Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 22 april 2020, 11:07 uur
MVW schreef:
Zag aan de loting al dat het erg moeilijk zou gaan worden voor Trespassers William, vond het zelf iig een erg sterke ladder. Het duurde ook vrij lang voor er wat punten binnenkwamen dus ging al bijna uit van een score onder de 100, die verschillende relatief grote namen ook al hebben moeten slikken. Een volgende ronde zat er dus al snel niet echt meer in maar al met al toch nog op 174 punten uitgekomen en daarmee een eervolle exit voor deze (ook op MM) wat onderbelichte band.
Zag aan de loting al dat het erg moeilijk zou gaan worden voor Trespassers William, vond het zelf iig een erg sterke ladder. Het duurde ook vrij lang voor er wat punten binnenkwamen dus ging al bijna uit van een score onder de 100, die verschillende relatief grote namen ook al hebben moeten slikken. Een volgende ronde zat er dus al snel niet echt meer in maar al met al toch nog op 174 punten uitgekomen en daarmee een eervolle exit voor deze (ook op MM) wat onderbelichte band.
Ik vond het in ieder geval een erg fijne ontdekking!
0
geplaatst: 22 april 2020, 11:11 uur
Marco dB schreef:
Ik vind het gebrek aan liefde voor Comsat Angels hier echt onbegrijpelijk. Iedere scheet van The Cure of Joy Division gaat fluitend door en zij blijven jammerlijk achter.
Ik vind het gebrek aan liefde voor Comsat Angels hier echt onbegrijpelijk. Iedere scheet van The Cure of Joy Division gaat fluitend door en zij blijven jammerlijk achter.
Tsja, dat is nou eenmaal het lot van de onbekendere band vs de overbekende band. Overigens vind ik Comsat Angels een aardige band, maar het komt niet in de buurt van het beste werk van de bands die jij noemt.
0
geplaatst: 22 april 2020, 11:52 uur
Relax terug in de lijst? pfffff 
Crystal Castles anders vind ik wel een leuke nieuwe.

Crystal Castles anders vind ik wel een leuke nieuwe.
0
geplaatst: 22 april 2020, 21:06 uur
Uitslag Ronde 1 - Ladder 1121:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000
1. The Sound - Winning 606
2. Radiohead - Lucky 527
3. Slint - Good Morning, Captain 481
4. The Kinks - Waterloo Sunset 419
5. The Beatles - Penny Lane 409
6. Prince & The Revolution - Sometimes It Snows In April 396
7. Courtney Barnett - Depreston 390
8. Lloyd Cole And The Commotions - Perfect Skin 377
9. Underworld - Cowgirl 348
10. Novastar - Wrong 346
11. Townes Van Zandt - Kathleen 331
12. Big Thief - UFOF* 323
13. The Specials - Gangsters 300
14. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow 285
15. Blur - Tender 263
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Boards Of Canada - 1969 242
17. Gorki - Mijn Oude Hart* 195
18. The Jesus & Mary Chain – Sometimes Always * 178
19. Bee Gees - Stayin' Alive 152
20. Desperate Journalist - Be Kind* 132
Boards of Canada plaatst zich voor de eindlijst, de rest niet.
De grens blijft liggen bij Revere - These Halcyon Days wat betreft wel / niet in de eindlijst.
1. The Sound - Winning 606
2. Radiohead - Lucky 527
3. Slint - Good Morning, Captain 481
4. The Kinks - Waterloo Sunset 419
5. The Beatles - Penny Lane 409
6. Prince & The Revolution - Sometimes It Snows In April 396
7. Courtney Barnett - Depreston 390
8. Lloyd Cole And The Commotions - Perfect Skin 377
9. Underworld - Cowgirl 348
10. Novastar - Wrong 346
11. Townes Van Zandt - Kathleen 331
12. Big Thief - UFOF* 323
13. The Specials - Gangsters 300
14. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow 285
15. Blur - Tender 263
16. Boards Of Canada - 1969 242
17. Gorki - Mijn Oude Hart* 195
18. The Jesus & Mary Chain – Sometimes Always * 178
20. Desperate Journalist - Be Kind* 132
Boards of Canada plaatst zich voor de eindlijst, de rest niet.
De grens blijft liggen bij Revere - These Halcyon Days wat betreft wel / niet in de eindlijst.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 april 2020, 22:50 uur
Stayin' Alive 
Nou wil ik voorlopig ook geen klachten over Veronica'isering van de lijst lezen.

Nou wil ik voorlopig ook geen klachten over Veronica'isering van de lijst lezen.
0
geplaatst: 23 april 2020, 20:36 uur
El Ninjo schreef:
.
.
Toch jammer want gewoon een fijn nummer en stond vorig jaar nog in de MuMe Top 2000 maar goed ben wel gewend dat mijn nominaties niet altijd MuMe-proof zijn

0
Wrathchild1
geplaatst: 23 april 2020, 21:39 uur
Staying Alive ...sterk nummer , ook 1969 van BOC .
1
geplaatst: 23 april 2020, 21:54 uur
Ik had het verrassender gevonden als Stayin' Alive wel in de lijst zou staan.
0
geplaatst: 24 april 2020, 10:37 uur
Uitslag Ronde 1 - Ladder 113:
1. Nick Cave And The Bad Seeds - Into My Arms 668
2. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes 557
3. Joe Jackson - Real Men 498
4. The Beatles - Strawberry Fields Forever 479
5. Talk Talk - Eden 444
6. Nick Drake - Time Has Told Me 429
7. Neil Young & Crazy Horse - Down By The River 396
8. The Waterboys - This Is The Sea 378
9. Suede - Beautiful Ones 321
10. Bruce Springsteen - I'm On Fire 318
11. Moses - We Just* 315
12. Amatorski - Soldier 281
13. Keane - Bend & Break 272
14. The Jam - That's Entertainment 263
15. Ryan Paris - Dolce Vita* 251
16. Vampire Weekend - Ya Hey 220
17. Roy Orbison - You Got It 188
18. Tom Petty And The Heartbreakers - Into The Great Wide Open 186
19. Susanne Sundfør - Delirious* 176
20. Tim Hardin - Reason To Believe* 160
Alle afvallers liggen eruit.
De kritische grens in de afvallers lijst is weer 1 nummer naar onderen opgeschoven. Sonic Youth - Kissability staat nu weer aan de goede kant van de streep.
1. Nick Cave And The Bad Seeds - Into My Arms 668
2. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes 557
3. Joe Jackson - Real Men 498
4. The Beatles - Strawberry Fields Forever 479
5. Talk Talk - Eden 444
6. Nick Drake - Time Has Told Me 429
7. Neil Young & Crazy Horse - Down By The River 396
8. The Waterboys - This Is The Sea 378
9. Suede - Beautiful Ones 321
10. Bruce Springsteen - I'm On Fire 318
11. Moses - We Just* 315
12. Amatorski - Soldier 281
13. Keane - Bend & Break 272
14. The Jam - That's Entertainment 263
15. Ryan Paris - Dolce Vita* 251
16. Vampire Weekend - Ya Hey 220
17. Roy Orbison - You Got It 188
18. Tom Petty And The Heartbreakers - Into The Great Wide Open 186
19. Susanne Sundfør - Delirious* 176
20. Tim Hardin - Reason To Believe* 160
Alle afvallers liggen eruit.
De kritische grens in de afvallers lijst is weer 1 nummer naar onderen opgeschoven. Sonic Youth - Kissability staat nu weer aan de goede kant van de streep.
2
geplaatst: 24 april 2020, 10:56 uur
Potver! Gewoon twee Italo nummers in de lijst 
Waaronder dus mijn nominatie van Moses
Petty wel serieus laag trouwens

Waaronder dus mijn nominatie van Moses

Petty wel serieus laag trouwens

1
geplaatst: 24 april 2020, 11:00 uur
En mijn nominatie van Ryan Paris

Had het absoluut niet verwacht, zeker niet met 2 italo-nummers in één ladder, maar erg blij mee!
0
geplaatst: 24 april 2020, 11:02 uur
Ja, en de oudgedienden Roy Orbison en Tim Hardin kwamen er net als Tom Petty niet aan te pas.
1
geplaatst: 24 april 2020, 11:06 uur
Ik had toch graag 1 vd 2 Italo nummers ingeruild voor Vampire Weekend 

1
geplaatst: 24 april 2020, 11:08 uur
Is Italo nu hip of fout? Wellicht beiden wat het nog erger maakt.
Zonder knipoog kan je daar toch niet naar luisteren. Niets op tegen maar met Vampire Weekend, Orbison en Tom Petty verschijnen liefst 3 nummers die er in horen. Tijd om in te haken, me dunkt. Anders heb ik weinig recht van spreken.
Zonder knipoog kan je daar toch niet naar luisteren. Niets op tegen maar met Vampire Weekend, Orbison en Tom Petty verschijnen liefst 3 nummers die er in horen. Tijd om in te haken, me dunkt. Anders heb ik weinig recht van spreken.
0
geplaatst: 24 april 2020, 11:10 uur
We Just though
Was nog winnaar van de GH of Italo onlangs, denk ik. Wat een bazennummertje blijft dat toch. Wel jammer van Ya Hey ja.
Was nog winnaar van de GH of Italo onlangs, denk ik. Wat een bazennummertje blijft dat toch. Wel jammer van Ya Hey ja.
4
geplaatst: 24 april 2020, 11:57 uur
Liever niet. Ik ben een liefhebber van VW, maar vind Ya Hey echt een irritant schijtnummer, blij dat we ervan af zijn

gerre schreef:
Het eerste deel van je bericht is een mening verkondigd als een feit. Dat italodisco vrolijk is en geen complexe songstructuur heeft, maakt nog niet dat het een muziekstroming is, die je niet serieus kan nemen. Ik denk dat het feit dat er nog steeds aanzienlijk naar geluisterd wordt en de invloed die het genre heeft gehad op de ontwikkeling van de dancemuziek maakt dat je italodisco gewoon serieus kan nemen als muziekstroming. Sowieso vind ik het bestempelen van muziek als 'fout' een nogal archaïsche en snobistische manier van kijken naar muziek.
Met het tweede gedeelte van je bericht ben ik het helemaal eens

4
geplaatst: 24 april 2020, 12:23 uur
Als er alleen maar 2000 serieuze witte mannen met gitaren muziek zonder knipoog nummers in de lijst mogen dan adviseer ik nog even met aanhaken tot de finale 

0
geplaatst: 24 april 2020, 12:58 uur
Maar ik vind het ergens ook wel nog cool, hoor, die italodisco. Het intrigeert me wel waarom dat genre net uit Italië kwam? Iemand met kennis hieromtrent? Ik luister graag.
Vandaag de dag hoor ik de invloeden terug bij Donny Benet, wel een zeer diepgaand bloedserieus artiest.
Het genre kent wel een serieuze opgang dit jaar. Het is allemaal een kwestie van smaak. Pure kunst als Eden van Talk Talk naast zo'n disco nummer. Het moet kunnen in de ladder.
Verder kan ik weinig met die opmerkingen over witte mannen en gitaren. Wie enkel gitaren wil..is blijven steken in 1970 ofzo, dat is lang geleden. En wit of zwart? Who fuckin cares, muziek is muziek.
Vandaag de dag hoor ik de invloeden terug bij Donny Benet, wel een zeer diepgaand bloedserieus artiest.
Het genre kent wel een serieuze opgang dit jaar. Het is allemaal een kwestie van smaak. Pure kunst als Eden van Talk Talk naast zo'n disco nummer. Het moet kunnen in de ladder.
Verder kan ik weinig met die opmerkingen over witte mannen en gitaren. Wie enkel gitaren wil..is blijven steken in 1970 ofzo, dat is lang geleden. En wit of zwart? Who fuckin cares, muziek is muziek.
2
geplaatst: 24 april 2020, 14:57 uur
gerre schreef:
En wit of zwart? Who fuckin cares, muziek is muziek.
En wit of zwart? Who fuckin cares, muziek is muziek.
Lekker kort door de bocht, zo simpel is het natuurlijk niet. Je maakt een alinea eerder zelf nog een onderscheid tussen 'pure kunst' en 'disco'.
1
geplaatst: 24 april 2020, 16:06 uur
Johnny Marr schreef:
Wel jammer van Ya Hey ja.
Wel jammer van Ya Hey ja.
Onvoorstelbaar gewoon
zo'n beetje het beste nummer van hun magnum opus album
1
geplaatst: 24 april 2020, 16:38 uur
Ok, ik rijd me vast,haha. Ik moet het gewoon ook niet vergelijken. Talk Talk of italo disco. Disco is er vooral om te vermaken, een goeie vibe op te wekken. Ik vraag me gewoon af welke disco-song ik ook artistiek erg kan waarderen. I feel love van Donna Summer kan ik bijvoorbeeld zeker smaken. Maar het zou ons te ver leiden natuurlijk..daar is dit topic niet voor bedoeld.
1
geplaatst: 24 april 2020, 16:46 uur
gerre schreef:
Als dat voor iedereen zou gelden zou niet driekwart van de MuMe-ladder aan die omschrijving voldoen, zoals nu het geval is. Dan zouden blanke serieuze mannen met gitaren eerder een (statistisch waarschijnlijker) aandeel van hoogstens 5% in deze lijst hebben.
* denotes required fields.