MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1989

zoeken in:
1. Soul II Soul feat. Caron Wheeler - Back to Life (However Do You Want Me)
2. De La Soul - Eye Know
3. The Cure - Lullaby
4. 808 State - Pacific 202

1. The Cure - Pictures of You
2. The Stone Roses - Made of Stone
3. Lou Reed - Dirty Blvd.
4. The Cure - Lullaby

2. The Cure - Lullaby
3. The Stone Roses - Made of Stone
4. Lou Reed - Dirty Blvd.

Toch zonde dat er geen vierde Pixies is genomineerd dan konden we gaan voor een finale met vier keer The Cure, vier keer The Stone Roses en vier keer Pixies.

1. The Cure - Lullaby
2. Lou Reed - Dirty Blvd.
3. De La Soul - Eye Know
4. The Cure - Pictures of You

Edgar18 schreef:
Toch zonde dat er geen vierde Pixies is genomineerd dan konden we gaan voor een finale met vier keer The Cure, vier keer The Stone Roses en vier keer Pixies.

Ja maar jij moet dan ook de 4 Stone Roses en 4 Cure liedjes in 1 halve finale ladder " loten"

Edgar18 schreef:

Agreed, zou prachtig zijn geweest.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Agreed, zou prachtig zijn geweest.

En dan TAME TAME TAMEEEE!!!! als winnaar ofso

1. De La Soul - Eye Know
2. The Cure - Lullaby
3. The Cure - Pictures of You
4. 808 State - Pacific 202

2. The Cure - Lullaby
3. The Stone Roses - Made of Stone
4. Lou Reed - Dirty Blvd.

Ik denk dat dit de meest saaie aflevering van "Song van het jaar" gaat worden. Het is alleen maar Cure, Stone Roses en Pixies. Niks mis met die albums van die bands maar er is zoveel goede muziek gemaakt in het jaar 1989. Nu lijkt het net alsof alleen die betreffende bands in dat jaar goede muziek gemaakt hebben en de rest niets voorstelt. Niét dus.
Dat nummer van Another Sunny Day vind ik trouwens een zeer mooie ontdekking. Prachtige song en het betreffende album is trouwens ook best de moeite van het beluisteren waard.

wibro schreef:
Ik denk dat dit de meest saaie aflevering van "Song van het jaar" gaat worden.
Terwijl er nota bene een strakke limiet staat op het aantal deelnemers per artiest!

Arno schreef:
(quote)
Terwijl er nota bene een strakke limiet staat op het aantal deelnemers per artiest!

Ja, stel je voor: het album Disintegration integraal in de finale! =S

wibro schreef:
Ik denk dat dit de meest saaie aflevering van "Song van het jaar" gaat worden.
Dat denk ik ook. Daarbij valt me ook op hoe beperkt de smaak van sommigen is. Er zijn users bij wie ik consequent deze drie artiesten bovenaan de lijstjes zie staan. Prima bands maar zoals jij terecht zegt: "er is zoveel goede muziek gemaakt dat jaar".

Choconas schreef:
(quote)

Ja, stel je voor: het album Disintegration integraal in de finale! =S

Dat zou prachtig zijn.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat denk ik ook. Daarbij valt me ook op hoe beperkt de smaak van sommigen is. Er zijn users bij wie ik consequent deze drie artiesten bovenaan de lijstjes zie staan. Prima bands maar zoals jij terecht zegt: "er is zoveel goede muziek gemaakt dat jaar".

Het hangt ook heel erg af van de genomineerde nummers, wat is automatisch geplaatst en wat wordt er door anderen bij genomineerd, en de loting (ook die in ronde 1 al waaruit natuurlijk de deelnemers van ronde 2 komen). Ik wil soms ook best anders stemmen maar als ik dan de concurrentie in de pool zie kom ik toch weer op de standaard dingen uit. Eigenlijk had ik weinig zin Stone Roses op 2 te zetten, zo'n fan ben ik helemaal niet, maar ja, als er voor mij niks beters in dezelfde pool zit...

Beginnen met automatisch 4x Cure, 3x Pixies en 3x Stone Roses helpt dan ook niet (en dat doet voor mij het verreweg beste SR nummer nog niet eens mee - she bangs the drums)

Edgar18 schreef:
(quote)

Inderdaad veel mooie muziek dit jaar, maar qua albums springen voor mij Disintegration en Stone Roses er flink bovenuit (die eerste had ik zelfs op 1 hier) en dat laat zich dan ook zien in de lijstjes die ik hier plaats. Als dat dan betekent dat ik een beperkte smaak heb, so be it

18 keer soul/funk in een jaarlijst zetten vind ik dan weer getuigen van een zeer beperkte smaak.

Doolittle, The Stone Roses en Disintegration vind ik de beste drie albums van 1989, en zo denken er waarschijnlijk meer, dus niet zo gek dat ze het goed doen. Er zijn inderdaad nog honderden andere goede nummers gemaakt in 1989, maar als ze niet genomineerd zijn kun je er ook niet op stemmen. En de bedoeling van dit spel lijkt me om op je favoriete 4 nummers van de ladder te stemmen.
In deze is dat voor mij trouwens Another Sunny Day

Ah, ik zie dat ik weer wat op tere zieltjes ben gaan staan . Een beperkte smaak klinkt wat negatiever dan ik het bedoel. Prima als je een paar bands zo goed vindt dat je er consequent op stemt, ieder z'n meug. In een jaren '60 albumlijst neem ik ook gerust drie of vier Beatles albums op. Maar zoals wibro al zei, voor een spelletje als dit is het een beetje (veel) saai.

Uitslag halve finaleladder 1: 29 stemmers

1. The Cure - Pictures of You (58)
2. The Cure - Lullaby (51)
3. The Stone Roses - Made of Stone (50)
4. De La Soul - Eye Know (35)
5. Another Sunny Day - You Should All Be Murdered (32)
6. 808 State - Pacific 202 (24)
7. Lou Reed - Dirty Blvd. (21)
8. Soul II Soul feat. Caron Wheeler - Back to Life (However Do You Want Me) (19)

Halve finaleladder 2:

Happy Mondays - Hallelujah [Club Mix]
Pixies - Debaser
Pixies - Monkey Gone to Heaven
Roy Orbison - You Got It
The Blue Nile - The Downtown Lights
The Cult - Edie (Ciao Baby)
The Cure - Disintegration
The Sundays - Can't Be Sure

1. Pixies - Monkey Gone to Heaven
2. Happy Mondays - Hallelujah [Club Mix]
3. Pixies - Debaser
4. The Sundays - Can't Be Sure

Veel te veel indie, yek

1. The Cure - Disintegration
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. Pixies - Debaser
4. The Sundays - Can't Be Sure

Edgar18 schreef:
Ah, ik zie dat ik weer wat op tere zieltjes ben gaan staan . Een beperkte smaak klinkt wat negatiever dan ik het bedoel. Prima als je een paar bands zo goed vindt dat je er consequent op stemt, ieder z'n meug. In een jaren '60 albumlijst neem ik ook gerust drie of vier Beatles albums op. Maar zoals wibro al zei, voor een spelletje als dit is het een beetje (veel) saai.

Nee hoor, je kletst gewoon onzin en bent inconsequent, maar dat is niks nieuws

3. Roy Orbison - You Got It
4. The Cult - Edie (Ciao Baby)

DjFrankie (moderator)
1 The Blue Nile - The Downtown Lights
2 The Cure - Disintegration
3 Pixies - Debaser
4 Happy Mondays - Hallelujah [Club Mix

1. Pixies - Debaser
2. The Cult - Edie (Ciao Baby)
3. The Sundays - Can't Be Sure
4. Pixies - Monkey Gone to Heaven

1. Roy Orbison - You Got It
2. The Cult - Edie (Ciao Baby)
3. Pixies - Debaser
4. Pixies - Monkey Gone to Heaven

2. The Sundays - Can't Be Sure
3. Pixies - Debaser
4. The Cult - Edie (Ciao Baby)

Da's iig al 2x Cure en 1x Stone Roses. Deze ladder 2x Pixies en 1x Cure erbij... En ik help graag mee (die nummers zijn nu eenmaal beter dan de andere in de ladder).

3. The Cure - Disintegration
4. Pixies - Debaser

Gast
geplaatst: vandaag om 18:05 uur

geplaatst: vandaag om 18:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.