Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2018, 13:37 uur
Laten we hopen van niet. Die grap heeft nu al lang genoeg geduurd zeker in een finale met zoveel sterke songs.
0
geplaatst: 9 september 2018, 13:55 uur
Ik vind Donny best leuk, maar het bijzondere van Santorini hoor ik echt niet.
1
geplaatst: 9 september 2018, 14:45 uur
Johnny Marr schreef:
Is dat die gast van de tuinslang?
Is dat die gast van de tuinslang?
Haha, gast, ik moest zo lachen dat ik bijna mijn water uitspuwde.
0
geplaatst: 9 september 2018, 15:23 uur
Jammer dat Gas(t) hier niet meedoet met z'n nieuwe album Rausch. Ga ik later deze week es checken.
1
geplaatst: 9 september 2018, 15:28 uur
Johnny Marr schreef:
Jammer dat Gas(t) hier niet meedoet met z'n nieuwe album Rausch. Ga ik later deze week es checken.
(quote)
Die rauscht toch gelijk in de eerste ronde eruit.
0
geplaatst: 9 september 2018, 15:56 uur
1. Deafheaven - Canary Yellow
2. Whispering Sons - Waste
3. Donny Benét - Santorini
4. Emma Ruth Rundle - Darkhorse
5. Marissa Nadler - For My Crimes
2. Whispering Sons - Waste
3. Donny Benét - Santorini
4. Emma Ruth Rundle - Darkhorse
5. Marissa Nadler - For My Crimes
0
geplaatst: 9 september 2018, 15:59 uur
De lijnen zijn bij deze gesloten. We kwamen aan een mooi aantal van 17 delnemers.
0
geplaatst: 9 september 2018, 16:07 uur
12. Deafheaven - Canary Yellow (13 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: dumb_helicopter)
Metal blijft het moeilijk hebben om zich te manifesteren in dit topic de laatste jaren. Deafheaven was met het album Sunbather hierop een mooie uitzondering. Deels omdat ze hun harde blackmetal wisten te vermengen met passages van shoegaze en post-rock en het op die manier wat toegankelijker te maken. Hierdoor slaagden ze erin om in 2013 een 8ste en 21ste plek te behalen met respectievelijk Vertigo en The Pecan Tree. Ondertussen zijn we 2 albums verder met het dit jaar verschenen Ordinary Corrupt Human Love gaan ze meer en meer naar de shoegaze-sound, maar gelukkig wel doorspekt met iets harder werk. Honeycomb wist het vreemd genoeg niet verder uit te zingen dan de eerste ronde, maar met Canary Yellow geraakte er - zij het met de hakken over de sloot - toch terug een nummer in de maandfinale. Meer dan dat zat er ook niet in, want op het ereschavotje van mezelf na wist het enkel wat kruimels bij elkaar te sprokkelen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: dumb_helicopter)
Metal blijft het moeilijk hebben om zich te manifesteren in dit topic de laatste jaren. Deafheaven was met het album Sunbather hierop een mooie uitzondering. Deels omdat ze hun harde blackmetal wisten te vermengen met passages van shoegaze en post-rock en het op die manier wat toegankelijker te maken. Hierdoor slaagden ze erin om in 2013 een 8ste en 21ste plek te behalen met respectievelijk Vertigo en The Pecan Tree. Ondertussen zijn we 2 albums verder met het dit jaar verschenen Ordinary Corrupt Human Love gaan ze meer en meer naar de shoegaze-sound, maar gelukkig wel doorspekt met iets harder werk. Honeycomb wist het vreemd genoeg niet verder uit te zingen dan de eerste ronde, maar met Canary Yellow geraakte er - zij het met de hakken over de sloot - toch terug een nummer in de maandfinale. Meer dan dat zat er ook niet in, want op het ereschavotje van mezelf na wist het enkel wat kruimels bij elkaar te sprokkelen.
1
geplaatst: 9 september 2018, 16:12 uur
11. Otha - One of the Girls (14 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Arrie)
Eén plaatsje hierboven staat met Otha, het project van de Noorse Othalie Husoy, die ondanks dat ze nog maar net gestart is met muziek uitbrengen er toch in slaagt een finaleplaats te bereiken. Sfeervolle muziek met een elektronische toets.
(genomineerd door en nummer 1 van Arrie)
Eén plaatsje hierboven staat met Otha, het project van de Noorse Othalie Husoy, die ondanks dat ze nog maar net gestart is met muziek uitbrengen er toch in slaagt een finaleplaats te bereiken. Sfeervolle muziek met een elektronische toets.
1
geplaatst: 9 september 2018, 16:17 uur
Deafheaven laatst...typisch...waarschijnlijk met gemak het allerbeste nummer juist, blaast de rest compleet weg.
0
geplaatst: 9 september 2018, 16:21 uur
10. broeder Dieleman - De Groeten (18 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Edgar18)
Broeder Dieleman is al enkele keren genomineerd geweest doorheen de jaren, maar slaagde er nooit in om de maandfinale te bereiken. Met een tiende plaats behaalt hij dus zijn hoogste resultaat tot nu toe. In 2014 werd in de totaallijst een 195ste plaats in de wacht gesleept. Ik ben benieuwd of dit nummer van deze Zeeuw het beter zal doen.
(genomineerd door en nummer 1 van Edgar18)
Broeder Dieleman is al enkele keren genomineerd geweest doorheen de jaren, maar slaagde er nooit in om de maandfinale te bereiken. Met een tiende plaats behaalt hij dus zijn hoogste resultaat tot nu toe. In 2014 werd in de totaallijst een 195ste plaats in de wacht gesleept. Ik ben benieuwd of dit nummer van deze Zeeuw het beter zal doen.
1
geplaatst: 9 september 2018, 16:21 uur
Johnny Marr schreef:
Deafheaven laatst...typisch...waarschijnlijk met gemak het allerbeste nummer juist, blaast de rest compleet weg.
Stem gerust nog eens mee, zou ik zeggen.

0
geplaatst: 9 september 2018, 16:26 uur
9. Emma Ruth Rundle - Darkhorse (19 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: Choconas)
Ook voor deze Amerikaanse singer-songwriter was 2014 al een goed jaar geweest in de MuMe-geschiedenis met een 16de plaats voor het prachtige Arms I Know So Well. Emma brengt altijd indie-pop/rock met een hoekje af en dit nummer is hier zeker geen uitzondering in.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: Choconas)
Ook voor deze Amerikaanse singer-songwriter was 2014 al een goed jaar geweest in de MuMe-geschiedenis met een 16de plaats voor het prachtige Arms I Know So Well. Emma brengt altijd indie-pop/rock met een hoekje af en dit nummer is hier zeker geen uitzondering in.
0
geplaatst: 9 september 2018, 16:30 uur
8. Marissa Nadler - For My Crimes (19 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: Cervantes)
Vooruitgeschoven nummer van het gelijknamige album dat later deze maand uitkomt. Donkere, maar krachtige muziek en het maakt me wel benieuwd naar de rest van het album. Al enkele keren genomineerd geweest in het verleden, maar nooit echt succesvol geweest. Stond gelijk met Darkhorse, maar 2 tweede plaatsen meer zorgen voor een 8ste plek.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: Cervantes)
Vooruitgeschoven nummer van het gelijknamige album dat later deze maand uitkomt. Donkere, maar krachtige muziek en het maakt me wel benieuwd naar de rest van het album. Al enkele keren genomineerd geweest in het verleden, maar nooit echt succesvol geweest. Stond gelijk met Darkhorse, maar 2 tweede plaatsen meer zorgen voor een 8ste plek.
0
geplaatst: 9 september 2018, 16:34 uur
7. Agar Agar - Sorry About the Carpet (20 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Dance Lover)
Eén van de 2 nummers slechts die in deze maandfinale niet door iemand op het hoogste plekje gezet is. De andere komt nog langs in de top-3. France dance-pop die zeker niet slecht in de oren klinkt. Ik vraag me trouwens af of ze zichzelf ook effectief vernoemd hebben naar een maizena-achtig bindmiddel, want dat is toch het eerste wat je tegenkomt als je de bandnaam googlet.
(genomineerd door Dance Lover)
Eén van de 2 nummers slechts die in deze maandfinale niet door iemand op het hoogste plekje gezet is. De andere komt nog langs in de top-3. France dance-pop die zeker niet slecht in de oren klinkt. Ik vraag me trouwens af of ze zichzelf ook effectief vernoemd hebben naar een maizena-achtig bindmiddel, want dat is toch het eerste wat je tegenkomt als je de bandnaam googlet.
0
geplaatst: 9 september 2018, 16:39 uur
6. SOPHIE - Immaterial (20 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door hoi123, nummer 1 van: Masimo en hoi123)
Twee keer minder vernoemd dan Agar Agar, maar wel twee eerste plaatsen rijker staat op een zesde plaats SOPHIE met een 4de nominatie dit jaar. Vorige maand haalden twee nummers net niet de maandfinale, maar enkele maanden ervoor zorgde dan Faceshopping wel voor een mooie 5de plaats. Immaterial doet net iets minder en eindigt op plaats 6.
(genomineerd door hoi123, nummer 1 van: Masimo en hoi123)
Twee keer minder vernoemd dan Agar Agar, maar wel twee eerste plaatsen rijker staat op een zesde plaats SOPHIE met een 4de nominatie dit jaar. Vorige maand haalden twee nummers net niet de maandfinale, maar enkele maanden ervoor zorgde dan Faceshopping wel voor een mooie 5de plaats. Immaterial doet net iets minder en eindigt op plaats 6.
0
geplaatst: 9 september 2018, 16:43 uur
5. Tomberlin - Seventeen (21 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van: stardust_be en Gretz)
Vice versa is het met Tomberlin. De vorige nominatie behaalde een zesde plaats, deze doet het een plekje beter.
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van: stardust_be en Gretz)
Vice versa is het met Tomberlin. De vorige nominatie behaalde een zesde plaats, deze doet het een plekje beter.
0
geplaatst: 9 september 2018, 17:00 uur
4. Whispering Sons - Waste (23 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: Arno, DjFrankie en wibro)
België boven deze maand. De recentste winnaars van de Humo's Rock Rally laten ineens zien wat ze waard zijn. Ik had ze graag zelf al genomineerd, maar gezien de finale van de Rock Rally in het jaar valt na de uitgifte van de nummers was dat helaas niet mogelijk. Waste gaat alleszins door op het elan van de voorgaande nummers: snedige postpunk uit diepe krochten, waarbij de stem van frontvrouw (jawel, het is een vrouw) Fenne Kuppens het nummer hoger tilt.
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: Arno, DjFrankie en wibro)
België boven deze maand. De recentste winnaars van de Humo's Rock Rally laten ineens zien wat ze waard zijn. Ik had ze graag zelf al genomineerd, maar gezien de finale van de Rock Rally in het jaar valt na de uitgifte van de nummers was dat helaas niet mogelijk. Waste gaat alleszins door op het elan van de voorgaande nummers: snedige postpunk uit diepe krochten, waarbij de stem van frontvrouw (jawel, het is een vrouw) Fenne Kuppens het nummer hoger tilt.
1
geplaatst: 9 september 2018, 17:05 uur
3. Y-Bayani - Asembi Ara Amba (Henrik Schwarz Version) (27 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Titmeister)
Een mooie derde plaats, maar wel zonder in een lijstje bovenaan te staan. Gelukkig kon het zo maar even rekenen op 6 tweede plaatsen. Leuke remix van Henrik Schwarz met voldoende plaats voor de oorspronkelijke muziek van het Ghanese collectief van Y-Bayani.
(genomineerd door Titmeister)
Een mooie derde plaats, maar wel zonder in een lijstje bovenaan te staan. Gelukkig kon het zo maar even rekenen op 6 tweede plaatsen. Leuke remix van Henrik Schwarz met voldoende plaats voor de oorspronkelijke muziek van het Ghanese collectief van Y-Bayani.
0
geplaatst: 9 september 2018, 17:06 uur
Ik ben niet altijd even goed in het onderscheiden van mannen- en vrouwenstemmen maar ik vond de zangeres van Whispering Sons toch wel heel duidelijk als een vrouw klinken. 

0
geplaatst: 9 september 2018, 17:10 uur
2. Mitski - Two Slow Dancers (28 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: charlotte2807)
Mitski is zo'n artiest die volledig aan het doorbreken is binnen het indie-circuit. Diverse nummers werden al genomineerd van haar, haar samenwerking met Xiu Xiu behaalde zelfs een mooie 5de plaats, maar Two Slow Dancers overtreft dit met een zilveren plak.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: charlotte2807)
Mitski is zo'n artiest die volledig aan het doorbreken is binnen het indie-circuit. Diverse nummers werden al genomineerd van haar, haar samenwerking met Xiu Xiu behaalde zelfs een mooie 5de plaats, maar Two Slow Dancers overtreft dit met een zilveren plak.
2
geplaatst: 9 september 2018, 17:13 uur
1. Donny Benét - Santorini (33 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van: Titmeister, jordidj1, Dance Lover, 123poetertjes)
En Santorine heeft het toch maar mooi geflikt! Als ik de commentaren links en rechts lees toch een cultheld, deze Australiër. Santorini is alleszins een lekker in het gehoor liggend italo-disconummer met een aangename flow. Geen idee of hij kan bevestigen met andere nummers of dit een MOHW (MuMe-One Hit Wonder) wordt.
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van: Titmeister, jordidj1, Dance Lover, 123poetertjes)
En Santorine heeft het toch maar mooi geflikt! Als ik de commentaren links en rechts lees toch een cultheld, deze Australiër. Santorini is alleszins een lekker in het gehoor liggend italo-disconummer met een aangename flow. Geen idee of hij kan bevestigen met andere nummers of dit een MOHW (MuMe-One Hit Wonder) wordt.
0
geplaatst: 9 september 2018, 17:15 uur
Helaas geen tijd om de volgende maand op te zetten tot ten vroegste dinsdag.
Mocht iemand anders dit willen doen: van harte bedankt!
Mocht iemand anders dit willen doen: van harte bedankt!
0
geplaatst: 9 september 2018, 18:06 uur
dumb_helicopter schreef:
Geen idee of hij kan bevestigen met andere nummers of dit een MOHW (MuMe-One Hit Wonder) wordt.
Het nummer Konichiwa van hetzelfde album is best een goed nummer. Dit is gewoon een geinige gimmick waarin we (mijzelf incluis) iets zijn doorgeslagen. Geen idee of hij kan bevestigen met andere nummers of dit een MOHW (MuMe-One Hit Wonder) wordt.
Agh, ook weleens leuk zo'n winnaar als dit.
0
geplaatst: 9 september 2018, 18:07 uur
Geen idee of het me lukt de nieuwe maand op te zetten. Vandaag i.i.g. niet.
0
geplaatst: 9 september 2018, 18:19 uur
0
geplaatst: 9 september 2018, 18:22 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Het nummer Konichiwa van hetzelfde album is best een goed nummer. Dit is gewoon een geinige gimmick waarin we (mijzelf incluis) iets zijn doorgeslagen. Konnichiwa is sterk inderdaad, evenals Melodie.
Maar waarom we hier dan massaal voor Santorini gaan, is me een raadsel.
* denotes required fields.