MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2008

zoeken in:
54. Elbow - Grounds for Divorce spotify:track:27rgTetikreqkvedaxrF5N

55. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll spotify:track:6aX2LyT7zpTLe3iZfDeHki

Maken jullie hem vol? Dan probeer ik morgen te loten.

wat een bof. Wie doet Painting nog ff?

56. De Jeugd van Tegenwoordig - Hollereer spotify:track:4JVFY7J6eiTQK9JyHn5O7z

57. MGMT - Time to Pretend spotify:track:4iG2gAwKXsOcijVaVXzRPW

58. Jamie Lidell - Another Day

Iemand een linkje?

59. The Killers - Human

Als iemand kan helpen met een linkje

60. Het Zesde Metaal - Peis Je Nog aan Mie spotify:track:0mzCfKjx4R3l0XV9VAT87c

61. AC Berkheimer - Under Arcade 24. spotify:track:1E1E4LcMh11jGv9u3K5TVb

DjFrankie (moderator)
62 Deerhunter -- Nothing Ever Happened spotify:track:2DEnMIB3ci1lkagjkCZjgZ

63. White Lies - Death

Iemand linkje? Ben mobiel

64. Matt Elliott - I Name This Ship The Tragedy, Bless Her & All Who Sail With Her spotify:track:4pXcwFJW1XOS9osVImkRpu

Simon77 schreef:
63. White Lies - Death

Iemand linkje? Ben mobiel

spotify:track:3oqBOAsqRMKUHc8MGx4o72

58. Jamie Lidell - Another Day spotify:track:65N5mnAk0WOubXkCryAxEe

59. The Killers - Human spotify:track:1sTsuZTdANkiFd7T34H3nb

Edgar18 schreef:
55. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll spotify:track:6aX2LyT7zpTLe3iZfDeHki
Als de wereld rechtvaardig is dan wint Amy deze SvhJ.

Arno schreef:
(quote)

Grapjas, is me een nummer dat beter tussen de plooien van de geschiedenis was gebleven.

Spijtig dat ik te laat ben met nomineren, ik had anders Painting genomen.

Arno schreef:
(quote)

Nou met zulke concurrentie zou het een walk-in-the-park moeten wezen... Ik wil niet de purist uithangen, maar ik vind het niveau niet zo best. De echte toppers die automatisch genomineerd zijn, komen nota bene uit 2007. Dan hoop je dat men hun best doet om wat flinke liedjes te nomineren, echter valt dat ook nog even vies tegen.

Enfin, ik zal deze woorden wel weer op mij teruggevuurd zien worden omdat ik De Jeugd van Tegenwoordig heb genomineerd

*mic drop*

jordidj1 schreef:
(quote)

Nou met zulke concurrentie zou het een walk-in-the-park moeten wezen... Ik wil niet de purist uithangen, maar ik vind het niveau niet zo best. De echte toppers die automatisch genomineerd zijn, komen nota bene uit 2007. Dan hoop je dat men hun best doet om wat flinke liedjes te nomineren, echter valt dat ook nog even vies tegen.

Enfin, ik zal deze woorden wel weer op mij teruggevuurd zien worden omdat ik De Jeugd van Tegenwoordig heb genomineerd

*mic drop*

Je kan nog altijd wisselen voor Painting.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Je kan nog altijd wisselen voor Painting.

I know, maar ik vind Yesterday ook bloedmooi en misschien nog wel een tikkie emotioneler. The Waitress of Your Glasshouse had hier ook niet mistaan en zo kan ik wel even doorgaan...

Feit is gewoon dat ik vind dat De Jeugd sowieso een keer in deze spin-off voorbij moest komen.

Helaas, niet in de gelegenheid geweest mijn 2e nummer uit 2008 te nomineren. Dat zou geweest zijn The Black Angels - You on the Run.

Pfft, doet Painting nou niet mee? Niemand die zijn nominatie wil herzien?

Mijn 2e nominatie zou The Waitress zijn geweest, niet Painting.

En schandalig genoeg is er ook niets genomineerd van o.a. The Raconteurs, Crystal Castles, Florence + the Machine (al kunnen haar singles ook in 2009 genomineerd worden), Sons and Daughters, Foals, Jon Hopkins, Santogold en Lykke Li. De aard van dit spel verhindert een waarheidsgetrouwe weergave van de kwalitatieve diversiteit van een jaar. Dat levert heel wat keuzestress en frustraties op, maar dat vind ik juist een deel van de schoonheid en het speelplezier van SvhJ.

Poeha schreef:
Mijn 2e nominatie zou The Waitress zijn geweest, niet Painting.

Had ik ook mee kunnen leven, mijn 2 favoriete nummers op WLGYLPTSG

Ik zou toch ook een pleidooi willen houden voor een revisie van de startlijst. Nu hebben we alleen al vanuit RYM 2x Portishead en 2x Radiohead (nb van een album uit '07). Ook de hitparadenoteringen en nummers van de album-toplijst komen zelden ronde 1 door. Ik zou een kleinere startlijst gebruiken, met max 1 (of hooguit 2) nummers per artiest, en dan iedereen gewoon weer 2 nominaties p.p.

Titmeister schreef:
Ik zou toch ook een pleidooi willen houden voor een revisie van de startlijst. Nu hebben we alleen al vanuit RYM 2x Portishead en 2x Radiohead (nb van een album uit '07). Ook de hitparadenoteringen en nummers van de album-toplijst komen zelden ronde 1 door. Ik zou een kleinere startlijst gebruiken, met max 1 (of hooguit 2) nummers per artiest, en dan iedereen gewoon weer 2 nominaties p.p.
Helaas. Ik heb een tijdje geleden al e.e.a. aangepast aan de startlijst, en ben niet voornemens dat nu weer te doen. Daarnaast is je stellingname onjuist. Zeker de nummers uit de album toplijst scoren vaak goed. De één na laatste editie waren dit zelfs de nummers één, twee en acht in de eindstand. De editie daarvoor de nummer vier, en de editie daarvoor de nummer één, vijf en elf. De hitparadenummers lopen minder hard, toch zijn ook hier in het verleden een aantal finalisten uit voortgekomen (o.a. Roberta Flack, Tubeway Army en The Box Tops). Bovendien dragen deze nominaties voor mij bij aan een waarheidsgetrouwe weergave van het te spelen jaar. Ondanks dat de hitparadenummers zeker niet altijd tot mijn persoonlijke favorieten behoren. De diversiteit van RYM tenslotte verschilt per jaar. Deze editie zitten er wat doublures in, maar in drie van de vijf jaargangen hiervoor stroomden er vijf unieke artiesten binnen. Dubbelingen zoals dit jaar zijn dus lang niet altijd aan de orde.

Nou maar door, zodat Nude dit zooitje zo vlug mogelijk kan winnen.

Beter ligt Radiohead er in de eerste ronde gewoon uit.

Beter haalt Nude de finale

De loting gaat me nu niet lukken, misschien over een half uurtje...

Koenr schreef:
Beter ligt Radiohead er in de eerste ronde gewoon uit.

Don't get any big ideas, they are not gonna happen

aerobag snapt dingen. Koenr weet geen dingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:23 uur

geplaatst: vandaag om 11:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.