menu

Muziek / Muziekgames / VU-meter

zoeken in:
avatar van Hacker
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81%2B%2Br3eT8EL._SX425_.jpg

Het lijkt me tijd om eens de aandacht te vestigen op w.m.b. één van de meest invloedrijke bands ooit in de wondere wereld der pop-/rockmuziek.

The Velvet Underground

De band vindt haar oorsprong in een club in de wijk Little Village in New York, waar Lou Reed in 1965 de uit Wales afkomstige avantgardist John Cale ontmoet. Later aangevuld met Sterling Morrison en Maureen (Moe) Tucker, wordt de groep ingelijfd door Andy Warhol's Factory, en maakt in 1966 een tournee door de Verenigde Staten. Een platencontract bij Verve volgt kort daarna, en in maart 1967 komt hun debuutalbum uit. Eén van de meest opvallende zaken op dit album, naast (natuurlijk) de hoes , is de gastrol van Christa Päffgen, die zich van de artiestennaam Nico bedient, en beweert een Pools fotomodel te zijn. In werkelijkheid is zij afkomstig uit Keulen, Duitsland.

Ik hoop zo ongeveer elke dag een nummer van de VU te kunnen plaatsen, en we zien wel hoe ver we komen met het totale aantal. De toekomst zal het uitwijzen...
Elk nummer blijft wel minimaal 24 uur staan ter beoordeling.

Laat ik voor dit topic aftrappen met de openingstrack van één van de meest legendarische debuutalbums ooit :

1. Sunday Morning


avatar van jordidj1
Leuk! Dat wordt veel tienen uitdelen.

Zoals nu:

10 ❤️

Wrathchild1
9


avatar van Hacker
9,25

maar alleen omdat er nog betere tracks op de banaanplaat staan, en onderscheid moet er zijn



avatar van bikkel2
Prima initiatief Hacker. Tot mijn grote schande ken ik het werk van VU amper. Dus bij deze een mooie gelegenheid om dat te veranderen.

Voor Sunday Morning alvast een 8.7. Fraai nummer.

avatar van Rudi S
Favoriete bandje
9,5




avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
9,75




7,5 wel een overzichtelijk topic, zijn we binnen een maand of 2 klaar.


avatar van Hacker
Omdat ik wsch pas later ( ergens in de middag ) weer online kan zijn, hierbij alvast track 2 voor VU-meter.

Voor Sunday Morning kunnen nog steeds stemmen geplaatst worden trouwens.

We verlaten (voorlopig c.q. even) de roerige 60's, en belanden bij het 4e album van The Velvet Underground, getiteld Loaded. Ik heb vandaag gekozen voor een track van kant 2 van deze plaat.

2. I Found a Reason

avatar van zaaf
Lou op zijn corniest, met snik.

5

avatar van Rudi S
Ach loaded is voor mij wel een stapje terug tov de voorgaande 3 ***** albums, maar toch een sterk album.

Deze vind ik toch ook weer zeer mooi, maar ben wel benieuwd naar het gemiddelde aan het einde van de dag.

Afgeronde 9.
@Hacker waarom stond dat eerste liedje eigenlijk niet voor morgen op de lijst

Wrathchild1
5

avatar van Rudi S
zaaf schreef:
Lou op zijn corniest, met snik.

5


Beste zaaf, ik dacht altijd dat wij VU maatjes waren, maar nu steek jij mij een mes in de rug , wacht nee jij hebt zo'n hele samouraischool leegferoofd en dat tussen mijn schouderbladen gestoken.
Het is wel Lou en zijn bandje en dan te bedenken dat die gekke duitse doos ook nog bij Andy heeft lopen zeuren dat zij Sunday Morning en Heroin wilde zingen.
Ach dit gezegd hebbende ben ik nu al niet meer (zo) boos en kijk al weer naar maandag uit.
Jij hebt nu nog zo'n 60 liedjes te gaan om het goed te maken

avatar van zaaf
lieve Rudi S wat had dat mooi geweest he, als de Frau dat ook had mogen zingen




avatar van Hacker
IFaR is natuurlijk lang niet hun beste, en echt goed kan ik t ook niet vinden, maar zo streng als bijvoorbeeld de heer zaaf; nee, dat gaat me te ver. Ik doe een :

6,75 ( voor een best aardig nummer toch )

Rudi S schreef:
@Hacker waarom stond dat eerste liedje eigenlijk niet voor morgen op de lijst

Ja, dat bedacht ik me vanochtend ook, haha ! Toen ( mss helaas ) al te laat om nog recht te zetten...

avatar van johan de witt
Loaded is zó onderschat!

8,4

Gast
geplaatst: vandaag om 11:27 uur

geplaatst: vandaag om 11:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.