MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Us3, Holden en Marvin Gaye, erg jammer

Inderdaad.

Ook wel jammer van Raffaella Carra, was leuk geweest voor de variatie. Het zat er wel dik in dat die het niet ging halen, kon er zelf ook geen punten aan kwijt in deze sterke ladder.

Us3, Holden en Marvin Gaye, erg jammer
Zeg dat wel zeg, die horen alle drie in de lijst thuis.

Edgar18 schreef:
(quote)
Zeg dat wel zeg, die horen alle drie in de lijst thuis.

+1

Raffaella Carra had ik ook leuk gevonden, maar net als Koen had ik er ook geen punten voor over...

Arno schreef:

En mooie notering voor Time It's Time.

Pas vorig jaar de echte schoonheid van dit nummer ontdekt dankzij de top 100 van jordidj1, die er een warm pleidooi voor hield

ArthurDZ schreef:
Zeer jammer van Us3 en Holden

De nummer 2 van Song van het Jaar 2014, die het in de vernieuwde opzet niet redt. Zag ik niet aankomen
Blijkt wel weer dat het ene spel het andere spel niet is

Casartelli (moderator)
El Ninjo schreef:
blij dat Shot By Both Sides het net haalde.
Dat is fijn, Definitive Gaze als toevoeging had ik nog fijner gevonden.

En van The Caterpillar's Intervention kijk ik ook wel even raar op, dacht dat die inmiddels toch wel voldoende tot het establishment alhier behoorde.

Dat is me het rijtje afvallers wel.

Casartelli schreef:
(quote)
Dat is fijn, Definitive Gaze als toevoeging had ik nog fijner gevonden.

Van mij had Magazine ook met beide nummers de lijst mogen halen.
Doet Abba dan toch beter

Sexual Healing

Arno schreef:
En mooie notering voor Time It's Time.

Gretz schreef:
Pas vorig jaar de echte schoonheid van dit nummer ontdekt dankzij de top 100 van jordidj1, die er een warm pleidooi voor hield

Ja, mooie toevoeging is dat Time It's Time, ik moest ook gelijk aan de top 100 van jordidj1 denken. Ik kon de lijst zo gauw niet meer vinden, waar staat die ergens?

Zure uitschakeling van The Caterpillar's Intervention trouwens.

Spijtig van Holden, die had het in menig ladder waarschijnlijk 'gewoon' gehaald.

chevy93 schreef:
Spijtig van Holden, die had het in menig ladder waarschijnlijk 'gewoon' gehaald.
Ja waarschijnlijk wel, vorig jaar nog gewoon op 765. Dit is het effect van de (grotendeels) ongewogen loting in een ladder waarin ook nauwelijks nieuwe nominaties zaten waardoor er slachtoffers vallen bij nummers die al jaren vaste klant zijn wanneer ze pech hebben met de loting. Vroeger werden zulke nummers wss terug opgepikt via de herkansingen.

Misschien toch eens te herbekijken door de organisatie naar volgend jaar toe of er toch niet een meer gewogen loting kan toegepast worden om deze 'pechfactor' wat te verminderen zodat top 1000 nummers niet plots uit de lijst vallen en ook nieuwe nominaties wat meer kansen kunnen krijgen.

Niet gedacht dat ik nog eens tevreden zou zijn over de ongewogen loting en afschaffing van de herkansingen, maar zie daar

Ik zie alweer verregaande wijzigingen aankomen om dit soort zaken in de toekomst te gaan voorkomen

Nou ja, er stonden gewoon 6 nummers in deze ladder die ruim onder Holden stonden in de eindlijst van vorig jaar en er nu qua puntenaantal gewoon dik boven eindigen (en Abba - Eagle stond ongeveer gelijk).
Een deel daarvan had met een gewogen loting daar ook gewoon bij kunnen zitten, dus het is niet helemaal waar dat het met een gewogen loting anders had uitgepakt.
En uit de top 250 kunnen ook maar max 2 nummers in 1 ladder zitten, dus daar zit al een zekere weging in.
En Abba stond dan ook nog eens met 2 nummers in de ladder die het gewoon beide wel halen.

Abba - Lay All Your Love On Me 1488
James - Sit Down 1698
Magazine - Shot By Both Sides 1411
Massive Attack - The Spoils 1049
Marvin Gaye - Sexual Healing 1413
Placebo Feat. David Bowie - Without You I'm Nothing 1054

Laten we inderdaad niet meteen in de stress schieten als er 'hooggeplaatst' nummer uitvliegt door een zware loting. Volgens mij had ik The Caterpillar's Intervention in deze ladder ook pas op plek vier terwijl het in de meeste andere ladders plek één of twee zou zijn.

Bij deze werp ik me met liefde op als (her)nominator voor het komende ladderjaar.

Nou, ik ben blij dat ie eruit ligt. Ik vind Renata veel en veel mooier.

Johnny Marr schreef:
Nou, ik ben blij dat ie eruit ligt. Ik vind Renata veel en veel mooier.

Nou, blij zeer zeker niet. Ik zou 'm met alle liefde inruilen voor New Year's Day. Ongelofelijk, dat zo'n overschat nummer zo'n bizar sterke ladder gewoon fluitend wint.

Ik zou New Year's Day geen overschat nummer willen noemen maar wel een beetje uitgekauwd (kapotgedraaid?), net zoals Sunday Bloody Sunday. De nummers van War zijn sowieso voor mij wel de U2 nummers die me het eerste begonnen tegenstaan, dat heb ik met de overige "oude' U2 nummers een stuk minder.
Ik deel wel je verbazing dat New Year's Day deze ladder gewoon fluitend heeft gewonnen.

jordidj1 schreef:
(quote)

Nou, blij zeer zeker niet. Ik zou 'm met alle liefde inruilen voor New Year's Day. Ongelofelijk, dat zo'n overschat nummer zo'n bizar sterke ladder gewoon fluitend wint.

Vond ik ook wel een verrassende winnaar. Bazenplaatje though.

stardust_be schreef:
(quote)
Ja waarschijnlijk wel, vorig jaar nog gewoon op 765. Dit is het effect van de (grotendeels) ongewogen loting in een ladder waarin ook nauwelijks nieuwe nominaties zaten waardoor er slachtoffers vallen bij nummers die al jaren vaste klant zijn wanneer ze pech hebben met de loting. Vroeger werden zulke nummers wss terug opgepikt via de herkansingen.
Klopt. Het jaar daarvoor zelfs op 351. Tegelijkertijd op 1859 in 2016. Een behoorlijke jojo dus.

Over de mate waarin er gewogen geloot moet/kan worden kunnen we twisten. Ik heb eerder al mijn verbazing uitgesproken over de grote verschillen m.b.t. de hoeveelheid nominaties per ladder. Getaltechnisch kun je precies 4 nominaties stoppen in iedere ladder.

Wellicht voor volgend jaar eerste ronde dan.
De top 250 gewogen over 2 groepen (1 t/m 125 en 126 t/m 250)
4 nieuwe nominaties per ladder.
En de rest ongewogen aanvullen.

Wie in 1983 zou wil claimen over profetische gaven te beschikken, zou toen al hebben kunnen verkondigen te weten wat voor vervelende band U2 zou gaan worden obv New Year's Day (en ook wel Sunday Bloody Sunday)... Onbegrijpelijk dat ie hier boven Move On Up, All Along the Watchtower en Clint Eastwood eindigt inderdaad!

Edgar18 schreef:
Laten we inderdaad niet meteen in de stress schieten als er 'hooggeplaatst' nummer uitvliegt door een zware loting. Volgens mij had ik The Caterpillar's Intervention in deze ladder ook pas op plek vier terwijl het in de meeste andere ladders plek één of twee zou zijn.

Bij deze werp ik me met liefde op als (her)nominator voor het komende ladderjaar.

Eens want dat gebeurt ook regelmatig in de sport en houdt de MuMeLadder spannend. Ik dacht dat we dat allemaal juist wilden....

El Ninjo schreef:
Wellicht voor volgend jaar eerste ronde dan.
De top 250 gewogen over 2 groepen (1 t/m 125 en 126 t/m 250)
4 nieuwe nominaties per ladder.
En de rest ongewogen aanvullen.
Het aantal nieuwe nominaties gelijk maken per ladder in ronde 1 lijkt me alvast een prima idee! Zo hebben nominaties een meer gelijke kans om zich te meten met de vaste songs in de lijst want ladders met maar 1 of 2 nieuwe nominaties zijn dikwijls ook geen cadeau voor de nomineerders.

Gewoon het systeem laten zoals het nu is. Niet meteen weer willen wijzigen als er eens enkele "hooggeplaatste" nummers uitvliegen.

Wat mij betreft blijft alles ongewogen, de beste nummers komen, uiteraard, vanzelf bovendrijven. Scheelt voor degenen die het bijhouden ook enorm, lijkt me.

Uitslag Ronde 1 - Ladder 100:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) 863
2. Massive Attack - Angel 658
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Where The Wild Roses Grow 559
4. Van Morrison - Moondance 497
5. Soft Cell - Torch 483
6. Joe Jackson - Be My Number Two 454
7. The Stranglers - Always The Sun 436
8. Jon Hopkins - Open Eye Signal 399
9. Elbow - The Bones Of You 328
10. Foals - Spanish Sahara 312
11. The Afghan Whigs - What Jail Is Like** 290
12. Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits 274
13. Muse - Uprising** 274
14. Aafke Romeijn - Blokken 266
15. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade Of Winter 253

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Rosalía – Pienso en tu Mirá* 201
17. Yeasayer - Madder Red* 177
18. Linkin Park - Breaking The Habit* 176
19. Smog - To Be of Use* 158
20. Florence + The Machine - What Kind Of Man (Nicolas Jaar Remix)* 142

Alle afvallers halen de lijst niet.

Rosalía.

Rosalía.

Linkin Park.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.