MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Commerciële K.O. jaren: 1974

zoeken in:

3× hammond werk bij de laatste 16
Dat zegt wel wat
4-4

"The bottom line is this. writing songs might be easy to do, but it's incredibly hard to do well"
Mike Chapman, interview Guardian, 2000

Nicky Chinn en Michael Chapman - als duo bekend als 'Chinnichap' - grossierden in de jaren 70 in wereldhits en schreven en produceerden teenybopper bands en glamrockers als New World ('Sister Jane'), The Sweet ('The Ballroom Blitz'), Suzi Quatro ('Can the Can'), Hot Chocolate, Mud ('Tiger Feet'), The Arrows ('Touch Too Much'), Smokie ('Living Next Door to Alice'), The Knack, Blondie ('Parallel Lines') en Racey ('Lay your Love on Me').

In dat zelfde interview zei Mike Chapman:
"We write singles, but they're very much harder to sell than an album. Singles you've got to sell in three and a half minutes and you've got to sell it quick, and you've got to sell it good"
Later ontwikkelden ze zich meer in de richting van de populaire country met nummers als 'Kiss you all over' (1978) en 'You thrill me' (1979) van Exile. Maar ook 'Mickey' van Toni Basil (1982), 'Better be good to me' van Tina Turner (1984) en 'Heart and soul' van Huey Lewis kwamen uit hun pen.

De meeste Chinnychap-songs verschenen op het RAK-platenlabel van Mickie Most.

4-6

5-6

johannesA
6-6

8-10

3. Paul McCartney & Wings - Band On The Run Vs. Neil Diamond - Longfellow Serenade

1-0

6-0

8-0

4. Billy Swan - I Can Help Vs. Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde

1-1

I Can Help was dacht ik ...eerst aan Elvis voorgeschoteld, maar die zag het niet zitten
Daarna dus een groot succes voor Billy Swan
3-3

Arbeidsdeskundige
3-5

johannesA
3-6

Gast
geplaatst: vandaag om 20:41 uur

geplaatst: vandaag om 20:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.