MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Het lijkt er intussen op dat BlaatBlaat geen extended DAB+ heeft, maar gewoon met meerdere nummers een blijvertje gaan zijn in de top 160.

Fijn van dEUS ook

Talk Talk gaat wel heel goed dit jaar. R.E.M. ook trouwens.

Suds & Soda en I Believe in You i.p.v. Tubeway Army en L.A. Woman. Yes please

Lekker dat Suds & Soda een keer door weet te dringen tot de hoogste regionen!

Wel de beste van dEUS dus daar kan ik nog mee leven, mindere van TT had ik liever niet gezien ipv LA Woman

Tubeway

Wat is dat toch met Talk Talk dit jaar ook? Ben er blij mee, want toffe band. En hoezo een minder nummer? Behoort tot hun beste.

Ronde 4 - Ladder 8:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van de Top 2000

1. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [33] 516
2. Radiohead - Let Down [88] 512
3. Prince & The Revolution - When Doves Cry [106] 497
4. Television - Marquee Moon [342] 442
5. Pink Floyd - Wish You Were Here [47] 427
6. Neil Young - Like A Hurricane [83] 424
7. Kristin Hersh - Your Ghost [108] 415

Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 160.

8. The Smiths - This Charming Man [126] 353
9. Pulp - Disco 2000 [102] 348
10. Genesis - Firth Of Fifth [688] 346
11. Sonic Youth - Tunic (Song For Karen) [487] 327
12. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper [230] 322
13. Silversun Pickups - Lazy Eye [695] 318
14. The Flaming Lips - Race For The Prize [835] 297
15. The National - Slow Show [520] 291
16. Queens Of The Stone Age - Go With The Flow [637] 287
17. Joy Division - She's Lost Control [141] 271
18. Bruce Springsteen - Badlands [420] 251
19. Tracy Chapman - Fast Car [311] 233
20. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message [523] 223

Niet heel veel ongewoons te melden bij deze uitslag. Television maakt een mooie sprong vooruit. Pulp zet de trend omlaag ook met Disco 2000 voort. Joy Division maakt ook een flinke daling.
Geen van de afvallers red het in deze ladder, wat voorlopig goed nieuws betekent voor E-Bow the Letter die hierdoor nu aan de goede kant van de streep is beland in de afvallerslijst.

Mooie stijging van Television

Disco 2000 Die zou verdorie de plek van Common People moeten innemen in de ladderfinale.

Casartelli (moderator)
Nou, tegen de achtergrond van de rest van de finale mogen ze er wat mij betreft allebei wel in.

Over het feit dat Marquee Moon nog een extra rondje meemag, ben ik ook wel verheugd.

Ronde 4 - Ladder 9:

1. The Smiths - How Soon Is Now? [4] 642
2. The National - Fake Empire [121] 479
3. David Bowie - Ashes To Ashes [285] 477
4. Interpol - Leif Erikson [144] 409
5. R.E.M. - Nightswimming [96] 394
6. Bruce Springsteen - Thunder Road [63] 390
7. Supertramp - School [123] 384

Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 160.

8. Kendrick Lamar - The Blacker The Berry [373] 384
9. Bruce Springsteen - Born To Run [103] 366
10. The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight [216] 364
11. Songs: Ohia - Tigress [444] 351
12. Johnny Cash - Hurt [303] 350
13. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor [145] 346
14. Radiohead - How To Disappear Completely [596] 345
15. Blonde Redhead - 23 [220] 337
16. Dire Straits - Telegraph Road [241] 295
17. Eels - Novocaine For The Soul [291] 286
18. AC/DC - Whole Lotta Rosie [499] 256
19. Mercury Rev - Goddess On A Hiway [819] 241
20. Arctic Monkeys - 505 [260] 204

Redelijk voorspelbare uitslag denk ik o.b.v. de rankings van vorig jaar, ook mede in ogenschouw nemend dat Ashes to Ashes vorig jaar een dipje had en normaal veel hoger scoort.
School haalt m.b.t. rechtstreekse plaatsing t.o.v. Kendrick vanwege een betere score in de rondes 1 tm 3...dat was niet zo moeilijk want Kendrick ging als nummer 400 van de 400 in de ranking tot nu toe, deze ronde in, dus vanuit dat oogpunt scoort ie hier opvallend goed.
Of het genoeg is om de volgende ronde te bereiken is nog de vraag, voorlopig staat ie net aan de goede kant van de streep en heeft ie zich net boven E-Bow the Letter genesteld, maar een zekerheidje is het dus nog niet.

Kendrick ipv R.E.M. is toch al een hele verbetering. Verder lijkt Bruce last te hebben van zijn dubbele notering en blijf ik het opvallend vinden dat I Bet You Look Good on the Dancefloor het telkens niet lukt om top 100 te halen hier.

Ik denk dat als er al 1 artiest last van een dubbele notering had het wellicht eerder Arctic Monkeys was dan Bruce Springsteen.

Bruce komt trouwens in 14 lijstjes dubbel voor waarvan in ongeveer de helft gewoon op 1 en 2.
En in de lijstjes waren 1 vd 2 nummers wordt genoemd staat dat ene nummer vaak wel hoog (top 3)
Dus ik betwijfel of Bruce heel veel last van de dubbele notering had.

Arctic Monkeys komen maar in 6 lijstjes dubbel voor met dan 505 ook nog eens een paar keer flink hoger dan I Bet You Look Good on the Dancefloor.

De Bruce fanclub is gewoon groter en fanatieker in dit topic dan de Arctic Monkeys fanclub

Dat laatste lijkt me een feit

Kunnen we in dit uitzonderlijk geval van deze matige eindstand eens niet de 13 afvallers laten doorgaan ipv de 7 bovenste? Over het algemeen vrij saaie, gerodeerde nummers die doorgaan deze ronde.

Wat is er mis met Fake Empire?

jordidj1 schreef:
Wat is er mis met Fake Empire?

Op Fake Empire na, maar soms moet je er één opofferen om globaal te winnen.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Op Fake Empire na, maar soms moet je er één opofferen om globaal te winnen.

Fair enough. Op zich wel met je eens, trouwens.

En ik verwacht trouwens in de ladder die nu gespeeld wordt al niet veel anders hoor, gevestigde namen zullen wel doorgaan, wellicht niet met beide nummers maar Radiohead, LZ (Stairway), Bruce (River), PF (Comfortably) en Beach Boys zitten daar denk ik zeker bij...wellicht samen met Kendrick en dan is er nog ruimte voor 1 andere....Love of Bob of OMD of nog iemand met een dubbele entry denk ik....hopelijk zit ik er naast, maar ik denk het niet.... we gaan het vanavond zien.

Gewoon Gorki door, mag ik hopen. Die bijna-uitschakeling in de vorige ronde kan alleen maar een incident zijn, hoop ik.

El Ninjo schreef:
of nog iemand met een dubbele entry denk ik....hopelijk
Ik hoop met je mee dat Echoes ook doorgaat.

Leif Erikson

cosmic kid (moderator)
Begrijp ik goed dat Born To Run ófwel is uitgeschakeld ófwel dat een mirakel nodig is om dat te voorkomen? Dat zou een verrassing zijn. Ex-finalist en verleden jaar net niet als ik het goed onthouden heb.

Dat heb je goed begrepen, Born to Run ligt er definitief uit. (vorig jaar op plaats 103, dus ik zou niet willen zeggen... net niet in de finale)

Spijtig...Dan Thunder Road maar in de finale dit jaar!

cosmic kid (moderator)

Van deze klap moet ik even bijkomen. Gelukkig is Thunder Road wel door. Terecht natuurlijk, dan moet die maar in de finale

Ronde 4 - Ladder 10:

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [6] 695
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot [112] 518
3. Kendrick Lamar - King Kunta [31] 506
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven [16] 466
5. Love - Alone Again Or [51] 426
6. Deerhunter - Desire Lines [394] 425
7. Nick Drake - River Man [339] 423

8. The Beach Boys - God Only Knows [55] 420
9. Gorky - Mia [72] 408
10. Pink Floyd - Comfortably Numb [46] 403
11. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) [58] 381
12. Bob Dylan - Like A Rolling Stone [196] 369
13. Bruce Springsteen - The River [38] 365
14. This Mortal Coil - Song To The Siren [137] 348
15. Pink Floyd - Echoes [559] 320
16. Bruce Springsteen - Jungleland [149] 295
17. Pearl Jam - Jeremy [267] 289
18. Simon & Garfunkel - The Boxer [284] 246
19. Nick Cave And The Bad Seeds - The Weeping Song [888] 217
20. Led Zeppelin - When The Levee Breaks [698] 180

Op papier was dit de sterkste ladder van Ronde 4 als je de gemiddelde ranking van de nummers van vorig jaar bekijkt.
Een paar verrassingen toch wel denk ik. De 2e plaats van Grandaddy, in 2017 weliswaar nog 45e maar dat leek een uitschieter te zijn want de laatste 2 jaar stond ie buiten de top 100. Deerhunter is denk ik verrassing nummer 2, knappe 6e plaats tussen al dit geweld. En de comeback van River Man (in 2008 ooit nog 16e maar daarna meestal niet eens bij de bovenste 300 a 400 te vinden.
Dat lijkt ten koste te gaan van The Beach Boys en Gorki, maar die scoren denk ik wel hoog genoeg om zich als beste afvallers te gaan plaatsen. Waarschijnlijk doet Comfortably Numb dat ook wel maar die staat nu (mede omdat er dus 3 afvallers in deze ene ladder hoog scoren) nu nog 1 plaatsje onder de streep van nummers die (volgens de kort door de bocht statistiek) momenteel zouden doorgaan.
Grote verliezer is eigenlijk wel The River, ik denk dat cosmic kid daar naar refereerde als nummer wat vorig jaar net niet de finale haalde (uiteindelijk 38e)
En verder behoort OMD ook wel tot de grote verliezers en deed This Mortal Coil het ook niet zo goed als je op basis van eerdere jaren zou mogen verwachten.

Ik zal vanaf nu de afvallerslijst ook plaatsen. Volgens de kort door de bocht statistiek gaat er gemiddeld per ladder 1 afvaller door, dus na 10 ladders zou je nu in de top 10 van afvallers moeten staan. Uiteindelijk gaan de beste 20 afvallers door.

Afvallerslijst:
1. R.E.M. - Losing My Religion
2. The Sundays - Here's Where The Story Ends
3. Prince And The Revolution - Let's Go Crazy
4, The Beach Boys - God Only Knows
5, Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
6, Massive Attack - Inertia Creeps
7, Spinvis - Bagagedrager
8, Gorky - Mia
9, Portishead - We Carry On
10, Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
------------
11. Pink Floyd - Comfortably Numb
12. R.E.M. - E-Bow The Letter
13. The Smashing Pumpkins - Disarm
14. Phosphorescent - Song For Zula
15. Killing Joke - Love Like Blood

Kendrick Lamar staat nu dus net boven de streep, Pink Floyd er net onder.

Fijne uitslag hoor!

Deerhunter zit sinds een paar jaar stevig in de lift ( vorig jaar al finale witte trui ) en zet deze lijn nu ook hier door. Granddaddy, Love & Nick Drake ook prachtig. De druiven zijn zuur voor Broes.....

Inderdaad, erg mooie uitslag! Zou leuk zijn als Grandaddy nu ook doorgaat naar de finale, dat zou het (waarschijnlijke) gemis van Song for Zula wat compenseren.

Kan ook niet heel rouwig zijn om het verlies van Bruce, vond Born to Run wel een dissonant twee jaar geleden.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.