Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2020, 21:12 uur
Ronde 5 - Ladder 6:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van de Top 2000
1. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [26] 571
2. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [33] 512
3. Led Zeppelin - Stairway To Heaven [16] 489
4. David Bowie - Life On Mars? [44] 488
5. Talk Talk - I Believe In You [448] 466
6. Tori Amos - Winter [101] 466
7. Sufjan Stevens - Chicago [52] 440
8. Joy Division - Atmosphere [151] 439
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.
9. The Velvet Underground - Venus In Furs [22] 433
10. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [48] 430
11. The Cure - Pictures Of You [283] 410
12. dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me) [380] 343
13. Nick Drake - River Man [339] 333
14. Massive Attack - Inertia Creeps [1028] 320
15. Pulp - Common People [43] 317
16. David Bowie - Space Oddity [65] 316
17. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness [118] 313
18. Nick Cave And The Bad Seeds - Push The Sky Away [77] 290
19. R.E.M. - The One I Love [181] 271
20. David Bowie - Starman [95] 253
Waar finalist van vorig jaar Such a Shame lijken andere Talk Talk nummers het roer over te nemen. I Believe in You haalt in ieder geval wel de top 80 van dit jaar. Sufjan Stevens doet het ook opmerkelijk goed want beide nummers zitten elkaar niet in de weg en gaan alle twee door. En waar veel classic rock het liet afweten de afgelopen ladders scoort Led Zeppelin eigenlijk behoorlijk hoog, dat kan nog wel eens in een topnotering dit jaar gaan uitmonden.
Venus in Furs is denk ik al een aantal jaren lang een nummer dat - ik wil niet zeggen via achterdeurtjes - via de moeilijke route de finale haalt, vaak via een herkansing en nu deze afgeschaft zijn gaat ie zich via de beste afvallersroute plaatsen voor in ieder geval de laatste reguliere ronde. Datzelfde doen trouwens Sigur Ros (alweer, want ook Untitlted #8 bewandelt deze route) en The Cure.
Voor de rest van de afvallers eindigt het avontuur hier.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Massive Attack - Angel, Michael Kiwanuka - Cold Little Heart en Fela Kuti - Gentleman er nu definitief uitliggen. En we kunnen vaststellen dat het voor de 2 finalisten van vorig jaar, Talk Talk en Rolling Stones, met nog 2 ladders te gaan een moeilijk verhaal gaat worden.
1. The Velvet Underground - Venus In Furs
2. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
3. The Cure - Pictures Of You
4. Miles Davis - So What
5. Sigur Rós - Untitled #8
6. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
7. R.E.M. - Drive
8. Radiohead - Idioteque
9. Interpol - Leif Erikson
10. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
11. Portishead - Glory Box
12. The Sundays - Here's Where The Story Ends
13. The Sound - Winning
14. The Clash - London Calling
15. Talk Talk - Such A Shame
16. The Rolling Stones - Gimme Shelter
1. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [26] 571
2. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [33] 512
3. Led Zeppelin - Stairway To Heaven [16] 489
4. David Bowie - Life On Mars? [44] 488
5. Talk Talk - I Believe In You [448] 466
6. Tori Amos - Winter [101] 466
7. Sufjan Stevens - Chicago [52] 440
8. Joy Division - Atmosphere [151] 439
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.
9. The Velvet Underground - Venus In Furs [22] 433
10. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [48] 430
11. The Cure - Pictures Of You [283] 410
12. dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me) [380] 343
13. Nick Drake - River Man [339] 333
14. Massive Attack - Inertia Creeps [1028] 320
15. Pulp - Common People [43] 317
16. David Bowie - Space Oddity [65] 316
17. Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness [118] 313
18. Nick Cave And The Bad Seeds - Push The Sky Away [77] 290
19. R.E.M. - The One I Love [181] 271
20. David Bowie - Starman [95] 253
Waar finalist van vorig jaar Such a Shame lijken andere Talk Talk nummers het roer over te nemen. I Believe in You haalt in ieder geval wel de top 80 van dit jaar. Sufjan Stevens doet het ook opmerkelijk goed want beide nummers zitten elkaar niet in de weg en gaan alle twee door. En waar veel classic rock het liet afweten de afgelopen ladders scoort Led Zeppelin eigenlijk behoorlijk hoog, dat kan nog wel eens in een topnotering dit jaar gaan uitmonden.
Venus in Furs is denk ik al een aantal jaren lang een nummer dat - ik wil niet zeggen via achterdeurtjes - via de moeilijke route de finale haalt, vaak via een herkansing en nu deze afgeschaft zijn gaat ie zich via de beste afvallersroute plaatsen voor in ieder geval de laatste reguliere ronde. Datzelfde doen trouwens Sigur Ros (alweer, want ook Untitlted #8 bewandelt deze route) en The Cure.
Voor de rest van de afvallers eindigt het avontuur hier.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Massive Attack - Angel, Michael Kiwanuka - Cold Little Heart en Fela Kuti - Gentleman er nu definitief uitliggen. En we kunnen vaststellen dat het voor de 2 finalisten van vorig jaar, Talk Talk en Rolling Stones, met nog 2 ladders te gaan een moeilijk verhaal gaat worden.
4. Miles Davis - So What
7. R.E.M. - Drive
8. Radiohead - Idioteque
13. The Sound - Winning
16. The Rolling Stones - Gimme Shelter
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 november 2020, 21:15 uur
Mooie score voor I Believe in You. Verder is deze toptien niet best en niet alleen hierom:
1
geplaatst: 8 november 2020, 21:19 uur
2
geplaatst: 8 november 2020, 21:23 uur
Het gaat druk worden in het rechterrijtje voor de finale, vermoed ik.
0
geplaatst: 8 november 2020, 21:36 uur
Er is de laatste jaren meer "jeugd" (20-ers) op deze site gekomen. Logisch dat zij dan vaak voor de recentere bands gaan als Sufjan en Arcade Fire.
1
geplaatst: 8 november 2020, 21:36 uur
Jammer van River Man, Space Oddity en Stairway to Heaven. Verder een prima uitslag. Zou mooi zijn als we die laatste nog voor de finale kunnen lozen.
1
geplaatst: 8 november 2020, 21:39 uur
En ik kan me goed vinden in jouw opmerking daarboven. We komen er wel 

0
geplaatst: 8 november 2020, 21:42 uur
#21e-eeuwsgeneuzelenofvalszweverigeindiejannenaftrekfilterpop

7
geplaatst: 8 november 2020, 21:49 uur
luigifort schreef:
Er is de laatste jaren meer "jeugd" (20-ers) op deze site gekomen. Logisch dat zij dan vaak voor de recentere bands gaan als Sufjan en Arcade Fire.
Ok opa. Je noemt artiesten die alweer 20 jaar meelopen, het is geen Billie Eilish ofzo

0
geplaatst: 8 november 2020, 21:52 uur
Het gaat wel echt op de schop deze ladders. Common People lijkt niet eens de top 100 te gaan halen.
0
geplaatst: 8 november 2020, 22:06 uur
Liever Billie dan Sufjan
Hoewel zijn laatste album wel een stap in de goede richting was van wat ik er hoorde, eigenlijk niet zulk suf geneuzel.
Hoewel zijn laatste album wel een stap in de goede richting was van wat ik er hoorde, eigenlijk niet zulk suf geneuzel.
0
geplaatst: 8 november 2020, 22:07 uur
Fijn dat Winter doorgaat. Jammer dat de respectievelijk stijgende en dalende lijn van Talk Talk en Pulp wordt doorgezet. Such a Shame is veruit mijn favoriete nummer van Talk Talk en dat is nu net het nummer dat die positieve trend niet volgt, verdorie. 

0
geplaatst: 8 november 2020, 22:08 uur
Titmeister schreef:
Ok opa. Je noemt artiesten die alweer 20 jaar meelopen, het is geen Billie Eilish ofzo
Billie Eilish, serieus, waar kom jij nog mee af? Die is zo 2019.(quote)
4
geplaatst: 8 november 2020, 22:08 uur
Jammer dat The Clash - London Calling het niet lijkt te gaan redden in de herkansing.
Dat zou pas een mooie finalist zijn!

1
geplaatst: 8 november 2020, 22:23 uur
Chicago mag ruilen met Venus. Voor de rest weinig verrassingen. Wederom een Pulp te laag... Wie zou begin dit jaar geld inzetten op Inertia Creeps boven Common People?
0
geplaatst: 8 november 2020, 22:44 uur
Dance Lover schreef:
Jammer dat The Clash - London Calling het niet lijkt te gaan redden in de herkansing.
Die gun ik ook wel een finale plekje.... mag Portishead - Glory Box ook nog mee dan?
1
geplaatst: 8 november 2020, 23:05 uur
Dance Lover schreef:
Heeft wel al 2x in het verleden de finale gehaald met een 22e plaats als hoogste notering.
1
geplaatst: 8 november 2020, 23:06 uur
aerobag schreef:
Die gun ik ook wel een finale plekje.... mag Portishead - Glory Box ook nog mee dan?
Al 3x eerder finalist geweest, de laatste keer in 2018.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 november 2020, 23:09 uur
vigil schreef:
Tja Pulp...
En dat had ik nog niet eens gezien. Wát een grap, deze uitslag...Tja Pulp...
Ok El Ninjo, geef maar toe, je hebt hem gewoon ondersteboven geplaatst!
1
geplaatst: 8 november 2020, 23:09 uur
aerobag schreef:
(quote)
Ja hoor, maar nog liever zie ik "We Carry On" terug.

0
geplaatst: 8 november 2020, 23:14 uur
Ik kijk zo eens naar deze 20 nummers en ineens besef ik dat ze allemaal bezit op vinyl of cd en ze allemaal enorm waardeer. Gaat ook op voor de bijna de hele afvallerslijst (met uitzondering van The Sundays, die ik verder wel waardeer).
Ja, ik ben zo lekker doorsnee
Ja, ik ben zo lekker doorsnee

1
geplaatst: 9 november 2020, 08:20 uur
Er zijn altijd mensen voor wie de lijst precies naar hun smaak ik (m.u.v. Beach Boys)

Ben trouwens ook tevreden over de daling van Common People. Vind het maar een doorsnee nummer.
0
geplaatst: 9 november 2020, 10:40 uur
Titmeister schreef:
Ben trouwens ook tevreden over de daling van Common People. Vind het maar een doorsnee nummer.
Hier nog één.
0
geplaatst: 9 november 2020, 11:07 uur
luigifort schreef:
Dat noem jij recent. Hun grootste successen hier zijn 15 jaar oud.
1
geplaatst: 9 november 2020, 11:11 uur
Ik bedoelde het meest recente van wat in de ladder staat. Recenter dan een School van Supertramp bv 

0
geplaatst: 9 november 2020, 20:38 uur
Ronde 5 - Ladder 7:
1. The Cure - A Forest [2] 729
2. David Bowie - "Heroes" [5] 550
3. The The - Uncertain Smile [56] 511
4. Spinvis - Bagagedrager [166] 508
5. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat [36] 496
6. Fleetwood Mac - Go Your Own Way [18] 484
7. Bobby Womack - Across 110th Street [223] 482
8. Massive Attack - Teardrop [68] 437
9. Supertramp - School [123] 427
10. The Cure - Disintegration [142] 423
11. Joy Division - Decades [131] 413
12. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) [105] 403
13. Nick Drake - Day Is Done [156] 403
14. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [179] 383
15. Underworld - Born Slippy .NUXX [42] 379
16. Sufjan Stevens - Should Have Known Better [201] 362
17. Gorky - Mia [72] 343
18. Kristin Hersh - Your Ghost [108] 339
19. Sigur Rós - Starálfur [62] 332
20. The Cure - Lullaby [104] 296
Toch wel een paar opmerkelijkheden in de uitslag. Born Slippy en Starálfur, twee nummers die vorig jaar behoorlijk hoog scoorden, delven hier ruim het onderspit. Mia haalde het de vorige ronde ook al ternauwernood, dus dat lag wellicht wel in de lijn der verwachting. Daartegenover staat dat zowel Spinvis als Bobby Womack een mooie sprong de top 80 in gaan maken.
Wat betreft de afvallers, School is de enige met nog een kans om de volgende ronde te bereiken...al gaat het wel kantje boord zijn mocht het lukken....wat hieronder duidelijk wordt.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat we een finalist van vorig jaar verloren hebben. The Rolling Stones - Gimme Shelter ligt er nu definitief uit en de laatste plaats in de afvallerlijst is nu ingenomen door Supertramp - School. Met nog 1 ladder te spelen is het dus razend spannend onderaan de afvallerslijst. Ik denk dat we in deze fase van de strijd wel kunnen stellen dat alle nummers t/m The Sound - Winning op zeker veilig zin en dat The Clash - London Calling ook wel een hele goede kans maakt door te gaan. Zal Talk Talk - Such a Shame ook nog voor een Houdini act en het toch nog redden. En houdt Supertramp - School stand. Morgen weten we meer.
4. Miles Davis - So What
7. R.E.M. - Drive
8. Radiohead - Idioteque
13. The Sound - Winning
16. Supertramp - School
1. The Cure - A Forest [2] 729
2. David Bowie - "Heroes" [5] 550
3. The The - Uncertain Smile [56] 511
4. Spinvis - Bagagedrager [166] 508
5. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat [36] 496
6. Fleetwood Mac - Go Your Own Way [18] 484
7. Bobby Womack - Across 110th Street [223] 482
8. Massive Attack - Teardrop [68] 437
9. Supertramp - School [123] 427
10. The Cure - Disintegration [142] 423
11. Joy Division - Decades [131] 413
12. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) [105] 403
13. Nick Drake - Day Is Done [156] 403
14. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [179] 383
15. Underworld - Born Slippy .NUXX [42] 379
16. Sufjan Stevens - Should Have Known Better [201] 362
17. Gorky - Mia [72] 343
18. Kristin Hersh - Your Ghost [108] 339
19. Sigur Rós - Starálfur [62] 332
20. The Cure - Lullaby [104] 296
Toch wel een paar opmerkelijkheden in de uitslag. Born Slippy en Starálfur, twee nummers die vorig jaar behoorlijk hoog scoorden, delven hier ruim het onderspit. Mia haalde het de vorige ronde ook al ternauwernood, dus dat lag wellicht wel in de lijn der verwachting. Daartegenover staat dat zowel Spinvis als Bobby Womack een mooie sprong de top 80 in gaan maken.
Wat betreft de afvallers, School is de enige met nog een kans om de volgende ronde te bereiken...al gaat het wel kantje boord zijn mocht het lukken....wat hieronder duidelijk wordt.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat we een finalist van vorig jaar verloren hebben. The Rolling Stones - Gimme Shelter ligt er nu definitief uit en de laatste plaats in de afvallerlijst is nu ingenomen door Supertramp - School. Met nog 1 ladder te spelen is het dus razend spannend onderaan de afvallerslijst. Ik denk dat we in deze fase van de strijd wel kunnen stellen dat alle nummers t/m The Sound - Winning op zeker veilig zin en dat The Clash - London Calling ook wel een hele goede kans maakt door te gaan. Zal Talk Talk - Such a Shame ook nog voor een Houdini act en het toch nog redden. En houdt Supertramp - School stand. Morgen weten we meer.
4. Miles Davis - So What
7. R.E.M. - Drive
8. Radiohead - Idioteque