MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Ik moet de puzzel nog leggen. Nog een shoegaze single toegevoegd die niet op RYM stond, maakt wel flinke kans op de top 20.

Ik hoop dat de danceliefhebbers de Duitse dj met volgens MuMe Marokkaanse roots niet over het hoofd hebben gezien, een van zijn singles heeft als naam 'albumnaam remixes' en daaronder staat een van de beste danceplaten van de jaren '10, met hulp van magische jongen Herbert.

Verder ook een schitterende single van een Amerikaanse tweemansband vernoemd naar een uitgestorven vogel. Slechts 8 stemmen op RYM dus volstrekt kansloos, maar ik vond het fijn hem weer te draaien.

En dan nog een potje Madchester uit Barcelona met maar 3 stemmen. De band heeft uberhaupt maar 1 single uitgebracht en verder vrijwel niks, vraag me af wat er van de jongens geworden is...

herman schreef:
Ik hoop dat de danceliefhebbers de Duitse dj met volgens MuMe Marokkaanse roots niet over het hoofd hebben gezien, een van zijn singles heeft als naam 'albumnaam remixes'.

Ik heb wel iets Duits met vluchtige albumnaam remixes, maar ik geloof niet dat dat degene is waar jij hier op doelt.

Ik ga mijn lijstje zo dadelijk proberen afwerken, vrij laat, I know. En 't zal niet met volle overtuiging zijn dit keer. Maar met enkel en alleen een smarthpone ter beschikking is het gewoon onbegonnen werk om constant alles te zoeken / checken en van app naar app en tab naar tab te wisselen. 2013 zal dus mijn "Deze zijn ok, maar ik ben dat nummer en dat nummer en dat nummer vergeten, en oja, ook dat nummer nog, damn." editie zijn.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik heb wel iets Duits met vluchtige albumnaam remixes, maar ik geloof niet dat dat degene is waar jij hier op doelt.

Even nagezocht welke je waarschijnlijk bedoelt, maar die remixes ken ik dan weer net niet.

herman schreef:
Verder ook een schitterende single van een Amerikaanse tweemansband vernoemd naar een uitgestorven vogel. Slechts 8 stemmen op RYM dus volstrekt kansloos, maar ik vond het fijn hem weer te draaien.

Ze stonden in 2008 en 2009 in mijn top 20, maar ik miste het vertrouwen om ook andere singles van ze te gaan luisteren...

Is ook lastig keuzes maken wat te luisteren. Ik zit veel dieper in de 10's dan in de 00's wat singles betreft, dus ik luister sowieso bijna geen dingen meer die ik niet ken. Ben al blij als het lukt mijn al bekende favorieten af te luisteren.

Leuk om de debuutsingle tegen te komen van een dame die net afgelopen vrijdag haar debuutplaat heeft uitgebracht. Goede timing.

herman schreef:
Verder ook een schitterende single van een Amerikaanse tweemansband vernoemd naar een uitgestorven vogel. Slechts 8 stemmen op RYM dus volstrekt kansloos, maar ik vond het fijn hem weer te draaien..

Deze ook even herbeluisterd vanwege jouw opmerking, maar komt voor mij niet in de buurt van hun eerdere singles helaas.

Niet al te internationaal lijstje dit keer: Canada, Noorwegen, IJsland, 2x Zweden, verder Britten en Amerikanen.

Wel Corona in mijn lijst (via een mashupcover) en antifolkhop die weinig populair is op MuMe.

Ook een beetje laat met inleveren (sorry zaaf) maar erg zitten dubben.
Uiteindelijk heb ik:
1 x Nederland
1 x België
1 x Frankrijk
1 x Noorwegen
1 x Zweden
1 x Denemarken
1 x Faeröer
1 x IJsland
1 x Oostenrijk
1 x Rusland
1 x Japan
1 x Brazilië
1 x Australië
1 x Nieuw-Zeeland
1 x Canada
2 x USA
3 x UK
Het is 50/50 op dames/herenzang en ik heb 1,5 overlap met de Poekster (RYM zegt promo dus uit de race genomen).

remcodulac schreef:

Het is 50/50 op dames/herenzang en ik heb 1,5 overlap met de Poekster (RYM zegt promo dus uit de race genomen).

Ik heb een RYM-promo, maar Wiki vindt het gewoon een single (en RYM vind ik voor de jaren '10 niet zo betrouwbaar).

Ik vond het geen makkelijk jaar om een lijst te maken. Ik heb drie nummers uit mijn voorlopige top 10 geschrapt vanwege promo, alledrie hebben ze clip en veel radio-airplay gehad. Op 1 dan weer een nummer waarvan ik niet eens wist dat het een single was.

west schreef:

14 Kacey Musgraves - Merry Go 'Round

Gewoon helemaal niet meer aan gedacht voor m'n top 40 Komt omdat ik Kacey in 2012 nog niet ontdekte.

Ik ga het alle komende jaren wel ruimschoots maken, te beginnen met 2013

Meer promo's dan me lief is bij mijn favoriete singles van 2013. Wel weer een tamelijk briljant jaar
(afbeelding)

Zeker een briljant jaar
Heb je nog een mooie (fakkel) van Lauren Mayberry? Gretz

Ok, voor mij hoort sowieso 2013 niet bij de echte topjaren, verder had ik graag het koningslied er volgende week bij gehad (slechte planning tja Our house CSN&Y kan ook al niet).
Nu dus maar een andere droomhuis no. 1

zaaf
38 lijsten
347 singles
nr 1 is 19x genoemd en scoorde 455 p
nr 20 is 7x genoemd en scoorde 128 p

later

Nog even over promo's: er is een CD-r uit van San Francisco waardoor RYM het een promo noemt. Heel veel bronnen noemen het echter een single.

De single San Francisco van Foxygen zet de stad anno 2012 daarentegen niet neer als het centrum van vrijheid en liefde,
(3voor12)

De single San Fransisco deed me uitkijken naar het album van de, voor mij destijds onbekende, band Foxygen
(apoplife)

Nieuwe single San Francisco is hier een prachtig en verrassend
(kickingthehabit.nl)

The album was promoted pre-release with the singles "Shuggie" on October 4, 2013[5] "San Francisco" on January 9, 2013.
(Wikipedia)

Het lijkt me een beetje suf om een single niet mee te laten tellen omdat er ook een promoversie van bestaat, dus het is goed om verder te kijken dan wat RYM zegt.

Pfff. Kom er net achter dat ik mijn nummer 2 ben vergeten, the horror.

En ik heb mijn NR 3 overgeslagen bij het insturen. *facepalm* Maar ik denk dat die sowieso bij de eerste 20 zal eindigen, no harm done.

Rudi S schreef:
Ok, voor mij hoort sowieso 2013 niet bij de echte topjaren, verder had ik graag het koningslied er volgende week bij gehad (slechte planning

Ik open binnenkort een topic waar de Koningsliedliefhebbers voldoende aan hun trekken kunnen komen

Ik verwacht de iconische clip trouwens nog wel in het overzicht van Poek

jordidj1 schreef:
Pfff. Kom er net achter dat ik mijn nummer 2 ben vergeten, the horror.

1.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Ach dat lost zaaf wel op

De clip van het koningslied heeft het net niet gehaald. Of ruim niet, eigenlijk. Maar we hebben wel een primeur: de nummer 1 van Luigifort blijkt ook de leukste clip van 2013! Het is een minispeelfilm van bijna vier minuten over een juwelendief. Hij is heel goed in zijn vak, maar weet hij de politie te ontlopen?

dix
En zaaf, wie heeft de mooiste vrouw op het podium?

Poek schreef:
De clip van het koningslied heeft het net niet gehaald. Of ruim niet, eigenlijk. Maar we hebben wel een primeur: de nummer 1 van Luigifort blijkt ook de leukste clip van 2013! Het is een minispeelfilm van bijna vier minuten over een juwelendief. Hij is heel goed in zijn vak, maar weet hij de politie te ontlopen?

(embed)

Ik denk kansloos voor de top 20

dix schreef:
En zaaf, wie heeft de mooiste vrouw op het podium?

Zaaf staat met jouw vrouw op het podium

dix
luigifort schreef:

Zaaf staat met jouw vrouw op het podium

Ha ha mocht ze willen

luigifort schreef:
(quote)

Ik denk kansloos voor de top 20

Dat ook deze single ten onrechte een promo genoemd wordt op RYM helpt vast ook niet...

Nu na de deadline zeker niet nee

Heeft iemand eigenlijk voor 2013 een promo gevonden die dat ook echt is, dus niet eentje die digitaal als echte single is uitgebracht?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.