menu

Muziek / Muziekgames / Original vs Cover Meter

zoeken in:
avatar van esteban
Een standoff tussen het origineel en (één van) de remake(s).

Dit kan een cover zijn door een andere artiest of een nieuwe versie door dezelfde artiest. Ook bijvoorbeeld een song waarbij de zeer herkenbare sample uit het origineel komt, maar toch bijvoorbeeld een andere titel draagt.

Het is niet de bedoeling dat ik zelf de inzendingen ga kiezen. Dit is een thread waar iedereen kan aan bijdragen. Een nieuw duo plaatsen mag steeds op de eerstvolgende dag, vanaf 20u00.

Stemmen doen we als volgt; Plaats een (+1) achteraan de versie die je verkiest. En tel jouw stem op bij het vorige totaal.

Zet bij jouw inzending ook even de stand van de vorige artiest als volgt.

26/10: 'Naam artiest origineel' (aantal punten) VS 'Naam artiest remake' (aantal punten)
27/10: ...

Bij het begin van een nieuwe maand, beginnen we aan een nieuwe lijst en hoeft de vorige lijst niet meer bijgevoegd te worden.

Motivering is altijd welkom.

Have fun!

avatar van esteban
Ik geef de aftrap met deze.

26/10: Robert Hazard ( ) VS Cindy Lauper ( )


Origineel : Robert Hazard - Girls Just Wanna Have Fun (1979)





Cover : Cyndi Lauper - Girls Just Wanne Have Fun (1983)



avatar van esteban
Het origineel hoor ik eigenlijk niet graag, het klinkt mij te gehaast. De Lauper-versie is superieur, imo.

Robert Hazard : 0
Cindy Lauper : 1 (+1)

avatar van LucM
Robert Hazard : 0
Cindy Lauper : 2 (+1)

avatar van laxus11
Robert Hazard : 0
Cindy Lauper : 3 (+1)

Die van Robert is niet slecht maar de cover is gewoon beter.

avatar van wibro
Robert Hazard : 0
Waardering 4,8*

Cindy Lauper : 4 (+1)
Waardering 7,6*

Dus: Duidelijk

avatar van esteban
Ik had de voorlopige score eigenlijk helemaal omgekeerd verwacht.

avatar van motel matches
Robert Hazard : 0

Cindy Lauper : 5 (+1)


avatar van 50tracks
1-6 het originele is inderdaad iets te gehaast, maar ik kan echt niet tegen die theatrale zang van Lauper

avatar van catdog
Robert Hazard : 1

Cindy Lauper : 7 (+1)


avatar van starbright boy
Robert Hazard : 1

Cindy Lauper : 9 (+1)

Cover is veruit superieur bij deze.

avatar van ZAP!
Nooit geweten dat het een cover was.

RH: 1
CL: 10 (+1)

avatar van ZAP!
20:00u geweest, ik heb een volgende:

The brothers four vs. Faith no More

origineel:



cover:


avatar van motel matches
BF: 1
FNM: 0

scheelt niet veel

avatar van LucM
BF: 2
FNM: 0


avatar van esteban
Geen van beide nummers ooit eerder gehoord, het origineel is de superieure versie.

Brothers Four: 4 (+1)
Faith No More: 0

avatar van wibro
Greenfields van de Brothers Four is toch wel een heel bekend nummer althans voor die muziekliefhebbers die bekend zijn met de beginjaren zestig muziek. Daar hoor ik dus ook bij.

Waardering: 7,6

Dat van Faith no More vind ik maar niks. Nog nooit eerder gehoord trouwens.

Waardering 5,5

Stand 5 - 0 in het voordeel van de Vier Broertjes.

avatar van esteban
PS: Ik was eerst van plan het opzet met waardering-cijfers te doen, maar dan zouden er minder deelnemers een nieuwe insturen omdat het optelwerk teveel zou zijn. Denk ik.

avatar van wibro
Ik plaats waarderingscijfers omdat ik dat gewoonlijk placht te doen bij al mijn te organiseren meters. Zo ook bij de (Post)punk - New Wave Meter
Verder moet jij gewoon doen wat jij het prettigst vindt Mr Esteban.

avatar van laxus11
Brothers Four: 6 (+1)
Faith No More: 0

Beide versies waren mij ook onbekend, het origineel is wel aardig en die van FNM vind ik niet veel aan

avatar van ZAP!
Ik vind dit een moeilijke. Ben in 1e instantie geneigd om voor The BF te gaan, want dat is gewoon een wonderschone meerstemmige uitvoering, maar wat FNM ermee gedaan heeft, vind ik ook erg creatief (zoals ik de heren ken), met olifantengeluiden, bakken reverb, een crooners intermezzo en als kers op de taart de existentiële oprisping in de break...

Dus...

The brothers four: 6
Faith no more: 1 (+1)

avatar van Cervantes
De cover vind ik veel interessanter, veel avontuurlijker. Het origineel is wel smaakvol, maar iets te doorsnee.

The brothers four: 6
Faith no more: 2 (+1)

avatar van Cervantes
Volgende:

Coil vs. This Immortal Coil - Tattooed Man

origineel:



cover:


avatar van esteban
Het is wel de bedoeling dit lijstje bij het nieuwe duel mee te nemen, mannen.

26/10: Robert Hazard (1) VS Cindy Lauper (10)
27/10: The Brothers Four (6) VS Faith No More (2)
28/10: Coil ( ) VS This Immortal Coil ( )

avatar van esteban
Een héél moeilijke, deze. De eigenzinnigheid van 't origineel kan ik waarderen. Maar wanneer het op puur luisterplezier aankomt, verkies ik de minstens even goede cover van This Immortal Coil. Wel een zéér close call.

Coil : 0
This Immortal Coil : 1 (+1)

avatar van wibro
Het wordt mij nu behoorlijk moeilijk gemaakt. Beiden zonder meer erg goed.

Ik ga toch voor Coil

Coil: 1 (+1)
Waardering 8,4

This Immortal Coil: 1
Waardering 8,1

avatar van ZAP!
Coil, zonder meer. Geen toelichting, deze keer. Het is wat het is. En wat het andere niet is.

Coil: 2 (+1)
This Immortal Coil: 1

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.