MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020

zoeken in:
Ichiko ❤️

1. Shame - Snow Day
2. Adrianne Lenker - anything
3. Phoebe Bridgers - I Know the End
4. Yves Tumor - Kerosene!

1. Against All Logic - Fantasy

3. Shame - Snow Day

4. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.

Misschien niet eens de zwakste halve finale, maar wel waar ik het minst een emotionele band mee heb. Fantasy en anything zouden leuke finalisten zijn, maar als het vier andere worden ga ik daar niet om treuren. Neen, de invulling van de finale is sowieso al geslaagd. Om de uitkomst van de finale te laten slagen is er maar één ding nodig. En daarom juich ik in deze ladder stiekem vooral voor Shame, Phoebe, Yves en Adrianne. EDIT: bravo VladTheImpaler

Ik begin hem namelijk wel een beetje te knijpen met zoveel concurrerende electronica/dance.

Teunnis schreef:
En daarom juich ik in deze ladder stiekem vooral voor Shame, Phoebe, Yves en Adrianne. EDIT: bravo VladTheImpaler

Soms heb ik wel eens smaak.

1. Shame - Snow Day
2. Against All Logic - Fantasy
3. Phoebe Bridgers - I Know The End
4. Adrianne Lenker - anything

Over hiphop: ik vind dat het genre het prima heeft gedaan. De pech is alleen dat de sterkste hiphop van 2020 relatief ontoegankelijke hiphop was: R.A.P. Ferreira, Moor Mother & Billy Woods, Armand Hammer, clipping, JPEGMAFIA. Van de wat grotere namen die je hier ook kunt verwachten was Denzel Curry misschien iets té heftig en RTJ net wat te veel "been there, done that".

1. Kate NV - Plans
2. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
3. Shame - Snow Day
4. Phoebe Bridgers - I Know The End

Teunnis schreef:
Over hiphop: ik vind dat het genre het prima heeft gedaan. De pech is alleen dat de sterkste hiphop van 2020 relatief ontoegankelijke hiphop was: R.A.P. Ferreira, Moor Mother & Billy Woods, Armand Hammer, clipping, JPEGMAFIA. Van de wat grotere namen die je hier ook kunt verwachten was Denzel Curry misschien iets té heftig en RTJ net wat te veel "been there, done that".

Woorden uit mijn mond Teunnis, 2020 was een heerlijk hiphop jaartje, maar vooral met de focus wat meer in de underground. Ik had misschien wel verwacht dat Gibbs het wat beter zou doen (Something to Rap About, anyone?). En peggy blijft underrated hiero, misschien dat hij ooit nog eens de Charli XcX treatment krijgt en er wat vertraagde waardering opwaait.

Something to Rap About heeft inderdaad wel finalepotentie. Of nja, blijkbaar niet. Ik ben ook erg benieuwd naar de verdere carrière van Peggy. Ik vrees een beetje dat het hierbij blijft, qua erkenning/bekendheid.

EDIT: Wanneer komt er een Tyler & Alchemist colab album?

RTJ been there, done that ben ik het wel stevig mee oneens, Teun. Dat gevoel heb ik bij heel veel nummers van hen (sinds RTJ3), maar net a few words to the firing squad voelde weer ontzettend urgent en relevant, o.m. door het (verrassend) uitblijven van een soort drop waarbij de climax dan door een soort free-jazzachtige saxpassage wordt gedragen. Ook de tekst is opvallend emotioneel en oprecht, zonder al te veel cliché hiphoppoespas. Wat mij betreft één van hun beste nummers ooit.

Dat Denzels Cosmic.m4a hier in de eerste ronde werd uitgeschakeld was een serieuze schok. Hoe dan? Jammer voor de diversiteit in ieder geval, dat er geen hiphopplaat in de finale staat.

De uitslag van die vorige ladder is sowieso om van te huilen. Eefje... Hoe halen jullie het in jullie godverdomse bol?

1. Yves Tumor - Kerosene!
2. Kate NV - Plans
3. Shame - Snow Day

5. Adrianne Lenker - anything
6. Against All Logic - Fantasy
7. Pongo - Uwa
8. Phoebe Bridgers - I Know The End

In deze ladder heb ik vier duidelijke favorieten, maar ook voor de onderste vier voel ik op z'n minst sympathie. Kate gun ik het het hardst, Yves verdient het - na het vreemd wegvallen van Gospel for a New Century - het meest.

2. Phoebe Bridgers - I Know The End
3. Pongo - Uwa

Deze keer geraken we hopelijk écht van Kate NV af?
Veel degelijkheid, maar weinig toppers in deze ladder.

Bijzonder matige uitslag. Qua commentaar kan ik me grotendeels bij Plop aansluiten.

1. Yves Tumor - Kerosene!
2. Pongo - Uwa
3. Kate NV - Plans
4. Adrianne Lenker - anything

Yves Tumor had hier natuurlijk met Gospel for a New Century moeten staan. Ter compensatie toch maar Kerosene! op één, want ook de rest van dit achttal is weinig spectaculair.

Ploppesteksel schreef:
De uitslag van die vorige ladder is sowieso om van te huilen. Eefje... Hoe halen jullie het in jullie godverdomse bol?

Een Eefje hoort in de finale, maar dan liever De Parade (een klassieker!!). Ik heb Eefje hoog zitten, maar haar songwriting begint Bløfiaanse trekjes te vertonen (o.a. Stilstand). Haar nieuwste single Storm klinkt ook niet al te best met vage teksten over ritselende veren en een “orkaan die we doen razen”, op een bedje van matige dance.

Als we toch wat indie in de finale zouden hebben, dan waren Kyoto of One More Second voor mij stukken betere kandidaten dan Eefje tout court. Absoluut niet slecht, maar blijft te weinig hangen om echt een memorabele indruk na te laten. Sowieso begint er wel wat Eefje-moeheid op te treden bij mij op dit forum. The Beatles in de sixties waren er op vlak van lyrische reacties niets tegen.

Eén ding is zeker, ik verheug me nu al op de reactie van Gretz.

1. Adrianne Lenker - anything
2. Yves Tumor - Kerosene!
4. Shame - Snow Day

5. Against All Logic - Fantasy

3. Pongo - Uwa

1. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
2. Pongo - Uwa
3. Yves Tumor - Kerosene!

Zou het iedereen lukken om te stemmen voor morgenochtend 07:00? Dan wil ik de aller aller aller allerlaatste 2020 ladder sluiten en de GRAND FINALE op gaan zetten.

Zet zaterdag a.s. 1 mei maar vast in de agenda. Vanaf 18:00 tot 23:30, de live reveal van de finale uitslag via Beatsense

Zeer sterk. Kate NV en Yves Tumor mogen ook zeker de finale in.

1. Adrianne Lenker - anything
4. Shame - Snow Day

Phoebe en Pongo moeten sowieso de finale in. Daaronder zit alles ontzettend dicht op elkaar en kan ik met allemaal leven.

1. Phoebe Bridgers - I Know The End
2. Pongo - Uwa
3. Against All Logic - Fantasy
4. Adrianne Lenker - anything

5. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
6. Shame - Snow Day
7. Yves Tumor - Kerosene!
8. Kate NV - Plans

1. Pongo - Uwa
3. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.

De top 2 zou sowieso punten krijgen in de finale.

3. Adrianne Lenker - anything
4. Shame - Snow Day

1. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
2. Pongo - Uwa
3. Against All Logic - Fantasy
4. Kate NV - Plans

4. Pongo - Uwa

1. Shame - Snow Day
4. Yves Tumor - Kerosene!

Ichiko in de finale
Geen hiphop in de finale.

De top 2 hier behoort tot het allerbeste van 2020 en zou de finale voor mij compleet maken. De 4 daarachter gun ik het ook, al hadden die allemaal (en vooral A.A.L) nog betere nummers in de strijd. Voor Phoebe geldt dit al helemaal, dit vind ik de minste track van het album.

1. Kate NV - Plans
2. Pongo - Uwa

5. Yves Tumor - Kerosene!
6. Against All Logic - Fantasy
7. Shame - Snow Day
8. Phoebe Bridgers - I Know The End

4. Kate NV - Plans

aerobag schreef:
Zet zaterdag a.s. 1 mei maar vast in de agenda. Vanaf 18:00 tot 23:30, de live reveal van de finale uitslag via Beatsense
Oh lol, dan kan ik niet. Maar jullie heel veel plezier lieverds!
https://media1.tenor.com/images/87c445035efe553e970108d45466b8ae/tenor.gif?itemid=19247959

Duidelijke top 3, mijn grootste favorieten van 2020.
Moeten absoluut in de finale!

4. Kate NV - Plans

Gast
geplaatst: vandaag om 22:05 uur

geplaatst: vandaag om 22:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.