Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2020, 21:27 uur
1. Pangaea - Like This
2. Working Men's Club - Valleys
3. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
4. SAULT - Fearless
5. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
6. Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
7. Alva Noto - Xerrox Kirlian
8. Bicep - Apricots
Wederom behoorlijk sterk over de gehele lijn.
En ach jongens, Cindy Lee zal de jaarfinale wel willen, maak je geen zorgen.
4. SAULT - Fearless
5. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
6. Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
7. Alva Noto - Xerrox Kirlian
8. Bicep - Apricots
Wederom behoorlijk sterk over de gehele lijn.
En ach jongens, Cindy Lee zal de jaarfinale wel willen, maak je geen zorgen.
0
geplaatst: 24 november 2020, 21:36 uur
1. Alva Noto - Xerrox Kirlian
2. Pangaea - Like This
4. SAULT - Fearless
Allemaal prima, geen echte uitschieters voor mij
2. Pangaea - Like This
4. SAULT - Fearless
Allemaal prima, geen echte uitschieters voor mij
0
geplaatst: 24 november 2020, 22:16 uur
ArthurDZ schreef:
Geen finale voor Cindy Lee
hoi123 en aerobag wat denken jullie, gooien we morgen tijdens gym de trefbal steeds keihard richting Dance Lover's hoofd? Of wachten we 'm gewoon ouderwets op na schooltijd?
Die Cindy Lee krijgt het wel telkens voor elkaar om innige vrindschappen te ontwrichten he?Geen finale voor Cindy Lee
hoi123 en aerobag wat denken jullie, gooien we morgen tijdens gym de trefbal steeds keihard richting Dance Lover's hoofd? Of wachten we 'm gewoon ouderwets op na schooltijd? Wat een jaar voor Ela Minus trouwens

0
geplaatst: 24 november 2020, 22:34 uur
Wat een ladder!
Pangaea had in elke andere ladder bovenaan gestaan.
1. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
2. Pangaea - Like This
3. Working Men's Club - Valleys
4. Bicep - Apricots
De andere vier ook gewoon erg sterk.
Pangaea had in elke andere ladder bovenaan gestaan.1. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
2. Pangaea - Like This
4. Bicep - Apricots
De andere vier ook gewoon erg sterk.
1
geplaatst: 25 november 2020, 00:13 uur
Vooral allemaal heel erg prima, maar ook wat anoniem. Maar het blijft voor mij ook vaak het struikelblok met dit soort House/Techno nummers, het mist vaak zijn eigen smoel -ook omdat het helemaal om de muziek draait en niet om de artiest- en tenzij ze écht iets onderscheidends doen, schieten ze bij mij snel in de vergetelheid. Maar dat is meer een persoonlijk dingetje en geen aanval op het genre
2. Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
4. Alva Noto - Xerrox Kirlian
4. Alva Noto - Xerrox Kirlian
0
geplaatst: 25 november 2020, 00:17 uur
2. Pangaea - Like This
3. Alva Noto - Xerrox Kirlian
4. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
2. Pangaea - Like This
0
geplaatst: 25 november 2020, 07:05 uur
1. Working Men's Club - Valleys
2. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
3. SAULT - Fearless
4. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
3. SAULT - Fearless
0
geplaatst: 25 november 2020, 08:51 uur
4. Working Men's Club - Valleys
4. Working Men's Club - Valleys
3
geplaatst: 25 november 2020, 08:55 uur
dumb_helicopter schreef:
Dit forum heeft van jou precies toch een halve Nederlander gemaakt aan je woordenschat te zien.
(quote)
Dit forum heeft van jou precies toch een halve Nederlander gemaakt aan je woordenschat te zien.
Alles kaassie, ouwe ome Arthur?
er wat van!
0
geplaatst: 25 november 2020, 09:06 uur
Mooi, dan hoef ik mij niet te haasten.
Wel mooi trouwens dat Kairon;IRSE! en Loods de finale gehaald hebben.
Wel mooi trouwens dat Kairon;IRSE! en Loods de finale gehaald hebben.

0
geplaatst: 25 november 2020, 10:00 uur
1. Alva Noto - Xerrox Kirlian
3. Bicep - Apricots
4. Pangaea - Like This
3. Bicep - Apricots
4. Pangaea - Like This
1
geplaatst: 25 november 2020, 10:03 uur
1. Pangaea - Like This
3. SAULT - Fearless
4. Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
5. Bicep - Apricots
6. Alva Noto - Xerrox Kirlian
7. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
8. Working Men's Club - Valleys
Bijna de hele maandeditie gemist, maar laat ik ook weer proberen aan te haken.
3. SAULT - Fearless
4. Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
5. Bicep - Apricots
6. Alva Noto - Xerrox Kirlian
7. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
8. Working Men's Club - Valleys
Bijna de hele maandeditie gemist, maar laat ik ook weer proberen aan te haken.
0
geplaatst: 25 november 2020, 10:32 uur
Ik kan aerobags opmerking over Pangaea (vermoed ik) wel begrijpen. Heb me zelf ook al vaker die bedenking gemaakt bij dat soort tracks. De prijs voor meest originele inzending zal ie dus inderdaad niet ontvangen, maar het blijft desondanks een verdomd lekker klinkende brok gelukzaligheid. Daarom gooi ik 'm toch op 3 in deze sterke ladder.
2. Bicep - Apricots
3. Pangaea - Like This
2. Bicep - Apricots
3. Pangaea - Like This
0
geplaatst: 25 november 2020, 10:57 uur
2. SAULT - Fearless
2. SAULT - Fearless
1
geplaatst: 25 november 2020, 11:26 uur
Sommigen doen echt te ingewikkeld over dance. Feel the rhythm, bass and melody and just move your feet
Daarnaast vind ik deze track van Pangaea nou juist erg fris en old skool tegelijk klinken, heerlijke sound. Wanneer mogen we weer naar een festival?!?
Daarnaast vind ik deze track van Pangaea nou juist erg fris en old skool tegelijk klinken, heerlijke sound. Wanneer mogen we weer naar een festival?!?
1
geplaatst: 25 november 2020, 11:36 uur
Mausie schreef:
Sommigen doen echt te ingewikkeld over dance. Feel the rhythm, bass and melody and just move your feet
Daarnaast vind ik deze track van Pangaea nou juist erg fris en old skool tegelijk klinken, heerlijke sound. Wanneer mogen we weer naar een festival?!? Precies dit. Like This vind ik juist wel een eigen smoel hebben. Anderzijds snap ik wel dat het typisch een nummer is dat alleen bij de dancefanaten in de smaak valt.
0
geplaatst: 25 november 2020, 11:51 uur
2. Pangaea - Like This
3. Bicep - Apricots
2. Pangaea - Like This
3. Bicep - Apricots
0
geplaatst: 25 november 2020, 12:14 uur
aerobag schreef:
Maar het blijft voor mij ook vaak het struikelblok met dit soort House/Techno nummers, het mist vaak zijn eigen smoel -ook omdat het helemaal om de muziek draait en niet om de artiest- en tenzij ze écht iets onderscheidends doen, schieten ze bij mij snel in de vergetelheid.
Maar het blijft voor mij ook vaak het struikelblok met dit soort House/Techno nummers, het mist vaak zijn eigen smoel -ook omdat het helemaal om de muziek draait en niet om de artiest- en tenzij ze écht iets onderscheidends doen, schieten ze bij mij snel in de vergetelheid.
Begrijpelijk en grotendeels herkenbaar, maar daarmee ook hoog tijd om je in de oeuvres van Basic Channel/Maurizio, Carl Craig en Drexciya te verdiepen

(dit als voorbeelden van een aantal makers met juist erg veel eigen identiteit en een uit duizenden herkenbare en eigen gemaakte sound - naast b.v. ook Convextion/ERP, Pole, DJ Sprinkles, Wolfgang Voigt/GAS, Plastikman, ...)
0
geplaatst: 25 november 2020, 12:25 uur
Gyzzz schreef:
Begrijpelijk en grotendeels herkenbaar, maar daarmee ook hoog tijd om je in de oeuvres van Basic Channel/Maurizio, Carl Craig en Drexciya te verdiepen
(dit als voorbeelden van een aantal makers met juist erg veel eigen identiteit en een uit duizenden herkenbare en eigen gemaakte sound - naast b.v. ook Convextion/ERP, Pole, DJ Sprinkles, Wolfgang Voigt/GAS, Plastikman, ...)
(quote)

Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee! Basic Channel, Dj Sprinkles en Gas ken ik en dat vind ik geniale albums en zijn persoonlijke favorieten. Carl Craig tipte Titmeister laatst en dat vond ik ook sterk. De rest van de namen ga ik zeker op de lijsterlijst zetten. (meer tips zijn altijd welkom, ik mag graag mijn muzikale horizon uitbreiden)
Moet ik wel zeggen dat ik die muziek wel wat gelaagder en sfeervoller vindt dan menigeen wat hier af en toe de finale haalt. Maar dit is natuurlijk ook een onderdeel van mijn 'struikeblok':
Mausie schreef:
Sommigen doen echt te ingewikkeld over dance... Wanneer mogen we weer naar een festival?!?
Sommigen doen echt te ingewikkeld over dance... Wanneer mogen we weer naar een festival?!?
Ik luister de muziek niet in de context van de euforische sferen van een festivalheide, maar zittend achter mijn laptopje met de koptelefoon op. Ga ik toch op andere dingen letten.
1
geplaatst: 25 november 2020, 12:35 uur
aerobag schreef:
Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee! Basic Channel, Dj Sprinkles en Gas ken ik en dat vind ik geniale albums en zijn persoonlijke favorieten. Carl Craig tipte Titmeister laatst en dat vond ik ook sterk. De rest van de namen ga ik zeker op de lijsterlijst zetten.
Moet ik wel zeggen dat ik die muziek wel wat gelaagder en sfeervoller vindt dan menigeen wat hier af en toe de finale haalt. Maar dit is natuurlijk ook een onderdeel van mijn 'struikeblok':
Ik luister de muziek niet in de context van de euforische sferen van een festivalheide, maar zittend achter mijn laptopje met de koptelefoon op. Ga ik toch op andere dingen letten.
(quote)
Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee! Basic Channel, Dj Sprinkles en Gas ken ik en dat vind ik geniale albums en zijn persoonlijke favorieten. Carl Craig tipte Titmeister laatst en dat vond ik ook sterk. De rest van de namen ga ik zeker op de lijsterlijst zetten.
(quote)
Ik vind het een niet onder doen voor het ander. De namen die Gyzzz noemt zijn zeker erg goed. Ik kan er wel inkomen dat daarin meer gebeurt qua sfeer, er zitten ook veel ambient elementen in de nummers die ik van hen ken. Ik kan mij wel voorstellen dat het voor sommigen daarom fijnere luistermuziek is voor thuis dan bijvoorbeeld Pangaea. Maar nummers als Like This zou ik niet perse minder gelaagd noemen, ga er maar aanstaan om zo'n lekker lopende track te maken. Maar het is wel meer gericht op de festivalheide of dansvloer idd. Het scheelt mss dat ik het thuis door een stel goede speakers knal, momenteel geen huisgenoot of buren die er last van hebben

Voor mij is complexiteit of gelaagdheid ook niet echt een graadmeter. Een aantal van de mooiste liedjes zijn zo simpel als wat, kijk maar naar The Beatles.
2
geplaatst: 25 november 2020, 12:52 uur
aerobag schreef:
Moet ik wel zeggen dat ik die muziek wel wat gelaagder en sfeervoller vindt dan menigeen wat hier af en toe de finale haalt.
Moet ik wel zeggen dat ik die muziek wel wat gelaagder en sfeervoller vindt dan menigeen wat hier af en toe de finale haalt.
Hier ben ik het mee eens - het is dan m.i. ook wel de crème de la crème uit die hoek, en die komt niet elke maand uit (en als die dat wel komt is de kans nog steeds 90% dat je er pas later achterkomt met alle muziek die wordt uitgebracht
). Alleen het 'gelaagde' hoeft van mij ook niet per se altijd. Op dezelfde manier als een schilderij van Mondriaan/van Doesburg mooi kan zijn zonder (expliciet) gelaagd te zijn, geldt dit denk ik ook voor veel (abstracte) house/techno. Soms vind ik de gelaagdheid juist afbreuk doen (Trentemoller, Jon Hopkins b.v.)
3
geplaatst: 25 november 2020, 13:05 uur
Gyzzz schreef:
Hier ben ik het mee eens - het is dan m.i. ook wel de crème de la crème uit die hoek, en die komt niet elke maand uit (en als die dat wel komt is de kans nog steeds 90% dat je er pas later achterkomt met alle muziek die wordt uitgebracht
).
Alleen het 'gelaagde' hoeft van mij ook niet per se altijd. Op dezelfde manier als een schilderij van Mondriaan/van Doesburg mooi kan zijn zonder (expliciet) gelaagd te zijn, geldt dit denk ik ook voor veel (abstracte) house/techno. Soms vind ik de gelaagdheid juist afbreuk doen (Trentemoller, Jon Hopkins b.v.)
(quote)
). Alleen het 'gelaagde' hoeft van mij ook niet per se altijd. Op dezelfde manier als een schilderij van Mondriaan/van Doesburg mooi kan zijn zonder (expliciet) gelaagd te zijn, geldt dit denk ik ook voor veel (abstracte) house/techno. Soms vind ik de gelaagdheid juist afbreuk doen (Trentemoller, Jon Hopkins b.v.)
Het is inderdaad ook geen eerlijke vergelijking, het equivalent van elk modern jazz nummer afdoen met: 'jaja, maar het is geen Coltrane hé'. Wat gelaagdheid betreft, de kunst van een minimalistische compositie óf een aanstekelijke melodie is natuurlijk ook een vak apart, helemaal met jullie eens.
Ik hou altijd wel van deze discussies, onderstreept ook maar weer eens de verschillende luisterervaring van iedereen. Overigens wil ik echt niet klagend over komen; ik heb namelijk ook al wat mooie house/dance nummertjes opgepikt in dit topic die ik anders niet ontdekt had.
0
geplaatst: 25 november 2020, 13:28 uur
Ik vond die track van Pangaea in eerste instantie ook niet zo veel, maar hij komt wel beter binnen - al doet ie me een beetje denken aan de Vengaboys. Dit gaat ten koste van Bicep, die ik al een beetje beugehoord ben. Verder geen matige nummers in deze ladder, zelfs die van Julia Jacklin vind ik nog wel ok.
1. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
4. Pangaea - Like This
1. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
4. Pangaea - Like This
0
geplaatst: 25 november 2020, 14:16 uur
1. SAULT - Fearless
3. Bicep - Apricots
3. Bicep - Apricots
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 november 2020, 14:27 uur
Uitermate sterke ladder, Like This is mijn fijnste ontdekking van deze maand.
1. Pangaea - Like This
2. SAULT - Fearless
4. Bicep - Apricots
5. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
6. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
7. Working Men's Club - Valleys
8. Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
1. Pangaea - Like This
2. SAULT - Fearless
4. Bicep - Apricots
5. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix]
6. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
7. Working Men's Club - Valleys
8. Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
0
geplaatst: 25 november 2020, 18:48 uur
Opvallend dat Bicep zo weinig punten krijgt. In de eerste ronde nog zeer vlot door en ik ging er vanuit dat deze met de vingers in de neus de finale zou kunnen halen en zelfs de maand zou kunnen winnen. Ik zal dan maar voor de kentering zorgen straks. 

0
geplaatst: 25 november 2020, 19:12 uur
Fijn nummer van Bicep, maar ik vind hem ook weer niet zo tof als hun vorige en volgende single.
0
geplaatst: 25 november 2020, 19:16 uur
1. Bicep - Apricots
3. SAULT - Fearless
3. SAULT - Fearless
0
geplaatst: 25 november 2020, 19:17 uur
1. Pangaea - Like This