MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
PB 82 schreef:
(quote)

Jammer, dat het verschil met de Radio 2 Top 2000 iedere dag kleiner wordt. Ik had de gemiddelde MuMe'(st)er toch kritischer ingeschat. Gewoon spijtig dus. n'est-ce pas dommage?

Of zoals onze Vlaamse Louis Paul Boon het ooit schreef:

"Schop de mensen een geweten, want soms moeten ze gewoon pijn lijden voor ze gaan nadenken ..."

Aangezien Sir Duke wel in die top 2000 staat en Diamond Sea niet vind ik dit een wat vreemde redenering.

Titmeister schreef:
zo'n 20 minuten haperend feedbackpedaal in de top 5 eindigt...

Pijnlijke uitspraak dit. Kwam net keihard bij mij binnen.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Pijnlijke uitspraak dit. Kwam net keihard bij mij binnen.

Dat spijt mij. Zo'n feedbackpedaal kan hard aankomen.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 84:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van de Top 2000

1. Prince - Sign O' The Times [69] 576
2. Portishead - Sour Times [186] 560
3. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric? [107] 493
4. U2 - I Will Follow [548] 484
5. Big Thief - Not [new] 461
6. Noir Désir - Le Vent Nous Portera [584] 435
7. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst) [424] 398
8. Led Zeppelin - Dazed And Confused [521] 361
9. The Ronettes - Be My Baby [814] 338

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.

10. Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream? [873] 337
11. A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had A Photograph Of You) [496] 336
12. The Waterboys - The Pan Within [832] 318
13. Jon Hopkins - Emerald Rush [1024] 271
14. The Modern Lovers - Hospital [851] 248
15. Battles - Atlas [new] 230
16. The Shirelles - Will You Love Me Tomorrow [1011] 218
17. Weezer - Island in the Sun [1606] 206
18. Leonard Cohen - Sisters Of Mercy [1031] 189
19. Vampire Weekend - M79 [1116] 186
20. Kate Bush - The Sensual World [1868] 155

En opnieuw plaatsen 2 afvallers zich voor de top 1000, zowel Tim Hardin als A Flock of Seagulls zien we nog in de volgende ronde terug.

Opvallend hoge nieuwe binnenkomst voor Big Thief. Benieuwd wat chevy93 ervan vindt. Verder gaat het völlig langs mij heen wat er nou zo goed is aan Major Tom. Bizar dat ie door is in deze sterke ladder, waar helaas het merendeel van de betere nummers weer afvallen...

A Flock of Seagulls

Titmeister schreef:
Opvallend hoge nieuwe binnenkomst voor Big Thief. Benieuwd wat chevy93 ervan vindt. Verder gaat het völlig langs mij heen wat er nou zo goed is aan Major Tom. Bizar dat ie door is in deze sterke ladder, waar helaas het merendeel van de betere nummers weer afvallen...

Pfoe, inderdaad. Emerald Rush en Hospital
Volgende keer toch maar vakantiepunten fixen hiero

Titmeister schreef:
Opvallend hoge nieuwe binnenkomst voor Big Thief. Benieuwd wat chevy93 ervan vindt.
Dat Big Thief blijkbaar populair is. Aangezien Cattails ook al door gaat. Ben wel benieuwd waar die andere 61 nummers zijn die boven Cattails stonden bij SvhJ. Maar die vallen dan zeker weer niet in de casusdefinitie.

Maar ik zou het oprecht een leuk experiment vinden. We pakken de uitslag van SvhJ 2020 en dan mag jij (vooraf) voorspellen welke nummers (hoog) in de lijst gaan eindigen. Ben benieuwd in hoeverre de lijst een goede voorspeller is.

chevy93 schreef:
(quote)
Dat Big Thief blijkbaar populair is. Aangezien Cattails ook al door gaat. Ben wel benieuwd waar die andere 61 nummers zijn die boven Cattails stonden bij SvhJ. Maar die vallen dan zeker weer niet in de casusdefinitie.

Maar ik zou het oprecht een leuk experiment vinden. We pakken de uitslag van SvhJ 2020 en dan mag jij (vooraf) voorspellen welke nummers (hoog) in de lijst gaan eindigen. Ben benieuwd in hoeverre de lijst een goede voorspeller is.

Dat lijkt me idd wel een leuk experiment. Ik denk van mezelf dat ik daar best een redelijk idee van heb. Zo zijn er alternatievere dingen zoals BCNR en clipping. die duidelijk wel aanslaan bij het SvhJ-publiek, maar niet hier. De wat toegankelijkere artiesten als Lana, Big Thief en Sharon van Etten doen het vaak in beide wel goed. Er zijn wel eens wat uitzonderingen, zo had ik Harmony Hall ook hoger verwacht. Maar goed, challenge accepted dus!

Geen Waterboys door...toch wat pijn in mijn buik van

Titmeister schreef:
Opvallend hoge nieuwe binnenkomst voor Big Thief.
Je hebt de topics over recente nummers vorig jaar en dit jaar waarschijnlijk niet zo gevolgd? Want dan had je vast meegekregen dat Big Thief (evenals de nieuwe nummers van Lana del Rey) vaak meedoet in de top van lijstjes. Ben er zelf niet zo kapot van, maar velen hier blijkbaar wel.

Poeha schreef:
(quote)
Je hebt de topics over recente nummers vorig jaar en dit jaar waarschijnlijk niet zo gevolgd? Want dan had je vast meegekregen dat Big Thief (evenals de nieuwe nummers van Lana del Rey) vaak meedoet in de top van lijstjesn. Ben er zelf niet zo kapot van, maar velen hier blijkbaar wel.

Big Thief vind ik ook niet zo geweldig. Duizend in een dozijn liedjes.

Poeha schreef:
(quote)
Je hebt de topics over recente nummers vorig jaar en dit jaar waarschijnlijk niet zo gevolgd?

Nee, daar ben ik inderdaad nooit te vinden

Uitslag Ronde 2 - Ladder 85:

1. Queens Of The Stone Age - No One Knows [167] 586
2. Bruce Springsteen - The River [38] 561
3. David Bowie - Ziggy Stardust [325] 509
4. Strand Of Oaks - JM [613] 467
5. Massive Attack - Safe From Harm [912] 434
6. CHVRCHES - The Mother We Share [489] 430
7. Phil Collins - In The Air Tonight [399] 402
8. Anne Clark - Our Darkness [632] 397
9. Prince - I Could Never Take the Place Of Your Man [956] 371

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.

10. Woodkid - Run Boy Run [1120] 362
11. Nelly Furtado - All Good Things (Come to an End) [1115] 289
12. Genesis - Mama [1220] 285
13. The Beloved - Sweet Harmony [1804] 281
14. Lou Reed - Vicious [1654] 259
15. Echo & The Bunnymen - The Cutter [826] 223
16. Uriah Heep - Easy Livin' [1929] 217
17. Creedence Clearwater Revival - Suzie Q [1231] 205
18. Bright Eyes - Road to Joy [1323] 203
19. John Cougar Mellencamp - Jack And Diane [1799] 181
20. The Turtles - Happy Together [1161] 138

Woodkid haalt de top 1000, de rest ligt er uit.

dynamo d schreef:
(quote)

Tips zijn van harte welkom, als hun muziek echt zo generiek is heb je ongetwijfeld wat namen? En dat is niet flauw bedoeld, ik ben serieus benieuwd. Niet dat ik vind dat Big Thief superorigineel is, maar ze zitten toch ook echt niet aan het andere uiterste.

neeeeeeeeee nelly

Casartelli (moderator)
dynamo d schreef:
En een oervervelende stem...

Titmeister schreef:
(quote)

Zou je eens moeten doen, lijkt me écht wat voor jou!

Coma Cat schreef:
(quote)

Tips zijn van harte welkom, als hun muziek echt zo generiek is heb je ongetwijfeld wat namen? En dat is niet flauw bedoeld, ik ben serieus benieuwd. Niet dat ik vind dat Big Thief superorigineel is, maar ze zitten toch ook echt niet aan het andere uiterste.

Bijvoorbeeld in dit genre: Gregory Alan Isakov, Scott Matthews, Radical Face, Wovenhand of wellicht - in het Deens - Søren Huss

jordidj1 schreef:
neeeeeeeeee nelly
*insert flauwe grap met de titel*.

Titmeister schreef:
(quote)

Nou ja, ik heb geen tijd om daar ook nog eens actief deel te nemen. Volg ze nog wel een beetje, maar let er niet op welke users daar specifiek deelnemen. Jij doet daar blijkbaar wel mee, begrijp ik inmiddels
Daarom verbaasde me je opmerking.

Top van Woodkid.

Poeha schreef:
(quote)
Nou ja, ik heb geen tijd om daar ook nog eens actief deel te nemen. Volg ze nog wel een beetje, maar let er niet op welke users daar specifiek deelnemen. Jij doet daar blijkbaar wel mee, begrijp ik inmiddels
Daarom verbaasde me je opmerking.

Die opmerking was voornamelijk n.a.v. een eerdere discussie met Chevy hier over het al dan niet voorspelbaar zijn van de goede scores van recente nummers

Desondanks vind ik de score van Big Thief nog steeds verrassend; 5e in een behoorlijk sterke ladder, maar vlak onder een populair U2-nummer en een oud-finalist als Are Friends 'Electric'?. Had ze wel door verwacht, maar niet zo hoog.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 86:

1. The War On Drugs - Red Eyes [73] 638
2. The Boxer Rebellion - Diamonds [237] 531
3. Fuck Buttons - Surf Solar [199] 472
4. Kraftwerk - The Model [422] 472
5. Blondie - Heart Of Glass [802] 428
6. Eels - Last Stop: This Town [660] 420
7. The Sundays - Can't Be Sure [454] 417
8. Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman [986] 403
9. Eddie Vedder - Hard Sun [1256] 374

10. Songs: Ohia - Blue Chicago Moon [new] 355
11. Kansas - Dust In The Wind [957] 350
12. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues [1764] 343
13. The Roots Feat. Erykah Badu - You Got Me [1587] 305
14. Grimes - Oblivion [228] 269
15. Dinosaur Jr. - Freak Scene [new] 260
16. Earth And Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight [1129] 231
17. Fun Fun - Color my love [new] 231
18. Ben Howard - End of the affair [new] 219
19. The Killers - All these things that I’ve done [new] 209
20. Eels - Climbing To The Moon [1379] 173

De afvallerslijst wordt weer opgeschud want zowel Songs: Ohia, Kansas als Bob Dylan komen bij de beste 100 afvallers terecht. De rest ligt eruit.

Zo, dat is een vrije val voor Grimes.

Toch leuk van Fun Fun

Bizar dat Grimes de top 1000 uitdondert. En niet met een klein verschil ook. #8 en #9 mogen van mijn prima in de MuMeLadder staan, maar een plek bij de bovenste 1000 of hoger is meer iets voor de Radio Veronica-lijst

The Killers, Ben Howard

Bob Dylan

De afvallerslijst wordt weer opgeschud want zowel Songs: Ohia, Kansas als Bob Dylan komen bij de beste 100 afvallers terecht. De rest ligt eruit.
Zout in de wonden van Poeha.

Ik had eigenlijk de nummers van Eels ook liever omgedraaid gezien in de uitslag.
En ik verbaas me dan weer over Blondie, prima nummer hoor, echt helemaal niks mis mee, maar top 1000 als ik zie wat er nog allemaal in deze lijst staat...mwah.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.