Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 11 november 2020, 09:45 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het zijn er 4. Wat ik overigens na 12 edities (als je 2007 niet meerekent wegens een finale met 16) een prima score zou vinden. 12,5% compleet nieuw. Het is niet zo dat we het hier over sportteams hebben die ieder jaar een wisselend team hebben. De nummers blijven hetzelfde en een nummer dat eens bij de bovenste 32 zat zal niet opeens heel ver wegzakken lijkt me. En vice versa. Over variatie gesproken, heeft er ook wel eens een niet-Engels- of Nederlandstalig nummer de finale gehaald?
Anders heb ik weer wat gevonden waar over gezeurd en superieur gedaan kan worden
1
geplaatst: 11 november 2020, 09:46 uur
aerobag schreef:
Over variatie gesproken, heeft er ook wel eens een niet-Engels- of Nederlandstalig nummer de finale gehaald?
Ja, en ja. Sigur Rós voldoet aan het eerste criterium. Mia aan beiden.(quote)
Over variatie gesproken, heeft er ook wel eens een niet-Engels- of Nederlandstalig nummer de finale gehaald?
Je zou nog kunnen klagen over het gebrek aan artiesten van Nederlandse bodem.

1
geplaatst: 11 november 2020, 10:04 uur
Ik zie dat chevy93 de loting geplaatst heeft in het overzichtstopic 
Dus we kunnen vanavond om 19.00u los met de laatste 4 ladders van dit jaar.

Dus we kunnen vanavond om 19.00u los met de laatste 4 ladders van dit jaar.
1
geplaatst: 11 november 2020, 10:15 uur
Afgaande op de loting voorspel ik dat The Beatles dit jaar maar met max. 1 nummer in de finale staan en we hopelijk eindelijk een nieuwe Radiohead in de finale krijgen, Let Down of Idioteque (ten faveure van Exit Music). Bigmouth, Joy Division en Talk Talk gaan het ook niet redden (de dubbelen die elkaar in de weg zitten).
DJ Shadow en Donna zullen daarentegen wederom finalist zijn, zij profiteren van het elektronicaslagveld van de vorige rondes.
Led Zeppelin en Fleetwood Mac halen de finale op hun sloffen (als weinige overgebleven rockdito's). Kenny zal met zijn King Kunta ook met twee vingers in de neus doorstoten, bij gebrek aan andere hiphoppers.
The Doors wachten al sinds 2012 (The End) op een nieuwe finaleplaats. Ook dit jaar zie ik het niet gebeuren. Echo & the Bunnymen waren 10 jaar geleden voor het laatst deelnemer aan de eindstrijd. Ik denk dat zij ook nog even moeten wachten.
Ik verwacht tenminste 3 debutanten, waaronder Jubilee Street, Controlling Crowds en When Doves Cry.
DJ Shadow en Donna zullen daarentegen wederom finalist zijn, zij profiteren van het elektronicaslagveld van de vorige rondes.
Led Zeppelin en Fleetwood Mac halen de finale op hun sloffen (als weinige overgebleven rockdito's). Kenny zal met zijn King Kunta ook met twee vingers in de neus doorstoten, bij gebrek aan andere hiphoppers.
The Doors wachten al sinds 2012 (The End) op een nieuwe finaleplaats. Ook dit jaar zie ik het niet gebeuren. Echo & the Bunnymen waren 10 jaar geleden voor het laatst deelnemer aan de eindstrijd. Ik denk dat zij ook nog even moeten wachten.
Ik verwacht tenminste 3 debutanten, waaronder Jubilee Street, Controlling Crowds en When Doves Cry.
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:18 uur
1
geplaatst: 11 november 2020, 10:20 uur
Dubbele hoeven elkaar niet per se in de weg te zitten hoor...Radiohead, The Smiths, Sufjan Stevens en Talk Talk zijn 4 voorbeelden van de vorige ronde waarbij het geen issue was en dubbele beide gewoon doorgingen.
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:24 uur
Ook over variëteit gesproken en wel opvallend: Geen enkel prog nummer meer bij de laatste 80. Geen Pink Floyd, King Crimson, Genesis, supertramp of Yes. Child in Time ook eruit.
De mume-prog achterban lag te dutten
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:24 uur
El Ninjo schreef:
Dubbele hoeven elkaar niet per se in de weg te zitten hoor...Radiohead, The Smiths, Sufjan Stevens en Talk Talk zijn 4 voorbeelden van de vorige ronde waarbij het geen issue was en dubbele beide gewoon doorgingen.
Mijn ervaring in dit spel is dat ze in de rondes voorafgaande aan de halve finale meestal niet zoveel last van elkaar hebben, maar dat dat wel verandert wanneer het om de finaleplekken gaat. Maar wie weet trekt de fanbase zich daar niks van aan dit keer.
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:25 uur
aerobag schreef:
Ook over variëteit gesproken en wel opvallend: Geen enkel prog nummer meer bij de laatste 80. Geen Pink Floyd, King Crimson, Genesis, supertramp of Yes. Child in Time ook eruit.
Controlling Crowds?
(of beschouw je dat als onvoldoende pure prog?
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:28 uur
0
Ik was zelf eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd dat Wish You Were Here het in de laatste ladder niet redde, ik dacht dat die toch weinig concurrentie uit "dezelfde hoek" had in die ladder en het dus makkelijk zou halen.
0
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:31 uur
Prima top 80 dit, mooi werk!
Ook ff een kristallen bol in het zakje gooien: ik gok op een soulvolle finale. De soul is goed verdeeld over de ladders en Bill is lekker zijn DAB aan het cashen. Ik zie wel minimaal 3 soul-nummers de finale halen.
Ook ff een kristallen bol in het zakje gooien: ik gok op een soulvolle finale. De soul is goed verdeeld over de ladders en Bill is lekker zijn DAB aan het cashen. Ik zie wel minimaal 3 soul-nummers de finale halen.
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:31 uur
Misschien wel het meest proggy van de 80, al is archive in mijn hoofd niet direct prog. Maar ik ben niet zo'n purist

0
geplaatst: 11 november 2020, 10:46 uur
Gretz schreef:
Controlling Crowds zie ik niet zo snel de finale halen. De eerste ladder bevat daarvoor te veel (oud-)finalisten (sowieso waarschijnlijk direct door: Kate Bush - Wuthering Heights, The Beatles - A Day In The Life, Radiohead - Street Spirit (Fade Out), Nina Simone - Sinnerman, Fleetwood Mac - Go Your Own Way, David Bowie - Life On Mars?, Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.).
Verrassingen moeten uit ladders 2 en 3 komen. Jubilee Street maakt zeker een goede kans. En hopelijk The The weer eens een keer in de finale.
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:49 uur
Gretz schreef:
Afgaande op de loting voorspel ik dat The Beatles dit jaar maar met max. 1 nummer in de finale staan en we hopelijk eindelijk een nieuwe Radiohead in de finale krijgen, Let Down of Idioteque (ten faveure van Exit Music).
Of gewoon geen derde Radiohead? Afgaande op de loting voorspel ik dat The Beatles dit jaar maar met max. 1 nummer in de finale staan en we hopelijk eindelijk een nieuwe Radiohead in de finale krijgen, Let Down of Idioteque (ten faveure van Exit Music).

0
geplaatst: 11 november 2020, 10:51 uur
aerobag schreef:
Veel te progressief voor deze conservatieve achterban. Ook over variëteit gesproken en wel opvallend: Geen enkel prog nummer meer bij de laatste 80. Geen Pink Floyd, King Crimson, Genesis, supertramp of Yes. Child in Time ook eruit.

0
geplaatst: 11 november 2020, 10:54 uur
Uit ladder 1 lijken me Radiohead, The Beatles (A Day in the Life), Kate Bush en David Bowie wel zekerheidjes. Verder zou ik het nog niet met zekerheid durven zeggen.
0
geplaatst: 11 november 2020, 10:58 uur
Ladder 2 vind ik al lastiger te voorspellen, in ieder geval The Cure, David Bowie, New Order en Massive Attack denk ik.
0
geplaatst: 11 november 2020, 11:01 uur
0
geplaatst: 11 november 2020, 11:03 uur
Dezelfde als we het hele jaar al voor elke ronde hanteren.
26-22-16-13-10-8-5
0
geplaatst: 11 november 2020, 11:07 uur
Ik verwacht toch weinig echte verrassingen in de finale. Jubilee Street zie ik het dit jaar wel halen, Venice Bitch ook wel en Bill Withers en een vd Talk Talks met de DAB. Kendrick haalt het dit jaar niet, denk ik. Burial geef ik nog wel een kansje en Donna verwacht ik weer terug in de finale. Van de overige soulnummers verwacht ik nog 1 of 2x Marvin Gaye. Verder zullen het vooral de geijkte namen worden.
0
geplaatst: 11 november 2020, 11:24 uur
Als je twee jaar geleden had gezegd dat Lana een kans op een finaleplaats zou hebben had ik je voor gek verklaard.
0
geplaatst: 11 november 2020, 11:59 uur
chevy93 schreef:
Als je twee jaar geleden had gezegd dat Lana een kans op een finaleplaats zou hebben had ik je voor gek verklaard.
Toch heb ik zo'n vermoeden dat de leden van Plastic Bitch House dit al jaren geleden zagen aankomen, of niet Gretz?
1
geplaatst: 11 november 2020, 12:10 uur
aerobag schreef:
Toch heb ik zo'n vermoeden dat de leden van Plastic Bitch House dit al jaren geleden zagen aankomen, of niet Gretz?
(quote)
Jup, vroeg of laat zou de Bitch van PBH tot het hoogste podium gaan reiken. Een evergreen album als Norman Fucking Rockwell! zat natuurlijk altijd al in de pijplijn bij ons aller Lana

0
geplaatst: 11 november 2020, 13:57 uur
Gretz schreef:
Jup, vroeg of laat zou de Bitch van PBH tot het hoogste podium gaan reiken. Een evergreen album als Norman Fucking Rockwell! zat natuurlijk altijd al in de pijplijn bij ons aller Lana
Misschien kunnen jullie nu dan alvast voorspellen welke over twee jaar voor een grote verrassing kan zorgen? (quote)

3
geplaatst: 11 november 2020, 14:01 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Misschien kunnen jullie nu dan alvast voorspellen welke over twee jaar voor een grote verrassing kan zorgen?
Dick Fijn
0
geplaatst: 11 november 2020, 14:06 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Misschien kunnen jullie nu dan alvast voorspellen welke over twee jaar voor een grote verrassing kan zorgen?
Wellicht deze dame
https://media2.giphy.com/media/5tiItW0ou419wW38LW/giphy.gif
* denotes required fields.