Muziek / Muziekgames / Nieuw in ... De Afrekening (2019)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2019, 22:34 uur
Mumford & Sons: 6
Bear's Den: 5
Whispering Sons: 6
Ik luisterde vorige zaterdag een stuk van de Afrekening, hoorde de aankondiging 'nieuw in de afrekening' en luisterde dus aandachtig. Al bij de eerste klanken dacht ik aan Whispering Sons, en dat was ook zo, herkenbare sound hebben ze dus wel. Maar goed vind ik het niet echt, instrumentaal wel maar de zang overtuigt niet (in hun hit Alone dan weer wel).
Black Box Revelation: 5
Sommige up-temponummers van dit duo vind ik wel goed maar met zo'n traag nummer moeten ze niet afkomen bij mij.
Coldplay: 7
Bear's Den: 5
Whispering Sons: 6
Ik luisterde vorige zaterdag een stuk van de Afrekening, hoorde de aankondiging 'nieuw in de afrekening' en luisterde dus aandachtig. Al bij de eerste klanken dacht ik aan Whispering Sons, en dat was ook zo, herkenbare sound hebben ze dus wel. Maar goed vind ik het niet echt, instrumentaal wel maar de zang overtuigt niet (in hun hit Alone dan weer wel).
Black Box Revelation: 5
Sommige up-temponummers van dit duo vind ik wel goed maar met zo'n traag nummer moeten ze niet afkomen bij mij.
Coldplay: 7
0
geplaatst: 22 november 2019, 22:37 uur
Mumford & Sons : 6
Bear's Den : 5
Whispering Sons : 6.5
BBR : 5
Coldplay : 5.5
Bear's Den : 5
Whispering Sons : 6.5
BBR : 5
Coldplay : 5.5
0
geplaatst: 24 november 2019, 09:33 uur
Ik heb deze stemmen nog meegenomen voor de tussenstand, jullie hebben de voorlopige #1 en #2 van plaats doen verwisselen.

0
geplaatst: 24 november 2019, 09:38 uur
Tussenstand:
- Whispering Sons - Stalemate (9 v / 6,71)
- Bear's Den - Only Son of the Falling Snow (9 v / 6,66)
- Coldplay - Orphans (6 v / 6,41)
- Tame Impala - It Might Be Time (9 v / 6,39)
- Mumford & Sons - Blind Leading the Blind (7 v / 6,17)
- Black Box Revelation - Yellow Belly (6 v / 5,91)
Twee nieuwkomers deze week.
GOOSE - GIRLS WHO ACT LIKE BOYS
ZWANGERE GUY - NIEMAND
Stemmen maar.
Twee nieuwkomers deze week.
GOOSE - GIRLS WHO ACT LIKE BOYS
ZWANGERE GUY - NIEMAND
Stemmen maar.
0
geplaatst: 24 november 2019, 12:26 uur
Goose : 6.5
Zwangere Guy : 3.5
Goose kan ik doorgaans absoluut hebben. Not hooked yet wat deze nieuwe single betreft. 't Blijft niet hangen. Maar die vuile elektrosound ligt mij wel. Zwangere Guy ligt mij een pak minder. Dit mist eigenheid, originaliteit en klinkt exact als honderden andere songs in 't genre. Toch zijn mensen hier wild van. De reden achter de hype ontgaat mij volledig. Voor mij moet er meer zijn dan herkenbare (?) lyrics. Een goede clip, dat wel.
Zwangere Guy : 3.5
Goose kan ik doorgaans absoluut hebben. Not hooked yet wat deze nieuwe single betreft. 't Blijft niet hangen. Maar die vuile elektrosound ligt mij wel. Zwangere Guy ligt mij een pak minder. Dit mist eigenheid, originaliteit en klinkt exact als honderden andere songs in 't genre. Toch zijn mensen hier wild van. De reden achter de hype ontgaat mij volledig. Voor mij moet er meer zijn dan herkenbare (?) lyrics. Een goede clip, dat wel.
0
geplaatst: 26 november 2019, 10:19 uur
Om de één of andere reden blijven de stemmen voor Goose en Zwangere Guy achterwege. Goed, er waren geen andere nieuwkomers deze week, dus gaan we eens kijken naar de eerste nieuwkomers van november, uit de week van vóór deze thread gestart werd. Toen waren er 4, we kijken alvast naar de 2 hoogste nieuwkomers.
DESERT SESSIONS - CRUCIFIRE
VOLBEAT - LAST DAY UNDER THE SUN
Desert Sessions leek al snel op weg naar de TOP 10, maar is in de 4de week opnieuw richting exit aan 't verschuiven. Volbeat stijgt daarentegen eerder langzaam, maar zit ondertussen wel in de TOP 10.
PS: Stemmen voor Goose en Zwangere Guy mag nog steeds.
DESERT SESSIONS - CRUCIFIRE
VOLBEAT - LAST DAY UNDER THE SUN
Desert Sessions leek al snel op weg naar de TOP 10, maar is in de 4de week opnieuw richting exit aan 't verschuiven. Volbeat stijgt daarentegen eerder langzaam, maar zit ondertussen wel in de TOP 10.
PS: Stemmen voor Goose en Zwangere Guy mag nog steeds.

1
geplaatst: 26 november 2019, 18:36 uur
Was eigenlijk niet van plan nog actief mee te doen, aangezien de populaire alternatieve muziek uit de StuBru-afrekening niet echt mijn ding meer is.
Ik was echter wel nieuwsgierig naar Zwangere Guy, dus heb die aangeklikt. Sterk nummer, komt erg oprecht en hartstochtelijk over. Een 8.
Goose had ik al eerder beluisterd. Wel aardig, maar eigenlijk zijn ze wel heel erg in de jaren '00 blijven hangen met hun electrosound. Een 6.
Crucifire: beetje hapslikwegmuziek. Het duurt iig te kort om een buil aan te kunnen vallen. 5
Volbeat: lekker foute stem met galm, klinkt een beetje als 80s spandexrock. Zelfs de overdreven gitaarsolo blijft niet achterwege. Helaas duurt het nummer wel een minuut of anderhalf te lang. 6
Ik was echter wel nieuwsgierig naar Zwangere Guy, dus heb die aangeklikt. Sterk nummer, komt erg oprecht en hartstochtelijk over. Een 8.
Goose had ik al eerder beluisterd. Wel aardig, maar eigenlijk zijn ze wel heel erg in de jaren '00 blijven hangen met hun electrosound. Een 6.
Crucifire: beetje hapslikwegmuziek. Het duurt iig te kort om een buil aan te kunnen vallen. 5
Volbeat: lekker foute stem met galm, klinkt een beetje als 80s spandexrock. Zelfs de overdreven gitaarsolo blijft niet achterwege. Helaas duurt het nummer wel een minuut of anderhalf te lang. 6
0
geplaatst: 26 november 2019, 19:18 uur
Zwangere Guy: 4,5
Goose: 5,8
Desert Sessions: 7,0
Volbeat: 7,5
Goose: 5,8
Desert Sessions: 7,0
0
geplaatst: 26 november 2019, 20:04 uur
Blij dat je toch nog gestemd hebt, herman. Het verrast mij wel dat uitgerekend Zwangere Guy, populair alternatief bij de jongeren, een 8 haalt. Wat Volbeat betreft, ben ik het volkomen eens. Het duurt wat lang, maar dit nummer kan het wel hebben, imo. Hun singles zijn bij mij erop op eronder. Deze is er redelijk op. Desert Sessions is nieuw voor mij. Best catchy, maar 1 minuut 45 is wel kort. Het feit dat het nummer alsnog een héél klein beetje begint te slepen na de eerste minuut, maakt dat ik niet meer kan geven dan ...
Desert Sessions: 6
Volbeat: 7
Volbeat: 7
0
geplaatst: 26 november 2019, 23:56 uur
0
geplaatst: 28 november 2019, 21:31 uur
esteban schreef:
Zwangere Guy ligt mij een pak minder. Dit mist eigenheid, originaliteit en klinkt exact als honderden andere songs in 't genre.
Ik heb ook nog niet veel met Zwangere Guy, maar ik vind hem wel origineel en herkenbaar. Ik vraag me af wie er dan hetzelfde klinkt als hem volgens jou. Mede door de taal zou ik hem toch niet vergelijken met een internationale artiest. In België zijn er wel o.a. Tourist LeMC, Brihang en 't Hof van Commerce die in het Nederlands rappen, maar die hebben toch elk een andere stijl en gebruiken bovendien hun eigen dialect.Zwangere Guy ligt mij een pak minder. Dit mist eigenheid, originaliteit en klinkt exact als honderden andere songs in 't genre.
0
geplaatst: 28 november 2019, 22:04 uur
Zijn accent (taal) is voor mij inderdaad het enige wat hem kan onderscheiden. Verder is het gevoelsmatig een beetje eenheidsworst binnen dat genre, dat ritme, de toon, muzikaal, ... in eender welke taal kan je zo honderden liedjes vinden als je YouTube begint af te schuimen. Wat namen betreft ben ik er minder in thuis in.
0
geplaatst: 28 november 2019, 22:22 uur
Goose: 5,5
Zo'n nummer zou in de jaren '80 kunnen zijn uitgebracht. Uiteindelijk toch wat flauwe synthipop, ik ken betere van hen.
Zwangere Guy: 6
Die hype ontgaat mij tot nu toe volledig, maar ja het is Belgisch en je moet dit dus goed goed vinden. Al komt het oprecht over en is het tekstueel niet slecht.
Desert Sons: 6,5
Energiek en vrolijk maar weinig opzienbarend, duurt misschien ook te kort.
Ook weer energiek en vrolijk - je kunt dit poppy metal noemen - hoewel de riff mij bekend overkomt.
Zo'n nummer zou in de jaren '80 kunnen zijn uitgebracht. Uiteindelijk toch wat flauwe synthipop, ik ken betere van hen.
Zwangere Guy: 6
Die hype ontgaat mij tot nu toe volledig, maar ja het is Belgisch en je moet dit dus goed goed vinden. Al komt het oprecht over en is het tekstueel niet slecht.
Desert Sons: 6,5
Energiek en vrolijk maar weinig opzienbarend, duurt misschien ook te kort.
Ook weer energiek en vrolijk - je kunt dit poppy metal noemen - hoewel de riff mij bekend overkomt.
0
geplaatst: 28 november 2019, 22:56 uur
LucM schreef:
Ha, ik ben niet de énige! Zat er mij ook al suf op te denken, komt idd bekend voor.
0
geplaatst: 30 november 2019, 12:51 uur
Volbeat is in sneltempo aan 't stijgen in de alternatieve hitparade en kom voorlopig op de eerste plaats in de ...
Tussenstand:
- Volbeat - Last Days Under the Sun (5 v / 7,10)
- Desert Sessions - Crucifire (5 v / 6,10)
- Goose - Girls Who Act Like Boys(5 v / 5,96)
- Zwangere Guy - Niemand (6 v / 5,50)
4 nieuwkomers (waarvan 1 re-entry) deze week. We beginnen alvast met deze 2:
SONS verlaat deze week de lijst met 'Waiting On My Own', maar komen meteen opnieuw binnen met hun opvolger I NEED A GUN.
Vorig jaar beet ANGÈLE zich twee keer stevig vast in De Afrekening, vooral samen met ROMEO ÉLVIS. De laatste singles doen het in vergelijking iets minder overtuigend. OUI OU NON is haar nieuwste worp die de lijst binnen komt.
Tussenstand:
- Volbeat - Last Days Under the Sun (5 v / 7,10)
- Desert Sessions - Crucifire (5 v / 6,10)
- Goose - Girls Who Act Like Boys(5 v / 5,96)
- Zwangere Guy - Niemand (6 v / 5,50)
4 nieuwkomers (waarvan 1 re-entry) deze week. We beginnen alvast met deze 2:
SONS verlaat deze week de lijst met 'Waiting On My Own', maar komen meteen opnieuw binnen met hun opvolger I NEED A GUN.
Vorig jaar beet ANGÈLE zich twee keer stevig vast in De Afrekening, vooral samen met ROMEO ÉLVIS. De laatste singles doen het in vergelijking iets minder overtuigend. OUI OU NON is haar nieuwste worp die de lijst binnen komt.
0
geplaatst: 30 november 2019, 23:08 uur
Sons : 6
Angèle : 6
Sons is best aanstekelijk, maar dat brugje op 2:07 past helemaal niet bij de rest van de song. En Angèle, zeker niet slecht, maar het lijkt vaak wel héél erg op Tout Oublier.
Angèle : 6
Sons is best aanstekelijk, maar dat brugje op 2:07 past helemaal niet bij de rest van de song. En Angèle, zeker niet slecht, maar het lijkt vaak wel héél erg op Tout Oublier.
0
geplaatst: 1 december 2019, 14:52 uur
Question: Wat is, als die er is, de Nederlandse tegenhanger van De Afrekening? En verschijnt daar ook wekelijks een overzicht van online?
0
geplaatst: 1 december 2019, 16:23 uur
Niet meer denk ik. We hebben jaren geleden een aantal jaar de Interactieve Top 50(?) gehad bij 3FM. Dat was wel een erg fijne lijst, in ieder geval in mijn herinnering.
1
geplaatst: 1 december 2019, 19:36 uur
Nog eens wat punten geven maar weinig waar ik echt enthousiast van word. Is wachten tot volgende nieuwkomer voor eens een echte topper
Zwangere Guy: 5,5
Volbeat: 5
Sons: 6
Angele: 6,5
Zwangere Guy: 5,5
Volbeat: 5
Sons: 6
Angele: 6,5
0
geplaatst: 2 december 2019, 01:37 uur
Simon77 schreef:
Niet meer denk ik. We hebben jaren geleden een aantal jaar de Interactieve Top 50(?) gehad bij 3FM. Dat was wel een erg fijne lijst, in ieder geval in mijn herinnering.
Jammer. Ik was van plan het iets anders te doen in 2020 en ook de NL lijst in 't oog te houden. Het verrast mij wel. Wij hebben twee alternatieve hitlijsten waar ik weet van heb. Ik dacht dat NL er ook zeker meerdere zou hebben. Ik ga het mogelijk wel veranderen naar "Nieuw in De Alternatieve TOP 30", zodat Nederlanders niet automatisch gaan denken dat het een Belgen-thread is. In de lijst komen dingen van over heel de wereld langs.

0
geplaatst: 4 december 2019, 02:08 uur
Met slechts 2 stemmen, heb ik het gemiddelde van de vorige kandidaten nog niet berekend.
Ook nieuw binnen gekomen zijn REX REBEL, de nieuwe groep van Sam Bettens (K's Choice), met BIG SHOT. En dan is er nog EVERYTHING I WANTED, de nieuwe single van BILLIE EILISH.
Ook nieuw binnen gekomen zijn REX REBEL, de nieuwe groep van Sam Bettens (K's Choice), met BIG SHOT. En dan is er nog EVERYTHING I WANTED, de nieuwe single van BILLIE EILISH.
0
geplaatst: 4 december 2019, 07:39 uur
Sorry Sam, Big Shot is een vrij flauwe bedoening. Die Billie Eilish heeft, ondanks een totaal gebrek aan verrassing, dan weer iets onweerstaanbaars waar ik de vinger niet kan op leggen.
RR: 5
BE: 7
RR: 5
BE: 7
* denotes required fields.