Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2020, 11:39 uur
El Ninjo schreef:
Na Ronde 1 zou dit de virtuele finale zijn:
Ik tel toch al gauw drie nummers van minder dan 20 jaar oud.Na Ronde 1 zou dit de virtuele finale zijn:
Titmeister schreef:
Toch bizar dat we met de nieuwe aanpak toch op praktisch dezelfde finale uitkomen, die we altijd hebben.
Ik vind het juist heel logisch. De meeste van die nummers bivakkeren al jaren in of rond de finale. Zou eerder vreemd zijn als ze daar nu opeens niet meer zouden staan. En geeft ook wel aan dat ze daar gewoon terecht staan.Toch bizar dat we met de nieuwe aanpak toch op praktisch dezelfde finale uitkomen, die we altijd hebben.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 11:59 uur
Heb je ook wel gelijk in, bizar was wellicht ook niet de juiste woordkeuze. Denk ook niet dat het nieuwe systeem per se de waardering voor de topnummers beïnvloedt; eerder die van de love/hate-nummers (die staan hoger door de zwaardere weging van de 1e en 2e plaatsen) en de middenmoters/allemansvriendjes (die staan later doordat nog maar 35% vd nummers punten krijgt ipv 50%).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 mei 2020, 12:02 uur
Dat denk ik ook. Dan gaat het dus over het deel van de nummers dat nog punten krijgt in het nieuwe systeem.
Casartelli schreef:
Dat lijkt, ondanks het nieuwe systeem, een stuk meer op een gangbare MML-finale dan wat we meestal na de 1e ronde aan virtuele finales aantroffen.
De laddergrootte is een andere feature van het nieuwe systeem. Allicht waren er met kleinere ladders meer uitschieters in stempercentage en dus meer nummers die verrasten met een plek in de fictieve finale na ronde 1/2.Dat lijkt, ondanks het nieuwe systeem, een stuk meer op een gangbare MML-finale dan wat we meestal na de 1e ronde aan virtuele finales aantroffen.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 12:24 uur
Tel al gauw 17 nummers die vorig jaar niet in de finale stonden.
Echter als we een ding geleerd hebben is het ook wel dat de fictieve stand niet altijd alles zegt......
Echter als we een ding geleerd hebben is het ook wel dat de fictieve stand niet altijd alles zegt......
0
geplaatst: 6 mei 2020, 14:30 uur
Titmeister schreef:
Heb je ook wel gelijk in, bizar was wellicht ook niet de juiste woordkeuze. Denk ook niet dat het nieuwe systeem per se de waardering voor de topnummers beïnvloedt; eerder die van de love/hate-nummers (die staan hoger door de zwaardere weging van de 1e en 2e plaatsen) en de middenmoters/allemansvriendjes (die staan later doordat nog maar 35% vd nummers punten krijgt ipv 50%).
Maar goed, dit is pas de eerste ronde. Het zou allicht interessant zijn om te kijken hoeveel procent in de loop der jaren ook echt in de finale is gekomen na de virtuele finale o.b.v. ronde 1.Heb je ook wel gelijk in, bizar was wellicht ook niet de juiste woordkeuze. Denk ook niet dat het nieuwe systeem per se de waardering voor de topnummers beïnvloedt; eerder die van de love/hate-nummers (die staan hoger door de zwaardere weging van de 1e en 2e plaatsen) en de middenmoters/allemansvriendjes (die staan later doordat nog maar 35% vd nummers punten krijgt ipv 50%).
Je zag afgelopen jaren ook dat een aantal nummers van alternatieve(re) genres met de loop der tijd steeds meer de gunfactor kreeg. Daarnaast zullen die later in het spel ook vaker bovenaan prijken, omdat ze nu nog moeten concurreren met andere nummers van alternatieve(re) genres.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 mei 2020, 15:03 uur
Het grote nieuws is dat Talk Talk in de finale een blijvertje lijkt te gaan zijn.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 15:10 uur
Lijkt me wat voorbarig. Ik denk dat de DAB nog niet volledig uitgefaseerd is.
1
geplaatst: 6 mei 2020, 19:14 uur
Talk Talk is pure klasse. DAB of niet.
Is waarschijnlijk een systeemfout geweest die eerdere jaren dat het nummer de finale niet heeft gehaald
En het is allemaal ook nog afhankelijk van of het gros van de huidige stemmers de komende rondes ook zal blijven meestemmen, of niet.
Is waarschijnlijk een systeemfout geweest die eerdere jaren dat het nummer de finale niet heeft gehaald

En het is allemaal ook nog afhankelijk van of het gros van de huidige stemmers de komende rondes ook zal blijven meestemmen, of niet.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 21:11 uur
Zou wel leuk zijn als Living in Another World het nu haalt i.p.v. Such a Shame, alhoewel ze beiden natuurlijk meesterlijk zijn!
0
geplaatst: 7 mei 2020, 11:00 uur
Is er een overzicht van alle 125 "afvallers" die alsnog de lijst hebben gehaald?
0
geplaatst: 7 mei 2020, 20:53 uur
Gebruiker43757 schreef:
(Al hoop ik wel dat voortaan alle nummers die de lijst halen automatisch genomineerd zijn, ook als ze toevallig van een veelvoorkomende artiest zijn. Het verschil tussen wel of niet volgend jaar weer meedoen maakt het halen van de lijst toch een stuk waardevoller.)
(Al hoop ik wel dat voortaan alle nummers die de lijst halen automatisch genomineerd zijn, ook als ze toevallig van een veelvoorkomende artiest zijn. Het verschil tussen wel of niet volgend jaar weer meedoen maakt het halen van de lijst toch een stuk waardevoller.)
Hear, hear!
Nee, we zijn niet klaar. Ik vind het zo jammer dat dit er ooit is doorgekomen. Nu zijn er zelfs sommige mensen die de nieuwste van Nick Cave of The National niet meer nomineren, ook al hebben die nogal belangrijke albums uitgebracht in 2019. Omdat die er het jaar erop toch uitvliegen wegens meer dan 10 keer in de lijst. Kan dat de bedoeling zijn? Ik dacht het niet..Het strookt ook tegen een rechtvaardigheidsgevoel. Je nominatie haalt de lijst om er het jaar daarop er zonder pardon uitgezwierd te worden. En dan is er nog een halfslachtig compromis gevonden om de nummers in de top 1000 te behouden. Maar ik ben tegen halfslachtigheid.
Ik zou dit punt tegen de volgende editie zeker meenemen. Ik kan me niet voorstellen dat er niet nog veel mensen zijn die eigelijk vinden dat dit afgeschaft moet worden. Meer variatie? NJa, geforceerde variatie..
0
geplaatst: 7 mei 2020, 21:16 uur
Precies, gewoon de beste 2000 nummers volgens MuMe en geen geforceerde trucs inderdaad. Die slaan echt nergens op.
6
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 7 mei 2020, 21:37 uur
Ja, eigenlijk wel. Grote evenementen zijn voorlopig niet toegestaan dus we beschouwen de virtuele stand als einduitslag

5
geplaatst: 8 mei 2020, 07:41 uur
johan de witt schreef:
Precies, gewoon de beste 2000 nummers volgens MuMe en geen geforceerde trucs inderdaad. Die slaan echt nergens op.
Deels mee eens. Ik vind inderdaad niet dat nummers uit de lijst geweerd moeten worden, omdat ze toevallig het 11e of 12e nummer van die artiest zijn. Dat is nogal arbitrair, bovendien vind ik zelf het 11e nummer van Radiohead of The Beatles relevanter dan het 10e nummer van Eels of Belle & Sebastian. Het nieuwe systeem werkt al enigszins als een filter voor de allemansvriendjes, dus ik zou zeggen: wat de lijst heeft gehaald, doet automatisch het jaar daarna mee.
Wel ben ik voor een restrictie op de geijkte artiesten bij nomineren. Een beetje creativiteit bij het nomineren kan geen kwaad.
1
geplaatst: 8 mei 2020, 11:01 uur
Als je de 10 hoogste nieuwe binnenkomers van afgelopen jaar ziet zijn dat alleen maar oude nummers, waaronder Inbetween Days, Blackbird, Wake Up en Isolation. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
0
Wrathchild1
geplaatst: 8 mei 2020, 11:28 uur
What’s happening ?
Zijn we even gestopt met deMume-ladder of komt er een tussenstand? Ik volg het niet echt over hoe en wat .....
Zijn we even gestopt met deMume-ladder of komt er een tussenstand? Ik volg het niet echt over hoe en wat .....
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2020, 11:34 uur
Titmeister schreef:
Titmeister schreef:
Toch bizar dat we met de nieuwe aanpak toch op praktisch dezelfde finale uitkomen, die we altijd hebben.
...
0
geplaatst: 8 mei 2020, 12:20 uur
Die 2 dingen spreken elkaar toch niet tegen? Praktisch = grotendeels. Talk Talk is inderdaad een uitzondering. Tijd zal het leren of het vaste waarde wordt of door de DAB kwam.
1
geplaatst: 8 mei 2020, 12:22 uur
johan de witt schreef:
Als je de 10 hoogste nieuwe binnenkomers van afgelopen jaar ziet zijn dat alleen maar oude nummers, waaronder Inbetween Days, Blackbird, Wake Up en Isolation. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Om het geheugen even op te frissen. Dit waren de vijf hoogste nieuwe binnenkomers:
276 NEW DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
266 NEW Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
240 NEW Bonnie "Prince" Billy - I See a Darkness
236 NEW Let's Eat Grandma - Donnie Darko
80 NEW Lana Del Rey - Venice Bitch
0
Wrathchild1
geplaatst: 8 mei 2020, 12:48 uur
Choconas schreef:
Het wachten is op de loting, nu Ronde 1 is afgelopen...
Ok , dank je wel .Het wachten is op de loting, nu Ronde 1 is afgelopen...
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2020, 12:59 uur
Titmeister schreef:
Die 2 dingen spreken elkaar toch niet tegen? Praktisch = grotendeels. Talk Talk is inderdaad een uitzondering. Tijd zal het leren of het vaste waarde wordt of door de DAB kwam.
Het is voorbarig om te concluderen dat Talk Talk een blijvertje is maar niet dat de hele finale hetzelfde blijft?
Dat spreekt elkaar daadwerkelijk 100% tegen.
0
geplaatst: 8 mei 2020, 14:22 uur
Onweerwolf schreef:
Het is voorbarig om te concluderen dat Talk Talk een blijvertje is maar niet dat de hele finale hetzelfde blijft?
(quote)
Ik heb het over de virtuele finale na ronde 1 natuurlijk. Als je het niet wilt snappen, dan zal je het ook niet snappen.
0
geplaatst: 8 mei 2020, 14:49 uur
Mastroianni schreef:
Om het geheugen even op te frissen. Dit waren de vijf hoogste nieuwe binnenkomers:
(quote)
Ja, dat zijn ook maar twee nieuwe nummers.
En ik had het over de top 10, de andere 5 zijn:
6. 297 NEW The Cure - In Between Days
7. 357 NEW The Beatles - Blackbird
8. 377 NEW The Beatles - Helter Skelter
9. 386 NEW Jon Hopkins - Open Eye Signal
10. 463 NEW The Beatles - In My Life
En dan ook nog Wake Up in de top 500.
Komt toch wat absurd over dat die 'debuteren' in 2019...
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2020, 15:25 uur
Titmeister schreef:
Ik heb het over de virtuele finale na ronde 1 natuurlijk. Als je het niet wilt snappen, dan zal je het ook niet snappen.
(quote)
Hoezo niet snappen?
Wij doen beide een identieke uitspraak; we trekken een 'conclusie' nav de virtuele stand. Maar in jouw geval zou dat niet voorbarig zijn en in mijn geval wel?
6
geplaatst: 8 mei 2020, 16:29 uur
Morgen gaan we weer van start.
Beetje druk geweest op werk (moest ff wat opleveren voor project) en 's avonds niet aan toegekomen omdat ik wat online quizzen had afgesproken
(vanavond ook weer de Orinoco Radio Popquiz).
Morgen tijd om e.e.a af te ronden, dan gaan we om 19.00u van start met Ronde 2.
Excuses voor het oponthoud.
Beetje druk geweest op werk (moest ff wat opleveren voor project) en 's avonds niet aan toegekomen omdat ik wat online quizzen had afgesproken
(vanavond ook weer de Orinoco Radio Popquiz). Morgen tijd om e.e.a af te ronden, dan gaan we om 19.00u van start met Ronde 2.
Excuses voor het oponthoud.
0
titan (crew)
geplaatst: 8 mei 2020, 17:04 uur
johan de witt schreef:
Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Waarom niet? Sommige artiesten vinden wij blijkbaar zo goed, zodat die bovengrens een lachertje is.
* denotes required fields.