Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2020, 15:33 uur
Die uitslag. 
Gelukkig dat dit spelletje het enige in zijn soort is, anders had ik er waarschijnlijk al sneller de brui aan gegeven.

Gelukkig dat dit spelletje het enige in zijn soort is, anders had ik er waarschijnlijk al sneller de brui aan gegeven.
1
geplaatst: 14 juni 2020, 15:53 uur
dumb_helicopter schreef:
Die uitslag.
Die uitslag.

Ik moet wel beetje gniffelen dat je steeds je hoofd tegen dezelfde steen lijkt te stoten. Dit zijn toch niet zulke verbazingwekkende uitslagen of wel?
0
geplaatst: 14 juni 2020, 15:54 uur
Veel fijne nummers, maar niet echt een uitschieter voor mij. Melomania was dat in het begin misschien wel, maar als je eenmaal door het mooie bent heen geluisterd blijkt de compositie toch wel te mager om over de volle lengte te blijven boeien.
1. Nihiloxica - Kaveera
2. Arca - Time
3. Mabe Fratti - Dirección
4. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
5. Sohnarr - Melomania
6. King Krule - Alone, Omen 3
7. The Mysterines - I Win Every Time
8. Jason Isbell and The 400 Unit - Overseas
1. Nihiloxica - Kaveera
2. Arca - Time
5. Sohnarr - Melomania
6. King Krule - Alone, Omen 3
7. The Mysterines - I Win Every Time
8. Jason Isbell and The 400 Unit - Overseas
1
geplaatst: 14 juni 2020, 16:08 uur
aerobag schreef:
Ik moet wel beetje gniffelen dat je steeds je hoofd tegen dezelfde steen lijkt te stoten. Dit zijn toch niet zulke verbazingwekkende uitslagen of wel?
(quote)
Goh, ofwel ben ik sterk blijven hangen in mijn muzieksmaak, ofwel is de smaak hier op enkele jaren tijd veel alternatiever geworden. Vroeger gingen degelijke tot zeer goede indie/rocknummers vlot door, nu is het eerder een uitzondering geworden. Ik heb het gevoel dat de stemmers die vroeger eerder gelijkmatig verdeeld waren, nu een pak progressiever zijn. Hierdoor vind ik hier tegenwoordig toch wat minder mijn ding in terug.
Kort door de bocht met toepassing tot de vorige ladder: een Paradise Lost ging het nooit gehaald hebben, maar een Muzz of Husbands ging vermoedelijk wel één vertegenwoordiger een ronde verder hebben gehad. Omgekeerd zou een Park of Apollo Brown het mogelijk gehaald hebben, maar veel moeizamer dan dat nu het geval is.
Ik vind het fijne in dit spelletje dat er een leuke afwisseling is die het ver schoppen tussen nummers die ik direct een warm hart toedraag, nummers die wat tijd nodig hebben maar uiteindelijk wel groeien en nummers die me totaal niets doen. Momenteel zitten de nummers in de tweede en (vooral) de derde categorie.
0
geplaatst: 14 juni 2020, 16:18 uur
1. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
2. Arca - Time
4. Nihiloxica - Kaveera
2. Arca - Time
4. Nihiloxica - Kaveera
1
geplaatst: 14 juni 2020, 16:33 uur
dumb_helicopter schreef:
Goh, ofwel ben ik sterk blijven hangen in mijn muzieksmaak, ofwel is de smaak hier op enkele jaren tijd veel alternatiever geworden. Vroeger gingen degelijke tot zeer goede indie/rocknummers vlot door, nu is het eerder een uitzondering geworden. Ik heb het gevoel dat de stemmers die vroeger eerder gelijkmatig verdeeld waren, nu een pak progressiever zijn. Hierdoor vind ik hier tegenwoordig toch wat minder mijn ding in terug.
Kort door de bocht met toepassing tot de vorige ladder: een Paradise Lost ging het nooit gehaald hebben, maar een Muzz of Husbands ging vermoedelijk wel één vertegenwoordiger een ronde verder hebben gehad. Omgekeerd zou een Park of Apollo Brown het mogelijk gehaald hebben, maar veel moeizamer dan dat nu het geval is.
(quote)
Ik vermoed dat het een beetje van beide is, een verandering in het stemklimaat en je eigen voorkeuren die niet meer helemaal stroken met de populaire genres van het moment. Je concludeerde geloof ik zelf laatst al dat hiphop het grootste genre van het moment is en inderdaad, HipHop is de afgelopen 5 jaar verreweg het meest gestreamde genre geweest op spotify (ook in Nederland). Daarnaast vermoed ik dat electronica daar niet zo ver achter ligt en dat de waardering voor pop ook steeds meer toeneemt. (indie) rock heeft het daardoor duidelijk lastiger, zoals ook te zien is op bijvoorbeeld RYM. (ik beweer overigens niet dat Streams = Kwaliteit, maar het zegt wel wat over de populariteit).
Een topic met ene progressief karakter zal natuurlijk ook progressievere stemmers trekken. Waardoor je ook weer eerder krijgt dat een ‘degelijk’ electronica nummer het eerder haalt dan een ‘degelijk’ rock nummer
1
geplaatst: 14 juni 2020, 16:37 uur
Whoa, dikke copypaste van Gyzz hiero. Met de toevoeging dat Sohnarr en King Krule ook zeer smakelijk zijn
2. Arca - Time
4. Nihiloxica - Kaveera
2. Arca - Time
4. Nihiloxica - Kaveera
0
geplaatst: 14 juni 2020, 17:05 uur
dumb_helicopter schreef:
Goh, ofwel ben ik sterk blijven hangen in mijn muzieksmaak, ofwel is de smaak hier op enkele jaren tijd veel alternatiever geworden.
Ik zal nooit vergeten dat DNA. HUMBLE., ELEMENT. en FEAR. niet eens de jaarfinale haalden. Dat was wel de meest donkere periode (no pun intended) die dit topic gekend heeft.Goh, ofwel ben ik sterk blijven hangen in mijn muzieksmaak, ofwel is de smaak hier op enkele jaren tijd veel alternatiever geworden.
Ik wil nog graag op deze ladder stemmen. Misschien vandaag en anders morgen.
1
geplaatst: 14 juni 2020, 17:15 uur
Nee. Apollo Brown staat eerste, dus correcte uitslag. Al de rest boeit niet

0
geplaatst: 14 juni 2020, 17:18 uur
1. Mabe Fratti - Dirección 
2. Nihiloxica - Kaveera
3. Arca - Time

2. Nihiloxica - Kaveera
3. Arca - Time
0
geplaatst: 14 juni 2020, 17:19 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik zal nooit vergeten dat DNA. HUMBLE., ELEMENT. en FEAR. niet eens de jaarfinale haalden. Dat was wel de meest donkere periode (no pun intended) die dit topic gekend heeft. En tegelijkertijd won Kendrick twee jaar eerder drie maandedities op rij en stond ie met twee nummers in de Grote Finale (waarvan er 1 won). Het is niet dat alles wat de beste man uitbrengt tot het summum van de hiphop behoort hè. Er is ook maar een select gezelschap van twaalf nummers dat überhaupt de jaarfinale haalt. Geen schande als je daar niet bijhoort

0
geplaatst: 14 juni 2020, 17:20 uur
Nou... veel wel hoor
.
Bovendien is er nogal een verschil tussen het hele zooitje winnen of niet eens de maand top twintig halen.
Edit: Ik heb het over de tweehonderdveertig liedjes die aan het einde van het jaar de strijd met elkaar aangaan Gretz.
. Bovendien is er nogal een verschil tussen het hele zooitje winnen of niet eens de maand top twintig halen.
Edit: Ik heb het over de tweehonderdveertig liedjes die aan het einde van het jaar de strijd met elkaar aangaan Gretz.
0
geplaatst: 14 juni 2020, 17:24 uur
Ja, als het huidige deelnemersveld in 2017 had meegedaan had Kendrick ongetwijfeld hogere ogen gegooid met z'n singles van toen. Maar dan hadden wel wellicht al vroegtijdig afscheid moeten nemen van bijvoorbeeld Stefan en Lisette, Adrift of Baby Luv, dat was ook zonde geweest nietwaar?
FEAR. is trouwens nooit genomineerd geweest, dan is het ook lastig om een maandfinale te halen
FEAR. is trouwens nooit genomineerd geweest, dan is het ook lastig om een maandfinale te halen

0
geplaatst: 14 juni 2020, 17:27 uur
Ah top, dan kan ik die in 2027 nomineren als Kenny de single dropt ter ere van het tienjarig jubileum.
1
geplaatst: 14 juni 2020, 17:44 uur
Edgar18 schreef:
Ah top, dan kan ik die in 2027 nomineren als Kenny de single dropt ter ere van het tienjarig jubileum.
Ter ere dat ie dan president van Amerika geworden is, met Kanye als vice president
0
geplaatst: 14 juni 2020, 17:45 uur
1. Jason Isbell and The 400 Unit - Overseas
2. The Mysterines - I Win Every Time
3. Sohnarr - Melomania
4. Mabe Fratti - Dirección
5. King Krule - Alone, Omen 3
3. Sohnarr - Melomania
5. King Krule - Alone, Omen 3
0
geplaatst: 14 juni 2020, 18:05 uur
1. Mabe Fratti - Dirección
2. Nihiloxica - Kaveera
3. King Krule - Alone, Omen 3
4. Arca - Time
5. Sohnarr - Melomania
2. Nihiloxica - Kaveera
4. Arca - Time
5. Sohnarr - Melomania
0
geplaatst: 14 juni 2020, 19:14 uur
1. Arca - Time
2. Nihiloxica - Kaveera
3. Sohnarr - Melomania
4. King Krule - Alone, Omen 3
2. Nihiloxica - Kaveera
3. Sohnarr - Melomania
0
geplaatst: 14 juni 2020, 20:37 uur
3. Nihiloxica - Kaveera
4. Arca - Time
3. Nihiloxica - Kaveera
4. Arca - Time
0
geplaatst: 14 juni 2020, 21:01 uur
1. Nihiloxica - Kaveera
2. Jason Isbell and The 400 Unit - Overseas
4. Arca - Time
2. Jason Isbell and The 400 Unit - Overseas
4. Arca - Time
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 juni 2020, 22:48 uur
1. Arca - Time
2. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
3. Nihiloxica - Kaveera
5. Mabe Fratti - Dirección
6. Sohnarr - Melomania
Top notch ontdekking op 2, jammer dat ik het op een enkele luisterbeurt moet waarderen want ik denk dat Dirección een groeier is.
3. Nihiloxica - Kaveera
5. Mabe Fratti - Dirección
6. Sohnarr - Melomania
Top notch ontdekking op 2, jammer dat ik het op een enkele luisterbeurt moet waarderen want ik denk dat Dirección een groeier is.
0
geplaatst: 15 juni 2020, 10:41 uur
Toffe top-4!
1. Nihiloxica - Kaveera
2. Arca - Time
3. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
1. Nihiloxica - Kaveera
2. Arca - Time
3. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
0
geplaatst: 15 juni 2020, 11:29 uur
2. King Krule - Alone, Omen 3
3. Jason Isbell and The 400 Unit - Overseas
4. Arca - Time
2. King Krule - Alone, Omen 3
4. Arca - Time
0
geplaatst: 15 juni 2020, 12:02 uur
Ela Minus is fijne ontdekking!
2. Sohnarr - Melomania
2. Sohnarr - Melomania
0
geplaatst: 15 juni 2020, 13:33 uur
2. Sohnarr - Melomania
4. The Mysterines - I Win Every Time
2. Sohnarr - Melomania
4. The Mysterines - I Win Every Time
0
geplaatst: 15 juni 2020, 16:25 uur
1. Jason Isbell and The 400 Unit - Overseas
3. The Mysterines - I Win Every Time
3. The Mysterines - I Win Every Time
0
geplaatst: 15 juni 2020, 16:28 uur
0
geplaatst: 15 juni 2020, 16:38 uur
* denotes required fields.