Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2008
zoeken in:
1
geplaatst: 1 februari 2020, 13:45 uur
12. MGMT - Time To Pretend (31 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door johan de witt, nummer 1 van: johan de witt & esteban)
De nummer laatst was deze keer een duidelijke. MGMT plaatste zich met het laagste stempercentage voor deze finale, en heeft ook hier weinig in de melk te brokkelen.
(genomineerd door johan de witt, nummer 1 van: johan de witt & esteban)
De nummer laatst was deze keer een duidelijke. MGMT plaatste zich met het laagste stempercentage voor deze finale, en heeft ook hier weinig in de melk te brokkelen.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 13:46 uur
11. Madrugada - What's On Your Mind (37 punten, 15 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Arbeidsdeskundige & Pietro)
Halve finaleladder twee blijkt met terugwerkende kracht de zwakste van de vier te zijn geweest. Uit deze ladder plaatste zowel MGMT als Madrugada zich voor deze finale. De winnaar van de ladder was The Rip, waar zouden we dit tegen gaan komen?
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Arbeidsdeskundige & Pietro)
Halve finaleladder twee blijkt met terugwerkende kracht de zwakste van de vier te zijn geweest. Uit deze ladder plaatste zowel MGMT als Madrugada zich voor deze finale. De winnaar van de ladder was The Rip, waar zouden we dit tegen gaan komen?
1
geplaatst: 1 februari 2020, 13:52 uur
10. Amy Macdonald - This Is the Life (42 punten, 13 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: ranja, jorro & Rudi S)
Op plek tien vinden we de eerste van twee Amy Macdonald liedjes. Wat mij betreft de meest verrassende finalelist van deze editie. Mr. Rock & Roll had ik wel kansen toegedicht, maar dat This Is the Life het ook zou halen zag ik niet aankomen. Samen met Time To Pretend is This Is the Life het minste genoemd, maar tussen die dertien noteringen zaten wel een aantal hoge.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: ranja, jorro & Rudi S)
Op plek tien vinden we de eerste van twee Amy Macdonald liedjes. Wat mij betreft de meest verrassende finalelist van deze editie. Mr. Rock & Roll had ik wel kansen toegedicht, maar dat This Is the Life het ook zou halen zag ik niet aankomen. Samen met Time To Pretend is This Is the Life het minste genoemd, maar tussen die dertien noteringen zaten wel een aantal hoge.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 13:52 uur
Grappig statistiekje voor tussendoor, de strijd om het aantal topposities is gewonnen door Amy Macdonald. Zij stond negen keer bovenaan een lijstje tegenover acht topnoteringen voor Portishead en Elbow.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 13:59 uur
9. Vampire Weekend - M79 (43 punten, 15 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van: ArthurDZ)
Plek negen is voor de New Yorkers van Vampire Weekend. Deze band heeft op MuMe (en volgens mij ook daarbuiten) een flinke schare fans. Toch lukte het albumtopper A-Punk niet om zich te plaatsen voor deze eindstrijd. M79 geraakte daar wel en werd zelfs vijftien keer in een finalelijstje opgenomen. Ter illustratie, dat is evenveel als de nummer twee. Dat we Vampire Weekend toch nu al tegenkomen ligt aan het geringe aantal hoge posities in de finalelijstjes.
(genomineerd door en nummer 1 van: ArthurDZ)
Plek negen is voor de New Yorkers van Vampire Weekend. Deze band heeft op MuMe (en volgens mij ook daarbuiten) een flinke schare fans. Toch lukte het albumtopper A-Punk niet om zich te plaatsen voor deze eindstrijd. M79 geraakte daar wel en werd zelfs vijftien keer in een finalelijstje opgenomen. Ter illustratie, dat is evenveel als de nummer twee. Dat we Vampire Weekend toch nu al tegenkomen ligt aan het geringe aantal hoge posities in de finalelijstjes.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:00 uur
Edgar18 schreef:
Grappig statistiekje voor tussendoor, de strijd om het aantal topposities is gewonnen door Amy Macdonald. Zij stond negen keer bovenaan een lijstje tegenover acht topnoteringen voor Portishead en Elbow.
Ja gaat me toch niet vertellen dat Amy ook echt gewonnen heeft?
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:04 uur
8. Elbow - Grounds for Divorce (44 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door charlotte2807, nummer 1 van: vigil, sj0n88, charlotte2807 & Poeha)
Op plek acht vinden we de eerste notering van Elbow. Het was lang spannend wat de populairste Elbow song zou worden, maar One Day Like This heeft de strijd nipt gewonnen. Elbow won de eerste halve finaleladder waarin ook Amy Macdonald en Radiohead zaten. De finale bestaat uit zeven automatisch genomineerde liedjes en vijf user-nominaties. Van die vijf user-nominaties hebben we er nu wel al vier gehad...
(genomineerd door charlotte2807, nummer 1 van: vigil, sj0n88, charlotte2807 & Poeha)
Op plek acht vinden we de eerste notering van Elbow. Het was lang spannend wat de populairste Elbow song zou worden, maar One Day Like This heeft de strijd nipt gewonnen. Elbow won de eerste halve finaleladder waarin ook Amy Macdonald en Radiohead zaten. De finale bestaat uit zeven automatisch genomineerde liedjes en vijf user-nominaties. Van die vijf user-nominaties hebben we er nu wel al vier gehad...
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:06 uur
aerobag schreef:
Ja gaat me toch niet vertellen dat Amy ook echt gewonnen heeft?
Laat ik verklappen dat ze bijzonder dichtbij de hoogste trede is gekomen. Of ze er ook daadwerkelijk staat laat ik nog even in het midden. Maar om met de woorden van Arno te spreken: Ja gaat me toch niet vertellen dat Amy ook echt gewonnen heeft?
Arno schreef:
Als de wereld rechtvaardig is dan wint Amy deze SvhJ.
Als de wereld rechtvaardig is dan wint Amy deze SvhJ.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:10 uur
7. Portishead - The Rip (46 punten, 19 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Bovenaan de rechterrij vinden we de eerste Portishead song in deze finale. The Rip won de halve finale waarin ook Madrugada en MGMT zaten. Ze deden dit met het hoogste stempercentage van alle halve finalelisten. Een zevende plek in de eindstrand is dan toch een tegenvaller. Deze allemansvriend is het vaakst genoemd van alle liedjes in deze finale, maar is tegelijk het enige liedje dat geen enkele toppositie wist te halen. The Rip eindigde ook maar twee keer op plek twee in een finalelijstje, en moest het dus vooral hebben van de vele lage posities.
(automatisch genomineerd)
Bovenaan de rechterrij vinden we de eerste Portishead song in deze finale. The Rip won de halve finale waarin ook Madrugada en MGMT zaten. Ze deden dit met het hoogste stempercentage van alle halve finalelisten. Een zevende plek in de eindstrand is dan toch een tegenvaller. Deze allemansvriend is het vaakst genoemd van alle liedjes in deze finale, maar is tegelijk het enige liedje dat geen enkele toppositie wist te halen. The Rip eindigde ook maar twee keer op plek twee in een finalelijstje, en moest het dus vooral hebben van de vele lage posities.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:16 uur
6. Radiohead - Nude (47 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Johnny Marr, nelis, luigifort, aerobag & jordidj1)
Wat is Nude toch een ontiegelijk mooi liedje
. Gelukkig begrepen de vijf heren hierboven dat ook. Nude is het op één na meest succesvolle liedjes als we kijken naar de topposities. Radiohead plaatste zich als de virtuele nummer negen voor deze finale, en doet het met een uiteindelijke zesde plek dus boven verwachting.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Johnny Marr, nelis, luigifort, aerobag & jordidj1)
Wat is Nude toch een ontiegelijk mooi liedje
. Gelukkig begrepen de vijf heren hierboven dat ook. Nude is het op één na meest succesvolle liedjes als we kijken naar de topposities. Radiohead plaatste zich als de virtuele nummer negen voor deze finale, en doet het met een uiteindelijke zesde plek dus boven verwachting.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:18 uur
Ja, maar Reckoner is wel beter hoor. Die zag ik ook wel hoger eindigen dan Nude, denk ik.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:22 uur
5. Elbow - One Day Like This (48 punten, 14 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Simon77 & JoaMuse, dumb_helicopter & DjFrankie)
En daar is de tweede Elbow, een automatische nominatie die binnenkwam via de albumlijst. One Day Like This werd slechts veertien genoemd, maar dat bleek voldoende voor een fraaie score. Het zit deze editie wel allemaal heel dichtbij elkaar, want nummer vijf One Day Like This heeft slechts zes punten meer dan nummer tien This Is the Life!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Simon77 & JoaMuse, dumb_helicopter & DjFrankie)
En daar is de tweede Elbow, een automatische nominatie die binnenkwam via de albumlijst. One Day Like This werd slechts veertien genoemd, maar dat bleek voldoende voor een fraaie score. Het zit deze editie wel allemaal heel dichtbij elkaar, want nummer vijf One Day Like This heeft slechts zes punten meer dan nummer tien This Is the Life!
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:26 uur
4. Fleet Foxes - White Winter Hymnal (52 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: wibro & stardust_be)
We maken een klein sprongetje in punten en komen uit bij nummer vier Fleet Foxes. Dat dit nummer het goed zou doen had ik wel verwacht, maar zo goed... nee, dat zag ik niet aankomen. White Winter Hymnal plaatste zich met het tweede stempercentage voor de finale, en liet in de halve finale o.a. Mr. Rock & Roll achter zich. De rollen zijn deze keer omgedraaid.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: wibro & stardust_be)
We maken een klein sprongetje in punten en komen uit bij nummer vier Fleet Foxes. Dat dit nummer het goed zou doen had ik wel verwacht, maar zo goed... nee, dat zag ik niet aankomen. White Winter Hymnal plaatste zich met het tweede stempercentage voor de finale, en liet in de halve finale o.a. Mr. Rock & Roll achter zich. De rollen zijn deze keer omgedraaid.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:43 uur
3. Portishead - Machine Gun (53 punten, 16 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: GrafGantz, Ploppesteksel, Brunniepoo & Titmeister)
Een puntje boven Fleet Foxes vinden we het beste Portishead nummer van deze finale. Machine Gun zat in dezelfde halve finale als White Winter Hymnal en Mr. Rock & Roll, achteraf bezien was dat de sterkste van de halve finales. Machine Gun scoorde behalve de vier topposities ook nog vijf tweede plaatsen, de meeste van alle liedjes.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: GrafGantz, Ploppesteksel, Brunniepoo & Titmeister)
Een puntje boven Fleet Foxes vinden we het beste Portishead nummer van deze finale. Machine Gun zat in dezelfde halve finale als White Winter Hymnal en Mr. Rock & Roll, achteraf bezien was dat de sterkste van de halve finales. Machine Gun scoorde behalve de vier topposities ook nog vijf tweede plaatsen, de meeste van alle liedjes.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:45 uur
Oh het gaat hard hier, zo bezien toch een prima jaar ondanks dat mopperpeleton hier 

0
geplaatst: 1 februari 2020, 14:55 uur
Edgar18 schreef:
Een puntje boven Fleet Foxes vinden we het beste Portishead nummer van deze finale.
Een puntje boven Fleet Foxes vinden we het beste Portishead nummer van deze finale.
Ben benieuwd waar We Carry On dan is geëindigd

of is het weer eens een subjectieve opmerking ;p
1
geplaatst: 1 februari 2020, 14:59 uur
2. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll (54 punten, 15 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: musicfriek, jeroentjuhh, Arno, Gretz, SBube en mijzelf)
Potverdorie... Hoe leuk (en terecht) zou het zijn geweest als Amy Macdonald deze editie zou hebben gewonnen. Ik had er voorafgaand aan de finale alle vertrouwen in, maar er bleek er uiteindelijk eentje meer punten gesprokkeld te hebben. Vijftien noteringen slechts, dat zijn er net één of twee te weinig voor de hoofdprijs. Bij die vijftien noteringen zaten maar liefst zes topposities, het meeste van alle liedjes.
1. Portishead - We Carry On (58 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Arrie, andré, Cervantes & Choconas)
En zo blijkt het Portishead dat over de langste adem beschikt. Wat mij betreft is dat toch wel een kleine verrassing. We Carry On kwam als virtuele nummer vijf deze finale binnen, en eindigde in de halve finale nog achter One Day Like This. Dit leek me van de drie Portisheads dan ook de minst kansrijke voor een hoge eindnotering, maar niets is minder waar. Het lied bleek een echte sprokkelaar en dankt zijn overwinning mede aan de achttien totaalnoteringen, de op één na meeste van alle liedjes. Een puntentotaal van 58 is zeker niet wereldschokkend, maar in deze spannende finale waar alles dicht bij elkaar zit is het genoeg voor de zege!
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: musicfriek, jeroentjuhh, Arno, Gretz, SBube en mijzelf)
Potverdorie... Hoe leuk (en terecht) zou het zijn geweest als Amy Macdonald deze editie zou hebben gewonnen. Ik had er voorafgaand aan de finale alle vertrouwen in, maar er bleek er uiteindelijk eentje meer punten gesprokkeld te hebben. Vijftien noteringen slechts, dat zijn er net één of twee te weinig voor de hoofdprijs. Bij die vijftien noteringen zaten maar liefst zes topposities, het meeste van alle liedjes.
1. Portishead - We Carry On (58 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Arrie, andré, Cervantes & Choconas)
En zo blijkt het Portishead dat over de langste adem beschikt. Wat mij betreft is dat toch wel een kleine verrassing. We Carry On kwam als virtuele nummer vijf deze finale binnen, en eindigde in de halve finale nog achter One Day Like This. Dit leek me van de drie Portisheads dan ook de minst kansrijke voor een hoge eindnotering, maar niets is minder waar. Het lied bleek een echte sprokkelaar en dankt zijn overwinning mede aan de achttien totaalnoteringen, de op één na meeste van alle liedjes. Een puntentotaal van 58 is zeker niet wereldschokkend, maar in deze spannende finale waar alles dicht bij elkaar zit is het genoeg voor de zege!
1
geplaatst: 1 februari 2020, 14:59 uur
SONG VAN HET JAAR 2008
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/Portishead_-_Third.png
PORTISHEAD - WE CARRY ON
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/Portishead_-_Third.png
PORTISHEAD - WE CARRY ON
1
geplaatst: 1 februari 2020, 15:02 uur
Song van het jaar 2008:
1. Portishead - We Carry On
2. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
3. Portishead - Machine Gun
4. Fleet Foxes - White Winter Hymnal
5. Elbow - One Day Like This
6. Radiohead - Nude
7. Portishead - The Rip
8. Elbow - Grounds for Divorce
9. Vampire Weekend - M79
10. Amy Macdonald - This Is the Life
11. Madrugada - What's On Your Mind
12. MGMT - Time To Pretend
13. Vampire Weekend - A-Punk
14. Deerhunter - Nothing Ever Happened
15. Radiohead - Reckoner
16. Coldplay - Viva La Vida
17. Atmosphere - Yesterday
18. White Lies - Death
19. Fleet Foxes - Your Protector
20. M83 - Kim & Jessie
4. Fleet Foxes - White Winter Hymnal
5. Elbow - One Day Like This
6. Radiohead - Nude
7. Portishead - The Rip
8. Elbow - Grounds for Divorce
9. Vampire Weekend - M79
10. Amy Macdonald - This Is the Life
11. Madrugada - What's On Your Mind
12. MGMT - Time To Pretend
13. Vampire Weekend - A-Punk
14. Deerhunter - Nothing Ever Happened
15. Radiohead - Reckoner
16. Coldplay - Viva La Vida
17. Atmosphere - Yesterday
18. White Lies - Death
19. Fleet Foxes - Your Protector
20. M83 - Kim & Jessie
0
geplaatst: 1 februari 2020, 15:03 uur
Song van het Jaar podia:
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1971:
1. The Doors - Riders on the Storm
2. David Bowie - Life on Mars?
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1986
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. Talk Talk - Living in Another World
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2008:
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1971:
1. The Doors - Riders on the Storm
2. David Bowie - Life on Mars?
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1986
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. Talk Talk - Living in Another World
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2008:
1
geplaatst: 1 februari 2020, 15:03 uur
Thanks Edgar18. Heeft Amy het op een haar na toch maar mooi geflikt om alle Portishoofd-mastodonten te verslaan

0
geplaatst: 1 februari 2020, 15:04 uur
Portishead schaart zich naast David Bowie, The Cure, The Smiths en Arcade Fire in het rijtje tweevoudig winnaars.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 15:06 uur
Ja! We Carry On is ook mooi, maar ik vind Machine Gun nog wel een paar tandjes beter.
0
geplaatst: 1 februari 2020, 15:15 uur
Mooie winnaar!
Gelukkig geen Amy Macdonald op het hoogste podium 
Gelukkig geen Amy Macdonald op het hoogste podium 
1
geplaatst: 1 februari 2020, 15:29 uur
Props Edgar18 voor het wederom in goede banen leiden van dit mooie gezelschapsspel 
Een iets gevarieerdere selectie van de finale komt het spel meestal ten goede, al was er nog genoeg kwaliteit te bespeuren. Jammer dat er niet echt spannende verassingen tussen zaten. Behalve Amy dan, maar laten we het er op houden dat ik mijn Amy quota van dit decennium weer gehaald heb

Een iets gevarieerdere selectie van de finale komt het spel meestal ten goede, al was er nog genoeg kwaliteit te bespeuren. Jammer dat er niet echt spannende verassingen tussen zaten. Behalve Amy dan, maar laten we het er op houden dat ik mijn Amy quota van dit decennium weer gehaald heb
2
geplaatst: 1 februari 2020, 18:06 uur
dumb_helicopter schreef:
Vreselijke top-3...
Vreselijke top-3...
Ja, daar hadden gewoon Painting, Amenra en ye moeten staan...
* denotes required fields.