MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2020]

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Een halve finale ladder waarin 5 van de 6 platen oud-finalist zijn is op papier niet matig.
Op papier niet, nee...

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik snap best dat het jou geen flikker kan schelen of iemand anders nou wel of niet extra moeite doet maar Ik had ook met een gebroken been in het ziekenhuis kunnen liggen zonder internettoegang en in dat geval waren die 4 dagen extra er ook gewoon geweest met als enig verschil mijn totale afwezigheid.

Jij weet niet waarom ik wel of niet kan of wil loten op het moment dat je dat verwacht en dat gaat je verder ook geen fuck aan.

Kijk, dat er mensen zijn die de regel niet snappen is prima, dat er mensen zijn die liever een andere regel zouden zien is ook prima maar dit soort reacties stuiten mij tegen het zere been.

En deze regel gaat niet veranderen; hoe ongesteld jij en je broertje Lugi daar ook van worden.

Ongesteld We zijn weer thuis... Waar is Tori
Verder luister je inderdaad naar geen enkel argument. Jammer.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik snap best dat het jou geen flikker kan schelen of iemand anders nou wel of niet extra moeite doet maar Ik had ook met een gebroken been in het ziekenhuis kunnen liggen zonder internettoegang en in dat geval waren die 4 dagen extra er ook gewoon geweest met als enig verschil mijn totale afwezigheid.

Jij weet niet waarom ik wel of niet kan of wil loten op het moment dat je dat verwacht en dat gaat je verder ook geen fuck aan.

Kijk, dat er mensen zijn die de regel niet snappen is prima, dat er mensen zijn die liever een andere regel zouden zien is ook prima maar dit soort reacties stuiten mij tegen het zere been.

En deze regel gaat niet veranderen; hoe ongesteld jij en je broertje Lugi daar ook van worden.

Held. Geef deze man een mic om te droppen aub

Koenr schreef:
Ahh, we zijn inmiddels aanbeland in hoofdstuk 7.1 van Luigi en Johan in complottheorieland.

https://i.pinimg.com/originals/43/4c/dc/434cdcfeba8693c2f6e3d11c8cff4fa9.gif

Gretz schreef:
Ik vind ruim 90% van de nummers die nog in de race zijn voor de finale kapotgeniaal. (ik overdrijf niet )

Johnny Marr zal beamen (afbeelding)

Jij weet zelluf, Geert. Al moest TWOD echt niet door hoor. I call conspiracy on this one. Wat jullie, luigifort en johan de witt?

Degene die blijkbaar ook door moest staat stijf onderaan.

Puntenverdeling: 5-3-2 (dit laten staan!)

Ronde 6 - Ladder 1:

102 Spinvis - Kom Terug +5
97 The National - Conversation 16 +3
94 Santigold - Disparate Youth
84 Grimes - REALiTi (Demo) +2
77 Daughter - Youth
66 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away

Deadline: vrijdag 13 november 19:30 uur

De manier waarop jullie je argumenten brengen ("triest", "minachting", "narcist", en dan die hele complottheorie) nodigt natuurlijk ook niet uit tot zinnige discussie. Daarnaast hoeft Onweerwolf natuurlijk ook helemaal niet per se naar jullie te luisteren.

Dat verwende gedrag, alsof jullie overal maar recht op hebben en dan gelijk gaan janken als Onweerwolf het niet zo organiseert als jullie willen is echt bijzonder afstotelijk.

(En dat zeg ik terwijl ik het eigenlijk eens ben dat een vaste deadline prettiger is, maar ik respecteer ook dat Onweerwolf andere argumenten heeft en veel moeite in de organisatie steekt dus prima als hij tot andere conclusies komt. Ook prima als mensen daar dan vervolgens een mening over hebben, maar is het vooral de manier waarop jullie deze uiten die echt dodelijk irritant is.)

Gebruiker43757 schreef:
(quote)
De manier waarop jullie je argumenten brengen ("triest", "minachting", "narcist", en dan die hele complottheorie) nodigt natuurlijk ook niet uit tot zinnige discussie. Daarnaast hoeft Onweerwolf natuurlijk ook helemaal niet per se naar jullie te luisteren.

Dat verwende gedrag, alsof jullie overal maar recht op hebben en dan gelijk gaan janken als Onweerwolf het niet zo organiseert als jullie willen is echt bijzonder afstotelijk.

(En dat zeg ik terwijl ik het eigenlijk eens ben dat een vaste deadline prettiger is, maar ik respecteer ook dat Onweerwolf andere argumenten heeft en veel moeite in de organisatie steekt dus prima als hij tot andere conclusies komt. Ook prima als mensen daar dan vervolgens een mening over hebben, maar is het vooral de manier waarop jullie deze uiten die echt dodelijk irritant is.)

Fijn dat je ‘ongesteld’, ‘kan me geen flikker schelen’, ‘gaat je geen fuck aan’ wel prima te pruimen vindt...

Verder gaat het dus niet om het loslaten van een vaste deadline (die er toch al nooit was), maar om het nodeloos rekken van een deadline, net zo lang tot een gewenste uitslag binnen handbereik is en die dan over de streep trekken als allerlaatste stemmer. 5 dagen na de deadline. Raar dat mensen dat gewoon prima lijken te vinden.

luigifort schreef:
Lulkoek. Je kan ook gewoon zeggen dat je The War on Drugs door wilde hebben..die gaf je 5 punten als laatste. 4 dagen ervoor stonden ze op uitgeschakeld. Je wachtte dus gewoon. Anders had je na jouw stem de ladder nog 3 dagen open kunnen houden bv. Waarom 4 dagen wachten met stemmen? Heeft niets met de loting te maken.
Maar even eerlijk, op maandag stond War On Drugs al derde, op dinsdag ook nog, op woensdag had hij met zijn stem War On Drugs ook al door kunnen laten gaan. Waarom zou hij dan tot donderdag wachten om dit te doen als het zijn doel was om War On Drugs door te laten gaan?

johan de witt schreef:
(quote)

Verder luister je inderdaad naar geen enkel argument. Jammer.

Welke argumenten dan precies? Ik zie alleen:
- Je wilde TWOD door hebben --> dat is al ontkracht, want TWOD stond al op doorgaan toen de oorspronkelijke deadline verstreek
- Je wilde Deerhunter er uit hebben --> wat wint OWW daar mee? Of dat nummer nu op plek 30 of plek 50 eindigt in de eindlijst, denk je dat hij daar wakker van zal liggen?
- Het is niet eerlijk dat er nu mensen hebben gestemd die anders te laat waren met stemmen --> willen we dat er zo veel mogelijk mensen stemmen of niet? OWW heeft volgens mij altijd consequent aangegeven dat het wat hem betreft een zo representatief mogelijke lijst moet zijn, en in principe zorgt meer stemmen daar toch voor? Anders hoor ik graag waarom niet.

Verder zie ik alleen de suggestie dat OWW de schijn tegen heeft omdat hij zelf als laatste stemt, terwijl hij ook eerder had kunnen stemmen. Dat is geen argument, dat is een (arbitraire) constatering. Waar OWW zich ook niet tegen kan verdedigen, omdat beide zijden van het verhaal niet te bewijzen zijn.

My two cents dan maar: als OWW met zijn stem (als laatste) de uitslag niet had beïnvloed of wanneer hij al eerder zou hebben gestemd, dan had hier waarschijnlijk geen haan naar gekraaid. Ik begrijp uit zijn woorden dat OWW er niks voor voelt om de ladder te sluiten als hij weet dat hij voorlopig nog niet gaat loten voor een nieuwe ronde, op zich is daar ook niks oneerlijks aan want iedereen kan toch maar 1x stemmen. Als ik dan toch een advies zou mogen geven: stem volgende keer zelf gewoon binnen de reguliere stemperiode, dan ben je in ieder geval de persoonlijke aanvallen voor. Mogen mensen er gerust alsnog over zeuren, dat houdt het hier levendig.

johan de witt schreef:
(quote)

Fijn dat je ‘ongesteld’, ‘kan me geen flikker schelen’, ‘gaat je geen fuck aan’ wel prima te pruimen vindt...

Verder gaat het dus niet om het loslaten van een vaste deadline (die er toch al nooit was), maar om het nodeloos rekken van een deadline, net zo lang tot een gewenste uitslag binnen handbereik is en die dan over de streep trekken als allerlaatste stemmer. 5 dagen na de deadline. Raar dat mensen dat gewoon prima lijken te vinden.

Na al die beschuldigingen/beledigingen langs jullie kant vind ik de reactie van OWW nog zeer beleefd. Rare interpretatie van de chronologie/feiten...

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
Als ik dan toch een advies zou mogen geven: stem volgende keer zelf gewoon binnen de reguliere stemperiode, dan ben je in ieder geval de persoonlijke aanvallen voor. Mogen mensen er gerust alsnog over zeuren, dat houdt het hier levendig.

Ik snap je advies maar als ik op 'mijn stemmoment' bedenk dat het de laatste ladder van de ronde is dan besluit ik vaak te wachten omdat ik weet dat ik toch al een administratie moment plan en dus net zo goed mijn stem kan meenemen in dat administratiemoment. Is ook gewoon een praktisch verhaal.

Dat er twee mensen zijn die denken dat ik de uitslag probeer te beïnvloeden is natuurlijk verder prima. Ik denk niet dat er verder iemand is die dat serieus neemt en tevens denk ik niet dat verandering van mijn stemgedrag hun mening zou doen wijzigen. Bovendien heb ik daar ook geen behoefte aan.

Ik stem dus gewoon wanneer ik dat prettig vind.

edit: bovendien gaat het hier om 2 personen bij wie destijds fysiek in real life moest worden vastgesteld dat het daadwerkelijk om twee mensen ging en niet om 1 persoon met twee user accounts wegens zeer overlappende stempatronen bij games op Musicmeter en één van de twee staat er om bekend om opzettelijk deadlines te snipen waarbij de uitslag vaak nog anders uitvalt. Het hele "plaat x gaat door en plaat y niet verhaal" is vooral in hun wereld ontzettend belangrijk.

Ronde 6 - Ladder 1:

102 Spinvis - Kom Terug
100 The National - Conversation 16 +3
86 Grimes - REALiTi (Demo) +2
77 Daughter - Youth
71 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away +5

johan de witt schreef:
(quote)

Wie kaatst, kan de bal verwachten...

Ronde 6 - Ladder 1:

105 The National - Conversation 16 +5
104 Spinvis - Kom Terug +2
86 Grimes - REALiTi (Demo)
80 Daughter - Youth +3
71 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away

Onweerwolf schreef:
Dat er twee mensen zijn die denken dat ik de uitslag probeer te beïnvloeden is natuurlijk verder prima.

Het is geen ‘denken’. Je beïnvloedt de uitslag zo’n 90 uur na de deadline door een nummer dat die hele 100+uur op doorgaan stond alsnog te wippen. Daarmee doe je geen recht aan dit spel en schoffeer je de nomineerder van dit nummer.

untenverdeling: 5-3-2 (dit laten staan!)

Ronde 6 - Ladder 1:

110 The National - Conversation 16 +5
104 Spinvis - Kom Terug
97 Santigold - Disparate Youth +3
86 Grimes - REALiTi (Demo)
80 Daughter - Youth
73 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away +2

johan de witt schreef:
(quote)

en schoffeer je de nomineerder van dit nummer.

Je zult het wel weten, want je bent het zelf.. Hetgeen je wel de schijn van een slechte verliezer geeft.

Onweerwolf
johan de witt schreef:
(quote)

Het is geen ‘denken’. Je beïnvloedt de uitslag zo’n 90 uur na de deadline door een nummer dat die hele 100+uur op doorgaan stond alsnog te wippen. Daarmee doe je geen recht aan dit spel en schoffeer je de nomineerder van dit nummer.

Voor de deadline.

En die nomineerder ben je zelf, maar dat wist je natuurlijk wel.

Reageer ik toch nog even 1 x

1. Wat komt er een onzin voorbij
2. Vóór mij uitten een aantal anderen al over de gang van zaken
3. Ik denk dat ik mijn mening over OWW wel zou veranderen als hij niet als laatste zou stemmen. Je blijft t maar hebben over "denk dit, denk dat".
4. Om de schijn niet tegen te hebben lijkt t me verstandig dat de organisator niet als laatste stemt en dan de boel sluit. Anderen kunnen namelijk niet de boel sluiten.
5. De laatste ladder 100 uur laten staan is niet eerlijk t.o.v. andere songs. Alle songs verdienen evenveel kans.
6. Hou een deadline aan, je hoeft dan alleen de stand om 1930 mee te nemen. Hoe moeilijk kan dat zijn, je hoeft niet te controleren etc wie te laat is.
7. Vreemd dat van sommigen laat stemgedrag een issue blijkt, maar voor anderen andere wetten gelden.

luigifort schreef:
Reageer ik toch nog even 1 x

5. De laatste ladder 100 uur laten staan is niet eerlijk t.o.v. andere songs. Alle songs verdienen evenveel kans.

In principe hadden alle songs evenveel kans om in de laatste ladder terecht te komen.

Onweerwolf
luigifort schreef:

4. Om de schijn niet tegen te hebben lijkt t me verstandig dat de organisator niet als laatste stemt en dan de boel sluit. Anderen kunnen namelijk niet de boel sluiten.

Als dit noodzakelijk zou zijn dan zou ik per direct stoppen met het organiseren van wat dan ook.

Als jij van je moeder een snoepje krijgt ga je dan ook controleren of ze er zelf niet snel stiekem 2 neemt wanneer ze de trommel terug in de kast zet?

Onweerwolf schreef:

Voor de deadline.

D

Onweerwolf schreef:

Herkansingsronde 5 - Ladder 2:

117 Courtney Barnett - Depreston
113 The War On Drugs - Thinking Of A Place +5
112 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away +2
112 Deerhunter - Desire Lines
110 Future Islands - Seasons (Waiting On You) +3
86 Courtney Barnett - Pedestrian At Best

Deadline: zondag 7 november 19:30 uur

119,5 uur na de deadline

Finidi schreef:
(quote)

In principe hadden alle songs evenveel kans om in de laatste ladder terecht te komen.

Dit soort reacties bv. Daar valt toch niet normaal op te reageren

Onweerwolf schreef:
(quote)

Als dit noodzakelijk zou zijn dan zou ik per direct stoppen met het organiseren van wat dan ook.

Als jij van je moeder een snoepje krijgt ga je dan ook controleren of ze er zelf niet snel stiekem 2 neemt wanneer ze de trommel terug in de kast zet?

En deze

Onweerwolf
johan de witt schreef:
119,5 uur na de deadline

Nogmaals: de deadline is wanneer iemand een volgende ladder plaatst of wanneer ik de ronde afsluit. Dat is de regel sinds dag 1 en dat is de regel die zal blijven gelden zo ik lang ik dit organiseer.

Dat jij dat geen leuke regel vindt of er niet van op de hoogte was neemt niet weg dat die regel gewoon altijd in effect is geweest.

Dus: voor de deadline.

Dan is alles wat wij zeggen zinloos. En wil je gewoon doen wat je wil doen. Prima! Laat anderen dan ook gewoon doen wat ze willen doen. Laat stemmen bv zonder hassle.

Onweerwolf
luigifort schreef:

6. Hou een deadline aan, je hoeft dan alleen de stand om 1930 mee te nemen. Hoe moeilijk kan dat zijn, je hoeft niet te controleren etc wie te laat is.

Het is niet moeilijk, het is extra werk en daar staat niets tegenover, derhalve doe ik dat dus niet.

luigifort schreef:
Dan is alles wat wij zeggen zinloos.

.

Onweerwolf
luigifort schreef:
Dan is alles wat wij zeggen zinloos.

Dat klopt.

cosmic kid (moderator)
In tijden niet zo'n zinloze, interessante discussie gelezen. Inhoudelijk bezien bevind ik me in team Onweerwolf. Als moderator zeg ik: "doen we een beetje lief tegen elkaar?"

Gast
geplaatst: vandaag om 23:43 uur

geplaatst: vandaag om 23:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.