Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 15 november 2020, 23:19 uur
jordidj1 schreef:
Maar huh heeft Chicago nooit eerder de finale gehaald?
Maar huh heeft Chicago nooit eerder de finale gehaald?
Nee, altijd de clown

En aangezien ik #TeamChicago ben

1
geplaatst: 16 november 2020, 08:32 uur
Chicago is nochtans een beetje het hoempapa-nummer van Illinois. Nog altijd heel mooi. Maar mag de veters van z'n clownschoenen nog niet eens strikken joh.
0
geplaatst: 16 november 2020, 08:51 uur
Als er toch een Sufjan in de finale moet staan dan het liefst Chicago, de clown vind ik niet zo bijzonder
2
geplaatst: 16 november 2020, 08:54 uur
Als we dan toch zo nodig 4 Radioheads in de finale willen hebben, volgend jaar dan wat wisselen tussen de albums? Twee Ok Computers inwisselen voor 1 Kid A en 1 In Rainbows? 
We moeten toch ergens wat variatie introduceren

We moeten toch ergens wat variatie introduceren
3
geplaatst: 16 november 2020, 08:59 uur
Johnny Marr schreef:
Chicago is nochtans een beetje het hoempapa-nummer van Illinois.
Chicago is nochtans een beetje het hoempapa-nummer van Illinois.
Dat lijkt me toch eerder Come On Feel The Ilinoise te zijn, echt de sound van een bende bejaarden in de feestzaal van de Holiday Inn die de polonaise dansen (aka wij op de 51ste jaarlijkste mume-meet binnen enkele decennia)

Wel een fantastisch nummer, net zoals de rest van die plaat. Dus ook Chicago, dat wordt aanstekers in de lucht en meezingen maar straks op Orinoco Radio (hopelijk?? El Ninjo? Grafmat?)
0
geplaatst: 16 november 2020, 09:01 uur
laxus11 schreef:
Als er toch een Sufjan in de finale moet staan dan het liefst Chicago, de clown vind ik niet zo bijzonder
Hier ben ik het volledig mee eens. Ben absoluut geen Sufjan liefhebber, maar Chicago vind ik nog wel een leuk liedje.Als er toch een Sufjan in de finale moet staan dan het liefst Chicago, de clown vind ik niet zo bijzonder
Wat betreft de 4 Radioheads, Let Down en zeker Exit Music vind ik van de buitencategorie en die andere twee zijn zekerheidjes in de finale. Dus ja, het is wat veel, maar het zou me ook weer pijn doen om het te veranderen.
Verder ben ik mijn volledige bottom 5 van vorig jaar kwijt en zijn er mooie nieuwe binnenkomers (Archive, voorgenoemde Let Down, herintrede Curtis Mayfield, Nick Cave). Ik vind daarom de finale wat sterker dan afgelopen jaar. Al had ik graag wel een Silent Shout gezien (Ashtray Wasp is minder mijn favoriet, maar was ook prima geweest).
1
geplaatst: 16 november 2020, 09:36 uur
Mastroianni schreef:
Kan ik al ergens de complete finale zien?
Op Spotify is de luisterlijst in ieder geval bijgewerkt. Kan ik al ergens de complete finale zien?

4
geplaatst: 16 november 2020, 09:45 uur
0
geplaatst: 16 november 2020, 09:55 uur
Ik ben benieuwd of we ooit nog eens in de buurt kunnen komen van dit aantal 

Voor de editie van 2010 leverden 181 (!) users een finalelijst in, een record dat nog altijd niet verbroken is.
1
geplaatst: 16 november 2020, 10:30 uur
Mastroianni schreef:
https://i.imgur.com/joWvTi4.png
Oude bijnamen
3
geplaatst: 16 november 2020, 10:35 uur
Bijnamen?
gebeuren dat soort dingen allemaal in Gretz zijn eigen heppie de peppie wereld?
2
geplaatst: 16 november 2020, 10:37 uur
vigil schreef:
Bijnamen?
Bijnamen?
De MuMeLadder is net darts, wist je dat niet?

Maar zonder gekheid, dit moet je grotendeels met een kwinkslag zien. Net als de Ladderbingo

1
geplaatst: 16 november 2020, 11:19 uur
15 nieuwe nummers in de finale ten opzichte van vorig jaar en 7 nummers die voor het eerst de finale halen. Dat bewijst toch dat we nog lang niet vastgeroest zijn (of dat het nieuwe systeem zijn werk doet). Veel variatie aan de top, da's toch wel leuk, het blijft spannend tot aan het eind.
2
geplaatst: 16 november 2020, 11:24 uur
Grappig om te zien hoeveel overlap jij kent met het finale-materiaal, aERodynamIC.
Dan komt bij mij de vraag op, ben jij gevormd door MusicMeter, of is MusicMeter gevormd door jou.
Dan komt bij mij de vraag op, ben jij gevormd door MusicMeter, of is MusicMeter gevormd door jou.

2
geplaatst: 16 november 2020, 11:52 uur
aerobag schreef:
Grappig om te zien hoeveel overlap jij kent met het finale-materiaal, aERodynamIC.
Uiteraard het laatste

0
geplaatst: 16 november 2020, 11:59 uur
marsupilami schreef:
15 nieuwe nummers in de finale ten opzichte van vorig jaar
15 nieuwe nummers in de finale ten opzichte van vorig jaar
Bij mij zijn er 5 verdwenen uit het linker rijtje en 10 uit het rechter rijtje, waaronder nummers 30, 31 en 32.
Prachtige finale!
2
geplaatst: 16 november 2020, 12:02 uur
Ik wil even klagen over de bijnamen Gretz. De Lach moet sowieso De Glimlach worden. Van Het Zonnetje zou ik De Zonloze maken. De Rebellie van Lies is een leukere bijnaam. In plaats van Feelgood De Stijger. Saaaaaaaaaiiiii in plaats van De Allemansvriend krijg ik er zeker niet door? Of De Mooiste in plaats van Windy City? Dat was het.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 november 2020, 12:05 uur
Elke andere bijnaam voor die laatste dan Suffe Jan doet geen recht aan de woordenstroom hier door de jaren heen en ook niet aan de intrinsieke kwaliteit van deze kanshebber op mijn nummer 32.
1
geplaatst: 16 november 2020, 12:06 uur
Poek schreef:
Ik wil even klagen over de bijnamen Gretz. De Lach moet sowieso De Glimlach worden. Van Het Zonnetje zou ik De Zonloze maken. De Rebellie van Lies is een leukere bijnaam. In plaats van Feelgood De Stijger. Saaaaaaaaaiiiii in plaats van De Allemansvriend krijg ik er zeker niet door? Of De Mooiste in plaats van Windy City? Dat was het.
Ik neem je suggesties in beraad, was zelf ook nog niet volledig tevreden over alle bijnamen, waarvan ik een groot deel uit de losse pols heb bedacht.
De Stijger en De Zonloze zijn wel leuk sowieso

Heb ze bijgewerkt

2
geplaatst: 16 november 2020, 12:29 uur
Ja de Stijger is leuk, dan hebben we in de lijst zowel een Stijger als een Steiger (Otis) 

0
geplaatst: 16 november 2020, 12:29 uur
Gretz schreef:
De Rebellie van Lies is een leukere bijnaam.
De Rebellie van Lies is een leukere bijnaam.
Nederlands en Engels door elkaar klinkt niet echt toch?
2
geplaatst: 16 november 2020, 12:34 uur
luigifort schreef:
Hebben we ook bijnamen voor users?
De Laatstemmer
https://i.imgflip.com/220wjj.jpg
2
geplaatst: 16 november 2020, 12:36 uur
luigifort schreef: