MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2020

zoeken in:
01-08: Gabriels - In Loving Memory (herman / 8 / 6,70)
02-08: Village of the Sun - TED (feat. Binker and Moses) (Choconas / 10 / 6,99)
03-08: Agrupación Changó - Oroí Oroá (Koenr / 8 / 6,95 )
04-08: Gorillaz feat. ScHoolboy Q - PAC-MAN (Mausie / 12 / 6,74)
05-08: Fat Trout Trailer Park - Gold (Titmeister / 7 / 7.46)
06-08: She-Music Int - The Teaddy Bear Man (ranja / 9 / 6,31 )
07-08: Amber Mark - My People (herman / 8 / 6,79)
08-08: Kelly Lee Owens feat. John Cale - Corner Of My Sky (Edgar18 / 5 / 7,44)
09-08: Flatbush Zombies - Afterlife (Edgar18 / 6 / 6,38)
10-08: Village of the Sun - Village of the Sun (feat. Binker and Moses) (Choconas / 4 / 7,53)
11-08: Squid - Sludge (aerobag / 6/ 6.82)
12-08: Blab - RIP (ranja / 9 / 6,61)
13-08: Lingua Ignota - Wicked Game (Edgar18 / 6 / 6,93)
14-08: Rico Nasty - iPhone (Edgar18 / / )

What did I just watch Muzikaal gezien is het iets beter.

4,5

Met Dylan Brady achter de knoppen weet je weer dat het groots en overdreven luid gaat worden. Ik dacht dat ik wat aan het opwarmen was voor deze lichting, het nieuwe album van Charli smaakt me erg goed. Het is helaas niets voor mij, het doet me allemaal zo geforceerd aan en ik vind het met vlagen zelfs vervelend, maar dat is misschien ook net wat ze willen bereiken met de overtrokken bass. Maar liefhebbers van deze stijl: Eat your heart out met dit nummer

4

Wicked games nog een 6,1

Deze een 5, zou het wel goed doen in m'n Gucci Gang

Arbeidsdeskundige
4

Om een of andere reden heb ik associaties met Blue van Eiffel 65 die vind ik overigens wel een stuk beter; het zal de leeftijd zijn.

5,5

Edit: Wicked Game: vaak gecoverd, het origineel nooit benaderd. Deze van Lingua Ignota zou een 4 hebben gekregen van mij.

Wat een chagrijn, ik vind dat Dylan Brady weer een fijne banger heeft afgeleverd.

8,0

Harde banger. Snap de lage cijfers niet.

8,2

Ik doe meteen een nieuwe.

10-08: Village of the Sun - Village of the Sun (feat. Binker and Moses) (Choconas / 4 / 7,53)
14-08: Rico Nasty - iPhone (Edgar18 / 7 / 5,60)
15-08: A. G. Cook - Alright (Teunnis / / )

Zou zomaar kunnen uitgroeien tot mijn favoriet van Cook. En dat zegt veel. We horen hier trouwens niet alleen A. G. Cook en Tommy Cash, maar ook Hannah Diamond en Caroline Polachek.

4

Even wat gemiste nummers geluisterd. Kan de volgende teller mijn punten meenemen (als ik het niet zelf ben):

09/08 Flatbush Zombies: 5,5 (wordt 7 / 6,26)
10/08 Village of the Sun: 7,5 (wordt 5 / 7,52)
11/08 Squid: 6,5 (wordt 7 / 6,77)
12/08 Blab: 6,2 (wordt 10 / 6,57)

Arbeidsdeskundige
6

7,5

Ik ben ook maar eens begonnen met het luisteren van de zeven (!!) plaatkanten.

Niet mijn muziek dit.

4

Edgar18 schreef:

Ik ben ook maar eens begonnen met het luisteren van de zeven (!!) plaatkanten.

Oh wauw, een goodie bag van 160 minuten van de godfather of PC Music himself. De recensies op RYM alleen al: 'this scratches the itch in my brain', 'drukqs’s gay cousin who also happens to be a bedroom pop artist' en '2 hours in the sissy hypnosis chamber'.

Ik weet niet of ik hier wel klaar voor ben haha

Ok dit was totaal niet wat ik verwacht had anders had ik me die 4½ minuut bespaard. Maar heb nu toch geluisterd
een milde 3.

Wat Tit zegt. En ranja ook. Voor overmatige autotune en brakke beats loop ik echt niet warm.

Gelukkig heb ik wel betere muziek op mijn PC staan!

3,5

8,8

haters gaan haten

Rico nasty: 7

AG Cook: 6

EDIT: later toegevoegde stemmen weer verwijderd.

14-08: Rico Nasty - iPhone (Edgar18 / 7 / 5,60)
15-08: A. G. Cook - Alright (Teunnis / 9 / 5,42)
16-08: Bibio - Oakmoss (Mausie / / )

Mausie, als je (eigen) scores van vorige liedjes er later bij gaat tellen dan graag voor alle nagekomen stemmen (vanaf 1 aug.).

Dit liedje vind ik nogal duf: 4,0

Edgar18 schreef:
Mausie, als je (eigen) scores van vorige liedjes er later bij gaat tellen dan graag voor alle nagekomen stemmen (vanaf 1 aug.).

Lijkt mij de verantwoordelijkheid van de volgende teller? Ik ga toch niet voor de hele maand dit topic doorpluizen? Ik weet ook niet welke scores al wel en niet zijn meegeteld. Heb wel alle nieuwe scores meegeteld die vanaf vorig nummer zijn gepost.

Mausie schreef:
Ik weet ook niet welke scores al wel en niet zijn meegeteld.
Geen, want achteraf gegeven scores worden nooit meegeteld. Het is vooral leuk om (achteraf) nog even te laten weten wat je van een nummer vindt dat je gemist hebt.

Als jij ervoor kiest je eigen oude scores alsnog mee te tellen dan is het wel zo fair omdat ook van andere nagekomen stemmen te doen. Op die manier blijven de totaalscores enigszins betrouwbaar.

Edgar18 schreef:
(quote)
Geen, want achteraf gegeven scores worden nooit meegeteld. Het is vooral leuk om (achteraf) nog even te laten weten wat je van een nummer vindt dat je gemist hebt.

Als jij ervoor kiest je eigen oude scores alsnog mee te tellen dan is het wel zo fair omdat ook van andere nagekomen stemmen te doen. Op die manier blijven de totaalscores enigszins betrouwbaar.

Ik heb eerder ook latere scores meegerekend zien worden. Daarnaast, stel ik ga nu alle scores van augustus nalopen. Wie heeft dan de verantwoordelijkheid voor de latere scores die de rest van de maand nog gaan komen?

who cares ... of je nu die stemmen achteraf meetelt of niet, wat maakt het uit?

Het gaat toch allemaal om het ontdekken van muziek?

5 voor dit nummer

Mausie schreef:
Ik heb eerder ook latere scores meegerekend zien worden. Daarnaast, stel ik ga nu alle scores van augustus nalopen. Wie heeft dan de verantwoordelijkheid voor de latere scores die de rest van de maand nog gaan komen?
Vandaar ook mijn opmerking dat oude scores in principe niet meegenomen worden. In de 'spelregels' (zie pag. 1) staat: Elke dag plaatst iemand een nummer dat de komende 24 uur beoordeeld wordt op een schaal van 1 tot 10 (eventueel met toelichting). Na die 24 uur is het dus in principe klaar met (meetellende) stemmen.

Het is een open topic dus prima als jij je late stemmen nog meetelt, maar doe het dan even voor alle oude stemmen. Vorige maand wilde Geert zijn oude scores graag toevoegen, die heeft toen gelijk andere nagekomen stemmen meegeteld.

Of - de makkelijke optie - drop je stemmen (mening) gewoon voor de leuk zonder de score mee te tellen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Vandaar ook mijn opmerking dat oude scores in principe niet meegenomen worden. In de 'spelregels' (zie pag. 1) staat: Elke dag plaatst iemand een nummer dat de komende 24 uur beoordeeld wordt op een schaal van 1 tot 10 (eventueel met toelichting). Na die 24 uur is het dus in principe klaar met (meetellende) stemmen.

Het is een open topic dus prima als jij je late stemmen nog meetelt, maar doe het dan even voor alle oude stemmen. Vorige maand wilde Geert zijn oude scores graag toevoegen, die heeft toen gelijk andere nagekomen stemmen meegeteld.

Of - de makkelijke optie - drop je stemmen (mening) gewoon voor de leuk zonder de score mee te tellen.

Jeetje, als het zo’n gedoe is haal ik ze wel weer weg hoor haha. Invloed op de stemgemiddeldes hadden mijn stemmen nauwelijks, deed het meer voor de volledigheid.

Mausie schreef:
Jeetje, als het zo’n gedoe is haal ik ze wel weer weg hoor haha. Invloed op de stemgemiddeldes hadden mijn stemmen nauwelijks, deed het meer voor de volledigheid.
Of je telt alle oude even mee, nog leuker .

Het is niet dat ik jouw stemmen er niet bij wil hebben he. Maar het is wel fijn als er één lijn is. Dus of alle oude stemmen wel, of alle oude stemmen niet. Anders wordt het zo'n willekeur.

Enfin, zie maar wat je doet.

Edgar18 schreef:
(quote)
Of je telt alle oude even mee, nog leuker .

Het is niet dat ik jouw stemmen er niet bij wil hebben he. Maar het is wel fijn als er één lijn is. Dus of alle oude stemmen wel, of alle oude stemmen niet. Anders wordt het zo'n willekeur.

Enfin, zie maar wat je doet.

Willekeur wordt het sowieso op deze manier. Want als niemand de rest van de maand de later gegeven scores meerekent, is het alsnog niet volledig. Dus heb ze weggehaald.

Maar ik ben wel voorstander van meetellen van later gegeven scores, maar dan dat elke nieuwe trackposter ze dan even meetelt. Dan is het volledig. Maar ik gok dat niemand daar zin in heeft

Arbeidsdeskundige
5

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.