noemen die ik liever in de finale zou hebben.

Met Talking Heads, Massive Attack en Pulp vallen er in een keer drie veelvuldig finalisten buiten de boot. En de komende ladder zullen er nog meer klappen gaan vallen....

Wrathchild1 schreef:
JD heeft zulke goede nummers en dit vind ik nou net te lief/niet spannend. Maar goed, het is gekozen.

Ik heb al heel wat adjectieven gezien om Love Will Tear Us Apart te beschrijven, maar 'lief' zie ik wel voor het eerst. Het is ook absoluut niet mijn favoriete JD-nummer, maar het is wel een iconisch nummer dat zeker niet misstaat in de finale.

Wordt een interessante strijd tussen Nina, Burial en dat IJslandse geneuzel voor plek 32. Kendrick zou zomaar eens een ruime top 30 notering bij me kunnen scoren.

luigifort schreef:
De asbak wordt mijn nr. 32 denk ik...

Zonder herkansingen was die asbak er allang uit geweest.
Dus volgend jaar gaat-ie het niet redden

Wepsppsppspspspppspspsspsspspsps. Wordt maar eens tijd om Loner te nomineren, die is nog beter!

Prima rijtje, VU niet echt mijn ding maar hoort er wel gewoon bij. Talk Talk is sweet.

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Talk Talk snap ik ook al niet dat die de finale haalt. Een heel aardig tot goed maar verder toch redelijk doorsnee top 40 (synthipop) nummer.

Duidelijk gevalletje DAB.

Erg jammer van Massive Attack, Gorky, OMD en Doors maar toch 4 uitstekende nummers door.

Als dat dabben is, dan juich ik het helemaal toe. Talk Talk
Ook Burial is een erg mooie toevoeging en zal zeker linkerrij scoren in mijn finalelijst. Tout court geweldige nieuwkomers in de finale tot dusver.

Onweerwolf
Dit is inmiddels trouwens wel de meest verfrissende finale in jaren. Al 4 platen die er nooit eerder bij stonden, waarvan de helft in genres die normaliter niet populair zijn.

Onweerwolf
Ik ben wel benieuwd welke alternatieve plaat die nooit de finale haalde er volgend jaar gepusht gaat worden.

Geen Marvin en Massive? Sweet

Onweerwolf schreef:
Ik ben wel benieuwd welke alternatieve plaat die nooit de finale haalde er volgend jaar gepusht gaat worden.

Fuck Buttons - Surf Solar

Wrathchild1
Titmeister schreef:
(quote)

Ik heb al heel wat adjectieven gezien om Love Will Tear Us Apart te beschrijven, maar 'lief' zie ik wel voor het eerst. Het is ook absoluut niet mijn favoriete JD-nummer, maar het is wel een iconisch nummer dat zeker niet misstaat in de finale.
‘Lief ‘ muzikaal bedoel ik , maar ik snap je punt . Ik heb er niks op tegen , maar het verrast me wel hezien andere nummers van ze .....maar ok .

Onweerwolf
Dance Lover schreef:
(quote)

Fuck Buttons - Surf Solar

Dan push ik mee.

Als je echt electronica wil doe dan New Order ofzo en geen slap aftreksel

Onweerwolf
Kanye & Fuck Buttons > Kendrick & Burial.

Ja toch?

Hoera voor de dodelijke wesp, grootse prestatie!

Jammer van Massive Attack, 90's wat ondervertegenwoordigd op Radiohead na.

Gewoon even 4 nummers die vorig jaar wel de finale haalden uitgeschakeld ( Prince, The Knife, Talking Heads en Massive Attack).

De terugkeer van Love Will Tear us Apart had niet gehoeven al ben ik hem wel meer gaan waarderen. Talk Talk gaat meestrijden om het linkerrijtje en Burial Top 5 sowieso!

Ik snap die waardering voor Love Will tear us apart big steeds niet.. Het enige nummer sinds 2014 in de finale dat geen voldoende haalt en zeer waarschijnlijk mijn nummer 32 dit jaar...

Als ik de eerste lijstjes van ladder 3 bekijk heeft Bowie een kickstart en gaat Radiohead het moeilijk krijgen.

Onweerwolf schreef:
Kanye & Fuck Buttons > Kendrick & Burial.

Ja toch?

The Blacker the Berry > Kanye West

Leipe Mocro Flavour > A forest

Onweerwolf
Eurovisie Song Festival > Lowlands

El Ninjo schreef:
Als ik de eerste lijstjes van ladder 3 bekijk heeft Bowie een kickstart en gaat Radiohead het moeilijk krijgen.
Echo en Depeche Mode worden ook veel genoemd.

Ashtray Wasp

Gast
geplaatst: vandaag om 17:07 uur

geplaatst: vandaag om 17:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.