MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020

zoeken in:
Intrigerende ladder die alle kanten op schiet. De eerste 2 vind ik erg goed, nummer 5 krijgt geen punten maar is wel een potentieplaatje. Imminent zou een maand geleden wel in de punten zijn geëindigd, maar die heb ik inmiddels te vaak gehoord en ben ik zelfs een beetje irritant gaan vinden. Zelfde geldt eigenlijk voor Burial, die steeds karikaturaler gaat klinken. Trucje is voor mij inmiddels wel uitgewerkt.

1. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll
2. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix)
3. Ana Frango Elétrico - Mulher homem bicho
4. Wilma Archer feat. MF DOOM - Last Sniff

5. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica

6. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent
7. Bleachers feat. Bruce Springsteen - Chinatown
8. Burial - Chemz

Ik stem uiterlijk vanavond nog.

1. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica
2. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix)
3. Burial - Chemz
4. Ana Frango Elétrico - Mulher homem bicho

panjoe (moderator)
Één van de beste eersterondeladders in mijn herinnering - dat mijn eigen nominatie 3e wordt zegt wat dat betreft genoeg.

1. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix)
2. Ana Frango Elétrico - Mulher homem bicho
3. Wilma Archer feat. MF DOOM - Last Sniff
4. Burial - Chemz

5. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent
6. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica
7. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll
8. Bleachers feat. Bruce Springsteen - Chinatown

1. Bleachers feat. Bruce Springsteen - Chinatown
4. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll

Sterke top-5 inderdaad. Daarbuiten is Kjellvandertonbruket spannend, maar geeft het me toch een beetje blue balls en Burial hoor ik toch liever wat subtieler. Maar goed, om het positief te houden, holy shit wat is Imminent vet!!! Sowieso het beste nummer dat ik tot nu toe van TCIC heb gehoord, en wat is die Joshua Idehen een ongelooflijk getalenteerde spoken word artist zeg. Dat stuk vanaf 3:00, jeetje. Onbegrijpelijk dat deze niet bovenaan al jullie lijstjes staat.

1. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent
2. Ana Frango Elétrico - Mulher Homem Bicho
4. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica

5. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix)

6. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll
7. Burial - Chemz
8. Bleachers feat. Bruce Springsteen - Chinatown

Blijkbaar ben ik dan de enige die niet zo onder de indruk was van deze ladder. Mijn verwachtingen lagen hoog (misschien te hoog) door alle lovende berichten, maar dat viel enigszins tegen. Akkoord, Exotica is een nu-discobangertje van formaat, en die Four Tet Remix mag er ook wezen. Maar verder, nah. Burial klinkt cool maar kan beter (desondanks mijn nummer 3). Het oeverloze geneuzel van Kjellvander irriteerde me al halverwege Part I. En ik merk dat ik hoe langer hoe meer uitgeluisterd geraak op The Comet Is Coming, dat me tegenwoordig vooral nerveus in plaats van blij maakt.

1. Burial - Chemz
2. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica
3. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix)

Arno schreef:
Het oeverloze geneuzel van Kjellvander irriteerde me al halverwege Part I.
Hier precies hetzelfde. Als ik geneuzel wil horen dan zet ik wel iets van Nick Cave op.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Hier precies hetzelfde. Als ik geneuzel wil horen dan zet ik wel iets van Nick Cave op.

Hier maak je geen vrienden mee al vind ik het ook wel op Cave lijken.

Verder wel eens met Arno dat Burial en TCIC (en Bruce) veel beter kunnen, rest vind ik sterk.

1. Burial - Chemz
2. Wilma Archer feat. MF DOOM - Last Sniff
3. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll
4. Bleachers feat. Bruce Springsteen - Chinatown

5. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent
6. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix)
7. Ana Frango Elétrico - Mulher homem bicho
8. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica

Matigjes, alleen Burial is geniaal... TCIC heeft lekkere stukken maar ook kapot irritante. Altijd datzelfde sax-riedeltje wel hé, die ome Shabaka.

Overigens zou ik willen pleiten om een ladder minimum 48 uren open te laten staan, waarom zou dat niet mogelijk zijn? is dit al eerder geopperd?

Johnny Marr schreef:
Overigens zou ik willen pleiten om een ladder minimum 48 uren open te laten staan, waarom zou dat niet mogelijk zijn? is dit al eerder geopperd?

Nee, en hoeft ook niet. Voor je het weet ben je 3 à 4 dagen bezig aan 1 ladder. Ik vind het nu soms al erg traag gaan. Het huidige systeem met 24u en de mogelijkheid om te verlengen is goed genoeg.

Eens. Ik vind die flexibiliteit juist heel fijn, dat je weet dat het prima is als je er niet binnen 24 uur aan toe komt.

Ik ga nu al stuk met Shiny in de volgende ladder.

JoaMuse schreef:
Ik ga nu al stuk met Shiny in de volgende ladder.

+1

1. Burial - Chemz
2. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent
4. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll

5. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica
6. Ana Frango Elétrico - Mulher Homem Bicho
7. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix)

Johnny Marr schreef:

En dat het net zo'n tempo wordt als in de Drake K.O. zeker?

Naar mijn mening verloopt het ideaal zo, we komen iedere maand perfect uit en we hebben er lekker de vaart in. Ladders staan op deze wijze vaak ook al bijna 48 uur he? en het gaat er gemoedelijk aan toe als je wat extra tijd wenst.

Jep, die 48 uur is er eigenlijk al, als je het vriendelijk vraagt. Standaard uitbreiden naar 48 uur houdt waarschijnlijk in dat het vaak 72 uur zal zijn, of langer. Geen goed plan, Johnny.

1. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent
2. Burial - Chemz

6. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll
7. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica

Eén van de beste Burial-tunes sinds lang... Geen Bleachers+Bruce in de top-4 hopelijk.

Als plop zo stemt en Choconas zijn belofte nakomt om vanavond ook nog te stemmen, zitten we op 34 stemmers in één ladder en dat is - als ik het goed zeg - een verbreking van het stemrecord van maart 2020

Gretz wakker worden

Mooie ladder voor een record

Als Teunnis met zulke meesterlijke nominaties blijft strooien, hoop ik dat hij hier nog lang bivakkeert. Tonbruket kende ik eigenlijk vooral als het voorprogramma en de begeleidingsband van Ane Brun (geweldige combinatie) in 2013, maar ik kwam nu ook achter de link met het geweldige jazztrio Rymden (namelijk Dan Berglund, de contrabassist). De samenwerking met de bard Christian Kjellvander werkt hier fantastisch, dit nummer blijft wél over de gehele lengte boeien. Verder zijn Ana en Wilma leuke ontdekkingen en kan TCIC inderdaad wel beter, maar krijgen ze toch nog het voordeel van de twijfel.

1. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll
4. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent

6. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica
7. Bleachers feat. Bruce Springsteen - Chinatown
8. Burial - Chemz

Dan sluit ik hem bij deze! Ik heb het nog even nagezocht, maar 33 stemmers is inderdaad het oude record.

Uitslag voorronde ladder 7 - 34 deelnemers
1. Ana Frango Elétrico - Mulher homem bicho (60)
2. Krust - Negative Returns (Four Tet Remix) (55)
3. Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll (50)
4. Wilma Archer feat. MF DOOM - Last Sniff (42)

5. Burial - Chemz (39)
6. Purple Disco Machine feat. Mind Enterprises - Exotica (39)
7. The Comet is Coming feat. Joshua Idehen - Imminent (31)
8. Bleachers feat. Bruce Springsteen - Chinatown (24)

Voorronde ladder 8:

De Beren Gieren - A Funny Discovery
Fontaines D.C. - I Don't Belong
Hinds - Good Bad Times
Lil Mariko feat. Full Tac - Shiny
MIKE - Weight of the Word*
Refused - Born on the Outs
The Clockworks - Enough is Never Enough
Vacant - Hidden

Mooi dat we het record gehaald hebben, maar de uitslag zelf is helaas om van te huilen.

1. Vacant - Hidden
2. MIKE - Weight of the Word*
3. De Beren Gieren - A Funny Discovery
4. Lil Mariko feat. Full Tac - Shiny

1. Lil Mariko feat. Full Tac - Shiny

2. MIKE - Weight of the Word*
3. Vacant - Hidden
4. De Beren Gieren - A Funny Discovery

1. De Beren Gieren - A Funny Discovery
2. Vacant - Hidden
3. MIKE - Weight of the Word*
4. Fontaines D.C. - I Don't Belong

5. Lil Mariko feat. Full Tac - Shiny
6. Refused - Born on the Outs
7. Hinds - Good Bad Times
8. The Clockworks - Enough is Never Enough

Prima #1-7 zonder grote uitschieters - lastig op volgorde te zetten. The Clockworks is wel heel erg 1000 in een dozijn hoe-maak-ik-een-'The-bandje'-nummer. De Beren Gieren zou ik juist wel eens meer van willen horen.

1. Fontaines D.C. - I Don't Belong
2. The Clockworks - Enough is Never Enough
3. Hinds - Good Bad Times
4. De Beren Gieren - A Funny Discovery

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.