MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5: Slowdive

zoeken in:
Mssr Renard
vigil? relax, don't do it?

Nee, nu geen zin

Mssr Renard
Ik weet niet hoe het werkt, dus weet niet waar en hoe ik moet beginnen.

En bij nader inzien denk ik niet dat er veel Allman Brothers-liefhebbers zijn op deze site, gezien de magere scores die worden uitgedeeld. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die van oude muziek houden en ook aan zo een spel als dit willen meedoen. Ik twijfel dus heel erg, en ben ook erg ongerust voor de negatieve reacties die volgen op de songs die mij dierbaar zijn.

Tja, er gaan meer liedjes sneuvelen dan er over blijven. Ik snap je twijfel.

Mssr Renard
EttaJamesBrown schreef:
Tja, er gaan meer liedjes sneuvelen dan er over blijven. Ik snap je twijfel.

Alsof je een foto van je lief laat zien, en dat mensen dan gaan beoordelen op allerlei aspecten.

Arrie met Eminem misschien?

Nog niet

Arrie schreef:
Nog niet

Waarom niet?

Ik ben nog bezig met mijn persoonlijke Eminem-marathon, ik had dit gepland voor als ik daarmee klaar zou zijn

Mssr Renard
Ik kan wel een Allman Brothers knockout organiseren vandaag, dan gebruik ik wel soundcloud-audiolinks, want ik gebruik zelf geen spotify. Dan neem ik van alle studio-albums de twee meest aangevinkte liedjes en die hussel ik dan door mekander.

Mssr Renard
https://jackbaruth.com/wp-content/uploads/2014/01/allman_bros.jpg

The Allman Brothers Band (1969-2005)
De band die de twin-leadguitar en de twin-drums populair maakte, de band die het label Capricorn rijk en beroemd maakte, de band die Southern Rock populair maakte, ook al wilde ze zelf geen southern rock-band genoemd worden. Een jamband die vond dat ze meer deden dan gewoon jammen. Een band die beïnvloed was door Miles Davis, John Coltrane, Muddy Waters, Eric Clapton, James Brown en Little Richard.

The Allman Brothers Band, een band die onmogelijk in te delen is een genre, een band die invloeden uit de country, gypsy jazz, jazz, jazzrock, blues, bluesrock en gospel (om maar wat te noemen) combineerden en live wel jams tot 45 minuten konden uitrekken

Een band die met veel vallen en opstaan grote hoogten en diepe dalen wist te bereiken. Songs van the Allman Brothers Band worden nu nog steeds gespeeld door anderen.

Ik heb daar waar het me lukte een soundcloud-link bijgevoegd, maar schijnbaar zijn Souncloud-liederen niet altijd even 'available in the Netherlands' dus ben ik voor sommige songs overgestapt op youtube-links. Dus nu zit het erg door elkaar, excuses daarvoor.

Ik heb alleen studio-songs gekozen (dus moet je bij sommige songs, maar de fantastische live-versies in gedachten houden). Ik heb de meest favoriete songs van de users gebruikt en aangevuld met wat hitsingles en enkele liedjes die er echt in zouden moeten om op een totaal van 36 songs uit te komen. Ik heb de boel ge-randomized, en zo te zien gaat geen enkele song tegen een album-broeder, wat goed nieuws is.

Ik weet niet hoeveel mensen hier aan willen meedoen? Misschien even een dag of één/twee zo laten staan, zodat mensen weten dat deze K.O. van start gaat. Wie past de titel van dit topic aan?

Mssr Renard schreef:

. Wie past de titel van dit topic aan?

Mods zoals cosmic kid of Soledad

Artiest wordt dan: The Allman Brothers Band

sexy foto Mssr Renard

Mssr Renard

Wat goed van je zeg. Dan bedienen we echt iedereen. Dank je wel!

Mssr Renard

Dat is om voor eens en voor altijd te bewijzen dat Allman Brothers Band ook sexy is!

Mssr Renard
Ronde 1:

01. Whipping Post versus Desdemona

De eerste song die 4 punten heeft wint.

1 - 0

2-0

3-0

het heerlijke orgeltje geeft de doorslag

Mssr Renard
1 - 0

Deze vind ik persoonlijk wel pittig. Twee erg sterke songs met erg goede teksten

De beste song van een wat mindere plaat wint wat mij betreft hier (een bewerking van een oude Muddy Waters-song)

1-1

1-2

Misschien willen de volgende users ook wel meedoen.

blaauwtje Larzz WelvE Zwaagje milesdavisjr Droombolus
ricardo EttaJamesBrown

Dit was overigens wel een vreselijke loting want anders had Desdemona van mij heel ver mogen komen.

Mssr Renard
Rudi S schreef:
(quote)

Dit was overigens wel een vreselijke loting want anders had Desdemona van mij heel ver mogen komen.

Er zitten wel meer lastige bij, maar gelukkig ook wat draken van nummers.

Mssr Renard
heartofsoul, thelion, markd, Poles Apart?

Hebben jullie tijd/zin hierin?

Ja, wil best mee doen, ken de latere/meer recente albums van de band niet of nauwelijks, leuk om zo eens wat nummers daarvan te horen.

02. Can’t Lose What You Never Had versus High Cost of Low Living

2-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:38 uur

geplaatst: vandaag om 21:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.