Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2020, 09:43 uur
Ik wist dat de kans klein was maar dat Michael Prins zo weinig punten zou krijgen vind ik verbazend. Misschien toch te veel aversie tegen de manier waarop hij bekend is geworden? Muzikaal staat het nummer m.i. als een huis en Michael is een van de beste zangers van het land (volgens mij zelfs de beste). Iedereen die hem wel eens live heeft gezien zal dat volgens mij beamen...
Maar goed, niet getreurd volgend jaar een nieuwe ronde, nieuwe kansen en ik ben blij dat Sophia wel door is.
Maar goed, niet getreurd volgend jaar een nieuwe ronde, nieuwe kansen en ik ben blij dat Sophia wel door is.
0
geplaatst: 1 mei 2020, 10:15 uur
Nou ja, als je beetje op dit forum rondgeneusd had, had je kunnen weten dat het publiek hier veel te snobistisch is voor een artiest als Michael Prins 
Persoonlijk heb ik niet zozeer iets tegen de manier waarop ie bekend is geworden, maar wel tegen het format muziek dat uit dergelijke programma's komt. Alsof een singer-songwriters alleen maar gevoelige ballads met minimale piano- of gitaarbegeleiding maken.
Als je dan wil uitblinken in dat uitgemolken niche, moet je wel wat meer brengen dan alleen goed kunnen zingen. Een bepaalde emotie oproepen, een bijzondere melodielijn of hook hebben of wat dan ook. Neem bv. Chasing Cars uit dezelfde ladder; ook niet mijn favoriete nummer, maar dat heeft wel een melodielijn die er voor mij uitspringt. Dat nummer van Michael Prins niet, ik vond het met afstand het zwakste nummer uit de ladder en het staat m.i. op de juiste plek.

Persoonlijk heb ik niet zozeer iets tegen de manier waarop ie bekend is geworden, maar wel tegen het format muziek dat uit dergelijke programma's komt. Alsof een singer-songwriters alleen maar gevoelige ballads met minimale piano- of gitaarbegeleiding maken.
Als je dan wil uitblinken in dat uitgemolken niche, moet je wel wat meer brengen dan alleen goed kunnen zingen. Een bepaalde emotie oproepen, een bijzondere melodielijn of hook hebben of wat dan ook. Neem bv. Chasing Cars uit dezelfde ladder; ook niet mijn favoriete nummer, maar dat heeft wel een melodielijn die er voor mij uitspringt. Dat nummer van Michael Prins niet, ik vond het met afstand het zwakste nummer uit de ladder en het staat m.i. op de juiste plek.
0
Wrathchild1
geplaatst: 1 mei 2020, 10:59 uur
Ik moet hier toch maar aan mee doen.....dat is beter . 
Dat nummer van Morphine brengt me trouwens in een heerlijke roes....

Dat nummer van Morphine brengt me trouwens in een heerlijke roes....
0
geplaatst: 1 mei 2020, 12:03 uur
Titmeister schreef:
Nou ja, als je beetje op dit forum rondgeneusd had, had je kunnen weten dat het publiek hier veel te snobistisch is voor een artiest als Michael Prins

Ik neus vrij veel rond op dit forum en heb juist de indruk dat er over het algemeen juist veel waardering is voor ambachtelijke singer-songwriter muziek. Dat het alleen om format muziek gaat klopt in dit geval natuurlijk niet, dit nummer was al geschreven voordat er sprake was van dit programma...
Je punt over 'snobistisch' herken ik daarintegen wel.
Titmeister schreef:
Snap je punt, maar emotie oproepen dat doet hij bij mij nu juist wel... Maar gezien de stemming ben ik in dit geval waarschijnlijk een van de weinige snobistische fijnproevers

0
geplaatst: 1 mei 2020, 13:51 uur
Zelf heb ik het niet volledig beluisterd. Dat gebeurt nu eenmaal soms uit tijdsgebrek bij weinig bekende artiesten. Toch in België bij deze. En zeker als er sowieso al een luxe-probleem is. Ik vond dat immers een heel sterke ladder. Zelfs dat Japans nummer was een originele keuze.
0
geplaatst: 1 mei 2020, 14:12 uur
17. Creedence Clearwater Revival - I Heard It Through the Grapevine** 234
Kakzooi, vergeten op mijn eigen nominatie te stemmen en deze daarmee potentieel kunnen redden.
0
geplaatst: 1 mei 2020, 14:24 uur
tafkat schreef:
Ik neus vrij veel rond op dit forum en heb juist de indruk dat er over het algemeen juist veel waardering is voor ambachtelijke singer-songwriter muziek. Dat het alleen om format muziek gaat klopt in dit geval natuurlijk niet, dit nummer was al geschreven voordat er sprake was van dit programma...
(quote)
Het feit dat het al voor het programma geschreven was, neemt natuurlijk niet weg dat het goed binnen het format past. Mede daardoor was het natuurlijk succesvol. Iemand die grunt over distorted beats zou je ook een singer/songwriter kunnen noemen, maar die zou bij zo'n programma volledig kansloos zijn; past totaal niet in het format

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 mei 2020, 14:49 uur
gerre schreef:
Zelf heb ik het niet volledig beluisterd. Dat gebeurt nu eenmaal soms uit tijdsgebrek bij weinig bekende artiesten.
Je had, negen uur voor de deadline, onvoldoende tijd om een liedje van vijf minuten uit een ladder met verder grotendeels bekende nummers even af te luisteren?Zelf heb ik het niet volledig beluisterd. Dat gebeurt nu eenmaal soms uit tijdsgebrek bij weinig bekende artiesten.
0
geplaatst: 1 mei 2020, 14:57 uur
Het is nog altijd een spelletje voor de "fun" en geen opdracht. Er is nog wat anders in het leven. Maar ik wist dat daar kritiek ging opkomen. Ook al neem ik het wel degelijk serieus.
Ik ben slechts recent mee met de quasi volledige lijst van vorig jaar, dus moet ik soms keuzes maken. De volgende jaren kan ik meer naar voor mij onbekende nieuwe nominaties luisteren.
Ik ben slechts recent mee met de quasi volledige lijst van vorig jaar, dus moet ik soms keuzes maken. De volgende jaren kan ik meer naar voor mij onbekende nieuwe nominaties luisteren.
0
geplaatst: 1 mei 2020, 15:04 uur
Dank voor de nominatie van Shiina Ringo. Dat was een mooie ontdekking.
0
geplaatst: 1 mei 2020, 22:06 uur
tafkat schreef:
... Ik wist dat de kans klein was maar dat Michael Prins zo weinig punten zou krijgen vind ik verbazend....
Michael Prins is toch het schoolvoorbeeld van epigonisme ...... Ik wist dat de kans klein was maar dat Michael Prins zo weinig punten zou krijgen vind ik verbazend....
Wikipedia schrijft:
Een epigoon (Gr. epi-gonos, na-geborene) is een kunstenaar die een of meer voorbeelden zo strikt navolgt dat het resultaat oorspronkelijkheid ontbeert. De waardering voor het resultaat van epigonisme valt doorgaans negatief uit, omdat imitatie en herhaling in de plaats treden van oorspronkelijke ideeën en eigen scheppingsvermogen.
Duidelijk toch? Dat heeft weinig met 'snobisme' te maken ...
0
geplaatst: 1 mei 2020, 23:18 uur
Uitslag Ronde 1 - Ladder 121:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000
1. Songs: Ohia - Lioness 726
2. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park 538
3. Wilco - Jesus, Etc. 537
4. Prince - 1999 520
5. Joe Jackson - Steppin' Out 483
6. Cloud Nothings - Wasted Days 474
7. Madness - Night Boat To Cairo 389
8. The Smiths - William, It Was Really Nothing** 382
9. Pavement - Range Life 382
10. The Feelies - The Boy With The Perpetual Nervousness 377
11. ABC - All Of My Heart 348
12. Suede - Stay Together 327
13. Paul Simon – Diamonds On The Soles Of Her Shoes* 321
14. Porcupine Tree - Anesthetize* 314
15. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays 288
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Battles - Atlas** 264
17. The Only Ones - Another Girl, Another Planet 239
18. Throwing Muses - Not Too Soon** 223
19. clipping. - Blood of the Fang* 191
20. Steve Monite - Only You* 77
Battles haalt de eindlijst, de rest valt af.
Er wordt nog een double check uitgevoerd af alles goed verwerkt is, er kunnen dus nog kleine foutjes uitkomen waardoor een afgevallen nummer toch net een ietsjes hoger percentage scoorde en net wel door gaat of andersom....maar voorlopig is dit nu de lijst van afvallers aan de onderkant.
Er gaan 125 afvallers door....in principe haalt gemiddeld 1 afvaller per ladder toch de eindlijst. Er zouden dus met deze kort door de bocht statistiek uit de komende 4 ladders nog 4 afvallers bij komen ten koste van de nrs 122 t/m 125....maar dat kunnen er in de praktijk dus ook 2 of 6 worden of nog anders.
Dat betekent dat nu, na ladder 121 de kritische grens ligt bij nr 121 in de afvallerslijst.
Nr 125 in de afvallerslijst zit nu op de schoptstoel.
Behoudens eventuele foutjes uit de double check ligt de kritische grens in de afvallers lijst nu - en gezien het feit dat er zich gewoon 1 nummer uit ladder 121 wist te plaatsen, veranderd er niets voor de nummers in de gevarenzone - nog steeds bij Anathema - Untouchable Part 1, dat is de laatste die net nog aan de goede kant van de streep zit.
117. HAERTS - Wings
118, Ali Farka Touré with Ry Cooder - Lasidan
119. Marianne Faithfull - The Ballad Of Lucy Jordan
120. Living Colour - Solace Of You
121. Anathema - Untouchable Part 1
----
122. Joanna Newsom - Emily
123. The Beach Boys - Surf's Up
124. Susanne Sundfør - The Silicone Veil
125. Apparat - Dawan
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000
1. Songs: Ohia - Lioness 726
2. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park 538
3. Wilco - Jesus, Etc. 537
4. Prince - 1999 520
5. Joe Jackson - Steppin' Out 483
6. Cloud Nothings - Wasted Days 474
7. Madness - Night Boat To Cairo 389
8. The Smiths - William, It Was Really Nothing** 382
9. Pavement - Range Life 382
10. The Feelies - The Boy With The Perpetual Nervousness 377
11. ABC - All Of My Heart 348
12. Suede - Stay Together 327
13. Paul Simon – Diamonds On The Soles Of Her Shoes* 321
14. Porcupine Tree - Anesthetize* 314
15. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays 288
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Battles - Atlas** 264
17. The Only Ones - Another Girl, Another Planet 239
18. Throwing Muses - Not Too Soon** 223
19. clipping. - Blood of the Fang* 191
20. Steve Monite - Only You* 77
Battles haalt de eindlijst, de rest valt af.
Er wordt nog een double check uitgevoerd af alles goed verwerkt is, er kunnen dus nog kleine foutjes uitkomen waardoor een afgevallen nummer toch net een ietsjes hoger percentage scoorde en net wel door gaat of andersom....maar voorlopig is dit nu de lijst van afvallers aan de onderkant.
Er gaan 125 afvallers door....in principe haalt gemiddeld 1 afvaller per ladder toch de eindlijst. Er zouden dus met deze kort door de bocht statistiek uit de komende 4 ladders nog 4 afvallers bij komen ten koste van de nrs 122 t/m 125....maar dat kunnen er in de praktijk dus ook 2 of 6 worden of nog anders.
Dat betekent dat nu, na ladder 121 de kritische grens ligt bij nr 121 in de afvallerslijst.
Nr 125 in de afvallerslijst zit nu op de schoptstoel.
Behoudens eventuele foutjes uit de double check ligt de kritische grens in de afvallers lijst nu - en gezien het feit dat er zich gewoon 1 nummer uit ladder 121 wist te plaatsen, veranderd er niets voor de nummers in de gevarenzone - nog steeds bij Anathema - Untouchable Part 1, dat is de laatste die net nog aan de goede kant van de streep zit.
117. HAERTS - Wings
118, Ali Farka Touré with Ry Cooder - Lasidan
119. Marianne Faithfull - The Ballad Of Lucy Jordan
120. Living Colour - Solace Of You
121. Anathema - Untouchable Part 1
----
122. Joanna Newsom - Emily
123. The Beach Boys - Surf's Up
124. Susanne Sundfør - The Silicone Veil
125. Apparat - Dawan
1
geplaatst: 1 mei 2020, 23:34 uur
Het ladderpubliek is duidelijk nog niet klaar voor clipping. 
Verder had weinig gegeven voor de kansen van Steve Monite, maar damn, zo weinig punten... Afgeserveerd als een Beste Singer/Songwriter-deelnemer

Verder had weinig gegeven voor de kansen van Steve Monite, maar damn, zo weinig punten... Afgeserveerd als een Beste Singer/Songwriter-deelnemer

1
geplaatst: 2 mei 2020, 07:38 uur
Titmeister schreef:
Nog eens opgezet: wel een lekker nummer hoor dus daar ligt het niet aan maar de ladder was voor mij te sterk, in heel veel andere had 'ie punten gekregen.
Verder blij voor Battles maar The Only Ones is dan weer een pijnlijke afvaller. Nu maar hopen dat Joanna alsnog doorgaat...
1
geplaatst: 2 mei 2020, 07:55 uur
Stond Anesthetize er nog niet in? Nou, dat is dat een schande die recht is gezet 

0
geplaatst: 2 mei 2020, 09:30 uur
Jammer van Throwing Muses en vooral the Only Ones inderdaad, de laatste omwisselen voor the Boomtown Rats en de uitslag had er een stuk beter uitgezien.
0
geplaatst: 2 mei 2020, 09:45 uur
PB 82 schreef:
Michael Prins is toch het schoolvoorbeeld van epigonisme ...
(embed)
Wikipedia schrijft:
Een epigoon (Gr. epi-gonos, na-geborene) is een kunstenaar die een of meer voorbeelden zo strikt navolgt dat het resultaat oorspronkelijkheid ontbeert. De waardering voor het resultaat van epigonisme valt doorgaans negatief uit, omdat imitatie en herhaling in de plaats treden van oorspronkelijke ideeën en eigen scheppingsvermogen.
Michael Prins is toch het schoolvoorbeeld van epigonisme ...
(embed)
Wikipedia schrijft:
Wikipedia schrijft:
Snob (persoon)
Een snob is in het algemeen iemand die denkt dat hij in wezen meer is dan anderen op grond van afkomst, kennis, intellect of rijkdom. Deze superioriteit uit zich over het algemeen in een (eventueel denkbeeldige) verfijnde smaak.
Duidelijk toch?
0
geplaatst: 2 mei 2020, 10:04 uur
Er zijn trouwens nog wat kleine foutjes uit de ladders gehaald, hiervan zit er 1 tussen met gevolgen voor de afvallers lijst.
Dat betekent slecht nieuws voor de liefhebbers van Marianne Faithfull en voorlopig goed nieuws voor de liefhebbers van Joanna Newsom.
Marianne Faithfull had toch 5 puntjes minder en daardoor zakt ze qua stempercentage net door de kritische ondergrens heen. Dat houdt ook in dat Joanna Newsom (en de artiesten daaronder) een plaatsje omhoog schuiven in de lijst en dat Joanna voorlopig nu weer net aan de goede kant van de streep is beland.
De double check gaat verder, maar het ziet er voorlopig nu zo uit onderaan de afvallerslijst.
117, HAERTS - Wings
118. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Lasidan
119. Living Colour - Solace Of You
120. Anathema - Untouchable Part 1
121. Joanna Newsom - Emily
----
122. The Beach Boys - Surf's Up
123. Susanne Sundfør - The Silicone Veil
124. Apparat - Dawan
125. Revere - These Halcyon Days
Dat betekent slecht nieuws voor de liefhebbers van Marianne Faithfull en voorlopig goed nieuws voor de liefhebbers van Joanna Newsom.
Marianne Faithfull had toch 5 puntjes minder en daardoor zakt ze qua stempercentage net door de kritische ondergrens heen. Dat houdt ook in dat Joanna Newsom (en de artiesten daaronder) een plaatsje omhoog schuiven in de lijst en dat Joanna voorlopig nu weer net aan de goede kant van de streep is beland.
De double check gaat verder, maar het ziet er voorlopig nu zo uit onderaan de afvallerslijst.
117, HAERTS - Wings
118. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Lasidan
119. Living Colour - Solace Of You
120. Anathema - Untouchable Part 1
121. Joanna Newsom - Emily
----
122. The Beach Boys - Surf's Up
123. Susanne Sundfør - The Silicone Veil
124. Apparat - Dawan
125. Revere - These Halcyon Days
0
Wrathchild1
geplaatst: 2 mei 2020, 10:07 uur
Jammer van Faithfull....die hoor ik toch een een stuk liever dan Newsom ofschoon ik op beide niet heb gestemd.
0
geplaatst: 2 mei 2020, 10:38 uur
En ik maar in spanning zitten vanwege Marianne... gaat weer een nominatie van mij 
Heel zuur dit.
0
geplaatst: 2 mei 2020, 11:02 uur
Daar zitten toch een aantal fantastische platen bij!
En gelukkig Sir Bob net aan door
En gelukkig Sir Bob net aan door

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 mei 2020, 11:18 uur
Glen Hansard schreef:
Stond Anesthetize er nog niet in?
Was ook een hernominatie; hij heeft er in de periode 2007-2014 non-stop ingestaan.Stond Anesthetize er nog niet in?
Content met Atlas. Niet zo content met de correctie die The Ballad of Lucy Jordan inruilt voor die draak van mevrouw Newsom. Al verwordt dat weer tot gemengde gevoelens daar Anathema nu ook net één plekje veiliger staat.
0
geplaatst: 2 mei 2020, 11:23 uur
Casartelli schreef:
Content met Atlas. Niet zo content met de correctie die The Ballad of Lucy Jordan inruilt voor die draak van mevrouw Newsom. Al verwordt dat weer tot gemengde gevoelens daar Anathema nu ook net één plekje veiliger staat.
(quote)
Was ook een hernominatie; hij heeft er in de periode 2007-2014 non-stop ingestaan.Content met Atlas. Niet zo content met de correctie die The Ballad of Lucy Jordan inruilt voor die draak van mevrouw Newsom. Al verwordt dat weer tot gemengde gevoelens daar Anathema nu ook net één plekje veiliger staat.
Mochten de nummers 122, 123 en 125 doorstijgen neem ik Newson graag voor lief
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 mei 2020, 11:29 uur
vigil schreef:
Mochten de nummers 122, 123 en 125 doorstijgen neem ik Newson graag voor lief
Ik ook, maar vooral omdat we in dat (niet bijster waarschijnlijke) geval ook 124 erbij krijgen.Mochten de nummers 122, 123 en 125 doorstijgen neem ik Newson graag voor lief
0
geplaatst: 2 mei 2020, 13:50 uur
Joanna Newsom is enkel maar een grote artieste. Draakdraak
124 is van mij.
124 is van mij.
* denotes required fields.