MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 100 deuntjes die iedereen kent, maar waarvan niemand de (oorspronkelijke) titel weet

zoeken in:
Naar aanleiding van de onderstaande, door jordidj1 van YouTube geplukte en in het Ooit in de Top 40-topic geplaatste, quote:
This is the typical song that nobody knows the title but everyone knows

Bedacht ik me dat wel leuk was om te kijken of we een top 100 vol kunnen krijgen met liedjes die iedereen wel kent, maar waarvan ze titel (en artiest) van de oorspronkelijke uitvoering niet weten.

De quote ging overigens over Would I Lie to You? van Charles & Eddie. Bij dit nummer vond ik deze uitspraak misplaatst, aangezien de titel zo'n 30 keer in het nummer gezongen wordt. Om af te trappen heb ik zelf 3 nummers gekozen, die ik zelf uitgesproken voorbeelden vind. Ben benieuwd hoe ver we komen

100. The Valentino's - The Sousa
99. Pigbag - Papa's Got a Brand New Pigbag
98. Cab Calloway - Minnie the Moocher

Dat is natuurlijk geen goed begin, aangezien jij blijkbaar de titel kent...

Edgar18 schreef:
Dat is natuurlijk geen goed begin, aangezien jij blijkbaar de titel kent...

Niemand is mijn naam

Goed, het punt is duidelijk toch.

97. Chumbawamba - Tubthumping

Onweerwolf
Wel een beetje vreemd dat 'Would I Lie to You' hier de inspiratie is. Zelfs als je dat nummer nog nooit eerder had gehoord kun je na 1x luisteren de titel bijna niet fout gokken.

96. Underworld - lager, lager, lager

(weet ik het weer niet!)

95. Booker T. & the MG's - Green Onions

Bij de YT-suggesties stond ook wel een goede:

94. Keith West - Excerpt from a Teenage Opera

93. Spandau Ballet - True

YouTube schreef:
The most googled song as "ha ha ha ha haaa"

92. Tom Tom Club - Wordy Rappinghood

91. Suzanne Vega feat. DNA - Tom's Diner

Ok ik ga weer ff verder met werken

90. Liquido - Narcotic

Een vriend van me vroeg me laatst hoe dit deuntje ook alweer heette, en mijn antwoord was "Eh ja weet je dat niet? Dit is toch..."

Om vervolgens 2 uur lang bezig te zijn met "tutututututu tu tututututututu" te googlen totdat ik hem had.

84. Kaoma - Lambada

Ook wel bekend als 'Waar is toch dat zebrahondje voor?'

82. Blur - Song 2

Er zullen voldoende mensen weten dat dit Song 2 heet, maar er zijn ook genoeg mensen voor wie dit gewoon 'woohoo' heet

81. Pennywise - Bro Hymn

Niet voor niets heet de Nederlandstalige cover gewoon O

80. Exuma - Brown Girl

Officieel een Caribisch kinderliedje, de meeste mensen zullen dit kennen van Boney M. Exuma was echter de eerste die het op plaat uitbracht.

dix
79. ELO - Here's The News ... deze tune

78. Darude - Sandstorm

77. The Who - Baba O'Riley

Mijn vader heeft lang gedacht dat dit You Better You Bet was. Teenage Wasteland wordt ook vaak genoemd.

Titmeister schreef:
93. Spandau Ballet - True

YouTube schreef:
(quote)
Dit heb ik serieus nog een aantal maanden geleden gedaan.

De artiest niet kennen maakt het wel makkelijk, want zo kun je een heleboel eendagsvliegen wel plaatsen. Of de originele artiest niet kennen. Dan kun je ook een heleboel hele bekende covers (bv. Hurt van Johnny Cash) nemen of nummers waarvan het origineel relatief obscuur is (bv. I Heard It Through the Grapevine van The Miracles). Het een of het ander niet uit te sluiten natuurlijk.

Misschien nog iets te jong, maar heb al vaak meegemaakt dat men de titel niet meer weet hiervan, en zeker de artiest:

76. Las Ketchup - The Ketchup Song (Assereje)

Verder natuurlijk een hele hoop klassieke muziek...

75. Offenbach - Can Can Music

74.Spiller-Groovejet

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.