Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2020, 21:10 uur
Gretz schreef:
Ik ken de precieze IMDB-formule niet uit m'n hoofd, maar hij houdt ook rekening met het aantal stemmers. Hierdoor kan een nummer dat qua gemiddelde iets lager scoort, maar wel een X aantal stemmers meer heeft in de rangschikking toch bovenaan staan.
(quote)
Ik ken de precieze IMDB-formule niet uit m'n hoofd, maar hij houdt ook rekening met het aantal stemmers. Hierdoor kan een nummer dat qua gemiddelde iets lager scoort, maar wel een X aantal stemmers meer heeft in de rangschikking toch bovenaan staan.
Dat het aantal stemmen meetelt, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar voor zover ik weet is de exacte IMDb-formule verder geheim: "In order to ensure that our rating mechanism remains effective, we do not disclose the exact method used to generate the rating."
0
geplaatst: 1 september 2020, 21:11 uur
Choconas schreef:
Dat het aantal stemmen meetelt, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar voor zover ik weet is de exacte IMDb-formule verder geheim: "In order to ensure that our rating mechanism remains effective, we do not disclose the exact method used to generate the rating."
(quote)
aerobag weet dingen.
0
geplaatst: 1 september 2020, 21:20 uur
Teun weet dingen, die heeft hem gebouwd.
Maar volgens mij is ie gewoon openbaar hoor:
weighted rank (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C
R = gem.
V = aantal stemmen
M = min. aantal stemmen
C = gem. maand
R = gem.
V = aantal stemmen
M = min. aantal stemmen
C = gem. maand
1
geplaatst: 1 september 2020, 21:22 uur
Zou het niet handig zijn om gewoon in dit soort gevallen ook altijd de transliteratie er al bij te zetten? Staat in de link die je er zelf hebt bijgevoegd.
1
geplaatst: 1 september 2020, 21:29 uur
Masimo schreef:
(quote)
Zou het niet handig zijn om gewoon in dit soort gevallen ook altijd de transliteratie er al bij te zetten? Staat in de link die je er zelf hebt bijgevoegd. Done

0
geplaatst: 1 september 2020, 21:35 uur
Edgar18 schreef:
R = gem.
V = aantal stemmen
M = min. aantal stemmen
C = gem. maand
R = gem.
V = aantal stemmen
M = min. aantal stemmen
C = gem. maand
Openbaar of niet, IMDb doet er in elk geval erg geheimzinnig over. Jij bent tenminste transparant! Wat is in de formule het minimum aantal stemmen en gem. maand?
2
geplaatst: 1 september 2020, 21:44 uur
Choconas schreef:
Openbaar of niet, IMDb doet er in elk geval erg geheimzinnig over. Jij bent tenminste transparant! Wat is in de formule het minimum aantal stemmen en gem. maand?
(quote)
https://i.imgur.com/XXHhU5p.png
Dit is in ieder geval de formule (zie de formule balk linksboven) die ons Teun hanteerde en waar ik ook nog altijd dankbaar gebruik van maak. Veel transparanter kan ik het niet maken.
0
geplaatst: 1 september 2020, 21:49 uur
jaja, en dan moet ik aan het einde van de maand alle losse scores op gaan snorren zeker

0
geplaatst: 1 september 2020, 21:59 uur
aerobag schreef:
(afbeelding)
Dit is in ieder geval de formule (zie de formule balk linksboven) die ons Teun hanteerde en waar ik ook nog altijd dankbaar gebruik van maak. Veel transparanter kan ik het niet maken.
(quote)
(afbeelding)
Oké, top!
1
geplaatst: 1 september 2020, 21:59 uur
aerobag schreef:
jaja, en dan moet ik aan het einde van de maand alle losse scores op gaan snorren zeker
Ai, die Eartheater-track niet bij de selectie? Ik geef die met terugwerkende kracht graag nog even een 10. En als dat niet genoeg is, dan Nubya Garcia - The Message Continues een 1.(quote)
0
geplaatst: 1 september 2020, 22:01 uur
aerobag schreef:
(quote)
Vrije tijd wordt schromelijk overschat
nee, maar diegene die een nieuw nummer post kan makkelijk even alle scores meenemen sinds het vorige nummer toch?
1
geplaatst: 1 september 2020, 22:04 uur
Mausie schreef:
nee, maar diegene die een nieuw nummer post kan makkelijk even alle scores meenemen sinds het vorige nummer toch?
(quote)
nee, maar diegene die een nieuw nummer post kan makkelijk even alle scores meenemen sinds het vorige nummer toch? Wat mij betreft prima hoor, maar dat betekent dus wel dat als iemand even van de laatste 2 weken al zijn scores dropt, dat de volgende poster dan van elk apart nummer weer het gemiddelde moet berekenen. Ik ben benieuwd hoe consequent mensen daarin zullen zijn.
En dan moet je die tactische stemmers zoals die verdraaide Masimo er nog uit vissen ook
0
geplaatst: 1 september 2020, 22:08 uur
30. The fin., Nariaki Obukuro - COLD spotify:track:7IWCZoqf3wtGFq6GAwKMHE
1
geplaatst: 1 september 2020, 22:18 uur
31. Tia Gostelow - ALWAYS (feat. Holy Holy) spotify:track/4t8CZgKgktKPDIlEp5JrHn
0
geplaatst: 1 september 2020, 22:19 uur
Mausie schreef:
Dan ben ik al helemaal voor ook latere stemmen meetellen, een discussie die ik laatst met Edgar18 had. Als het nu net een rustige dag is, zijn er te weinig stemmen binnen 24 uur om het gemiddelde relevant te maken, terwijl het mss een erg populair nummer onder de stemmers is als je de stemmen na 24 uur meeneemt. Uiteindelijk wil je toch de nummers die het populairst zijn meenemen naar SvhJ.
(quote)
Dan ben ik al helemaal voor ook latere stemmen meetellen, een discussie die ik laatst met Edgar18 had. Als het nu net een rustige dag is, zijn er te weinig stemmen binnen 24 uur om het gemiddelde relevant te maken, terwijl het mss een erg populair nummer onder de stemmers is als je de stemmen na 24 uur meeneemt. Uiteindelijk wil je toch de nummers die het populairst zijn meenemen naar SvhJ.
Latere stemmen worden daar toch sowieso niet gegeven en meegeteld? Of is dat recent veranderd?
edit: ik zie nu dat er nog een stuk of 10 posts na zijn gekomen, de pagina stond al even open
1
geplaatst: 1 september 2020, 22:23 uur
panjoe schreef:
Pff wat een keuzes, zeker aangezien ik waarschijnlijk morgen niet kan nomineren (ik ga een dagje naar de Efteling). Helaas zal ik hoe dan ook een berg nieuwe kwaliteitssingles links moeten laten liggen - de nieuwe van Disclosure, Yves Tumor, Sufjan Stevens, Headie One, Loods, en RTJ zijn bijvoorbeeld ook top...
26. Meetsysteem - Sinaasappels spotify:track:3KvAemBEfNCaXq1UheTur3
Pff wat een keuzes, zeker aangezien ik waarschijnlijk morgen niet kan nomineren (ik ga een dagje naar de Efteling). Helaas zal ik hoe dan ook een berg nieuwe kwaliteitssingles links moeten laten liggen - de nieuwe van Disclosure, Yves Tumor, Sufjan Stevens, Headie One, Loods, en RTJ zijn bijvoorbeeld ook top...
Ik kan er daar wel eentje van meenemen als ik morgen toevallig op tijd ben, maar ben morgen ook wel redelijk druk en sowieso de hele avond van huis.
2
geplaatst: 1 september 2020, 23:35 uur
32. Spinvis - Verzonnen Man spotify:track:1sfGDHvaxJRXjQ1zQa9snm
Als het me gegund is nomineer ik die nieuwe van Headie One sowieso nog in nominatieronde 2 hoor, wat een banger zeg! Maar Spinvis mocht hier natuurlijk ook niet ontbreken vond ik.
panjoe schreef:
Als het me gegund is nomineer ik die nieuwe van Headie One sowieso nog in nominatieronde 2 hoor, wat een banger zeg! Maar Spinvis mocht hier natuurlijk ook niet ontbreken vond ik.
3
geplaatst: 1 september 2020, 23:37 uur
Ik kom hier wel af en toe rare dingen tegen, zeg! Zo zag ik bij het doorspitten van potentiële nominaties dat Simmer (Hayley Williams) en Break My Heart (Dua Lipa) direct kansloos uitgeschakeld werden. Ik ben van beiden geen groot fan, maar toch vind ik dat ze minimaal de maandfinale hadden moeten bereiken.
En waarom is Stilstand geen maandwinnaar geworden? Zelfs niet eens de finale...
Een andere die ik klaar had liggen - maar ook van verwachtte dat ie al meegedaan had - heeft gelukkig wel gedaan wat het verdient: maandwinst voor Bicep
EDIT: ook positief verrast dat Billie Eilish beste nummer het heel goed heeft gedaan (everything i wanted), al was dat 2019
Blijft er nog meer dan genoeg over om te nomineren. Sterker nog, ik kom er totaal niet uit. Proefballonetje van A. G. Cook flopte in een ander topic en er komt alweer een album aan, dus die zet ik even in de ijskast. De krenten uit de ietwat grauwe pap van Taylor Swift hebben nog niet meegedaan. Ook gedacht aan de ontdekking van de laatste weken, Neptunian Maximalism. Planet 1999 verdient meer plays/views. Purple Disco Machine heeft nog twee floorfillers, die sowieso zullen scoren hier. En er is ook nog een knoertharde remix van Jessie Ware (EDIT: Jessie als gastartiest we te verstaan). Maar ik ga voor:
33. Sega Bodega - Salv Goes to Hollywood spotify:track:3Jtej9JOCRaF6G8Rpm4L9d
En waarom is Stilstand geen maandwinnaar geworden? Zelfs niet eens de finale...
Een andere die ik klaar had liggen - maar ook van verwachtte dat ie al meegedaan had - heeft gelukkig wel gedaan wat het verdient: maandwinst voor Bicep

EDIT: ook positief verrast dat Billie Eilish beste nummer het heel goed heeft gedaan (everything i wanted), al was dat 2019
Blijft er nog meer dan genoeg over om te nomineren. Sterker nog, ik kom er totaal niet uit. Proefballonetje van A. G. Cook flopte in een ander topic en er komt alweer een album aan, dus die zet ik even in de ijskast. De krenten uit de ietwat grauwe pap van Taylor Swift hebben nog niet meegedaan. Ook gedacht aan de ontdekking van de laatste weken, Neptunian Maximalism. Planet 1999 verdient meer plays/views. Purple Disco Machine heeft nog twee floorfillers, die sowieso zullen scoren hier. En er is ook nog een knoertharde remix van Jessie Ware (EDIT: Jessie als gastartiest we te verstaan). Maar ik ga voor:
33. Sega Bodega - Salv Goes to Hollywood spotify:track:3Jtej9JOCRaF6G8Rpm4L9d
1
geplaatst: 2 september 2020, 00:13 uur
herman schreef:
Latere stemmen worden daar toch sowieso niet gegeven en meegeteld? Of is dat recent veranderd?
edit: ik zie nu dat er nog een stuk of 10 posts na zijn gekomen, de pagina stond al even open
(quote)
Lijkt mij meer dan redelijk dat je in zo’n topic beoordelingen bijhoudt in een spreadsheet, al helemaal als het een dergelijke invloed heeft op een spel als deze
1
geplaatst: 2 september 2020, 00:21 uur
34. Greentea Peng - Hu Man spotify:track:2ZfVt2skRwfEq1Wb3D7GmP
0
geplaatst: 2 september 2020, 00:43 uur
jordidj1 schreef:
Lijkt mij meer dan redelijk dat je in zo’n topic beoordelingen bijhoudt in een spreadsheet, al helemaal als het een dergelijke invloed heeft op een spel als deze
(quote)
Zeker, ik wist alleen niet dat dat tegenwoordig gebeurde. De keren dat ik daar recent een nummer heb geplaatst heb ik eventuele latere stemmen in ieder geval niet meegenomen en alleen het gemiddelde van het voorgaande nummer uitgerekend.
3
geplaatst: 2 september 2020, 00:47 uur
Edgar was een nummer vergeten te plaatsen en werd daardoor gepasseerd... Ik zet er even een nummer voor:
Hebben jullie het nu over Headie Ones Ain't It Different? Vind ik maar povere traprap/grime. Geef me dan maar de original anthems van Crazy Town en Lady Saw. Wetende dat de UK-sound toch een beetje in de smaak valt (al kreeg Pinty amper punten
), toch nog eens een grimepoging...
36. Knucks - Home spotify:track:6Ncr1lCYnE3JHwtVK4nLAx
(album uit 2019, maar clip begin 2020 uitgebracht en daardoor veel hits gegenereerd; volgens de regels is dat oké)
Verder geneigd nog aan Eartheater (Below The Clavicle) te denken, en aan Rian Treanor (Hypnic Jerks!), NiNE8 (079Eight), Niko B (Who's That What's That), iets van Burning Fik (Flirt, Toppie, Bands), Tom VR (Acheless), India Jordan (Rave City), Eyedress (Jealous), Erland Cooper (Longhope), BLACKPINK (Ice Cream), Roza Terenzi (That Track Rewired)...
Edgar18 schreef:
35. Kelly Lee Owens feat. John Cale - Corner Of My Sky spotify:track:2cTh4cPOaNAkWVMbG0ePE2
35. Kelly Lee Owens feat. John Cale - Corner Of My Sky spotify:track:2cTh4cPOaNAkWVMbG0ePE2
Hebben jullie het nu over Headie Ones Ain't It Different? Vind ik maar povere traprap/grime. Geef me dan maar de original anthems van Crazy Town en Lady Saw. Wetende dat de UK-sound toch een beetje in de smaak valt (al kreeg Pinty amper punten
), toch nog eens een grimepoging...36. Knucks - Home spotify:track:6Ncr1lCYnE3JHwtVK4nLAx
(album uit 2019, maar clip begin 2020 uitgebracht en daardoor veel hits gegenereerd; volgens de regels is dat oké)
Verder geneigd nog aan Eartheater (Below The Clavicle) te denken, en aan Rian Treanor (Hypnic Jerks!), NiNE8 (079Eight), Niko B (Who's That What's That), iets van Burning Fik (Flirt, Toppie, Bands), Tom VR (Acheless), India Jordan (Rave City), Eyedress (Jealous), Erland Cooper (Longhope), BLACKPINK (Ice Cream), Roza Terenzi (That Track Rewired)...
0
geplaatst: 2 september 2020, 00:51 uur
Heerlijk toch, die Butterfly-sample? Maar kom maar op hoor met die grime, gaat er altijd wel in bij mij!
0
geplaatst: 2 september 2020, 07:27 uur
Ik hoop nog op nominaties voor de nieuwe singles van Ela Minus (heeft ook nog een sterke remix van Buscabulla recent uitgebracht), Sufjan Stevens, Ariwo (Titmeister?) en de self titled van Village of the Sun (Choconas?).
1
geplaatst: 2 september 2020, 09:36 uur
Vooruit, omdat ik graag Mausie please.
38. Ariwo - Flameback Dance spotify:track:10uLpwELn4w9UxW9Qd2dIv
38. Ariwo - Flameback Dance spotify:track:10uLpwELn4w9UxW9Qd2dIv
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 september 2020, 09:43 uur
Sufjan wordt vast nog genomineerd Mausie, en anders doe ik dat volgende maand. Fantastisch nummer.
0
geplaatst: 2 september 2020, 11:10 uur
Hebben jullie het over Video Game? Vind die vrij vlak afsteken tegenover de andere twee singles.
0
geplaatst: 2 september 2020, 11:31 uur
hoi123 schreef:
Hebben jullie het over Video Game? Vind die vrij vlak afsteken tegenover de andere twee singles.
Inderdaad, My Rajneesh is verreweg de beste van de drie.
* denotes required fields.