MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Defenieer opwindend. Een ritje met Romana op de Scooter bijvoorbeeld?

zaaf
Poek schreef:
Defenieer opwindend. Een ritje met Romana op de Scooter bijvoorbeeld?
dus je wilt een defenitie? sorry ik plaag...

Ja zeg, alsof Zanger Rinus kan spellen!

Ik ga RYM nu ook wel minder strict volgen. Ik heb de voorbije jaren al Belgische singles vergeten of bewust links laten liggen (o.a. Balthazar - Fifteen Floors en The Van Jets - The Future) omdat ze niet op RYM stonden, maar ik ga nu singles gewoon opnemen als ik via andere kanalen weet dat het een single was (bv bij Steak Number Eight waar van het album All Is Chaos geen enkel nummer als single op RYM staat maar wel een paar nummers De Afrekening haalden). Ook de MuMeAfrekening-regel dat een nummer als single geldt wanneer er een clip is vind ik een goeie.

Lijstje ingeleverd met 20 singles die gewoon op RYM staan. Drie keer Canada, twee keer Zweden, Australië en Frankrijk en ook nog artiesten uit Pakistan (!) en Zuid-Afrika. Zanger Rinus heeft het net niet gehaald.

DjFrankie (moderator)
JoaMuse schreef:
Ik ga RYM nu ook wel minder strict volgen. .

Ik ook bands als Lanterns On The Lake, Exit Calm en Nederlandse indie zie je daar niet of nauwelijks waardoor ik ook andere kanalen bekijk.
Ik ga sowieso uit van mijn votes per jaar, en kijk dan welke albums daar bovenuit schieten, singles daarvan heb je zo opgezocht.

zaaf
JoaMuse schreef:
Ik ga RYM nu ook wel minder strict volgen. Ik heb de voorbije jaren al Belgische singles vergeten of bewust links laten liggen (o.a. Balthazar - Fifteen Floors en The Van Jets - The Future) omdat ze niet op RYM stonden, maar ik ga nu singles gewoon opnemen als ik via andere kanalen weet dat het een single was (bv bij Steak Number Eight waar van het album All Is Chaos geen enkel nummer als single op RYM staat maar wel een paar nummers De Afrekening haalden). Ook de MuMeAfrekening-regel dat een nummer als single geldt wanneer er een clip is vind ik een goeie.
dat is straffe praat, maar als de single niet op RYM wordt vermeld, ga ik m toch schrappen. ik heb al meermalen aangegeven dat diverse bronnen checken (die elkaar al dan niet tegenspreken) voor mij niet te doen is. en dus, hoe onvolkomen ook, RYM is de weg.
onze Jordi heeft Get Spanish al op RYM geplempt, goed voorbeeld doet goed volgen zou ik zeggen.

Kan het Koningslied dan ook alvast daarin meegenomen worden?

EttaJamesBrown schreef:
Kan het Koningslied dan ook alvast daarin meegenomen worden?

Als je echt vooruit wilt werken moet je ook het Coronqa-lied niet vergeten.

Ik kan maar niet geloven dat ik vorig jaar Hypnotize U van N*E*R*D over het hoofd gezien heb, wat mij betreft één van de zwoelste nummers van de afgelopen 30 jaar.

Spotify lijstjes van de jaren 2012, 2013 en 2014 RYM:

top 800 van 2012

top 200 van 2013

top 640 van 2014

Ik ga even 1640 nummers luisteren.

zaaf
Poek schreef:
Ik ga even 1640 nummers luisteren.
als je wilt dat ik iets met de deadline doe...

zaaf schreef:
(quote)
als je wilt dat ik iets met de deadline doe...

Ik denk dat ik voor de eerstvolgende eredivisiewedstrijd wel klaar ben.

zaaf

Poek schreef:
(quote)

Ik denk dat ik voor de eerstvolgende eredivisiewedstrijd wel klaar ben.

Half juni, met Feyenoord als koploper begreep ik.

zaaf
Nog 1,33 dagen over voor de editie 2011 , 25 lijsten binnen...

Ik hoop op sublieme bijdragen van:

50tracks, ArthurDZ, Bonk, dix, Film Pegasus, Gretz, herman, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, Koenr, luigifort, Marzipaintree, remcodulac, Rudi S, stardust_be

dix
Ik ben mijn bijdrage nog aan het sublimeren

Is veel RH subliem?

zaaf
voor jou wel

Het luisteren gaat vlot, ik heb al acht nummers van iamamiwhoami gehad. Nog eentje te gaan (voor 2012).

(zie ook https://www.last.fm/user/Poek/library/artists?from=2020-03-05&to=2020-04-04)

Dwaal niet af wnkel in die RYM toplijst want dan mis je nog een prachtige NL single

zaaf
die had Poek al eerder aangehaald toch?

zaaf schreef:
die had Poek al eerder aangehaald toch?

Poek schreef:
Zanger Rinus heeft het net niet gehaald.

Die bedoel ik dus niet

Mijn 2011 lijstje bevat ondanks dat 2 artiesten er 2x in staan toch 19 verschillende acts.
Daarvan 6 UK, 6 Nederland, 2 USA, 2 Canada en 1 België, Australië en Duitsland.

Rudi S schreef:
(quote)

(quote)

Die bedoel ik dus niet

De favoriet van Gretz dan, hoog in de top 2000, maar op RYM slechts een 2.07 gemiddeld?

Mijn bijdrage is ook bijna af. Veel mooie Spaanse Pop ontdekt

Poek schreef:

De favoriet van Gretz dan, hoog in de top 2000, maar op RYM slechts een 2.07 gemiddeld?

Oh, voor mij wel een van de mooiste van 2011, het is dat er in 2011 een Engelse dame de boel flink opschud want anders....

Rudi S schreef:
het is dat er in 2011 een Engelse dame de boel flink opschud want anders....

Ja, goed debuut van de Engelse dame! Het nummer dat niet over geld gaat met die fris drinkende rapper heeft mijn lijst bijna gehaald.

Ain't about the uh cha-ching cha-ching
Ain't about the yeah b-bling b-bling

Ik zie dat jij afdwaalt

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.