MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Een laagterecord, 7 punten? Degene die het nummer genomineerd heeft doet ook niet mee aan het spel zover ik zie. Legaal, maar wel wat flauw.

Poek schreef:
Een laagterecord, 7 punten?
Er ontbreekt een cijfer denk ik. Ik heb net even in het stemtopic gekeken en het nummer is wel een aantal keer genoemd, wellicht 57 of tussen 70 en 79 punten of zoiets.

The Police en Led Zeppelin eruit, wtf, ff normaal doen. De nummers van Roy Orbison, First Aid Kit en The Nits zijn toch veel matiger?

Poek schreef:
Een laagterecord, 7 punten? Degene die het nummer genomineerd heeft doet ook niet mee aan het spel zover ik zie. Legaal, maar wel wat flauw.

Nog los van het wel nomineren, maar niet meespelen - wat natuurlijk kan - sta ik er soms wel eens van te kijken welke nummers genomineerd worden. Ik vond het best een aardig nummer overigens, maar het heeft minder dan 8.000 plays op Spotify en het album 2 stemmen hier op MuMe... Iedereen is natuurlijk vrij om te nomineren wat ie wil, maar van zulke obscure nominaties weet je bij voorhand al dat ze het nooit gaan halen...

The Rain Song niet en Don't Answer Me wel door?!? Tast het virus soms ook muzieksmaak aan?

Johnny Marr schreef:
De nummers van Roy Orbison [..] zijn toch veel matiger?

Nee. Ga Blue Velvet kijken ofzo. xx

Koenr schreef:
(quote)

Nee. Ga Blue Velvet kijken ofzo. xx

Weer zo'n mindfuck Lynch-shit? Lost Highway vond ik best dope though.

Minder mind-fuck. Maar na die film staat In Dreams voor altijd in je ziel gegrift.

Maar Roy O. is sowieso één van de meest geniale, originele songschrijvers en zangers van de laatste pak hem beet honderd jaar, dus niet meer dan terecht dat één van zijn beste nummers opnieuw in de lijst te vinden zal zijn. It's Over, Running Scared, Blue Bayou, She's A Mystery To Me... ach, zoveel toppers. Wat een (helaas nogal ondergewaardeerde) held!

Los daarvan is Blue Velvet inderdaad ook een aanrader ja

Titmeister schreef:
(quote)

Nog los van het wel nomineren, maar niet meespelen - wat natuurlijk kan - sta ik er soms wel eens van te kijken welke nummers genomineerd worden. Ik vond het best een aardig nummer overigens, maar het heeft minder dan 8.000 plays op Spotify en het album 2 stemmen hier op MuMe... Iedereen is natuurlijk vrij om te nomineren wat ie wil, maar van zulke obscure nominaties weet je bij voorhand al dat ze het nooit gaan halen...

Ik vond het een prettige kennismaking met iets wat ik niet ken. Dus dat stemt mij altijd blij

Poek schreef:
Een laagterecord, 7 punten?

JoaMuse schreef:
Er ontbreekt een cijfer denk ik. Ik heb net even in het stemtopic gekeken en het nummer is wel een aantal keer genoemd, wellicht 57 of tussen 70 en 79 punten of zoiets.

Dit moet 77 zijn in plaats van 7. Geen laagterecord dus, dat scheelt weer. Zou ook niet terecht zijn, een prima nummer dat bij mij net buiten de punten viel.

Choconas schreef:
Dit moet 77 zijn in plaats van 7. Geen laagterecord dus, dat scheelt weer. Zou ook niet terecht zijn, een prima nummer dat bij mij net buiten de punten viel.
Klopt helemaal. Er is 7x op deze track gestemd: (1x2e plaats; 1x 4e; 1x 5e & 4x 6e) goed voor in totaal 77 ptn ofwel 1.17% van het totale aantal punten dat gisteren kon worden gehaald (6.600).

Ja klopt 77 punten...de 7 is bij het copy pasten uit Excel op 1 of andere manier weggevallen

Mobb Deep
De Dijk
The Police

Titmeister schreef:
(quote)

Ik kan dat beter waarderen dan weer een nominatie van Smiths/Radiohead/Bowie e.d. Laatst een entree van weer een nummer van Nirvana. En aan het eind van het jaar klagen we weer over een gebrek aan variatie in de lijst.

Ik vind Belong een aardig nummer wat meer potentie heeft dan wat niemendalletjes die wel de lijst hebben gehaald. Kwestie wellicht van een (on)gelukkige loting. En verder heb ik dit jaar al leuke dingen ontdekt, waaronder een Zaria van Jaarsveld die nog geen 1000 listeners heeft op Spotify. En laatst nog een tof dingetje van Music Go Music... Dus gaat zo door, mensen!

Sunderland schreef:
(quote)
Ik kan dat beter waarderen dan weer een nominatie van Smiths/Radiohead/Bowie e.d. Laatst een entree van weer een nummer van Nirvana. En aan het eind van het jaar klagen we weer over een gebrek aan variatie in de lijst.

Ik vind Belong een aardig nummer wat meer potentie heeft dan wat niemendalletjes die wel de lijst hebben gehaald. Kwestie wellicht van een (on)gelukkige loting. En verder heb ik dit jaar al leuke dingen ontdekt, waaronder een Zaria van Jaarsveld die nog geen 1000 listeners heeft op Spotify. En laatst nog een tof dingetje van Music Go Music... Dus gaat zo door, mensen!

Ja, dat is dan ook weer gelijk het andere eind van het spectrum. Er zijn echt nog talloze genreklassiekers, mainstream hits, indiepareltjes van artiesten die nog niet of nauwelijks in de Ladder staan, dus de noodzaak om hele obscure nummers te nomineren is er niet bepaald...

Uiteraard staat het iedereen vrij zelf te nomineren wat ie wil, maar ik zou het zelf zonde vinden om een nummer te nomineren waarvan ik bij voorbaat weet dat ie kansloos is. Ik bedoel, zelfs met mijn kansrijk geachte nominaties zit ik er de helft van de tijd nog naast.

Bovenstaande staat voor mij los van de kwaliteit van het genomineerde nummer in kwestie - zoals eerder aangegeven, vond ik het best een prima nummer - maar voor het tippen van onbekende nummers zou ik zelf andere topics gebruiken.

Titmeister schreef:
(quote)

Bovenstaande staat voor mij los van de kwaliteit van het genomineerde nummer in kwestie - zoals eerder aangegeven, vond ik het best een prima nummer - maar voor het tippen van onbekende nummers zou ik zelf andere topics gebruiken.

Ik had dit jaar bij mn eigen nominaties 1 onbekender nummer geplaatst... en die gaat het niet halen in 3... 2... 1...

Uitslag Ronde 1 - Ladder 91:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Neil Young - Like A Hurricane 628
2. Bruce Springsteen - Jungleland 516
3. The Velvet Underground - I'm Waiting For The Man 469
4. DJ Shadow - Building Steam With A Grain Of Salt 459
5. A Tribe Called Quest - Can I Kick It? 418
6. Peter Gabriel - Solsbury Hill 400
7. Bon Iver - re: Stacks 395
8. Foo Fighters - Everlong 390
9. Portishead - Threads 366
10. The Smashing Pumpkins - Mayonaise 362
11. Tool - Lateralus* 360
12. Marc Almond - Tears Run Rings 353
13. Kevin Morby - I Have Been To The Mountain 304
14. Wire - I Should Have Known Better 268
15. Daft Punk - Da Funk** 265

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Semisonic - Closing Time* 214
17. Emma Franklin - Piece Of My Heart* 210
18. The Sound - Judgement 203
19. Eleni Karaindrou - The Weeping Meadow* 136
20. DRAM feat. H.E.R. & watt - The Lay Down* 84

Geen van de afvallers gaan we in de lijst zien.

Precies ja. Roemloos onderaan.

catdog schreef:

Wel lekkere ontdekking hoor, maar was een veel te sterke ladder. Soz.

Judgement! Barbaren! Arno zeg er es wat van

Casartelli (moderator)
Lateralus

Johnny Marr schreef:

Had deze lijst moeten aanvoeren! =/

catdog schreef:

Als het een troost is, ik vond het een fijne plaat. Kreeg toch een 6e plek in een best wel sterke ladder. Maar wel een bij voorbaat kansloze nominatie idd

Johnny Marr schreef:
Armoe troef! Ik trek me op aan de betere prestatie van Lateralus.

Jammer van Semisonic, ik had er op voorhand weinig vertrouwen in maar het is toch een heel eind gekomen maar net niet ver genoeg.

Arno schreef:
(quote)
Armoe troef! Ik trek me op aan de betere prestatie van Lateralus.

Ja inderdaad, Lateralus wel door maakt veel goed

jordidj1 schreef:
(quote)

Wel lekkere ontdekking hoor, maar was een veel te sterke ladder. Soz.

Daar sluit ik mij bij aan. Net zoals Eleni Karaindrou, voor mij een mooie ontdekking die ik ook graag door had zien gaan...

vigil schreef:
Jammer van Semisonic, ik had er op voorhand weinig vertrouwen in maar het is toch een heel eind gekomen maar net niet ver genoeg.

Dit dus!

Uitslag Ronde 1 - Ladder 92:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Sigur Rós - Svefn-G-Englar 560
2. Nick Drake - River Man 509
3. The Waterboys - Don't Bang The Drum 462
4. Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes 449
5. Temple Of The Dog - Hunger Strike 437
6. Big Star - Thirteen 378
7. Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man 364
8. dEUS - The Ideal Crash 317
9. Del Shannon - Runaway 314
10. King Crimson - Epitaph 311
11. Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me) 300
12. Angus & Julia Stone - Big Jet Plane 297
13. Boudewijn De Groot - Jimmy 295
14. Tori Amos - Silent All These Years 272
15. The Kinks - Sunny Afternoon 264

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards 252
17. Peggy Gou - Starry Night* 234
18. Eurythmics - Love Is A Stranger 231
19. The Wannadies - You and me song* 129
20. Electronic - Getting Away With It* 125

Zowel Tame Impala, Peggy Gou als Eurythmics gaan zich bij de beste afvallers scharen. Voor de overige 2 eindigt het avontuur hier.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.