Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2020, 20:19 uur
01-04: Orville Peck - Summertime (Edgar18 / 6 / 6,08)
02-04: Zebra Katz - IN IN IN (aerobag / 7 / 6,36)
03-04: QRTR - You Won't Return (Nunca) (Titmeister / 6 / 4,95)
04-04: Kate NV - Sayonara (Edgar18 / 8 / 6,73)
05-04: Nicolas Jaar - Mud (aerobag / 5 / 7,32)
06-04: Nicola Cruz - Levanta Muertos (Koenr / 8 / 6,91)
07-04: Drab City - Devil Doll (musicfriek / 9 / 6,32)
08-04: Do Nothing - LeBron James (Edgar18 / / )
Eentje van eind december, maar nu nogmaals uitgebracht als b-side van de nieuwe single Fits. Toen ik vandaag Fits luisterde merkte ik dat ik b-side LeBron James eigenlijk nog wat beter vind dus die plaats ik hier.
08-04: Do Nothing - LeBron James (Edgar18 / / )
Eentje van eind december, maar nu nogmaals uitgebracht als b-side van de nieuwe single Fits. Toen ik vandaag Fits luisterde merkte ik dat ik b-side LeBron James eigenlijk nog wat beter vind dus die plaats ik hier.
0
geplaatst: 8 april 2020, 20:47 uur
Oh, dan zoek ik even snel iets anders. Ik zie dat ik toen niet gestemd heb.
0
geplaatst: 8 april 2020, 21:20 uur
Oudje dit, heeft weken in mijn Afrekening gestaan en heb ik nog genomineerd voor Song vh Jaar December 2019. Wel een fijne plaat nog steeds.
8,6
8,6
0
geplaatst: 8 april 2020, 21:30 uur
Titmeister schreef:
Heb ik nog genomineerd voor Song vh Jaar December 2019.
Toen ik dit las begon ik serieus aan de gesteldheid van mijn hippocampus te twijfelen, tot ik zag dat ik die desbetreffende ladder gemist heb. Jammer dat ie er al na een ronde uitlag, dit jaar in de herkansing dan maar Heb ik nog genomineerd voor Song vh Jaar December 2019.
.8,2
0
geplaatst: 9 april 2020, 11:14 uur
Dit doet het niet echt voor me. Ik moet een beetje denken aan Art Brut in 2005, zal de combi van humor/praatzang/accent wel zijn. Had hem overigens inderdaad al eens gehoord, dus dat zal SvhJ zijn geweest inderdaad.
4,7
4,7
0
geplaatst: 9 april 2020, 11:47 uur
Oei, hier bekruipt mij het zelfde gevoel als ik toen in de ladder had. Niet slecht, maar het is wel wat braaf. De zang en karakteristieke stem pakken me wel, maar op instrumentaal vlak mis ik een creatieve uitstap. Deze stroming juich ik wel heel erg toe trouwens.
5
5
0
geplaatst: 9 april 2020, 12:33 uur
Koenr schreef:
Dit doet het niet echt voor me. Ik moet een beetje denken aan Art Brut in 2005, zal de combi van humor/praatzang/accent wel zijn.
Met het verschil dat Art Brut helemaal niet serieus poogt te zijn en net daardoor soms erg genietbaar is, wat mij betreft. Formed A Band blijft een classic: "We're gonna be the band that writes the song that makes Israel and Palestine get along". Dit doet het niet echt voor me. Ik moet een beetje denken aan Art Brut in 2005, zal de combi van humor/praatzang/accent wel zijn.
Verder zijn er nog praatzangers die ik wel genietbaar vind, bv. die van Ought of Malkmus.Met deze kan ik helaas ook niet veel.
5
0
geplaatst: 9 april 2020, 13:35 uur
Ik heb ook niet het idee dat deze band heel serieus poogt te zijn? Maar misschien ligt dat aan mij.
Art Brut was destijds zeker leuk, maar na 1 plaat was ik er ook wel weer klaar mee. En praatzang kan inderdaad heel tof zijn. Het was ook niet echt een waardeoordeel, meer een associatie die in me op kwam.
Art Brut was destijds zeker leuk, maar na 1 plaat was ik er ook wel weer klaar mee. En praatzang kan inderdaad heel tof zijn. Het was ook niet echt een waardeoordeel, meer een associatie die in me op kwam.
0
geplaatst: 9 april 2020, 17:25 uur
Koenr schreef:
Ik heb ook niet het idee dat deze band heel serieus poogt te zijn? Maar misschien ligt dat aan mij.
Niet per se, maar de lyrics zijn toch een pak minder straightforward dan op Art Bruts eerste, die een beetje de indierockscene te kakken zette. Vandaar dat ik - mogelijk foutief - ervan uitga dat ze zichzelf serieuzer nemen. Volgens Belgische website Dansende Beren hebben ze toch "een verbitterd en pessimistisch wereldbeeld".Ik heb ook niet het idee dat deze band heel serieus poogt te zijn? Maar misschien ligt dat aan mij.
Koenr schreef:
Uit je bericht leidde ik ook af dat je Art Brut niks vond, vandaar mijn verwarring. Mysterious Bruises (van hun derde plaat) is anders ook wel een topper Art Brut was destijds zeker leuk, maar na 1 plaat was ik er ook wel weer klaar mee. En praatzang kan inderdaad heel tof zijn. Het was ook niet echt een waardeoordeel, meer een associatie die in me op kwam.
.
0
geplaatst: 9 april 2020, 20:05 uur
08-04: Do Nothing - LeBron James (Edgar18 / 9 / 6,24)
09-04: Arandel - Hysope (aerobag / / )
09-04: Arandel - Hysope (aerobag / / )
0
geplaatst: 9 april 2020, 21:02 uur
Oh oh, Jij lijkt me niet iemand die van muse houdt

Ik dacht post Is iets wat minder voor de hand ligt bij mij. Ik was wel benieuwd of dit een liedje/artiest was die hier aan zou slaan
6,5
0
geplaatst: 9 april 2020, 21:19 uur
Hmm. Wel intrigerend - tegelijkertijd mooi en ook een beetje vervelend.
6,1
Ja lollig nummertje inderdaad, maar ik zie mezelf hier echt geen hele plaat meer van luisteren.
Raar stuk wel op Dansende Beren:
"Met hun verbitterd en pessimistisch wereldbeeld staan ze in fel contrast met de vrolijke boodschappen die ons elke dag om de oren worden slagen en net dat maakt dat de groep zo snel blijft hangen."
Welke vrolijke boodschappen?? Ik hoor ze niet echt hoor, we worden eerder om de oren geslagen met nare boodschappen en negatieve teksten (ook voor de huidige situatie). Acts die goed scoren zijn altijd de acts met zwaardere/negatievere muziek en teksten geweest, anders hadden bands als Joy Division en Nirvana ook nooit zo'n fanbase opgebouwd.
6,1
Ploppesteksel schreef:
Uit je bericht leidde ik ook af dat je Art Brut niks vond, vandaar mijn verwarring. Mysterious Bruises (van hun derde plaat) is anders ook wel een topper
.
Uit je bericht leidde ik ook af dat je Art Brut niks vond, vandaar mijn verwarring. Mysterious Bruises (van hun derde plaat) is anders ook wel een topper
. Ja lollig nummertje inderdaad, maar ik zie mezelf hier echt geen hele plaat meer van luisteren.
Raar stuk wel op Dansende Beren:
"Met hun verbitterd en pessimistisch wereldbeeld staan ze in fel contrast met de vrolijke boodschappen die ons elke dag om de oren worden slagen en net dat maakt dat de groep zo snel blijft hangen."
Welke vrolijke boodschappen?? Ik hoor ze niet echt hoor, we worden eerder om de oren geslagen met nare boodschappen en negatieve teksten (ook voor de huidige situatie). Acts die goed scoren zijn altijd de acts met zwaardere/negatievere muziek en teksten geweest, anders hadden bands als Joy Division en Nirvana ook nooit zo'n fanbase opgebouwd.
0
geplaatst: 9 april 2020, 21:48 uur
Hier kan ik helaas helemaal niets mee. Klinkt alsof de lokale pastoor ook toevallig heeft gelezen dat Ableton Live Trial gratis te downloaden is tijdens de lockdown.
3
Misschien luistert die persoon verder alleen schlagers... Op de website kramen ze helaas wel meer dan eens onzin uit. Eerder dit jaar rapporteerden ze bv. dat de band Blankenberge zich natuurlijk niet naar de Belgische kustgemeente had vernoemd, terwijl dat letterlijk in de bio op hun website staat. Ze dragen kwantiteit (m.n. aantal artikels dat snel online moet om 'actueel' te zijn en bijgevolg meer clicks) hoger in het vaandel dan kwaliteit. Maar goed, dat is slechts mijn mening.
3
Koenr schreef:
Welke vrolijke boodschappen?? [...]
God mag het weten Welke vrolijke boodschappen?? [...]
Misschien luistert die persoon verder alleen schlagers... Op de website kramen ze helaas wel meer dan eens onzin uit. Eerder dit jaar rapporteerden ze bv. dat de band Blankenberge zich natuurlijk niet naar de Belgische kustgemeente had vernoemd, terwijl dat letterlijk in de bio op hun website staat. Ze dragen kwantiteit (m.n. aantal artikels dat snel online moet om 'actueel' te zijn en bijgevolg meer clicks) hoger in het vaandel dan kwaliteit. Maar goed, dat is slechts mijn mening.
0
geplaatst: 9 april 2020, 22:02 uur
Dat zal je nog mee - of tegen - vallen. De eerste albums van Muse vind ik best aardig, zeker Origin of Symmatry draait hier nog weleens zijn rondjes. De laatste paar albums ben ik wel afgehaakt, die heb ik volgens mij niet eens meer beluisterd.
Arandel krijgt wel een zesje, best geinig toch.
Arandel krijgt wel een zesje, best geinig toch.
0
geplaatst: 9 april 2020, 22:35 uur
Dit nummer deed mij niet aan Muse denken. Wel vind ik dit vergelijkbaar in kwaliteit. Matigjes.
5
5
0
geplaatst: 10 april 2020, 20:44 uur
09-04: Arandel - Hysope (aerobag / 7 / 5,31)
10-04: Ghetto Kumbé - Vamo a Dale Duro (Koenr / / )
09-04: Arandel - Hysope (aerobag / 7 / 5,31)
10-04: Ghetto Kumbé - Vamo a Dale Duro (Koenr / / )
0
geplaatst: 10 april 2020, 22:09 uur
Ik hou hier ook wel van, tegelijk vind ik het een beetje vlakjes. Er gebeurt niet zo heel veel spannends in die vier minuten.
6,5 (vooralsnog)
6,5 (vooralsnog)
* denotes required fields.