MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen.

[...]

15. Talk Talk - Such A Shame
16. Supertramp - School
Nou, dat lijkt me duidelijk. Géén afvallers door uit Ladder 8.

Verder helaas weer weinig om vrolijk van te worden in deze uitslag (of Go Your Own Way moest niet als zekerheidje gezien worden), met de sprong van Bagagedrager als glorieus dieptepunt. Across 110th Street was ook mijn nummer 7... dat tekent een beetje dat ik niet heel veel te halen had, maar 't is op zich leuk om hem bij de 80 te hebben in een lijst waar verder toch vooral de verkeerde nummers vastroesten.

Weeral een eigenzinnige uitslag met Womack en Spinvis in de top 80. En ik sluit me aan bij mijn voorganger. Kan me niet voorstellen dat er een afvaller uit de laatste ladder komt die ik liever door zie gaan.

Maar ik zie het toch somber in.

Volgens mij is dit trouwens ook de eerste keer dat Interpol de top 100 haalt, ondanks dat ze al regelmatig in de top 200 gestaan hebben.

Fantastische prestatie van Bobby Womack - Across 110th Street. Zou die zelfs...(hopen mag altijd).

Bobby Womack

De neuzelaar uit Nieuwegein had dan weer niet bepaald door gehoeven. En de uitschakeling van Born Slippy en Staralfur is zelfs een beetje pijnlijk...

Ruil nummers 2 tot 4 in voor Disintegration, Staralfur en Mia en je hebt een perfecte uitslag. En misschien had ik ze ook in die volgorde in mijn top-7 moeten opnemen, want dan had Disintegration misschien zeker door geweest.

Womack is wel een fijne binnenkomer trouwens. Sinds ik Jackie Brown gezien heb, enorm in minachting gestegen.

Leuk dat Bagagedrager het zo ver redt, zou een mooie toevoeging aan de finale zijn! Wel jammer dat Born Slippy nu ook afvalt, het is nu wel vrij zeker dat het elektronicagehalte in de finale laag ligt dit jaar.

edit: oh shit, de uitschakeling van Elliott niet eens gezien. </3

Casartelli (moderator)
dumb_helicopter schreef:
Womack is wel een fijne binnenkomer trouwens. Sinds ik Jackie Brown gezien heb, enorm in minachting gestegen.
Het zijn van die verschrijvingen...

Casartelli schreef:
(quote)
Het zijn van die verschrijvingen...

Oei, haha een spatie die ontbreekt en autocorrect maakt er iets helemaal anders van. Het moet dus weldegelijk mijn achting zijn.

Jammer dat Staralfur & Born Slippy het zo laten afweten. Zouden niet misstaan in de finale.

En dan is ''Gimme Shelter'' nu dus toch uitgeschakeld. Weet niet beter dat hij er sinds ik deelneem aan dit spel in 2013 altijd bij is geweest in de finale. Positieve verrassing dus, wat meer dynamiek in de lijst!

Miles Davis en Idioteque die het halen. Yes!

Yes, Bobby bij de bovenste tachtig . Verder niet zo'n beste uitslag, de rest van mijn favorieten staat op plekje elf en lager .

Niet de mooiste ‘vintage’ Spinvis (liever een Smalfilm) maar zou mooi zijn als er iets van de beste man in de finale komt.

En fijn dat we verlost zijn van Waltzzz.

Geen Gimme Shelter in de finale, jammer! Was toch altijd wel in mijn top 5 te vinden. Maar zoals de zaken nu lopen, gaat er zeker wel genoeg moois voor in de plaats komen

1. The Cure - A Forest [2] 729
2. David Bowie - "Heroes" [5] 550
Het woord 'straatlengte' heeft zojuist een nieuwe dimensie gekregen.

Des te bizarder als je bedenkt dat er nog 2 Cure-nummers in die ladder stonden. A Forest blijft toch het enige nummer dat echt onaantastbaar is in de Ladder...

B.t.w. ... maar liefst 87 users die stemden op ladder 7, ik meen het hoogste aantal tot nu toe dit jaar.

Aww, de allervetste track van The Cure nipt eruit is wel balen. Maar Bobby maakt veel goed.

Ik zie niemand klagen over NMH

Spinnie!
(afbeelding)

El Ninjo schreef:
B.t.w. ... maar liefst 87 users die stemden op ladder 7, ik meen het hoogste aantal tot nu toe dit jaar.
MusicMeter leeft!

jordidj1 schreef:

Hoezo? Die is toch gewoon uitgeschakeld?

jordidj1 schreef:

Het verlies was voor mij wel enigszins ingecalculeerd. Heeft hij ooit wel eens de finale gehaald dan?

aerobag schreef:
(quote)

Het verlies was voor mij wel enigszins ingecalculeerd. Heeft hij ooit wel eens de finale gehaald dan?

Volgens mij begin vorig decennium een keer of 2, 3.

El Ninjo schreef:

Da's een aardige steekproefgrootte. Is er sowieso een verhoogde interesse in vergelijking met voorgaande jaren?

Voorzichtige conclusie maar stemmen we dit jaar deels doelbewust anders om een andere finale te forceren? Ik zie een aantal nummers doorgaan die een genre vertegenwoordigen dat de finale nogal ontbeert. Spinvis (Nederlandstalig), Miles Davis (jazz), Bobby Womack (soul) en zo nog wat firsttimers.

Scorpion_21 schreef:
Voorzichtige conclusie maar stemmen we dit jaar deels doelbewust anders om een andere finale te forceren? Ik zie een aantal nummers doorgaan die een genre vertegenwoordigen dat de finale nogal ontbeert. Spinvis (Nederlandstalig), Miles Davis (jazz), Bobby Womack (soul) en zo nog wat firsttimers.

Dat is jaarlijks het geval hoor. De wat alternatievere nummers die overblijven gaan elkaar wat minder in de weg zitten en worden door veel stemmers ook bovenaan gezet om wat afwisseling teweeg te brengen.

Of er zijn gewoon meer jazz- en soulliefhebbers die meedoen, en niet meer 99% rockliefhebbers, dat kan natuurlijk ook

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Dat is jaarlijks het geval hoor. De wat alternatievere nummers die overblijven gaan elkaar wat minder in de weg zitten en worden door veel stemmers ook bovenaan gezet om wat afwisseling teweeg te brengen.

Zeker. Maar t lijkt dit jaar iets meer te zijn, ook gezien t aantal finalisten van vorig jaar dat al is afgevallen?

Titmeister schreef:
Of er zijn gewoon meer jazz- en soulliefhebbers die meedoen, en niet meer 99% rockliefhebbers, dat kan natuurlijk ook

Voor mij geldt dit in ieder geval wel - rock blijft extreem oververtegenwoordigd in de hoogste regionen van deze lijst, ook nu. Als alles dat buiten dit genre valt als alternatief wordt gekwalificeerd, dan volgt daar vanzelf uit dat ik stem voor meer alternativiteit of afwisseling (maar dit is evengoed geen bewuste keuze).

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.