MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Nee, die 4 inderdaad, maar zijn er wel meer.

ik gok op Thinking of a Place. Je weet het maar nooit

Zou wel zuur zijn als dat ten koste gaat van Desire Lines.

Marco Borsato eindelijk eens een keer in de finale?

Ik denk dat de nieuwe opzet een verschil maakt tussen de plekken 6 en 10. Waarbij een 6 vorig jaar nu een 10 is bv.

Edgar18 schreef:
Naar mijn idee zijn er vier absoluut vaststaande finalisten: A Forest, There is a Light, Rebellion en Street Spirit.

Zul je zien dat dit vandaag of morgen ook weer gelogenstraft wordt.

Goed dat je Bowie niet bij dit rijtje hebt gezet

Kaat Bush is trouwens ook een zekere finalist, ontbrak net als De Straatgeest nog nooit MuMeLadder - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

De DAB+ blijkt dus een houdbaarheidsdatum te hebben. Hoe morbide...

Gretz schreef:
Goed dat je Bowie niet bij dit rijtje hebt gezet
Die heeft het vaak nog wel een soort van lastig om de finale te halen. Om daar dan vervolgens fluitend top tien te scoren. Iets met een vriendje van iedereen.

Er zijn inderdaad nog wel een paar bijna zekerheidjes. Wuthering Heights, Black, A Day (dit jaar dus billenknijpen), How Soon en Paranoid Android schieten me te binnen.

Heroes haalt al enkele jaren met moeite de finale. Vaak via de herkansingsronde. Zou geen grote verrassing zijn als dit nummer nu net buiten de top 7 valt? A Forest buiten de top 7 zou een grote verrassing zijn, maar dat kan toch haast niet..

luigifort schreef:
De DAB+ blijkt dus een houdbaarheidsdatum te hebben. Hoe morbide...

Alles in het leven heeft een houdbaarheidsdatum...

Behalve De Witte Trui...

Ook de MuMe-ladder...

Edgar18 schreef:
Behalve De Witte Trui...

Gieren met die Ed

De en Chicago (nu in de Orinoco-quiz!)

Hopelijk Arcade Fire eruit

Die mogen er wel uit...uit de top 100 let wel.

Nee joh. We doen het gewoon een jaartje zonder het bos en gaan dan dit jaar voor de foto's (bij gebrek aan beter van Disintegration)

Gretz schreef:
Kaat Bush is trouwens ook een zekere finalist, ontbrak net als De Straatgeest nog nooit MuMeLadder - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Maar van Wuthering Heights zie ik nog wel dat die een keer gaat ontbreken. Haalt het vaak wel, maar niet altijd van harte.

El Ninjo schreef:
Ik ga 'm nog even narekenen of ik toch geen fout heb gemaakt, want ik ben toch wel heel verrast door de uitslag

Podverredorrie, Ninjo weet de spanning wel op te bouwen.

ja, sorry....ben tegelijkertijd ook aan het quizzen bij Orinoco Radio

Edgar18 schreef:
(quote)
Die heeft het vaak nog wel een soort van lastig om de finale te halen. Om daar dan vervolgens fluitend top tien te scoren. Iets met een vriendje van iedereen.

Er zijn inderdaad nog wel een paar bijna zekerheidjes. Wuthering Heights, Black, A Day (dit jaar dus billenknijpen), How Soon en Paranoid Android schieten me te binnen.

Bowie is kansloos zonder herkansing...

Weinig helden hier...

Zolang Kenny maar door is

Eindelijk, je moderniseert ook
Al die duffe muziek uit de 80s...

Daar komt ie dan....en gedoublecheckt dus hij klopt.

Ronde 6 - Ladder 2:

Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van de Top 2000

1. The Cure - A Forest [2] 684
2. New Order - Blue Monday [9] 540
3. Prince & The Revolution - When Doves Cry [106] 467
4. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [33] 465
5. Kendrick Lamar - King Kunta [31] 459
6. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [67] 448
7. Nick Drake - Northern Sky [100] 447

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.

8. The Church - Under The Milky Way [24] 446
9. Alice In Chains - Would? [180] 434
10. Massive Attack - Unfinished Sympathy [40] 430
11. Pixies - Debaser [116] 411
12. R.E.M. - Drive [86] 407
13. David Bowie - "Heroes" [5] 400
14. The Velvet Underground - Venus In Furs [22] 394
15. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot [112] 391
16. Kate Bush - Cloudbusting [87] 381
17. Joy Division - Love Will Tear Us Apart [13] 377
18. Interpol - Leif Erikson [144] 370
19. Lana Del Rey - Venice Bitch [80] 368
20. Joy Division - Atmosphere [151] 281

Misschien ligt het aan mij, maar ik ben toch wel heel verrast door deze uitslag.
Prince, Marvin Gaye en Nick Drake stormen de finale in, Kendrick Lamar haalt het gewoon ook.... Bowie vliegt er kansloos uit en ook finalisten als VU en Joy Division waren kansloos, The Church haalt het niet als finalist van vorig jaar en ook veelvoudig finalist Massive Attack haalt het niet. Lana del Rey waarvan wellicht een finaleplaats was verwacht eindigt kansloos ergens bijna onderaan.

Gaan we verder met de afvallers.....The Church haalde het dan wel net niet op 1 puntje, ze hebben nog een waterkansje want ze staan nu op 4 in de afvallerlijst. Dan betekent dat Kendrick Lamar er ook definitief uitligt.

Afvallerslijst, deze 4 halen voorlopig de finale.

1 The Beatles - A Day In The Life
2 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3 The National - Bloodbuzz Ohio
4 The Church - Under the Milky Way

luigifort schreef:
Weinig helden hier...

Staan altijd weer nieuwe helden op
https://www.youtube.com/watch?v=aaJi2kYR5-A

Goh, de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer meestem met een ladder, help ik Nick Drake aan een finaleplek. Had ik niet aan zien komen.

Trouwens ook erg blij dat mijn nummer 31 van vorig jaar (de plaat met een ‘heldenstatus’) is geloosd. Was eerder al blij met de uitschakeling van de rollende stenen.

Jammer van Lana, maar heel blij met Kendrick, Marvin en vooral Nick Drake.

Prince, Nick, AF en Marvin er (weer) bij Zeer jammer van Debaser, Venus en US die ik er ook altijd graag bij heb, maar zo'n verangers in de plaats verzacht de pijn wel danig!

Trouwens, betekent dit dat Rebellion (Lies) dit jaar niet gaat winnen?

Oh, en ik wil de soulkikkers de komende paar jaar niet meer horen klagen dat soul ondergewaardeerd wordt in dit spelletje

Wauw, dat is een verrassende uitslag idd, maar je hoort mij niet klagen. Mooie toevoegingen met Gaye en Drake en vooral fijn dat Kendrick het weer haalt.

Heroes was altijd een vaste bottom 5 bij mij, dus die mis ik niet. Jammer van VU en JD, maar die laatste heeft ook veel betere nummers...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.