Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2019, 22:48 uur
En een even goed liedje met dezelfde status nipt rechtstreeks door. ?
0
geplaatst: 13 september 2019, 23:47 uur
Een andere 'moderne' klassieker staat dan weer helaas op plek 22... Wel mooi dat Roscoe direct door is 

0
geplaatst: 14 september 2019, 10:14 uur
VladTheImpaler schreef:
Een andere 'moderne' klassieker staat dan weer helaas op plek 22... Wel mooi dat Roscoe direct door is
Ja die scores van AM hier snap ik weinig van, nu weer Fluorescent Adolescent kansloos uitgeschakeld...
Ben ook wel verrast door de uitschakeling van All Along the Watchtower.
0
geplaatst: 14 september 2019, 10:29 uur
Titmeister schreef:
Hendrix is bij mij typisch zo'n artiest waarvan ik eigenlijk elk nummer wat meespeelt erg goed vind en op zeg maar een 8,5 waardeer en die daardoor bij elke ladder net buiten de boot valt of onderaan het lijstje komt omdat er altijd wel 8 andere topnummers in staan (waaronder vaak van artiesten die ik in z'n algemeenheid veel lager heb zitten maar dan net dat ene nummer wat nog over is in de ladder niet)
0
geplaatst: 14 september 2019, 10:38 uur
Wellicht is All Along the Watchtower typisch zo'n allemansvriend die het dus minder doet met dit systeem?
2
geplaatst: 14 september 2019, 12:25 uur
AstroStart schreef:
Fijn dat een moderne klassieker als Falling Into Me doorgaat naar de herkansing.
Wordt het niet eens tijd om te stoppen met dit belachelijke predicaat? Ik denk dat Gretz het ooit bedacht heeft en dat steeds meer mensen het over zijn gaan nemen. Niet doen mensen! Fijn dat een moderne klassieker als Falling Into Me doorgaat naar de herkansing.
Wat maakt een nummer tot een 'moderne klassieker'? Hoe kun je überhaupt van een klassieker* spreken als je het hebt over iets dat nog geen drie jaar oud is? Ik weet zeker als ik honderd willekeurige mensen 'Falling Into Me" laat horen dat er maximaal drie een teken van herkenning geven. Dat kun je toch lastig als klassieker definiëren. Als ik - pak hem beet - "Zoutelande" aan diezelfde honderd mensen laat horen dan zal minstens de helft (en waarschijnlijk veel meer) een teken van herkenning geven. Volgens mij heeft Blof dan toch de grotere klassieker te pakken?
Ik krijg behoorlijke jeuk van deze term, maar dat was wellicht al duidelijk

Dit is trouwens wel een van de slechtste uitslagen tot nu toe. "Ouderwetse klassiekers" als Pink Moon en I've Been Loving You Too Long (To Stop Now) die worden uitgeschakeld door van die z**kmuziek als London Grammer en Midlake
. Ook erg jammer van Spinvis allerbeste song.* Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status, vaak beschouwd met gevoel van nostalgie.
0
geplaatst: 14 september 2019, 12:40 uur
chevy93 schreef:
Wellicht is All Along the Watchtower typisch zo'n allemansvriend die het dus minder doet met dit systeem?
Lijkt er wel op ja. Ik kan me iig ook wel vinden in El Ninjo's beredenatie; AATW zou in het nieuwe systeem ook alleen punten krijgen in een zwakke ladder. Persoonlijk juich ik deze ontwikkeling toe.
En Edgar18, ik ben met je eens dat de term 'klassieker' behoorlijk aan devaluatie onderhevig is, maar ik bespeur toch ook wel enige subjectiviteit in je relaas

0
geplaatst: 14 september 2019, 12:46 uur
Titmeister schreef:
En Edgar18, ik ben met je eens dat de term 'klassieker' behoorlijk aan devaluatie onderhevig is, maar ik bespeur toch ook wel enige subjectiviteit in je relaas
En hopelijk ook wel enige ironie? Dat ik Falling Into Me persoonlijk "niet zo best" vind helpt natuurlijk niet mee, maar mijn tirade had ook tegen (bijna) ieder andere "moderne klassieker" gericht kunnen zijn. Wat ik maar aan wil geven is dat de term "klassieker" wat mij betreft zowel misplaatst is alsook onjuist gebruikt wordt. Dat je een nummer als Rebellion (Lies) zo duidt vind ik tot daar aan toe, maar liedjes als Falling Into Me...En Edgar18, ik ben met je eens dat de term 'klassieker' behoorlijk aan devaluatie onderhevig is, maar ik bespeur toch ook wel enige subjectiviteit in je relaas
0
geplaatst: 14 september 2019, 12:52 uur
Als je puur op de benodigde tijdsduur voor worden van een 'klassieker' doelt, helemaal mee eens. Ik bedoel meer te zeggen dat het al dan niet 'klassieker' zijn redelijk los staat van je eigen waarde-oordeel. Zo denk ik dat jouw argument tegen Falling Into Me - dat slechts 3 vd 100 mensen het herkent - namelijk ook geldt voor de nummers die jij als klassiekers bestempelt (zeker Nick Drake). Wat dat betreft ben ik bang dat we dan eerder Zoutelande als klassieker kunnen beschouwen 

0
geplaatst: 14 september 2019, 12:58 uur
Die klassiekerstatus van bijvoorbeeld Pink Moon was dan ook ironisch bedoeld. Wat mij betreft is Pink Moon ook geen klassieker. Verre van zelfs. Voor zover zo'n begrip al objectief te duiden is denk ik toch eerder aan liedjes als Bohemian Rhapsody, Hey Jude, Paint it Black etc. En natuurlijk kent ook de wat meer alternatieve muziek zijn klassiekers, Black of Paranoid Android bijvoorbeeld.
Helemaal met je eens dat een 'klassieke' status los staat van een persoonlijk waardeoordeel. Persoonlijk gruwel ik bijvoorbeeld van Queens bekendste, maar de enorme status van het lied zal ik nooit ontkennen.
Helemaal met je eens dat een 'klassieke' status los staat van een persoonlijk waardeoordeel. Persoonlijk gruwel ik bijvoorbeeld van Queens bekendste, maar de enorme status van het lied zal ik nooit ontkennen.
1
geplaatst: 14 september 2019, 13:01 uur
Jezus jongens, slecht geslapen ofzo? Top 2000 wordt toch meestal omschreven als een aller tijden lijst? Als “jonge” nummers hoog daarin eindigen, dan mag je best spreken van een “moderne klassieker”. Vind ik dan. Maar goed, ik maak me niet zo druk om dat soort dingetjes.
0
geplaatst: 14 september 2019, 13:05 uur
jordidj1 schreef:
Jezus jongens, slecht geslapen ofzo?
Integendeel, daarom is juist vandaag een mooie dag om dit begrip de nek om te draaien Jezus jongens, slecht geslapen ofzo?
.
4
geplaatst: 14 september 2019, 13:07 uur
Edgar18 schreef:
.
(quote)
Integendeel, daarom is juist vandaag een mooie dag om dit begrip de nek om te draaien
. Oke je hebt er om gevraagd...
Gretz kom maar uit je hok
2
geplaatst: 14 september 2019, 15:34 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Wordt het niet eens tijd om te stoppen met dit belachelijke predicaat? Ik denk dat Gretz het ooit bedacht heeft en dat steeds meer mensen het over zijn gaan nemen. Niet doen mensen! Haha, toen ik in de loop van 2012 ging deelnemen aan de MuMeLadder werd de term volgens mij al regelmatig gebruikt om het sporadische succes van recente nummers te verklaren
Niks mis mee. Moderne klassieker bovendien een duidelijk predicaat waarvan iedere user ongeveer begrijpt wat iemand er mee bedoeld. Ik weet zeker als ik honderd willekeurige mensen 'Falling Into Me" laat horen dat er maximaal drie een teken van herkenning geven. Dat kun je toch lastig als klassieker definiëren. Als ik - pak hem beet - "Zoutelande" aan diezelfde honderd mensen laat horen dan zal minstens de helft (en waarschijnlijk veel meer) een teken van herkenning geven. Volgens mij heeft Blof dan toch de grotere klassieker te pakken?
Lijkt me verder ook vrij logisch dat je moderne klassieker in de context van MuMe moet zien; dat de bekendheid bij het grote publiek hier even niet zo relevant is als iemand de opmerking maakt in dit topic. Welke nummers (al dan niet terecht) tot dit selecte gezelschap gaan behoren is uiteraard debatable, maar dat geldt net zo goed voor vrijwel álle oude klassiekers.Edgar18 schreef:
Dat je een nummer als Rebellion (Lies) zo duidt vind ik tot daar aan toe, maar liedjes als Falling Into Me...
Dat je een nummer als Rebellion (Lies) zo duidt vind ik tot daar aan toe, maar liedjes als Falling Into Me...
Winnaar van de MuMeAfrekening 2018, 8 weken (!) op #1 in diezelfde lijst. En nu als nieuwkomer enorm goed scorend in de Ladder. Ik snap wel waarom AstroStart die opmerking maakte. Rebellion komt van een plaat die vandaag (op de dag af) alweer 15 jaar oud is, dus eerder een gewone klassieker

Wikipedia NL schreef:
Het gebruik van de term klassieker kan een subjectief waardeoordeel vormen, wat voor de één een klassieker is, is voor iemand anders een nieuwe ervaring of productkwaliteit. In andere domeinen is een klassieker wél een vastomlijnd begrip. Het werk hoeft niet per se uit een oudere tijd te komen om als "klassieker" bestempeld te worden, men kan ook spreken van een "moderne klassieker".
Het gebruik van de term klassieker kan een subjectief waardeoordeel vormen, wat voor de één een klassieker is, is voor iemand anders een nieuwe ervaring of productkwaliteit. In andere domeinen is een klassieker wél een vastomlijnd begrip. Het werk hoeft niet per se uit een oudere tijd te komen om als "klassieker" bestempeld te worden, men kan ook spreken van een "moderne klassieker".
0
geplaatst: 14 september 2019, 15:53 uur
1
geplaatst: 14 september 2019, 16:02 uur
Johnny Marr schreef:
Is Santorini van Donny Benét een moderne klassieker? Edgar18 en Gretz zeg er es ff wat van.
Is Santorini van Donny Benét een moderne klassieker? Edgar18 en Gretz zeg er es ff wat van.
Je bent zelf een moderne klassieker.
1
geplaatst: 14 september 2019, 16:17 uur
0
geplaatst: 14 september 2019, 19:16 uur
Eindsprintje van Het Zesde Metaal in de laatste 2 ladders leidt tot een plaats in de volgende ronde.
Verrassender is wellicht de uitschakeling van Pictures of You, in het verleden 2 x finalist geweest en daarna toch eigenlijk altijd wel bij de laatste 128.
Uitslag Ronde 3 - Ladder 21:
Rechtstreeks door naar de volgende ronde:
1. The Cure - A Forest 647
2. Fleetwood Mac - Go Your Own Way 483
3. Leonard Cohen - Suzanne 387
4. Lana Del Rey - Venice Bitch 362
5. The Moody Blues - Nights In White Satin 350
6. Editors - Smokers Outside The Hospital Doors 342
7. Het Zesde Metaal - Ploegsteert 336
8. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie 328
Naar de Herkansing:
9. Eels - Novocaine For The Soul 323
10. Joy Division - Atmosphere 309
11. The National - Slow Show 297
12. A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had A Photograph Of You) 293
13. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here 289
Uitgeschakeld:
14. Sonic Youth - Kool Thing 272
15. The Cure - Pictures Of You 270
16. Tool - Schism 260
17. Television - Marquee Moon 257
18. Dire Straits - Tunnel Of Love 236
19. R.E.M. - Leave 236
20. Jon Hopkins - Open Eye Signal 233
21. Pearl Jam - Rearviewmirror 205
22. Beach House - Norway 188
23. Joy Division - Isolation 159
24. Dire Straits - Romeo And Juliet 156
25. The Sound - Missiles 142
Verrassender is wellicht de uitschakeling van Pictures of You, in het verleden 2 x finalist geweest en daarna toch eigenlijk altijd wel bij de laatste 128.
Uitslag Ronde 3 - Ladder 21:
1. The Cure - A Forest 647
2. Fleetwood Mac - Go Your Own Way 483
3. Leonard Cohen - Suzanne 387
4. Lana Del Rey - Venice Bitch 362
5. The Moody Blues - Nights In White Satin 350
6. Editors - Smokers Outside The Hospital Doors 342
7. Het Zesde Metaal - Ploegsteert 336
8. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie 328
Naar de Herkansing:
9. Eels - Novocaine For The Soul 323
10. Joy Division - Atmosphere 309
11. The National - Slow Show 297
12. A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had A Photograph Of You) 293
13. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here 289
Uitgeschakeld:
14. Sonic Youth - Kool Thing 272
15. The Cure - Pictures Of You 270
16. Tool - Schism 260
17. Television - Marquee Moon 257
18. Dire Straits - Tunnel Of Love 236
19. R.E.M. - Leave 236
20. Jon Hopkins - Open Eye Signal 233
21. Pearl Jam - Rearviewmirror 205
22. Beach House - Norway 188
23. Joy Division - Isolation 159
24. Dire Straits - Romeo And Juliet 156
25. The Sound - Missiles 142
0
geplaatst: 14 september 2019, 20:07 uur
Mooie prestatie van de moderne klassieker van Lana Del Rey. En zeer blij met Zombie
.
.
0
johannesA
geplaatst: 14 september 2019, 20:30 uur
Niet te geloven, Pictures er al uit. Erg jammer. Was het mooiste nummer van deze ladder.
0
geplaatst: 15 september 2019, 19:05 uur
Uitslag Ronde 3 - Ladder 23:
1. Gorky - Mia 510
2. Neil Young - Like A Hurricane 503
3. Bruce Springsteen - Dancing In The Dark 409
4. The Smiths - This Charming Man 393
5. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime 380
6. King Crimson - The Court Of The Crimson King 375
7. Sinéad O'Connor - Troy 373
8. The Cure - Disintegration 356
Naar de Herkansing:
9. The Beatles - Penny Lane 345
10. Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat (Live '92) 326
11. Arcade Fire - Wake Up 317
12. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone 301
13. The War On Drugs - Under The Pressure 297
Uitgeschakeld:
14. Coldplay - Yellow 287
15. Interpol - Stella Was A Diver And She Was Always Down 286
16. The Beatles – In My Life 267
17. Noir Désir - Le Vent Nous Portera 262
18. Lou Reed - Walk On The Wild Side 240
19. Sonic Youth - Sugar Kane 234
20. Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden Colours 225
21. The Strokes - Someday 220
22. PJ Harvey - Down By The Water 216
23. Talking Heads - Crosseyed And Painless 216
24. Silversun Pickups - Lazy Eye 197
25. The Four Tops - Reach Out, I'll Be There 145
1. Gorky - Mia 510
2. Neil Young - Like A Hurricane 503
3. Bruce Springsteen - Dancing In The Dark 409
4. The Smiths - This Charming Man 393
5. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime 380
6. King Crimson - The Court Of The Crimson King 375
7. Sinéad O'Connor - Troy 373
8. The Cure - Disintegration 356
Naar de Herkansing:
9. The Beatles - Penny Lane 345
10. Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat (Live '92) 326
11. Arcade Fire - Wake Up 317
12. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone 301
13. The War On Drugs - Under The Pressure 297
Uitgeschakeld:
14. Coldplay - Yellow 287
15. Interpol - Stella Was A Diver And She Was Always Down 286
16. The Beatles – In My Life 267
17. Noir Désir - Le Vent Nous Portera 262
18. Lou Reed - Walk On The Wild Side 240
19. Sonic Youth - Sugar Kane 234
20. Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden Colours 225
21. The Strokes - Someday 220
22. PJ Harvey - Down By The Water 216
23. Talking Heads - Crosseyed And Painless 216
24. Silversun Pickups - Lazy Eye 197
25. The Four Tops - Reach Out, I'll Be There 145
0
geplaatst: 15 september 2019, 20:30 uur
hhahhahahahah Dancing in the Dark boven Disintegration hahahahhahahhaah wat een giller
2
geplaatst: 15 september 2019, 20:52 uur
jordidj1 schreef:
hhahhahahahah Dancing in the Dark boven Disintegration hahahahhahahhaah wat een giller
http://i.imgur.com/7NquX5v.gif

0
geplaatst: 15 september 2019, 21:17 uur
Oud-finalist Atmosphere slechts in de herkansing, oud-finalist Pictures of You zelfs uitgeschakeld... Verder gaat Bruce dit jaar hoge ogen gooien, als zelfs dit 'niemendalletje' hier derde wordt... Maar bovenal:
Fela door
Fela door

0
geplaatst: 15 september 2019, 21:18 uur
Boeie, ze zijn beide door dus wat maakt t uit.
Wel apart dat er blijkbaar 22 slechtere in deze matige ladder zaten dan dit ultiem lullige liedje van den baas
Wel apart dat er blijkbaar 22 slechtere in deze matige ladder zaten dan dit ultiem lullige liedje van den baas
0
geplaatst: 15 september 2019, 22:24 uur
Als niet Bruce liefhebber vind ik deze radiovriendelijke hit juist wel fijn.
Bruce meer ingetogen werk (Nebraska bijv.) ga ik overigens steeds meer waarderen.
Bruce meer ingetogen werk (Nebraska bijv.) ga ik overigens steeds meer waarderen.
* denotes required fields.