MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Titmeister schreef:
Verder had weinig gegeven voor de kansen van Steve Monite, maar damn, zo weinig punten...
Ik vond het alvast een toffe ontdekking en had hem meteen op plek 4 vastgepind. Tof ook om toch nog een nieuwe 80's artiest te ontdekken waar ik nog nooit van had gehoord.

En weer blij dat ik Battles het volle pond had gegeven!

Blij om Bob en Battles.

Uitslag Ronde 1 - Ladder 122:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. The Clash - London Calling 672
2. Nina Simone - Sinnerman 670
3. The War On Drugs - Under The Pressure 572
4. U2 - I Will Follow 494
5. Phoebe Bridgers – Funeral 397
6. M83 - Midnight City 396
7. Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants 384
8. Massive Attack - Paradise Circus 381
9. Jeff Buckley - Grace 377
10. The Chameleons - View From A Hill 357
11. Janelle Monáe - Cold War 324
12. TORRES - Sprinter 317
13. R.E.M – Bang & Blame** 315
14. The Comet Is Coming - Summon The Fire* 310
15. Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet 309

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner 295
17. The Horrors - Sea Within A Sea 290
18. Mogwai - Hunted by a Freak* 270
19. Cocteau Twins - Ivo 246
20. Enya - Amarantine* 24

Door de extreem lage score van Enya heeft deze ladder behoorlijk impact op de afvallerslijst. Zowel Iron Maiden als The Horrors als Mogwai plaatsen zich in ieder geval voor de eindlijst. Voor the Cocteau Twins valt het doek (de laatste 2 lijstjes net voor de deadline deden the Cocteau Twins qua percentage aan de verkeerde kant van de streep belanden...anders waren er hier maar liefst 4 afvallers doorgegaan).

Er wordt nog een double check uitgevoerd af alles goed verwerkt is, er kunnen dus nog kleine foutjes uitkomen waardoor een afgevallen nummer toch net een ietsjes hoger percentage scoorde en net wel door gaat of andersom....maar voorlopig is dit nu de lijst van afvallers aan de onderkant.

Er gaan 125 afvallers door....in principe haalt gemiddeld 1 afvaller per ladder toch de eindlijst. Er zouden dus met deze kort door de bocht statistiek uit de komende 3 ladders nog 3 afvallers bij komen ten koste van de nrs 123 t/m 125....maar dat kunnen er in de praktijk dus ook 1 of 5 worden of nog anders.
Dat betekent dat nu, na ladder 122 de kritische grens ligt bij nr 122 in de afvallerslijst.
Nr 125 in de afvallerslijst zit nu op de schoptstoel.

Behoudens eventuele foutjes uit de double check ligt de kritische grens in de afvallers lijst nu - en gezien het feit dat de afvallers hoog scoorden is er nogal wat veranderd - bij Living Colour - Solace Of You, dat is de laatste die net nog aan de goede kant van de streep zit. Susanne Sundfør, Apparat en Revere liggen er uit.

118. Belle And Sebastian - Dirty Dream Number Two
119. The Jam - Going Underground
120. HAERTS - Wings
121. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Lasidan
122. Living Colour - Solace Of You
----
123. Anathema - Untouchable Part 1
124. Joanna Newsom - Emily
125. The Beach Boys - Surf's Up

Cocteau Twins - Ivo eruit

Summon The Fire! wat nice! had ik niet verwacht.
wel zonde dat er weer een B-kant van R.E.M. doorgaat

jordidj1 schreef:

Echt hé, echt een mindere R.E.M. Ik snap het niet. Mogwai had natuurlijk top 3 moeten scoren.

MVW
Ik kom op 270 uit voor Mogwai El Ninjo, mss de punten van PB 82 niet meegenomen? Was namelijk 1 van de laatste stemmers en 16 punten verschil klopt dan...

Maar als 'ie 't überhaupt haalt is het al een onverwachte meevaller

Amai, wordt nog spannend voor Mogwai, een band die altijd in de lijst hoort.

jordidj1 schreef:
Summon The Fire! wat nice! had ik niet verwacht.

Michael Stipe kan een drol op een taperecorder draaien en het uitbrengen onder de naam R.E.M., dan nog haalt het de Ladder...

Wel erg tevreden met TCIC hopen dat Mogwai het ook haalt.

Comet Is Coming

Summon The Fire

MVW schreef:
Ik kom op 270 uit voor Mogwai El Ninjo, mss de punten van PB 82 niet meegenomen? Was namelijk 1 van de laatste stemmers en 16 punten verschil klopt dan...

Maar als 'ie 't überhaupt haalt is het al een onverwachte meevaller

Aangepast....er was ergens anders wat misgegaan.

Wrathchild1
Bang and Blame door . Summon by Fire heb ik dan weer minder mee.

Wat de afvallers betreft vind ik Mogwai best wel aardig. Aangaande de rest sluit ik me blijkbaar bij de meesten aan....

Conclusie : de komeet voorbij laten gaan en Mogwai erin...

Uitslag Ronde 1 - Ladder 123:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Talk Talk - Living In Another World 708
2. Radiohead - There There 454
3. New Order - Ceremony** 448
4. Dire Straits - Sultans Of Swing 399
5. The Jimi Hendrix Experience - Voodoo Child (Slight Return) 380
6. U2 - Pride (In The Name Of Love)** 371
7. Villagers - Nothing Arrived 363
8. The Shirts - Laugh And Walk Away 324
9. U2 - Mothers Of The Disappeared 310
10. Michael Kiwanuka - Hero* 307
11. Wipers - Youth Of America 303
12. Bruce Springsteen - Highway Patrolman* 294
13. Built To Spill - I Would Hurt A Fly 282
14. Nick Cave & The Bad Seeds – Bright Horses* 259
15. Drs. P - Dodenrit 248

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Michael Kiwanuka - Solid Ground* 241
17. Arctic Monkeys - Cornerstone* 234
18. Echo and the Bunnymen - Nocturnal Me 200
19. De Dijk - Bloedend Hart* 196
20. Taylor Swift - All Too Well* 79

Zowel Michael Kiwanuka als Arctic Monkeys halen de eindlijst, de rest valt af.

Er wordt nog een double check uitgevoerd af alles goed verwerkt is, er kunnen dus nog kleine foutjes uitkomen waardoor een afgevallen nummer toch net een ietsjes hoger percentage scoorde en net wel door gaat of andersom....maar voorlopig is dit nu de lijst van afvallers aan de onderkant.

Er gaan 125 afvallers door....in principe haalt gemiddeld 1 afvaller per ladder toch de eindlijst. Er zouden dus met deze kort door de bocht statistiek uit de komende 2 ladders nog 2 afvallers bij komen ten koste van de nrs 123 t/m 125....maar dat kunnen er in de praktijk dus ook 0 of 4 worden of nog anders.
Dat betekent dat nu, na ladder 123 de kritische grens ligt bij nr 123 in de afvallerslijst.
Nr 125 in de afvallerslijst zit nu op de schoptstoel.

Behoudens eventuele foutjes uit de double check ligt de kritische grens in de afvallers lijst nu - en gezien het feit dat er wederom 2 nummers doorzijn - bij Ali Farka Touré with Ry Cooder - Lasidan, dat is de laatste die net nog aan de goede kant van de streep zit. Joanna Newsom en The Beach Boys liggen er uit.

119. Suzanne Vega – Left Of Center
120. Belle And Sebastian - Dirty Dream Number Two
121. The Jam - Going Underground
122. HAERTS - Wings
123. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Lasidan
----
124. Living Colour - Solace Of You
125. Anathema - Untouchable Part 1

Joanna </3 </3 </3

Pffff, wel irritant hoor. Ene keer is ze door, dan weer niet ik krijg voor minder last van mood swings

Anyway, deze ladder was niet heel sterk dan wel boeiend (heb ook niet gestemd), maar wat meer liefde voor Taylor mag ook wel

hoi123 schreef:
Shit, vergeten te stemmen. Ik had Joanna zo naar het veilige gebied kunnen trekken.

jordidj1 schreef:
Anyway, deze ladder was niet heel sterk dan wel boeiend (heb ook niet gestemd), maar wat meer liefde voor Taylor mag ook wel

Tsja, zo lang geen van de Swift-fans hier de moeite neemt om Blank Space te nomineren, valt dit natuurlijk te verwachten

Wrathchild1
Zeer content met uitslag

jordidj1 schreef:

Als er 1 artiest extreem ondergewaardeerd wordt in forumspelletjes is het TayTay wel. Dat het lastig zou worden om dit jaar de ladder te halen was voorzien, maar hoe kan zo'n perfecte popsong zo kansloos zijn tegen de rest van het deelnemersveld?
Titmeister schreef:
(quote)

Tsja, zo lang geen van de Swift-fans hier de moeite neemt om Blank Space te nomineren, valt dit natuurlijk te verwachten

In 2015 of 2016 al eens genomineerd (ook voor De Witte Trui), mocht ook niet baten..

En geen Susanne Sundfør meer in de ladder, HOE DAN?

Ik zou zeggen, probeer het volgend jaar nog eens. Als Toxic het haalt, moet Blank Space het toch ook kunnen halen. Ik beloof punten te geven - mits de ladder niet te sterk is

Bloedend Hart...

Van Toxic ben ik nog niet goed. Tja, nogal giftig eh,duh.
Vind ik een smet. Het volgende is Rihanna, Katy Perry enz. Daar zijn genoeg andere lijsten voor, van MNM ofzo.

Ja, ik ben er ook kapot van dat het niet om Everytime gaat.

gerre schreef:
Vind ik een smet. Het volgende is Rihanna, Katy Perry enz. Daar zijn genoeg andere lijsten voor, van MNM ofzo.

Voor Eagles, Queen, Coldplay, etc. zijn ook genoeg andere lijsten. Altijd die neerbuigende houding naar pop-muziek.

Misschien omdat die popmuziek die ik opnoem geen avontuur van jewelste is? Nog zwak uitgedrukt.

Dat is uiteraard subjectief. Ik hoor een stuk meer avontuur in de muziek van Rihanna en Britney dan in de muziek van Coldplay.

Ik ben ook niet over Coldplay begonnen. Hehe.

gerre schreef:

Van mij mogen de betere nummers van Rihanna en Katy zeker de lijst halen. Weleens de laatste plaat van Rihanna beluisterd? Gewoon een toffe R&B-plaat waar nog best wat avontuur in zit.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:27 uur

geplaatst: vandaag om 11:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.