MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
6
Zijn meer de inspiratiebron geweest voor de grunge beweging.....

dix
8

9.5

Hoe vaak een verliefde Koos dit niet heeft meegeschald

10

Mijn lievelingsband

Lekker dit, ik hou wel van punk.

8

Volgens mij past deze hier wel.
Ach, het brengt weer wat leven in de brouwerij.

Is dit post punk?

5

Misschien iets van New Wave??
Maar het heeft je iig wakker gemaakt.

Het heeft wat elementen van post-punk.

6

6

8

Ah, ik miste dit spelletje al een beetje. Ik was al gewend dat ik een herinneringstag zou krijgen, omdat ik sowieso altijd al een beetje traag reageer, maar ik was daardoor zo verwend en lui geworden, dat ik de updates hier helemaal verzaakte.

Een nieuwe interim-spelleider zie ik nu ook. Precies ingehaakt toen ik afhaakte.
Even inhaalzwemmen:
704. the Teardrop Explodes - When I Dream: 7,9 (de lange versie)
Ik houd totaal niet van liedjes met gelalala, getralala, gehela-hola, gedoebiedoewa en andere onomatopeeën, maar ge-wappappappap hier klinkt bij uitzondering best aanstekelijk. Zelfs zeven minuten lang.

705. Hüsker Dü - Could You Be The One: 7,4
Ik houd van punk, van hardcore, maar ik ben nooit echt helemaal into Hüsker Dü geraakt zoals ik eigenlijk van mezelf zou verwachten. Hetzelfde verhaal met de Pixies. Er zit een indielaagje overheen dat wrs mij ervan weerhoudt om er echt van uit mijn plaat te gaan. Al heb ik ook zeker niks tegen indie.
Evenwel best lekker.

706. Boy Harsher - Pain: 8,3
Gaaf zeg. Spannende darkwave die heel erg dansbaar is en een sterke zangeres die overtuigend haar ijskoude zanglijnen overbrengt. De band stond een paar jaar geleden op Roadburn, maar moest toen concurreren tegen andere bands die gelijktijdig optraden. Had ik specifiek dit nummer destijds tijdig gehoord, dan had ik wellicht een andere keuze gemaakt.

Hüsker Dü: wat Smith hierboven zegt: geen band die mij van begin tot einde kan boeien. Maar deze track is daar de prettige uitzondering op.
9.0

Boy Harsher: darkwave die uit 1981 lijkt te komen, maar toch nog maar twaalf jaar oud is. Niet het genre waar ik groot fan van ben, toen niet en nu niet. Mij te koud en te kil. En dat ook nog eens zeven en een halve minuut lang, dat had best doormidden gekund.
6.0

Hüsker Dü : 8

Boy Harsher: 7

Primal Danse was een band uit LA en was geen lang leven beschoren door muzikale meningsverschillen. De band trad in hun korte bestaan veel samen op met plaatsgenoten Christian Death, maar hun muziek was veel minder theatraal goth en meer post punk.

Geen begeleidende info bij deze post? Of is die nog in de maak, Premonition?

Lekker hoor.
8,5

7,7

Heeft dit gezelschap ooit een 7/12” of LP of K7 uitgebracht? Waar komt deze opname vandaan?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:52 uur

geplaatst: vandaag om 00:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.