MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Led Zeppelin meter

zoeken in:
In het topic VU - meter repte ik er al over.

Led Zeppelin.

Voor mij toch (nog steeds) één der beste (Rock)bands.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQjCMZf-8xkMDrjl-HKtWTc-XCZeeJeKObeUJ3tc2JSgFBGID3TAQ&s

Led Zeppelin ontstond in juli 1968 toen The Yardbirds uit elkaar vielen. Jimmy Page bleef als enige over van deze band. Er moesten contractueel nog een aantal optredens in september gespeeld worden. Er moesten dus nieuwe leden komen. Via via kwam zanger Robert Plant erbij, die op zijn beurt drummer John Bonham meenam. John Paul Jones, die al eerder met Robert Plant gewerkt had, werd de nieuwe bassist. Onder de naam The New Yardbirds werden de optredens gedaan.
In oktober 1968 begonnen de opnames voor het eerste album van de nieuwe bezetting.

Ene Keith Moon, drummer bij The Who, had echter weinig vertrouwen in deze nieuwe band. Hij voorspelde dat de band would go down like a lead balloon (zou neerstorten als een loden ballon). Dit inspireerde de bandleden om hun band Led Zeppelin te noemen, en onder deze naam kwam dan ook het eerste album uit. De rest is geschiedenis...

De eerste track in dit topic wordt niet één der vele klassiekers uit hun begin periode; ik heb gekozen voor de opener van House of the Holy (1973), hun 5e plaat.

01. The Song Remains The Same

Houses of the Holy heeft mij nooit kunnen overtuigen (helaas). Deze track komt dan nog wel enigszins uit de verf.

7

7.5

Altijd goed LZ

Wrathchild1
8

8.5

Blijft toch een heerlijke rocker. Ik vind deze periode van Zep sowieso erg fijn.

Hier moet ik aan meedoen 7,8

toch nog 10 stemmers...

The Song Remains The Same - gemiddelde 7,740 - 10 stemmen

De tweede te beoordelen track hier is het tweede nummer op de tweede plaat
( hoe verzin je het )

2. What Is and What Should Never Be

Ja, dit is toch echt wel één van de betere tracks op LZ II :

9

7,25

Wrathchild1
7,5

01. The Song Remains The Same : 8

2. What Is and What Should Never Be : 8,5

Wederom een erg sterke song.
Sterke troef: het liefelijke wat zweverige jazzy stuk en dan het snoeiharde vervolg.

8.7

8

Led Zeppelin ten voeten uit. Hard-zacht, wat blues en wat hardrock.

01. The Song Remains The Same : 6

2. What Is and What Should Never Be: 8

Hey west kom ook even uit de luie zithoek en stem mee

Zo hé, geef daar maar eens een stem aan Rudi S!

01. The Song Remains The Same : 8

2. What Is and What Should Never Be: 7,5

Wie dat wil, en nog niet gestemd heeft, mag dat alsnog doen voor deze 2 nummers

1. What Is and What Should Never Be - gemiddelde 8,023 - 11 stemmen
2. The Song Remains The Same - gemiddelde 7,766 - 13 stemmen

Bij de eerste 100 in de MuMe top 250 vinden we Led Zeppelin IV, ook wel 'The Runes Album' of 'Four Symbols' genoemd.

Nee, beste deelnemers, niet wat jullie misschien dachten; we zijn nog (lang) niet toe aan die wereldberoemde afsluiter van kant 1 op de LP

Voor de volgende aflevering van LZ - meter heb ik gekozen voor :

3. Misty Mountain Hop

Wrathchild1
7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.