menu

Muziek / Muziekgames / Top 100 deuntjes die iedereen kent, maar waarvan niemand de (oorspronkelijke) titel weet

zoeken in:
avatar van ranboy
Joren999 schreef:
77. The Who - Baba O'Riley

Mijn vader heeft lang gedacht dat dit You Better You Bet was. Teenage Wasteland wordt ook vaak genoemd.


You better you bet is gewoon een ander liedje van The Who, misschien dat je vader ermee in de war was. Maar er zit geen You better you bet in Baba O'Riley.

chevy93 schreef:
De artiest niet kennen maakt het wel makkelijk, want zo kun je een heleboel eendagsvliegen wel plaatsen. Of de originele artiest niet kennen. Dan kun je ook een heleboel hele bekende covers (bv. Hurt van Johnny Cash) nemen of nummers waarvan het origineel relatief obscuur is (bv. I Heard It Through the Grapevine van The Miracles). Het een of het ander niet uit te sluiten natuurlijk.

Het gaat er hier dan ook specifiek om de titel. De nummers die jij noemt hebben beide de titel vrij specifiek gezongen in het nummer, dus passen hier niet.

avatar van pureshores
73.Shapeshifters-Lola's theme

oftewel "I'm a different person"

avatar van EttaJamesBrown
72. Die van de bierreclame.

Viscounts - Harlem Nocturne

avatar van Poek
I saw the light aka het kaasreclameliedje:

71. Coparck - The World of Tomorrow

Ik moest nota bene zelf de titel opzoeken.

avatar van Poek
70. Nielson & Miss Montreal - Hoe

"De titel is drie letters en wordt verschillende keren gezongen" geef ik dan als hint bij een popquiz. En nog heeft bijna iedereen het fout.

avatar van Arrie
Poek schreef:
70. Nielson & Miss Montreal - Hoe

"De titel is drie letters en wordt verschillende keren gezongen" geef ik dan als hint bij een popquiz. En nog heeft bijna iedereen het fout.

Hoe dan?

avatar van remcodulac
Nogal wiedes. Ze zingen nergens "Hoe". Wel veel oehoe en doehoe. En heel misschien kun je er nog hoehoe uit halen. Maar ja, dat zijn dan weer niet 3 letters.

Belachelijk slechte hint dus ook van die Poek.

avatar van Poek
remcodulac schreef:
Belachelijk slechte hint dus ook van die Poek.


Ja, maar als ik verklap dat de eerste letter een h is, dan heeft iedereen het goe-oed, goe-oed.

avatar van remcodulac
Poek schreef:
(quote)


Ja, maar als ik verklap dat de eerste letter een h is, dan heeft iedereen het goe-oed, goe-oed.
Iedereen blij

avatar van deric raven
Toch ook wel

69. Maid of Orleans van OMD, bijna iedereen denkt dat het Joan of Arc is.

avatar van Poek
deric raven schreef:
Toch ook wel

69. Maid of Orleans van OMD, bijna iedereen denkt dat het Joan of Arc is.


Denk ik ook. Net als Musicmeter

68. Buffalo Springfield - For What It's Worth oftewel Stop Children, What's That Sound, Everybody Look What's Going 'round...

Toch ook wel:

67. Massive Attack - Unfinished Sympathy

66. The Dave Brubeck Quartet - Take Five

Hoewel de titel er vaak in gezongen wordt, is mijn ervaring dat veel mensen moeite hebben met het onthouden van deze titel:

65. Buena Vista Social Club - Chan Chan

64. The Sunclub - Fiesta

Om een of andere reden beginnen mensen vaak over een 'summer jam' te zingen, als ze dit nummer horen...

remcodulac schreef:
(quote)
Iedereen blij

Jij denkt dat mensen blij zijn als er net Hoe gedraaid is

avatar van remcodulac
Titmeister schreef:
(quote)

Jij denkt dat mensen blij zijn als er net Hoe gedraaid is
Tuurlijk! Dan zit het er weer op

avatar van Joren999
ranboy schreef:
(quote)


You better you bet is gewoon een ander liedje van The Who, misschien dat je vader ermee in de war was. Maar er zit geen You better you bet in Baba O'Riley.
Ik weet dat You Better You Bet ook een nummer is van The Who, het was meer dat hij de titel niet wist en dat dan maar gokte

Hoorde deze vandaag nog op de radio, had hem al een tijdje niet gehoord, maar herkende hem gelijk. Echter had ik ook mijn hoofd dat deze No More Drama heette, totdat ie afgekondigd werd als:

63. Mary J. Blige - Family Affair

avatar van Edgar18
Dan was je in de war met het nummer, want No More Drama is ook een single van Mary J. Blige.

avatar van Koenr
62. George Michael - Careless Whisper

avatar van aerobag
61.Room 5 ft. Oliver Cheatham - Make Luv


avatar van aerobag
Koenr schreef:
62. George Michael - Careless Whisper


Omdat mensen denken dat de titel ‘guilty feet’ Is? Mag toch hopen dat mensen we weten dat het George Michael is

avatar van Koenr
aerobag schreef:
(quote)


Omdat mensen denken dat de titel ‘guilty feet’ Is? Mag toch hopen dat mensen we weten dat het George Michael is


Dan overschat je denk ik wel de 80s-kennis van onze generatie. Verder dan 'dat ene saxofoon-nummer' komen ze vaak niet.

Ik had zelf ook heel lang geen idee, ik ken George Michael vooral van z'n jaren '90 singles.

Hetzelfde geldt overigens voor deze:

59. Gerry Rafferty - Baker Street.

Edgar18 schreef:
Dan was je in de war met het nummer, want No More Drama is ook een single van Mary J. Blige.

Ah dat verklaart een hoop. Overigens zingt ze wel No More Drama en niet de titel, dus wat betreft past ie hier nog steeds...

avatar van aerobag
Koenr schreef:

59. Gerry Rafferty - Baker Street.


Met een vader die George Michael behoorlijk hoog had zitten, was mijn opvoeding misschien ook wel een vertekend beeld dan Haha.

Baker Street daarentegen, daar heb ik op een popquiz mijn hoofd wel eens over gebroken

58. Red Box - For America

Urelei-Urelei-Urelei-Urelei-Urelei-Yeah

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.