Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 12 november 2020, 20:55 uur
Nou dat is met recht een mooie uitslag van Archive! Dan te bedenken dat ze zeker wel een stuk of 15 betere nummers hebben (Bill trouwens ook) 
Maar Life in a Day
gelukkig haalt die naar alle waarschijnlijkheid. Life on Mars valt me dan weer wat tegen helaas.

Maar Life in a Day
gelukkig haalt die naar alle waarschijnlijkheid. Life on Mars valt me dan weer wat tegen helaas.
1
geplaatst: 12 november 2020, 21:09 uur
Wat een stunt van Archive. Zo zie je dat Geerts glazen bol prima werkt. Controlling Crowds zie ik in de finale ook nog wel erg goed scoren. Ook top van Echo & The Bunnymen. Het was nog mooi geweest als Spinvis zou stunten, maar - helaas - geen Nederlandstalige muziek in de finale.
Verder mooi dat Kate Bush - uit de categorie ‘classic rock’ - nog wel gewoon prima presteert. Nina Simone boven Radiohead wordt ook gewaardeerd. Wel balen van Sufjan en The National, maar de kansen op een finaleplaats waren sowieso al wat kleiner.
Ben overigens benieuwd naar cijfers over veranderende gebruikers. Misschien leuk om eens uit te zoeken hoeveel % van de users die dit jaar stemde vorig jaar ook al stemde, en welk percentage echt nieuw is. Dat zou verklaren waarom bepaalde nummers (zoals Go Your Own Way of Stairway To Heaven) nu zo slecht presteren.
Verder mooi dat Kate Bush - uit de categorie ‘classic rock’ - nog wel gewoon prima presteert. Nina Simone boven Radiohead wordt ook gewaardeerd. Wel balen van Sufjan en The National, maar de kansen op een finaleplaats waren sowieso al wat kleiner.
Ben overigens benieuwd naar cijfers over veranderende gebruikers. Misschien leuk om eens uit te zoeken hoeveel % van de users die dit jaar stemde vorig jaar ook al stemde, en welk percentage echt nieuw is. Dat zou verklaren waarom bepaalde nummers (zoals Go Your Own Way of Stairway To Heaven) nu zo slecht presteren.
0
geplaatst: 12 november 2020, 21:10 uur
Nina bovenaan
Bill en Archive in de finale
wel jammer van The National. Verder zit de classic rock toch duidelijk in een neerwaartse spiraal dit jaar, ook in deze ladder weer...
Bill en Archive in de finale
wel jammer van The National. Verder zit de classic rock toch duidelijk in een neerwaartse spiraal dit jaar, ook in deze ladder weer...
0
geplaatst: 12 november 2020, 21:19 uur
Ik heb waarschijnlijk een nieuwe nr 1
wel nog even afwachten hoe het Marvin vergaat
en als Miles nog een verrassing in petto heeft word het voor het eerst zelfs moeilijk om een nummer 1 te kiezen 
De nummer 32 van mijn lijst is er helaas ook weer bij...............
wel nog even afwachten hoe het Marvin vergaat
en als Miles nog een verrassing in petto heeft word het voor het eerst zelfs moeilijk om een nummer 1 te kiezen 
De nummer 32 van mijn lijst is er helaas ook weer bij...............
0
geplaatst: 12 november 2020, 21:26 uur
AstroStart schreef:
Dat zou verklaren waarom bepaalde nummers (zoals Go Your Own Way of Stairway To Heaven) nu zo slecht presteren.
Dat zou verklaren waarom bepaalde nummers (zoals Go Your Own Way of Stairway To Heaven) nu zo slecht presteren.
Nou ja slecht, die eindigen gewoon op een plek waar ze gemiddeld altijd staan. Die nummers hebben misschien een keer of 2 de finale behaald maar zijn zeker geen vaste waardes in de finale
0
geplaatst: 12 november 2020, 21:26 uur
Mijn bottom 3 is alweer voor twee-derde gevuld 
Heel blij met Echo in de finale!

Heel blij met Echo in de finale!
1
geplaatst: 12 november 2020, 22:02 uur
Wow, de ladder op zijn kop! Ik wil met terugwerkende kracht graag mijn voorspellingen de prullenbak in kieperen
. Uiteraard ben ik zeer blij met Bill Withers, maar ook Archive en Echo vind ik leuke (nieuwe) finalisten. Mochten The Beatles en Sufjan Stevens zich hier nog bijvoegen dan is het helemaal een fantastische uitslag. Wel verrassend dat beide geen top zeven score terwijl ze in de vorige ronde nog bovenaan hun ladders eindigden.
. Uiteraard ben ik zeer blij met Bill Withers, maar ook Archive en Echo vind ik leuke (nieuwe) finalisten. Mochten The Beatles en Sufjan Stevens zich hier nog bijvoegen dan is het helemaal een fantastische uitslag. Wel verrassend dat beide geen top zeven score terwijl ze in de vorige ronde nog bovenaan hun ladders eindigden. Gretz schreef:
Eenmalige (DAB+) stunt van Bill Withers lijkt me, die komende jaren gewoon weer véél te licht zal worden bevonden voor de finale.
Ik vind dat jaarlijkse gezeik over een dode artiesten bonus toch een partij sneu. Het woord "bonus" wordt hier m.i. ook nogal misplaatst gebruikt. Ja Bill Withers is dit jaar dood gegaan. Maar er is toch niemand die denkt: "Laat ik eens op Bill Withers stemmen, want het is zo zielig dat hij dood is". Een overlijden zorgt ervoor dat mensen muziek van een bepaalde artiest weer eens uit de kast halen of vaker beluisteren en daardoor de schoonheid (her)ontdekken. Dat is de reden dat Bowie/Cohen/Hollis/Withers enz. goed scoren. Niks meer, niks minder.Eenmalige (DAB+) stunt van Bill Withers lijkt me, die komende jaren gewoon weer véél te licht zal worden bevonden voor de finale.
0
geplaatst: 12 november 2020, 22:04 uur
Edgar18 schreef:
Dat is de reden dat Bowie/Cohen/Hollis/Withers enz. goed scoren. Niks meer, niks minder.
Dat is de reden dat Bowie/Cohen/Hollis/Withers enz. goed scoren. Niks meer, niks minder.
Je vergeet Prince waar dat in 2016 ook gebeurde (de eerste keer dat hij de finale haalde)

Ik zou het wel leuk vinden als nu juist When Doves Cry het gaat halen, maar dat zie ik niet gebeuren helaas.
Verder kan ik er allemaal niet heel veel over zeggen daar ik alles waardeer en het ook allemaal fysiek in bezit heb. Geen last dus van een vervelende nummer 32 of zo

1
geplaatst: 12 november 2020, 22:06 uur
Mooi dat zowel Echo als Archive de finale halen. Ook leuk dat er eens wat andere soul/r&b dan Marvin Gaye de finale haalt, al vind ik dit persoonlijk niet Bills beste nummer, het was nog mooier geweest als Use Me of Who Is He (And What Is He to You)? of Harlem de finale zou halen.
In ieder geval blij dat God Only Knows eindelijk is afgevallen en ondanks dat ik the Doors over het algemeen erg goed vind ben heb ik niet zo heel veel met Riders on the Storm, dat waren eigenlijk vooraf wel de 2 nummers waarvan ik in ieder geval hoopte dat die de finale niet zouden halen.
In ieder geval blij dat God Only Knows eindelijk is afgevallen en ondanks dat ik the Doors over het algemeen erg goed vind ben heb ik niet zo heel veel met Riders on the Storm, dat waren eigenlijk vooraf wel de 2 nummers waarvan ik in ieder geval hoopte dat die de finale niet zouden halen.
0
geplaatst: 12 november 2020, 22:08 uur
Prince mag er uiteraard ook bij (en ik vergeet er vast nog een paar). Het zal lastig worden, maar ik duim en hoop met je mee Eric! De uitslag van deze ladder bewijst in ieder geval dat voorspelling best lastig is.
0
geplaatst: 12 november 2020, 22:09 uur
aERodynamIC schreef:
Ik zou het wel leuk vinden als nu juist When Doves Cry het gaat halen, maar dat zie ik niet gebeuren helaas.
Dat zou ik ook wel leuk vinden, z'n beste nummer. Maar ik heb er ook een hard hoofd in dat het gaat gebeuren.
0
geplaatst: 12 november 2020, 22:38 uur
Wow, Archive! Dat compenseert mooi de uitschakeling van GYOW
0
geplaatst: 13 november 2020, 08:51 uur
Het was hoe dan ook een slachtveld geworden met zoveel grote (ex-)finalisten. Des te opmerkelijker dat nummers als Controlling Crowds, Ain't No Sunshine, en ook The Killing Moon boven een vaste finalist als A Day in the Life eindigt Sufjan Stevens had ook al vijf finales op rij. Ook Go Your Own Way had toch al drie finales op rij.
Gretz schreef:
Eenmalige (DAB+) stunt van Bill Withers lijkt me, die komende jaren gewoon weer véél te licht zal worden bevonden voor de finale.
Dat eerste geloof ik ook wel, maar dat tweede lijkt me wat overdreven. Ain't No Sunshine heeft al eerder in de top 100 gestaan en stond regelmatig rond plek 101-200. Er zijn nummers vanuit lagere posities in de finale gekomen (en soms vaste waarde gebleven).Eenmalige (DAB+) stunt van Bill Withers lijkt me, die komende jaren gewoon weer véél te licht zal worden bevonden voor de finale.
0
geplaatst: 13 november 2020, 13:35 uur
AstroStart schreef:
Wat een stunt van Archive. Zo zie je dat Geerts glazen bol prima werkt. Controlling Crowds zie ik in de finale ook nog wel erg goed scoren. Ook top van Echo & The Bunnymen. Het was nog mooi geweest als Spinvis zou stunten, maar - helaas - geen Nederlandstalige muziek in de finale.
ik denk dat Archive vooral hoog scoort op de love/hate meter. Samen met Sigur Ros. Maar idd de nrs 31 en 32 zijn vergeven
0
geplaatst: 13 november 2020, 15:58 uur
Wat een beroerde uitslag. En al helemaal voor Go Your Own Way. Maar dat zag ik al aankomen toen ik pak hem beet de eerste 20 lijstjes doornam. Met Archive en Echo heb ik weinig. Bill verzacht het leed dan nog enigszins. En Sinnerman had ik graag ingewisseld voor Prince.
Zou zo maar eens kunnen dat de Witte Trui finale fijner gaat zijn dan die van de Ladder.
Zou zo maar eens kunnen dat de Witte Trui finale fijner gaat zijn dan die van de Ladder.
0
geplaatst: 13 november 2020, 16:03 uur
Nina wint gewoon even de ladder en Bill debuteert in de finale. Mooie tijden. 
Archive is niet mijn ding, maar wel leuk voor de variatie. Hopelijk een eenmalige uitzondering.

Archive is niet mijn ding, maar wel leuk voor de variatie. Hopelijk een eenmalige uitzondering.
0
geplaatst: 13 november 2020, 19:04 uur
Shit, vergeten te stemmen. Hou m'n hart vast voor Kendrick.
0
geplaatst: 13 november 2020, 19:58 uur
Poeha schreef:
Nou, dat betwijfel ik. Deze gaat in ieder geval (weer) diverser zijn, vermoed ik. Als ik de virtuele finale van De Witte Trui zie...Zou zo maar eens kunnen dat de Witte Trui finale fijner gaat zijn dan die van de Ladder.
0
geplaatst: 13 november 2020, 20:06 uur
Diversiteit sta ik voor, zolang dat gepaard gaat met kwalitatieve inbreng. Zo niet, dan kan diversiteit me de pot op 

0
geplaatst: 13 november 2020, 20:17 uur
Een eenzijdige finale doet voor mij wel afbreuk aan de kwaliteit.
0
geplaatst: 13 november 2020, 20:50 uur
hoi123 schreef:
Hou m'n hart vast voor Kendrick.
Ik ook, helemaal als jij ook nog eens vergeet te stemmen Hou m'n hart vast voor Kendrick.

0
geplaatst: 13 november 2020, 20:51 uur
Ik ga 'm nog even narekenen of ik toch geen fout heb gemaakt, want ik ben toch wel heel verrast door de uitslag
1
geplaatst: 13 november 2020, 20:53 uur
Ik zou wel een jaartje zonder Heroes kunnen. Maar een finale zonder A Forest, dat zou wel heel vies en verkeerd voelen
0
geplaatst: 13 november 2020, 20:55 uur
Naar mijn idee zijn er vier absoluut vaststaande finalisten: A Forest, There is a Light, Rebellion en Street Spirit.
Zul je zien dat dit vandaag of morgen ook weer gelogenstraft wordt.
Zul je zien dat dit vandaag of morgen ook weer gelogenstraft wordt.
* denotes required fields.