Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 19 april 2020, 10:05 uur
2
geplaatst: 19 april 2020, 10:32 uur
Ik moet zeggen dat deze van Pulp me absoluut kon bekoren. Mooi nummer, helaas op plek 8 bij mij, omdat ik, een andere ontdekking, Emilie, nog beter vind.
Maar waarom dan die onvergenoegde vergelijking met Bon Jovi altijd maar weer hier op MuMe? Zeker in dit geval, WDOA is niet een typische Bon Jovi track.
Heb het dan over die nietszeggende nummers van Belle And Sebastian en Nancy Sinatra & Lee Hazlewood. Maar ja, zeker die eersten behoren dan ook tot de categorie muzikale helden van deze site.
Maar waarom dan die onvergenoegde vergelijking met Bon Jovi altijd maar weer hier op MuMe? Zeker in dit geval, WDOA is niet een typische Bon Jovi track.
Heb het dan over die nietszeggende nummers van Belle And Sebastian en Nancy Sinatra & Lee Hazlewood. Maar ja, zeker die eersten behoren dan ook tot de categorie muzikale helden van deze site.
0
geplaatst: 19 april 2020, 10:46 uur
Vroeger vond ik WDOA wel mooi, tegenwoordig vind ik het een van de mindere Bon Jovi-hits uit de 80s, vind hem nogal try hard klinken tegenwoordig. Dan veel liever een 'typische' knaller als Livin' On A Prayer. Maar nog liever gewoon Underwear van Pulp, één van mijn favoriete liedjes van een persoonlijke top 10-plaat, dus uiteraard had ik die er liever in gehad 

0
geplaatst: 19 april 2020, 11:02 uur
ArthurDZ schreef:
Vroeger vond ik WDOA wel mooi, tegenwoordig vind ik het een van de mindere Bon Jovi-hits uit de 80s, vind hem nogal try hard klinken tegenwoordig. Dan veel liever een 'typische' knaller als Livin' On A Prayer
Vroeger vond ik WDOA wel mooi, tegenwoordig vind ik het een van de mindere Bon Jovi-hits uit de 80s, vind hem nogal try hard klinken tegenwoordig. Dan veel liever een 'typische' knaller als Livin' On A Prayer
Prijs je gelukkig. Mijn nominatie komt er nog aan.

0
geplaatst: 19 april 2020, 11:03 uur
Haha ook al vind ik die beter, of hij ook punten gaat scoren bij mij is nog maar de vraag

0
geplaatst: 19 april 2020, 11:40 uur
Was een behoorlijk sterke ladder. Leuk dat Avril 14th het gehaald heeft. Dat zou ik echt niet voorspeld hebben. Zou het deels komen door Westworld? Reunion | Westworld Wiki | Fandom - westworld.fandom.com
0
geplaatst: 19 april 2020, 12:04 uur
Zo vreemd is dat toch niet? Is met afstand het meest gespeelde AT-nummer; meer dan 100M plays op Spotify. Wordt ook veel gesampled, in series gebruikt en is bovenal - itt veel van zijn ander werk - vrij toegankelijk.
0
geplaatst: 19 april 2020, 13:00 uur
Titmeister schreef:
Zo vreemd is dat toch niet? Is met afstand het meest gespeelde AT-nummer; meer dan 100M plays op Spotify. Wordt ook veel gesampled, in series gebruikt en is bovenal - itt veel van zijn ander werk - vrij toegankelijk.
Oh, bedankt voor de toelichting. Hoewel het m'n verjaardag is, hoorde ik het niet meteen in dit nummer. Vond het niet speciaal ofzo, maar doordat ie veel in series is gebruikt zal dat misschien wel toevoegen aan de beleving van veel mensen. Dat dit z'n meest gespeelde nummer is vind ik wel verrassend, had dan eerder een Xtal of een Heliosphan verwacht.
0
geplaatst: 19 april 2020, 13:23 uur
Titmeister schreef:
Nou, overtuigend ging het ook weer niet. Het was een dubbeltje op z'n kant. Ik vind het totaal geen nummer voor de Ladder. Kan me vrij goed voorstellen als veel mensen het een kort nietszeggend nummer zouden vinden. Meer een intermezzo dan een volwaardig nummer. Lijkt me daarom wellicht zo'n geliefde sample.Zo vreemd is dat toch niet? Is met afstand het meest gespeelde AT-nummer; meer dan 100M plays op Spotify. Wordt ook veel gesampled, in series gebruikt en is bovenal - itt veel van zijn ander werk - vrij toegankelijk.
Ik voorspel alvast dat deze er volgend jaar uit gaan vliegen.

1
geplaatst: 19 april 2020, 13:26 uur
Johnny Marr schreef:
Oh, bedankt voor de toelichting. Hoewel het m'n verjaardag is, hoorde ik het niet meteen in dit nummer. Vond het niet speciaal ofzo, maar doordat ie veel in series is gebruikt zal dat misschien wel toevoegen aan de beleving van veel mensen. Dat dit z'n meest gespeelde nummer is vind ik wel verrassend, had dan eerder een Xtal of een Heliosphan verwacht.
(quote)
Ik vind het zelf wel een mooi nummer, maar zou het zeker niet beschouwen als de Aphex Twin-klassieker. Dan kom je eerder aan nummers als Windowlicker of Heliosphan idd. Denk dat die ook absoluut beter scoren bij de liefhebbers, maar Avril 14th scoort beter bij het brede publiek - zal ook wel in diverse chill- en pianolijstjes van Spotify opgenomen zijn.
PS: nog gefeliciteerd

Edit: Dit is denk ik de bekendste sampling van Avril 14th, doet vast wel een belletje rinkelen

1
geplaatst: 19 april 2020, 13:53 uur
Ik heb het nog even gedubbelcheckt, en het is wel degelijk zo.
0
geplaatst: 19 april 2020, 14:09 uur
Ik heb de (eerste) verzamelaar van Bon Jovi wel in de kast staan, heb een gruwelijke hekel aan hun eerste 2 doorbraakhits (YGLABN & LOAP), kan sommige ballads wel hebben en vind deze geweldig, fijn dus dat ie door is! De afvallers, prima, heb ik niks mee!
0
geplaatst: 19 april 2020, 23:11 uur
Uitslag Ronde 1 - Ladder 109:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000
1. Prince & The Revolution - Purple Rain 615
2. Iggy Pop - Lust For Life 567
3. AC/DC - Whole Lotta Rosie 432
4. Sigur Rós - Glósóli 415
5. The Four Tops - Reach Out, I'll Be There 397
6. Pink Floyd - Echoes 368
7. Love - You Set The Scene 361
8. 16 Horsepower - Clogger 351
9. Pearl Jam - Just Breathe 342
10. Oasis - Whatever 336
11. Air - Kelly Watch The Stars 330
12. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye 327
13. Peter Gabriel - Games Without Frontiers 277
14. Bruce Springsteen - Hungry Heart 273
15. Ride - Nowhere 271
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Half Moon Run - Full Circle* 271
17. Depeche Mode - World In My Eyes 269
18. Suede - The Asphalt World 269
19. William Basinski - Melancholia II* 167
20. Spice Girls - Spice Up Your Life* 162
Half Moon Run, Depeche Mode en Suede gaan het allemaal redden, voor William Basinski en the Spice Girls eindigt het hier.
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000
1. Prince & The Revolution - Purple Rain 615
2. Iggy Pop - Lust For Life 567
3. AC/DC - Whole Lotta Rosie 432
4. Sigur Rós - Glósóli 415
5. The Four Tops - Reach Out, I'll Be There 397
6. Pink Floyd - Echoes 368
7. Love - You Set The Scene 361
8. 16 Horsepower - Clogger 351
9. Pearl Jam - Just Breathe 342
10. Oasis - Whatever 336
11. Air - Kelly Watch The Stars 330
12. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye 327
13. Peter Gabriel - Games Without Frontiers 277
14. Bruce Springsteen - Hungry Heart 273
15. Ride - Nowhere 271
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Half Moon Run - Full Circle* 271
17. Depeche Mode - World In My Eyes 269
18. Suede - The Asphalt World 269
19. William Basinski - Melancholia II* 167
20. Spice Girls - Spice Up Your Life* 162
Half Moon Run, Depeche Mode en Suede gaan het allemaal redden, voor William Basinski en the Spice Girls eindigt het hier.
0
geplaatst: 19 april 2020, 23:15 uur
Basinski. Rot. The. Fok. Op. Van. Mij. Zelfs geen Spice Girls?! Gelukkig dat Depeche Mode en Suede het halen
Pfieuw, uitslagje hoor.
Pfieuw, uitslagje hoor.
1
geplaatst: 19 april 2020, 23:16 uur
Johnny Marr schreef:
Basinski. Rot. The. Fok. Op. Van. Mij. Zelfs geen Spice Girls?! Gelukkig dat Depeche Mode en Suede het halen
Pfieuw, uitslagje hoor.
Pfieuw, uitslagje hoor. Pfoe, en ik maar denken dat ze in zo'n zwakke ladder makkelijk door konden gaan. Word ik even op m'n plek gezet
0
geplaatst: 19 april 2020, 23:20 uur
jordidj1 schreef:
Pfoe, en ik maar denken dat ze in zo'n zwakke ladder makkelijk door konden gaan. Word ik even op m'n plek gezet
(quote)
Pfoe, en ik maar denken dat ze in zo'n zwakke ladder makkelijk door konden gaan. Word ik even op m'n plek gezet
Was wel een bizar sterke ladder. Alleen AC/DC is echt kut, mag ik ff neerkijken op alle mensen die dat een goed nummer vinden?
0
geplaatst: 19 april 2020, 23:36 uur
Ai ai, weer 3 afvallers door, dat is geen goed nieuws als je een nominatie had staan net boven de lijn met nummers die virtueel door waren na 100 ladders. 

0
geplaatst: 20 april 2020, 08:19 uur
JoaMuse schreef:
Ai ai, weer 3 afvallers door, dat is geen goed nieuws als je een nominatie had staan net boven de lijn met nummers die virtueel door waren na 100 ladders.
Same here, maak me een beetje zorgen of Ali Farka het nog gaat redden...
0
geplaatst: 20 april 2020, 08:23 uur
Grens iigt nu bij Sonic Youth - Kissability.
Deze 3 die na 100 ladders nog aan de goede kant van de streep stonden, staan nu aan de verkeerde kant.
The Veils - Under The Folding Branches
Roberta Flack - Compared to What
Kedr Livanskiy - Ariadna
Deze 3 die na 100 ladders nog aan de goede kant van de streep stonden, staan nu aan de verkeerde kant.
The Veils - Under The Folding Branches
Roberta Flack - Compared to What
Kedr Livanskiy - Ariadna
0
geplaatst: 20 april 2020, 08:27 uur
Oh dan krijg ik er weer wat meer vertrouwen in
. Deze 3 zie ik trouwens ook nog graag terug.
. Deze 3 zie ik trouwens ook nog graag terug.
0
Wrathchild1
geplaatst: 20 april 2020, 08:51 uur
Johnny Marr schreef:
Was wel een bizar sterke ladder. Alleen AC/DC is echt kut, mag ik ff neerkijken op alle mensen die dat een goed nummer vinden?
Tuurlijk ‘Sjonnie’ (quote)
.Mag ik dan even zeggen dat het één van de weinige nummers hier met ballen is en de rest maar een slap ‘zaakje’ ?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 april 2020, 10:09 uur
Johnny Marr schreef:
Van iemand die zich naar de gitarist van dat slappe jaren '80 bandje vernoemt kan ik dat goed hebbenWas wel een bizar sterke ladder. Alleen AC/DC is echt kut, mag ik ff neerkijken op alle mensen die dat een goed nummer vinden?
Bizar dat World in My Eyes het op genade moet redden toch.
Op de keper beschouwd ook bizar dat het nummer dat qua draakgehalte toch ook wel top-20 materiaal in de ganse MML vormt deze ladder zo royaal wint, maar goed, de populariteit daarvan is al jarenlang een gegeven.
0
geplaatst: 20 april 2020, 10:15 uur
Wrathchild1 schreef:
Mag ik dan even zeggen dat het één van de weinige nummers hier met ballen is en de rest maar een slap ‘zaakje’ ?
Mag ik dan even zeggen dat het één van de weinige nummers hier met ballen is en de rest maar een slap ‘zaakje’ ?
En de Spice Girls dan? Zeker een nummer met pit en ballen, figuurlijk dan.
1
geplaatst: 20 april 2020, 11:45 uur
Het vergeten te stemmen begint bij mij nu toch wel wat beangstigende vormen aan te nemen.
Met mijn punten was t naar een sowieso veilige 14de plek gestegen, wellicht dat deze info nog iets met de instabiele gemoedstoestand van je doet

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 april 2020, 12:10 uur
vigil schreef:
Het vergeten te stemmen begint bij mij nu toch wel wat beangstigende vormen aan te nemen.
Ik vrees dat dit mijn instabiele gemoedstoestand meer beïnvloedt dan de informatie dat World in My Eyes i.p.v. op een te lage 17e plek op een te lage 14e plek had gestaan.Het vergeten te stemmen begint bij mij nu toch wel wat beangstigende vormen aan te nemen.
* denotes required fields.