menu

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
avatar van wibro
Dit- en afgelopen jaar heb ik nogal wat jaarmeters geplaatst. Dit keer wil ik de aandacht vestigen op mijn favoriete genre Punk en New Wave en alles wat daar op voortborduurt. Het is niet mijn bedoeling dat ik alleen maar overbekende nummers plaats zoals van Joy Division, The Clash, Simple Minds en nog meer maar ook van minder bekende bands. Ik probeer in ieder geval tot een mooi overzicht te komen. Ik ben op dit idee gekomen omdat ik nogal het een en ander miste - wat dit genre betreft - in de jaarmeters (1977 - 1984) die ik de afgelopen jaren heb gevolgd.

Ik ga beginnen met een band die met de volgende singel in 1982 hun debuut maakte.


The Chameleons - In Shreds

avatar van Rudi S
Mooi , meedoen

8,5


avatar van wibro
9,8

Mijn nummer 1 van Zaaf's Single van het jaar 1982




avatar van LucM
8

Mooi initiatief

johannesA
8,5









avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
8,7


avatar van wibro
En The Chameleons halen een gemiddelde van 7,986. Niet slecht.

Het volgende nummer komt uit het voor mij beste album van de Simple Minds, het album Sons and Fascination.


Simple Minds - Seeing out the Angel.







avatar van bikkel2
Van een topalbum inderdaad.

8.8



Gast
geplaatst: vandaag om 12:26 uur

geplaatst: vandaag om 12:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.