Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
2
geplaatst: 1 september 2020, 14:51 uur
Ploppesteksel schreef:
Hebben zij ook niet ooit meegedaan in SvhJ?
Hebben zij ook niet ooit meegedaan in SvhJ?
Jup. Met Four Dots (zeg ik uit mijn hoofd).
EDIT: Hmmm toch niet goed in mijn hoofd blijkbaar, getuige de bevindingen van Plop.
EDIT 2: Ploppesteksels researchskills zijn nog niet optimaal. Four Dots heeft wel degelijk meegedaan en is zelfs hun beste troef. In de maandfinale van april 2013 werd het nummer 10e en in de jaarstand 160e.
1
geplaatst: 1 september 2020, 15:06 uur
ArthurDZ schreef:
Anyway, zo zit deze finale, en mijn bijhorende presentatie, er ook alweer op. Ik vond het best uitdagend om met iets leesbaars te komen nadat eerdere finalepresentatoren de lat zo hoog gelegd hebben, dus heb ik er maar gewoon uit de losse pols al het voorgaande uitgeramd. Hopelijk hebben jullie er alsnog van genoten. Groetjes, de amusante/amoureuze/artisanale Arthur
Anyway, zo zit deze finale, en mijn bijhorende presentatie, er ook alweer op. Ik vond het best uitdagend om met iets leesbaars te komen nadat eerdere finalepresentatoren de lat zo hoog gelegd hebben, dus heb ik er maar gewoon uit de losse pols al het voorgaande uitgeramd. Hopelijk hebben jullie er alsnog van genoten. Groetjes, de amusante/amoureuze/artisanale Arthur
Zo deed ik het ook meestal hoor. Uit de losse pols levert de leukste resultaten op. Dat blijkt ook nu weer; leuk gedaan Arthur!
En ook een hele sterke top-2, al was dat ook wel de verwachting.
1
geplaatst: 1 september 2020, 17:37 uur
Teunnis schreef:
EDIT 2: Ploppesteksels researchskills zijn nog niet optimaal. Four Dots heeft wel degelijk meegedaan en is zelfs hun beste troef. In de maandfinale van april 2013 werd het nummer 10e en in de jaarstand 160e.
Ik maakte me er even makkelijk vanaf i.p.v. grondig te werk te gaan EDIT 2: Ploppesteksels researchskills zijn nog niet optimaal. Four Dots heeft wel degelijk meegedaan en is zelfs hun beste troef. In de maandfinale van april 2013 werd het nummer 10e en in de jaarstand 160e.
Toen ik in 2012 en 2016 één nummer vond, dacht ik alles wel gehad te hebben. Bedankt voor de aanvulling!En nog props voor de presentatie, Arthur!
0
geplaatst: 1 september 2020, 19:03 uur
Mogen we deze maand overigens weer twee nominaties aanleveren?
1
geplaatst: 1 september 2020, 19:11 uur
hoi123 schreef:
Aangezien we in de finale van de maand Juli weer 31 deelnemers hadden (een evenaring van het record in maart), vrees ik dat als we weer standaard naar 2 nominaties per user gaan, niet iedereen een nominatie aan kan leveren.
Is er bezwaar tegen de structuur van de afgelopen 3 maanden? Eerst één nominatie, dan na 24 uur de 2de nominatie ronde openen?
0
geplaatst: 1 september 2020, 19:15 uur
Ach, ik heb ook pas 1 keer een 2e nominatie gehad volgens mij. Ben al blij als eentje lukt.
1
geplaatst: 1 september 2020, 19:16 uur
You snooze, you lose! 

aerobag schreef:
Is er bezwaar tegen de structuur van de afgelopen 3 maanden? Eerst één nominatie, dan na 24 uur de 2de nominatie ronde openen?

2
geplaatst: 1 september 2020, 20:09 uur
Nieuwe rrrrrrrrrrrrrrrrrronde. Vanwege de aanhoudende interesse in het topic, houden we voorlopig nog steeds het gereduceerde aantal automatische nominaties aan. Komt u maar door met die interessante nominaties.
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
-De 4 hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 augustus:
clipping. - Say The Name
Jessie Ware - Save A Kiss
Idles - Grounds
Roísín Murphy - Murphy's Law
-De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand augustus uit het topic Maak kennis met... 2020
Sevdaliza - Habibi
Fat Trout Trailer Park - Gold
Nubya Garcia - The Message Continues
Serengeti & Kenny Segal - Don't Wear That Suit Ajai
-Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2020:
Billie Eilish - My Future
RVG - I Used To Love You
Master KG feat. Nomcebo - Jerusalema
Declan McKenna - Be An Astronaut
-En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van augustus. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Indien aanvulling gewenst is, worden albums meegenomen die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben. De IMDb-formule wordt gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Sevdaliza - All Rivers At Once
Motorpsycho - N.O.X. 2 - Ouroboros (Strange Loop)
Jason Molina - Whisper Away
Deep Purple - Nothing At All
Alfabetische lijst:
clipping. - Say The Name
Idles - Grounds
Róisín Murphy - Murphy's Law
RVG - I Used To Love You
Sevdaliza - Habibi
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
-De 4 hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 augustus:
clipping. - Say The Name
Idles - Grounds
Roísín Murphy - Murphy's Law
-De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand augustus uit het topic Maak kennis met... 2020
Sevdaliza - Habibi
-Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2020:
RVG - I Used To Love You
-En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van augustus. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Indien aanvulling gewenst is, worden albums meegenomen die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben. De IMDb-formule wordt gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Alfabetische lijst:
clipping. - Say The Name
Idles - Grounds
Róisín Murphy - Murphy's Law
RVG - I Used To Love You
Sevdaliza - Habibi
0
Nu mogen er nog 48 nummers genomineerd worden. Elke user mag in eerste instantie één nummer nomineren, een volgende nominatie ronde volgt na 24 uur.
DUS MORGENAVOND 2 SEPTEMBER VANAF 20:00 START RONDE 2
Zie hier nogmaals het uitgebreide nominatie reglement
Lijst van nummers die in 2019 of 2020 al hebben meegedaan:
Overzicht 2019/2020
123poetertjes, aerobag, Arbeidsdeskundige, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Cervantes,Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Mausie, MVW,panjoe, Ploppesteksel, Simon77, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt,Teunnis, Titmeister, wibro, yeahyeahyeah
DUS MORGENAVOND 2 SEPTEMBER VANAF 20:00 START RONDE 2
Zie hier nogmaals het uitgebreide nominatie reglement
Lijst van nummers die in 2019 of 2020 al hebben meegedaan:
Overzicht 2019/2020
123poetertjes, aerobag, Arbeidsdeskundige, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Cervantes,Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Mausie, MVW,panjoe, Ploppesteksel, Simon77, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt,Teunnis, Titmeister, wibro, yeahyeahyeah
0
17. Lauren Bousfield - A Joke Poorly Told spotify:track:5nO0sluaftA96bMATSpBW2
2
geplaatst: 1 september 2020, 20:12 uur
18. Blue Hawaii - I Felt Love spotify:track:1UTOFiZGQP0ACga5yDUf5h
2
geplaatst: 1 september 2020, 20:12 uur
19. Dogleg - Fox
Drop zo een link in de post, nog even te lui om naar boven te lopen
Drop zo een link in de post, nog even te lui om naar boven te lopen
0
geplaatst: 1 september 2020, 20:13 uur
20. Thunder Jackson - Led Astray spotify:track:4YEBkgxRDmoCRwybkgq3Dh
3
geplaatst: 1 september 2020, 20:22 uur
22. Marie Davidson & L'Œil Nu - Renegade Breakdown spotify:track:3HLMn2gPXDhv61qEcsvxvL
Vorige maand twee Franse nominaties in de finale. Kijken of dat deze maand weer lukt met twee (deels) Franse inzendingen.
Vorige maand twee Franse nominaties in de finale. Kijken of dat deze maand weer lukt met twee (deels) Franse inzendingen.
5
geplaatst: 1 september 2020, 20:28 uur
23. Kenneth Bager feat. Peaking Lights & islandman & Jez Phunk - Donuiorum spotify:track:08d3G5uDzHdsk9hZv4SHuX
Als nu nog iemand het nummer van Kelly Lee Owens met John Cale noemt, zijn al mijn 4 favoriete nummers die zijn uitgekomen sinds de vorige editie van de partij...
Als nu nog iemand het nummer van Kelly Lee Owens met John Cale noemt, zijn al mijn 4 favoriete nummers die zijn uitgekomen sinds de vorige editie van de partij...
0
geplaatst: 1 september 2020, 20:41 uur
aerobag schreef:
Hoe werkt nou eigenlijk die raadselachtige IMDb-formule? Waarom vallen bijvoorbeeld Kelly Lee Owens feat. John Cale en Village of the Sun af?
0
geplaatst: 1 september 2020, 20:43 uur
Choconas schreef:
Hoe werkt nou eigenlijk die raadselachtige IMDb-formule? Waarom vallen bijvoorbeeld Kelly Lee Owens feat. John Cale en Village of the Sun af?
(quote)
Je bent mij net voor. Ik was in de veronderstelling dat de hoogste gemiddelde scores werden genomineerd.
0
geplaatst: 1 september 2020, 20:47 uur
Mausie schreef:
Je bent mij net voor. Ik was in de veronderstelling dat de hoogste gemiddelde scores werden genomineerd.
(quote)
Ik ken de precieze IMDB-formule niet uit m'n hoofd, maar hij houdt ook rekening met het aantal stemmers. Hierdoor kan een nummer dat qua gemiddelde iets lager scoort, maar wel een X aantal stemmers meer heeft in de rangschikking toch bovenaan staan.
1
geplaatst: 1 september 2020, 20:50 uur
24. 선미 (Sunmi) - 보라빛 밤 (Pporappippam) spotify:track:7oQh96s9YemWG3A4zkIbrU
0
geplaatst: 1 september 2020, 20:52 uur
25. The Clockworks - Can I Speak to a Manager? spotify:track:0WUizn9X5nsEZWslFQoBdG
1
geplaatst: 1 september 2020, 20:52 uur
herman schreef:
Teveel gave nummers de afgelopen maand (eindelijk weer eens!), gelukkig doen o.a. clipping. en Sevda sowieso al mee. Als nu nog iemand het nummer van Kelly Lee Owens met John Cale noemt, zijn al mijn 4 favoriete nummers die zijn uitgekomen sinds de vorige editie van de partij...
Kelly Lee Owens feat. John Cale - Corner Of My Sky spotify:track:2cTh4cPOaNAkWVMbG0ePE2
Teunnis, nomineer jij deze of deze?!

0
geplaatst: 1 september 2020, 20:53 uur
Gretz schreef:
Ik ken de precieze IMDB-formule niet uit m'n hoofd, maar hij houdt ook rekening met het aantal stemmers. Hierdoor kan een nummer dat qua gemiddelde iets lager scoort, maar wel een X aantal stemmers meer heeft in de rangschikking toch bovenaan staan.
(quote)
Dan ben ik al helemaal voor ook latere stemmen meetellen, een discussie die ik laatst met Edgar18 had. Als het nu net een rustige dag is, zijn er te weinig stemmen binnen 24 uur om het gemiddelde relevant te maken, terwijl het mss een erg populair nummer onder de stemmers is als je de stemmen na 24 uur meeneemt. Uiteindelijk wil je toch de nummers die het populairst zijn meenemen naar SvhJ.
1
geplaatst: 1 september 2020, 20:55 uur
Mausie schreef:
Dan ben ik al helemaal voor ook latere stemmen meetellen, een discussie die ik laatst met Edgar18 had.
Daar waren we volgens mij allebei wel voor, maar dan moet het dus wel consequent gebeuren en niet de ene dag wel en de andere dag niet.Dan ben ik al helemaal voor ook latere stemmen meetellen, een discussie die ik laatst met Edgar18 had.
1
geplaatst: 1 september 2020, 20:56 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Daar waren we volgens mij allebei wel voor, maar dan moet het dus wel consequent gebeuren en niet de ene dag wel en de andere dag niet. Helemaal mee eens, laten we het aanpassen in de regels en vanaf deze maand (september dus) doen. Weet niet wie dat topic runt?
0
geplaatst: 1 september 2020, 20:57 uur
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 1 september 2020, 20:58 uur
Pff wat een keuzes, zeker aangezien ik waarschijnlijk morgen niet kan nomineren (ik ga een dagje naar de Efteling). Helaas zal ik hoe dan ook een berg nieuwe kwaliteitssingles links moeten laten liggen - de nieuwe van Disclosure, Yves Tumor, Sufjan Stevens, Headie One, Loods, en RTJ zijn bijvoorbeeld ook top...
26. Meetsysteem - Sinaasappels spotify:track:3KvAemBEfNCaXq1UheTur3
26. Meetsysteem - Sinaasappels spotify:track:3KvAemBEfNCaXq1UheTur3
1
geplaatst: 1 september 2020, 20:59 uur
27. Skyzoo - A Song for Fathers spotify:track:3w6s1PkTwBazb7u2203J8q
2
geplaatst: 1 september 2020, 21:00 uur
28. William Basinski - O, My Daughter, O, My Sorrow spotify:track:2camfaKXYayNiK4iK3l6jO
* denotes required fields.