Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2020, 19:15 uur
Lekkere finale, hoor! 10 van de 12 kregen in de vorige ronde punten van mij. Er is naar me geluisterd. 

0
geplaatst: 27 juli 2020, 21:57 uur
8 van de 12 erg lekker, dus een prima finale!
1. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
2. Aera - Prana
3. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
4. Keleketla! - International Love Affair
5. Phoebe Bridgers - I Know The End
6. Jayda G - Both of Us
7. Kate NV - Plans
8. SAULT - Wildfires
2. Aera - Prana
3. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
4. Keleketla! - International Love Affair
6. Jayda G - Both of Us
7. Kate NV - Plans
8. SAULT - Wildfires
0
geplaatst: 27 juli 2020, 22:06 uur
Letrux krijgt het voordeel van de nieuwigheid bij mij, de rest van mijn top 5 ken ik toch wel allemaal wel al een tijdje.
2. Letrux - Vai Brotar
3. Jayda G - Both of Us
4. Kate NV - Plans
5. Lianne La Havas - Bittersweet
6. Aera - Prana
7. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
8. Keleketla! - International Love Affair
9. Phoebe Bridgers - I Know The End
10. Kairon; IRSE! - An Bat None
11. SAULT - Wildfires
12. Phoebe Bridgers - I See You
2. Letrux - Vai Brotar
3. Jayda G - Both of Us
4. Kate NV - Plans
6. Aera - Prana
9. Phoebe Bridgers - I Know The End
11. SAULT - Wildfires
12. Phoebe Bridgers - I See You
3
geplaatst: 28 juli 2020, 11:27 uur
Dat Chapter 319, Inside/Outside en Ingrid niet in de finale staan is onvergeeflijk en dat weten jullie stiekem ook wel. Blijft over dit zootje ongeregeld, wel nog zeker van een prima niveau. Met Prana kan ik weinig, de rest gaat van behoorlijk tot zeer goed. Als Peggy Gou niet had bestaan sprokkelt Both of Us hier misschien nog wel een puntje. En ja, Hypnotized is ook een copycat maar die dig ik wel weer enorm, hypocriet hè?
1. Letrux - Vai Brotar
2. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
3. SAULT - Wildfires
4. Kate NV - Plans
6. Lianne La Havas - Bittersweet
8. Phoebe Bridgers - I See You
9. Keleketla! - International Love Affair
10. Jayda G - Both of Us
11. Kairon; IRSE! - An Bat None
12. Aera - Prana
1. Letrux - Vai Brotar
2. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
3. SAULT - Wildfires
4. Kate NV - Plans
6. Lianne La Havas - Bittersweet
10. Jayda G - Both of Us
12. Aera - Prana
0
geplaatst: 28 juli 2020, 13:33 uur
Uitstekende finale met Letrux als fijnste ontdekking en Bittersweet als een van de beste songs van het jaar.
1. Lianne La Havas - Bittersweet / 9,25
2. Kate NV - Plans / 8,75
3. Letrux - Vai Brotar / 8,5
4. SAULT - Wildfires / 8
5. Jayda G - Both of Us / 7,5
6. Keleketla! - International Love Affair / 7,25
7. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized / 7,25
8. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327 / 7
9. Phoebe Bridgers - I Know The End / 6,5
10. Aera - Prana / 6
11. Phoebe Bridgers - I See You / 5
12. Kairon; IRSE! - An Bat None / 5
Wel opvallend dat 6 van de 12 finalisten afkomstig zijn uit ladder 4 en 5, achteraf de ladders des doods...
Jammer dat 3 en 4 niet in aanmerking komen voor de MuMeAfrekening, anders zouden ze daar bij mij wel in (hebben ge)staan.
Verder voor het 2 onvoldoens in de finalie: Kairon;IRSE! vond ik in het begin wel tof, maar heb hem nu een keer of 6 gehoord en hoor er nu niet veel meer in. Met Phoebe's muziek krijg ik maar geen klik, al vind ik I Know The End wel mooi. Maar dat klinkt eigenlijk ook meer als een Sufjan-anno Illinoise-nummer met veel toeters en bellen.
Alles bij elkaar weer erg blij met dit topic. Altijd leuk om dingen buiten je 'comfort zone' (lees: release radar/Spotify logaritmes) te luisteren.
1. Lianne La Havas - Bittersweet / 9,25
2. Kate NV - Plans / 8,75
3. Letrux - Vai Brotar / 8,5
4. SAULT - Wildfires / 8
5. Jayda G - Both of Us / 7,5
6. Keleketla! - International Love Affair / 7,25
7. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized / 7,25
8. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327 / 7
9. Phoebe Bridgers - I Know The End / 6,5
10. Aera - Prana / 6
11. Phoebe Bridgers - I See You / 5
12. Kairon; IRSE! - An Bat None / 5
Wel opvallend dat 6 van de 12 finalisten afkomstig zijn uit ladder 4 en 5, achteraf de ladders des doods...
Jammer dat 3 en 4 niet in aanmerking komen voor de MuMeAfrekening, anders zouden ze daar bij mij wel in (hebben ge)staan.
Verder voor het 2 onvoldoens in de finalie: Kairon;IRSE! vond ik in het begin wel tof, maar heb hem nu een keer of 6 gehoord en hoor er nu niet veel meer in. Met Phoebe's muziek krijg ik maar geen klik, al vind ik I Know The End wel mooi. Maar dat klinkt eigenlijk ook meer als een Sufjan-anno Illinoise-nummer met veel toeters en bellen.
Alles bij elkaar weer erg blij met dit topic. Altijd leuk om dingen buiten je 'comfort zone' (lees: release radar/Spotify logaritmes) te luisteren.
1
geplaatst: 28 juli 2020, 20:36 uur
Blij verrast met twee keer Phoebe in de finale. Die beide steken dan ook met kop en schouders boven de rest uit. De nummers 3 t/m 6 zijn fijn om te horen en hoewel ik ze zelf niet op zou zetten, zou ik ze ook niet wegdrukken als ik ze ergens voorbij zou horen komen. Vanaf nummer 7 heb ik ze voor kennisgeving aangenomen en hoor ik ze komend jaar wel weer eens tijdens de grote finale.
"It's amazing to me how much you can say
When you don't know what you're talking about"
1. Phoebe Bridgers - I See You
2. Phoebe Bridgers - I Know The End
3. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
4. SAULT - Wildfires
6. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
7. Letrux - Vai Brotar
8. Kate NV - Plans
11. Jayda G - Both of Us
12. Aera - Prana
"It's amazing to me how much you can say
When you don't know what you're talking about"

1. Phoebe Bridgers - I See You
2. Phoebe Bridgers - I Know The End
4. SAULT - Wildfires
6. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
7. Letrux - Vai Brotar
8. Kate NV - Plans
11. Jayda G - Both of Us
12. Aera - Prana
1
geplaatst: 28 juli 2020, 20:41 uur
herman schreef:
Met Phoebe's muziek krijg ik maar geen klik, al vind ik I Know The End wel mooi. Maar dat klinkt eigenlijk ook meer als een Sufjan-anno Illinoise-nummer met veel toeters en bellen.
Jij bent pas de eerste persoon die ik de vergelijking tussen Phoebe en Sufjan zie maken, maar ik heb precies dezelfde associatie. Geldt overigens niet alleen voor I Know the End, maar ook voor de rest van het album (zeg ik als Sufjan Stevens-leek). Met Phoebe's muziek krijg ik maar geen klik, al vind ik I Know The End wel mooi. Maar dat klinkt eigenlijk ook meer als een Sufjan-anno Illinoise-nummer met veel toeters en bellen.

1
geplaatst: 28 juli 2020, 21:42 uur
2. Phoebe Bridgers - I See You
3. Phoebe Bridgers - I Know the End
4. Jayda G - Both of Us
5. SAULT - Wildfires
6. Kate NV - Plans
7. Lianne La Havas - Bittersweet
8. Aera - Prana
9. Letrux - Vai Brotar
3. Phoebe Bridgers - I Know the End
4. Jayda G - Both of Us
5. SAULT - Wildfires
6. Kate NV - Plans
7. Lianne La Havas - Bittersweet
8. Aera - Prana
9. Letrux - Vai Brotar
1
geplaatst: 28 juli 2020, 21:52 uur
Prima finale! Ik hoef geen onvoldoendes uit te delen en de bovenste 7 verdienen allemaal een plekje op het ereschavot. Het zit echt ontzettend dicht op elkaar bovenin en mijn podium is er uiteindelijk nog flink anders uit komen te zien dan ik een uur geleden in mijn hoofd had.
1. Phoebe Bridgers - I Know The End
2. Jayda G - Both of Us
3. SAULT - Wildfires
4. Lianne La Havas - Bittersweet
5. Aera - Prana
6. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
7. Kate NV - Plans
11. Letrux - Vai Brotar
12. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
Ik heb net even opgezocht waar Kate NV vandaan komt, want ik kon de taal wat lastig thuisbrengen. Rusland dus, dat had ik niet zien aankomen.
2. Jayda G - Both of Us
3. SAULT - Wildfires
4. Lianne La Havas - Bittersweet
5. Aera - Prana
7. Kate NV - Plans
11. Letrux - Vai Brotar
12. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
Ik heb net even opgezocht waar Kate NV vandaan komt, want ik kon de taal wat lastig thuisbrengen. Rusland dus, dat had ik niet zien aankomen.
3
geplaatst: 29 juli 2020, 10:31 uur
We hebben wederom een uitstekende finale bijeengespeeld! Het was spannend voor de 1e plek bij mij, tussen de heerlijk dromerige house van Aera en het prijsnummer van Punisher. Sowieso heeft het nieuwe album mij ruimschoots overtuigd, maar I Know the End is de prachtige climax van het album en verdient de eerste plaats. I See You was ik in eerste instantie minder van overtuigd, maar het kwartje viel in albumcontext en zodoende krijgt deze ook nog punten van mij.
Op de 3e plek vinden we Jayda G, leuk dat ze in de finale staat. Tweede finale op rij dat een nummer de finale haalt, dat redelijk afgemaakt werd toen ik het plaatste in 'Maak Kennis Met...'-topic. Misschien moeten we concluderen dat het wellicht wel een goede bron van nummers is, maar dat de mensen daar er gewoon weinig kijk op hebben
Letrux was mijn mooiste ontdekking deze maand, vooral die discoclimax aan het einde is erg fijn.
Bij Hypnotized viel het kwartje recent eindelijk, maar in al dit geweld vallen ze net buiten de punten, evenals mooie ontdekking Wildfires. Keleketla! past in principe goed in mijn straatje, maar is tot op heden nog niet echt aangeslagen bij mij. Zelfde geldt voor 327, maar dat komt met name door de stem van Westside Gunn, verder is het wel een sterke track namelijk. Kate NV beviel bij de finale luisterbeurt beter, terwijl ik op Kairon; IRSE! na een aantal luisterbeurten juist al ben uitgeluisterd. Laatste plaats is voor Lianne La Havas, niet slecht, wel redelijk saai.
2. Aera - Prana
3. Jayda G - Both of Us
4. Letrux - Vai Brotar
5. Phoebe Bridgers - I See You
7. SAULT - Wildfires
9. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
10. Kate NV - Plans
12. Lianne La Havas - Bittersweet
Op de 3e plek vinden we Jayda G, leuk dat ze in de finale staat. Tweede finale op rij dat een nummer de finale haalt, dat redelijk afgemaakt werd toen ik het plaatste in 'Maak Kennis Met...'-topic. Misschien moeten we concluderen dat het wellicht wel een goede bron van nummers is, maar dat de mensen daar er gewoon weinig kijk op hebben
Letrux was mijn mooiste ontdekking deze maand, vooral die discoclimax aan het einde is erg fijn.Bij Hypnotized viel het kwartje recent eindelijk, maar in al dit geweld vallen ze net buiten de punten, evenals mooie ontdekking Wildfires. Keleketla! past in principe goed in mijn straatje, maar is tot op heden nog niet echt aangeslagen bij mij. Zelfde geldt voor 327, maar dat komt met name door de stem van Westside Gunn, verder is het wel een sterke track namelijk. Kate NV beviel bij de finale luisterbeurt beter, terwijl ik op Kairon; IRSE! na een aantal luisterbeurten juist al ben uitgeluisterd. Laatste plaats is voor Lianne La Havas, niet slecht, wel redelijk saai.
2. Aera - Prana
3. Jayda G - Both of Us
4. Letrux - Vai Brotar
5. Phoebe Bridgers - I See You
7. SAULT - Wildfires
9. Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
10. Kate NV - Plans
12. Lianne La Havas - Bittersweet
1
geplaatst: 29 juli 2020, 10:47 uur
0
geplaatst: 29 juli 2020, 10:57 uur
Vreemd dat Hypnotized nu pas valt bij jou. Is al maanden on repeat op de radio en vrij rechttoe rechtaan zonder verborgen bodems. Leuk nummer, maar niet bepaalt iets wat je tig moet horen om het sublieme ervan te ervaren.
Fijn om te zien trouwens dat er nog anderen zijn die Lianne en Kate niet bepaald tot het meest opwindende (lees: regelrecht saai) rekenen.
Fijn om te zien trouwens dat er nog anderen zijn die Lianne en Kate niet bepaald tot het meest opwindende (lees: regelrecht saai) rekenen.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:05 uur
Titmeister schreef:
Letrux was mijn mooiste ontdekking deze maand, vooral die discoclimax aan het einde is erg fijn.
Letrux was mijn mooiste ontdekking deze maand, vooral die discoclimax aan het einde is erg fijn. Letrux kent hetzelfde lot als Jayda G, die had ik tevergeefs ook al een keer aangeboden in Maak kennis met.... Maar altijd mooi om te zien dat de nummers dan toch een herevaluatie krijgen, ook bij u, Tit
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:18 uur
dumb_helicopter schreef:
Is al maanden on repeat op de radio
Is al maanden on repeat op de radio
Uit nieuwsgierigheid, welke radiostations draaien deze plaat? Ik ben namelijk verbaasd dat dit geen Top 40 hit is, al helemaal als er wel veel airplay is.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:34 uur
Mausie schreef:
Uit nieuwsgierigheid, welke radiostations draaien deze plaat? Ik ben namelijk verbaasd dat dit geen Top 40 hit is, al helemaal als er wel veel airplay is.
(quote)
Studio Brussel dagelijks minstens 5 keer. Ik denk dat ik het deze week al elke dag op de ochtendshow gehoord heb. Geen idee of de popzender het ook in hun playlist hebben.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:43 uur
dumb_helicopter schreef:
Studio Brussel dagelijks minstens 5 keer. Ik denk dat ik het deze week al elke dag op de ochtendshow gehoord heb. Geen idee of de popzender het ook in hun playlist hebben.
(quote)
Haha sowieso niet, dit is voor Studio Brussel al een grote stap uit de comfortzone lijkt me

0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:52 uur
ArthurDZ schreef:
Haha sowieso niet, dit is voor Studio Brussel al een grote stap uit de comfortzone lijkt me
(quote)
Waar is dit een grote stap uit de comfortzone? Toch vrij standaard EDM/pop lijkt me.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 12:03 uur
dumb_helicopter schreef:
Waar is dit een grote stap uit de comfortzone? Toch vrij standaard EDM/pop lijkt me.
(quote)
Hmm ja klopt, ik was iets te snel met mijn StuBru-bashen. Moesten ze nou Kairon; IRSE! grijsdraaien, dan was het wat anders geweest

1
geplaatst: 29 juli 2020, 12:08 uur
dumb_helicopter schreef:
Vreemd dat Hypnotized nu pas valt bij jou. Is al maanden on repeat op de radio en vrij rechttoe rechtaan zonder verborgen bodems. Leuk nummer, maar niet bepaalt iets wat je tig moet horen om het sublieme ervan te ervaren.
Misschien in België, ik heb deze in NL nog nooit op de radio gehoord. Maar om op je bevreemding in te gaan: ik vond het in eerste instantie wel een catchy, maar redelijk doorsnee nummer. Na redelijk wat luisterbeurten blijft ie nog steeds overeind staan, wat mijn waardering heeft doen groeien.
EDIT: Heb het even gecheckt. Hypnotized is 0x op de NL radiostations gedraaid.
aerobag schreef:
Letrux kent hetzelfde lot als Jayda G, die had ik tevergeefs ook al een keer aangeboden in Maak kennis met.... Maar altijd mooi om te zien dat de nummers dan toch een herevaluatie krijgen, ook bij u, Tit
(quote)
Letrux kent hetzelfde lot als Jayda G, die had ik tevergeefs ook al een keer aangeboden in Maak kennis met.... Maar altijd mooi om te zien dat de nummers dan toch een herevaluatie krijgen, ook bij u, Tit
Fair enough... Blijkt maar weer dat na 1x moeilijk oordelen is, over het algemeen

0
geplaatst: 29 juli 2020, 12:25 uur
Titmeister schreef:
Misschien in België, ik heb deze in NL nog nooit op de radio gehoord. Maar om op je bevreemding in te gaan: ik vond het in eerste instantie wel een catchy, maar redelijk doorsnee nummer. Na redelijk wat luisterbeurten blijft ie nog steeds overeind staan, wat mijn waardering heeft doen groeien.
EDIT: Heb het even gecheckt. Hypnotized is 0x op de NL radiostations gedraaid
(quote)
EDIT: Heb het even gecheckt. Hypnotized is 0x op de NL radiostations gedraaid
Had ik blijkbaar verkeerd voor dat je Belg zou zijn.
Net gecheckt op last.fm en Stubru heeft dit nummer reeds 121 keer gedraaid en dan zie ik dat er nog redelijk wat hiaten zijn in hun scrobbles. Maar PDM werd daarvoor natuurlijk ook al veel door hen gespeeld, mogelijk zit daar het verschil met nl.
0
geplaatst: 29 juli 2020, 13:02 uur
3FM heeft In My Arms al een tijdje op A-rotatie in de playlist. Ik vermoed dat ze Hypnotized dan gaan draaien als de zomer eenmaal voorbij is 

1
geplaatst: 29 juli 2020, 13:59 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Jij bent pas de eerste persoon die ik de vergelijking tussen Phoebe en Sufjan zie maken, maar ik heb precies dezelfde associatie. Geldt overigens niet alleen voor I Know the End, maar ook voor de rest van het album (zeg ik als Sufjan Stevens-leek).
We zijn blijkbaar niet de enige:
Phoebe Bridgers’ song “I Know the End” sounds extremely Sufjan-esque : Sufjan - reddit.com
2
geplaatst: 29 juli 2020, 19:32 uur
Ik maak bij I Know The End toch eerder de associatie met Bright Eyes dan met Sufjan, zeker gezien de aanwezigheid van Conor Oberst en Nate Walcott op deze track.
4. SAULT - Wildfires
4. SAULT - Wildfires
15
geplaatst: 29 juli 2020, 22:56 uur
aerobag schreef:
Ik presenteer u de 12 titel-kandidaten voor de maand juni.
Ik presenteer u de 12 titel-kandidaten voor de maand juni.
Ik kijk toevallig weer eens op MusicMeter en ik zie dat dit topic nog steeds springlevend is! Leuk om te zien

Deze finale staat vol voor mij onbekende nummers

1
geplaatst: 29 juli 2020, 22:59 uur
aerobag schreef:
Erelijst der SvhJ presentatoren
Januari: De honorabele Hoi123
Februari: De tintelende Titmeister
Maart: De koesterende Koenr
April: De (s)jofele Choconas
Mei: De pientere (123)poetertjes
Juni:
(afbeelding)